.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Uprzejmie proszę o pomoc w wyborze zakupu A6
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=102519
Strona 1 z 1

Autor:  Lucus [ 15.maja.2010 20:09:39 ]
Tytuł:  Uprzejmie proszę o pomoc w wyborze zakupu A6

Serdecznie witam. Jestem nowy na tym forum. Śledzę, przeglądam i czytam to forum od paru dni ale niestety w temacie Audi jestem zielony. Chcę nabyć Audi A6 w wersji kombi. Wyjechałem z kraju i jestem zmuszony do zakupu takiego modelu w Norwegii. Także autko będzie jeździło w terenie pagórkowatym, nie ma tu wysokich gór ale podobne do pogórza sudeckiego.
Jako że ceny tego Audi tutaj są kosmiczne zmuszony jestem do zakupu w przedziale rocznikowym 1998 do 2000. Tak w skrócie dostępne są tu modele benzynowe 1,8 i 2,4 a diesle 1,9 tdi mniej więcej z przejechanymi kilometrami między 150000 a 270000 ze skrzyniami manualnymi i tiptronic.
Trzeba wziąść pod uwagę także że liczniki tutaj nie są cofane oraz to że norwegowie jeżdżą zgodnie z przepisami. Największe prędkości to na autostradach do 110 ale jeżdżą do 130. Auta nie są tu żylowane.
Proszę o pomoc i poradę na jakiej pojemności w tym terenie pagórkowatym się skupić i na co zwrócić uwagę. Niestety nie dogadam się tu z nimi jeśli chodzi o to czy auto bierze olej czy zawieszenie jest ok. Potrzebuję aby auto to zrobiło jeszcze ze 100000 km.
Z góry dzięki jak ktoś pomoże i doradzi.
Pozdrawiam Jacek.

Autor:  Pawlo [ 15.maja.2010 20:27:50 ]
Tytuł: 

Dzień dobry ;)

Wypadało by sie przedstawić w odpowiednim dziale skoro czytasz forum od paru dni ;)

Szukaj A6 Avanta 2.8 193 ps quattro w manualnej skrzyni a bedziesz pan zadowolony :-)

Autor:  Lucus [ 15.maja.2010 20:44:58 ]
Tytuł: 

Sorki. Już się przedstawiłem tylko na głównej stronie :d pomyłkowo.
Nie ma tu kakiego modelu 2,8. Dostępne ktore mogę nabyć wymieniłem. :(

Autor:  adiaudi [ 15.maja.2010 21:51:44 ]
Tytuł: 

Jacku, mam nadzieję że koledzy śmigający modelami A6C5 na pewno podpowiedzą co do silnika. Ja natomiast na Twoim miejscu jako priorytet i wyznacznik obrałbym QUATTRO z manualną skrzynią. Zacznij od szukania aut z tym napędem. Na warunki o jakich piszesz to tylko Q. Nie tylko w zimie docenisz zalety napędu na 4 koła. Więc szukaj quattro, po za tym maim skromnym zdaniem kupowanie OOOO bez Q mija się z celem ;)

Autor:  yooo25 [ 15.maja.2010 22:50:25 ]
Tytuł: 

adiaudi napisał(a):
Jacku, mam nadzieję że koledzy śmigający modelami A6C5 na pewno podpowiedzą co do silnika. Ja natomiast na Twoim miejscu jako priorytet i wyznacznik obrałbym QUATTRO z manualną skrzynią. Zacznij od szukania aut z tym napędem. Na warunki o jakich piszesz to tylko Q. Nie tylko w zimie docenisz zalety napędu na 4 koła. Więc szukaj quattro, po za tym maim skromnym zdaniem kupowanie OOOO bez Q mija się z celem ;)
nic dodać nic ująć :)

Autor:  ZiPi [ 16.maja.2010 10:42:35 ]
Tytuł: 

Nie kupuj diesla V6 2.5 TDI, reszta silników daje radę :peace:

Autor:  Lucus [ 16.maja.2010 11:10:54 ]
Tytuł: 

Sugerując się waszymi postami znalazłem parę sztuk do wyboru i poproszę o pomoc które warto kupić

1. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=22057340

2. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=21908446

3. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=22349711

4. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=21488167

Pozdrawiam i czekam na jakiś wybór :)

Autor:  rafala6 [ 16.maja.2010 12:26:59 ]
Tytuł: 

Najlepiej 2.8q.

