.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Zakup TDi 110KM / 131KM - Kilka pytań
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=102616
Strona 1 z 2

Autor:  KRapicki [ 19.maja.2010 21:42:46 ]
Tytuł:  Zakup TDi 110KM / 131KM - Kilka pytań

Cześć.
Jako, że od sierpnia będę musiał jeździć 3 razy w tygodniu po 80km, postanowiłem zacząć rozglądać się za jakimś TDi.
Głównym wyznacznikiem jest ekonomia - najlepiej gdyby paliło 6l ropki, ale żeby nie było też jakimś zamulaczem, więc silnik 90KM wykluczam :) Fundusz jakim będę dysponował na to wozidło to 18.000PLN. Czy za tą cenę znajdę coś godnego polecenia ? Biorę pod uwagę A3 / Golf IV / Ibiza / Leon
Silnik raczej 110KM, 131KM są poza zasięgiem cenowym. Rocznik najchętniej '00 w górę.
Z gory dziękuje za wszelkie podpowiedzi :)
Pozdrawiam,
KRapicki.

Autor:  Baskecior [ 19.maja.2010 21:52:21 ]
Tytuł: 

Właściwie sam już sobie odpowiedziałeś. :)
Szukaj silnika ASV a w jakiej budzie ... w sumie to wszystko Golfy lub Polo ;)
W/g mnie najładniejszy stylistycznie jest Leon, ale to tylko moje zdanie ;)

Autor:  Kliku [ 20.maja.2010 07:37:25 ]
Tytuł: 

lub jak sie trafi A3

Autor:  KRapicki [ 20.maja.2010 09:35:54 ]
Tytuł: 

Baskecior napisał(a):
Właściwie sam już sobie odpowiedziałeś. :)
Szukaj silnika ASV a w jakiej budzie ... w sumie to wszystko Golfy lub Polo ;)
W/g mnie najładniejszy stylistycznie jest Leon, ale to tylko moje zdanie ;)


No właśnie, a czy jest jakiś silnik wśród tych 110/131 których powinienem się wystrzegać? I czy realnie spalanie silnika na pompowtryskach jest większe od 'standardowej sto-dziesiątki' :) ?

Autor:  Baskecior [ 20.maja.2010 10:20:03 ]
Tytuł: 

PD jest bardziej paliwożerne od silników na VP. Poza tym , jednak bardziej drogi przy ew. naprawie.
Jeśli priotytetem są osiągi - szukaj ASZ, jeśli święty spokój - ASV.
Jeśli ma być hardcore`owo: ARL w Leonie ... ;)

Autor:  przemik [ 20.maja.2010 10:29:54 ]
Tytuł: 

Rozwazylbym tez A4 B5 Limo + AFN z lat 97/99

Autor:  KRapicki [ 20.maja.2010 10:57:51 ]
Tytuł: 

przemik napisał(a):
Rozwazylbym tez A4 B5 Limo + AFN z lat 97/99


Jak wygląda spalanie w mieście AFN'a, takie realne ? Jeśli już to jedynie sedan, ale to i tak cięższa buda, a nie wiem czy mi koniecznie potrzebna.
Jednak przy zakupie TDi'ka fajnie było by gdyby miał cztery furtki :)

@Basket - ARL'a brałem pod uwagę przed zakupem A8, teraz to chyba trochę za mały fundusz na to mam, poza tym pewnie 'dużo' pali :peace:

Autor:  Gustav [ 20.maja.2010 11:08:10 ]
Tytuł: 

Jak 1.9TDi może dużo spalić :): :?:

W sumie możemy rozróżnić kwestie spalania w stosunku do mocy i do stylu poruszania się ...

Posiadałem 1.9 TDi na pompowtrysku [130KM] w nieco cieższej budzie niż A3/Golf IV i ciężko było uzyskać wysokie spalanie w granicach 8L [ trasa] - no chyba że termostat nie spełniał swojego zadania to taki wynik jest osiągalny ...

Autor:  KRapicki [ 20.maja.2010 11:09:38 ]
Tytuł: 

Gustav napisał(a):
Jak 1.9TDi może dużo spalić :): :?:

W sumie możemy rozróżnić kwestie spalania w stosunku do mocy i do stylu poruszania się ...

Posiadałem 1.9 TDi na pompowtrysku [130KM] w nieco cieższej budzie niż A3/Golf IV i ciężko było uzyskać wysokie spalanie w granicach 8L [ trasa] - no chyba że termostat nie spełniał swojego zadania to taki wynik jest osiągalny ...


No właśnie, powiem inaczej bo troche to dziwnie brzymi. 'Duże' spalanie w tym temacie oznacza powyżej 6L :)

Autor:  zgredek27 [ 20.maja.2010 13:20:28 ]
Tytuł: 

KRapicki napisał(a):
Gustav napisał(a):
Jak 1.9TDi może dużo spalić :): :?:

W sumie możemy rozróżnić kwestie spalania w stosunku do mocy i do stylu poruszania się ...

Posiadałem 1.9 TDi na pompowtrysku [130KM] w nieco cieższej budzie niż A3/Golf IV i ciężko było uzyskać wysokie spalanie w granicach 8L [ trasa] - no chyba że termostat nie spełniał swojego zadania to taki wynik jest osiągalny ...


No właśnie, powiem inaczej bo troche to dziwnie brzymi. 'Duże' spalanie w tym temacie oznacza powyżej 6L :)


AFN w budzie a4 b5 po II lifcie nie spalil mi wiecej niz 6,5 litra w zimie/ jazda po Krakowie... w ferie zimowe dla odmiany podczas wyprawy na Slowacje przez Niedzice po gorach spalil rowne 5l :D lato 5,5-6l w miescie, klima, i inne bajery jak trzeba, noge tez ciezka jak sie nagrzeje :D

Autor:  KRapicki [ 20.maja.2010 13:25:55 ]
Tytuł: 

Oo, to ładne wyniki. A teraz proszę nie linczować :diabel: i odpowiedzieć na pytanie jeśli ktoś wie jak silniki ASV / AFN znoszą 'czerwonkę' ?
Bo mam dostęp w dobrej cenie. Do pompowtryskowca trochę żal byłoby mi lać tegoż soku z gumi-jagód :)

Autor:  przemik [ 20.maja.2010 13:30:46 ]
Tytuł: 

KRapicki napisał(a):
Oo, to ładne wyniki. A teraz proszę nie linczować :diabel: i odpowiedzieć na pytanie jeśli ktoś wie jak silniki ASV / AFN znoszą 'czerwonkę' ?
Bo mam dostęp w dobrej cenie. Do pompowtryskowca trochę żal byłoby mi lać tegoż soku z gumi-jagód :)


IMO - znosza spoko ale co jakis czas napełniłbym kocioł "dobrą gnojówką" i przejechal z 500-800 km.

Autor:  Baskecior [ 20.maja.2010 14:45:23 ]
Tytuł: 

KRapicki napisał(a):
Oo, to ładne wyniki. A teraz proszę nie linczować :diabel: i odpowiedzieć na pytanie jeśli ktoś wie jak silniki ASV / AFN znoszą 'czerwonkę' ?
Bo mam dostęp w dobrej cenie. Do pompowtryskowca trochę żal byłoby mi lać tegoż soku z gumi-jagód :)

Opał nieodbarwiany jest lepszy od najlepszego ON`u.
Żaden z tych silników się nie pogniewa ;)
Podkreślam , że OO musi być czysty i nieodbarwiany.

Autor:  KRapicki [ 20.maja.2010 15:32:51 ]
Tytuł: 

Bardzo mnie to cieszy :peace: W takim razie, już chyba moje ostatnie pytanie, znów odnośnie spalania, może ktoś miał sytczność zarówno z ASV w A3 i AFN w A4 - jaka jest różnica spalania w mieście przy takiej samej 'nodze' ?

Autor:  rafala6 [ 20.maja.2010 20:03:01 ]
Tytuł: 

Ja szukałbym tylko PD-ka.

Autor:  Baskecior [ 20.maja.2010 21:21:35 ]
Tytuł: 

KRapicki napisał(a):
Bardzo mnie to cieszy :peace: W takim razie, już chyba moje ostatnie pytanie, znów odnośnie spalania, może ktoś miał sytczność zarówno z ASV w A3 i AFN w A4 - jaka jest różnica spalania w mieście przy takiej samej 'nodze' ?

Porównujesz Golfa do A4 ... różnica litra gnoju w mieście.
Bez względu na to czy to ASV czy AFN.

Autor:  KRapicki [ 20.maja.2010 21:51:59 ]
Tytuł: 

rafala6 napisał(a):
Ja szukałbym tylko PD-ka.


Odpowiedź uzasadnij :peace:

Autor:  newman [ 20.maja.2010 22:10:20 ]
Tytuł: 

KRapicki napisał(a):
przemik napisał(a):
Rozwazylbym tez A4 B5 Limo + AFN z lat 97/99


Jak wygląda spalanie w mieście AFN'a, takie realne ? Jeśli już to jedynie sedan, ale to i tak cięższa buda, a nie wiem czy mi koniecznie potrzebna.
Jednak przy zakupie TDi'ka fajnie było by gdyby miał cztery furtki :)

@Basket - ARL'a brałem pod uwagę przed zakupem A8, teraz to chyba trochę za mały fundusz na to mam, poza tym pewnie 'dużo' pali :peace:


AFN w C5 avant pociągnięty na ponad 130KM max :!: 7,5 (miasto ok 120tyś mieszkańców, bez obwodnic i innych udogodnień), standardowo do 7.

Autor:  jedrekx [ 20.maja.2010 22:47:26 ]
Tytuł: 

A3 110 koni rocznik 00 w górę za 18000 to raczej bardzo, ale to bardzo ciężko będzie trafić. A3 trzyma cenę (zadbany egzemplarz)

Autor:  KRapicki [ 22.maja.2010 12:45:41 ]
Tytuł: 

A z czym się je silnik TDi 116KM najczęściej w Golfach spotykany? Warto nim się też interesować?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/