Autor:  ZiPi [ 16.maja.2010 14:03:06 ]
Tytuł: 

Powiem Ci jeszcze to, co piszę tu kazdemu, stojącemu przed dylematem kupienia auta.
Nie sugeruj się za bardzo rodzajem silnika, tylko za podstawowe kryterium wybieraj stan techniczny i patrz na właściciela, czy było go stać na serwisowanie samochodu w myśł zasady - " Jaki pan taki kram "

Autor:  adiaudi [ 17.maja.2010 07:26:05 ]
Tytuł: 

Żaden nie ma manualnej skrzyni, ale jeśli coś z tych to ostatni...

Autor:  j@cek [ 17.maja.2010 10:18:58 ]
Tytuł: 

Pawlo napisał(a):
Dzień dobry ;)

Wypadało by sie przedstawić w odpowiednim dziale skoro czytasz forum od paru dni ;)

Szukaj A6 Avanta 2.8 193 ps quattro w manualnej skrzyni a bedziesz pan zadowolony :-)


W/g mnie rozważ kupno:

AEL'a (2.5 TDI R5) quattro + soft i nie straszne Ci 2.8 30 V :D ,a dodatkowo odpadnie Ci użeranie się z LPG

Autor:  Pawlo [ 17.maja.2010 10:27:04 ]
Tytuł: 

j@cek napisał(a):
Pawlo napisał(a):
Dzień dobry ;)

Wypadało by sie przedstawić w odpowiednim dziale skoro czytasz forum od paru dni ;)

Szukaj A6 Avanta 2.8 193 ps quattro w manualnej skrzyni a bedziesz pan zadowolony :-)


W/g mnie rozważ kupno:

AEL'a (2.5 TDI R5) quattro + soft i nie straszne Ci 2.8 30 V :D ,a dodatkowo odpadnie Ci użeranie się z LPG


J@cek w tym temacie mowa o C5 ;)

ps. Zaworówka ma problem praktycznie od początku wiec jego ACK nie jedzie na 100% a i tak Ci złojił skóre :):

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=102544

Jeździłem zaworówki ACK za fajera jak i twoim AEL-em z softem ;) wnioski dla mnie są oczywiste.

Autor:  j@cek [ 17.maja.2010 10:37:35 ]
Tytuł: 

Pawlo napisał(a):
j@cek napisał(a):
Pawlo napisał(a):
Dzień dobry ;)

Wypadało by sie przedstawić w odpowiednim dziale skoro czytasz forum od paru dni ;)

Szukaj A6 Avanta 2.8 193 ps quattro w manualnej skrzyni a bedziesz pan zadowolony :-)


W/g mnie rozważ kupno:

AEL'a (2.5 TDI R5) quattro + soft i nie straszne Ci 2.8 30 V :D ,a dodatkowo odpadnie Ci użeranie się z LPG


J@cek w tym temacie mowa o C5 ;)

ps. Zaworówka ma problem praktycznie od początku wiec jego ACK nie jedzie na 100% a i tak Ci złojił skóre :):

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=102544

Jeździłem zaworówki ACK za fajera jak i twoim AEL-em z softem ;) wnioski dla mnie są oczywiste.


1. Wiem, że jest mowa o C5, natomiast pozwoliłem sobie polecić ostatniego dobrego TDI w A6....(w relacji cena/koszty)
2. Co tym mi chesz udowodnić Twoim tekstem o jakiś wnioskach i łojeniu skóry...(nie zaśmiecaj tematu),przecież ja nie napisałem, że AEL jest szybszy od ACK.
ps. Jeśli ma być koniecznie C5 to tylko 1.9 PD jeśli chodzi o diesla :)

Autor:  pet1 [ 17.maja.2010 15:01:44 ]
Tytuł: 

po raz kolejny zapytam...ilu z szanownych kolegów tak bardzo polecających 2,8 a odradzających 2,5 zna te samochody z autopsji a nie z opowiadań??
osobiście jeżdziłem 3lata 2,8 w c4- przy ostrej jeżdzie 15-16 litrów na trasie,od 3 lat 2,5 tdi- ta sama jazda max 9l.Koszty serwisowe- o ile nie kupisz padalca te same.Obecnie znam 5 a6-tek z kręgu znajomych.
jeżdzone ok 4-5 lat w polsc- przebiegi 300-400 k i .....nic.olej co 10, rozrząd z termostatem co 120, do tego odma i tyle.Reszte przerażających informaji o 2,5 tdi należy wsadzić do działu matiz lub lanos....

Autor:  grejf [ 17.maja.2010 15:20:28 ]
Tytuł: 

pet, masz Pan racje. Lecz juz czytalem o Norweskich TDi V6 i ich serwisowaniu. Do tego jezdza oni chyba tylko na biopaliwie, jesli sie myle to sorry. Wiec wybral bym jednak 2,8 V6 manual quattro.

Autor:  xxlobo [ 17.maja.2010 16:01:00 ]
Tytuł: 

shit jakie ceny :): Nie da sie tam jezdzic na polskich numerach?

Autor:  rk07554 [ 17.maja.2010 16:29:58 ]
Tytuł: 

60 tys. peelen za jedenastoletnie audi ?

okazja :D

Autor:  Lucus [ 21.maja.2010 17:38:28 ]
Tytuł: 

Za jazdę na polskich tablicach grozi kara około 80000 nok w przypadku jak przebywa się tutaj powyżej roku.
Przerejestrowac nie warto. W przypadku moim Toyota Corolla 97 rok koszt rejestracji na norweskie tablice 155000 nok. Także wole wymienić na Audi A6 rok 2003 za 150000 nok. Oprocentowanie w bankach na 6 lat przy wplacie własnej 10000 nok wynosi około 8 procent.
Co do Audi zdecydowałem się na A6 1.9 tdi ze 130 konikami a jak przyjade do kraju to przerobimy go jakimś czipem na pare konikow wiecej.
Ale do wyboru mam tu większość w automacie z przejechanymi okolo 200000 km.
Także doradzcie czy to może być.
Pozdrawiam

Autor:  stawsz [ 21.maja.2010 18:29:22 ]
Tytuł: 

Lucus napisał(a):
Za jazdę na polskich tablicach grozi kara około 80000 nok w przypadku jak przebywa się tutaj powyżej roku.
Przerejestrowac nie warto. W przypadku moim Toyota Corolla 97 rok koszt rejestracji na norweskie tablice 155000 nok. Także wole wymienić na Audi A6 rok 2003 za 150000 nok. Oprocentowanie w bankach na 6 lat przy wplacie własnej 10000 nok wynosi około 8 procent.
Co do Audi zdecydowałem się na A6 1.9 tdi ze 130 konikami a jak przyjade do kraju to przerobimy go jakimś czipem na pare konikow wiecej.
Ale do wyboru mam tu większość w automacie z przejechanymi okolo 200000 km.
Także doradzcie czy to może być.
Pozdrawiam


szukaj manuala jesłi juz 1,9 TDi no chyba ze chcesz go pchać pod te górki tam w Norwegii kupując z aftomatem :D - ja osobiście jesli nie mozesz dostać 2.8 V6 to bierz 2,4 w benzynie tez daje radę a nie klekocze jak stary traktor - sam jezdze duzo dieslami z 1,9 TDI i juz nie mogę wytrzymać tego warkotu gnojowoza choć ma on swoje niezaprzeczane zalety

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/