.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi A6/C5 2.5TDI Avant quattro tiptronic -kilka pytan
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=103022
Strona 1 z 1

Autor:  ija-francja [ 07.cze.2010 13:55:34 ]
Tytuł:  Audi A6/C5 2.5TDI Avant quattro tiptronic -kilka pytan

Witam,
Jestem na forum pierwszy raz wiec tym bardziej serdecznie witam stalych (i nie tylko) bywalcow. Zapewne pytania ktore mnie nurtuja byly zadawane wiele razy na tym forum, ale mimo wszystko prosze o kilka opini.
Przymierzam sie do zakupu Audi jak w temacie. Do tej pory jezdzilem wieloma autami i benzynowymi i dieselkami. Osobiscie preferuje benzyne, ale niestety mam dosc duze koszty utrzymania dwuch benzynowych aut w rodzinie (Rnt Megane coupe 2.0i 147KM F7R Williams -zonowoz i Opel Astra F kombi 1.6i 100KM c16se). Oba w miesc ie podchodza pod 14 litrow benzyny przy dynamicznej jezdzie.
Poza tym ja jezdze duzo wiec moje koszta to okolo 250-400 euro/miesiecznie (PB95 -1.36, ON- 1.16euro).
Tak wiec zdrowy rozsadek przemawia na korzysc diesla.
Ponadto mieszkamy w samym srodku Masywu Centralnego, wiec wszedzie teren gorzysty do 1500m. Zima nie zawsze plugi dojada na czas, a to z koleji przemawia za opcja napedu na cztery kolka.
Prowadze mala firme budowlana, wiec do pracy woze dosc duzo narzedzi. Duzy bagaznik jest zatem wskazany, poza tym przy cztero-osobowej rodzinie -coupeta mojej malzonki nie zalatwie wszystkich potrzeb. I stad opcja Avant (obecnie mam kombi i poprzedni tez byl kombi).
No i ostatnia rzecz to tiptronic -uwazam ze jest to odrobina wygody z automatu i przyjemnosc jazdy z opcji recznej zmiany biegow.
Na koniec sam pomysl zakupu Audi wzial sie z faktu posiadania tej marki. Otoz Przygode z Audi rozpoczalem od modelu 100/C4 z silnikiem 2.3i -135KM ze skrzynia manualna. Jezdzilem tym autem okolo roku i sprzedalem z powodu wiecznych problemow z instalacja LPG(tak kupilem -bo zwolennikiem gazu nie jestem). Pozniej po wymianie kilku aut, mialem okazje (krotko) pojezdzic A8/S8 4.2i wlasnie w wersji quattro z 4-biegowym tiptroniciem. Auto bylo mojego znajomego. Silnik tuningowany w DE -rezultat z hamowni okolo 420KM.

Teraz sprawy ktore mnie nurtuja:
-opinie na temat 5-biegowego tiptronica lub (w drodze wyjatku) 6-biegowej skrzyni manualnej,
-opinie na temat silnika 2.5TDI a zwlaszcza:
** walki rozrzadu i pompy wtryskowe -czytalem o duzej awaryjnosci,
-opinie na temat ukaldu przeniesienia napedu quattro i miedzy mostowego mechanizmu roznicowego,
-opinie na temat zawieszenia i ukladu kierowniczego (w modelu 100/C4 wyczuwalna byla lekka nadsterownosc auta -przy sprawnych elementach ukl. kier),
-opinie o powtarzajacej sie awaryjnosci elementow i ewentualne koszta naprawy.
Oraz wszystko to co powinienem wiedziec/sprawdzic przed zakupem takiego auta.
Oczywiscie za wszystkie odpowiedzi z gory dziekuje i chetnie wymienie sie wiadomosciami dotyczacymi np innych marek samochodow z ktorymi milalem stycznosc, przede wszystkim Opel i Renault.
Pozdrawiam :)

Autor:  rafala6 [ 07.cze.2010 14:26:33 ]
Tytuł: 

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... sc&start=0

Autor:  ija-francja [ 07.cze.2010 19:08:12 ]
Tytuł:  Przeczytalem

i to tylko utwierdza mnie w tym co juz czytalem na temat wadliwych walkow. Czy zatem istnieje rozwiazanie alternatywne, polegajace na dorobieniu walkow ktore by zastapily oryginalne? Sa przeciez firmy, ktore dorabiaja walki rozrzadu do indywidualnych potrzeb klienta...
Druga sprawa ktora mnie wyjatkowo interesuje to awarie pomp wtryskowych i wtryskiwaczy, czytalem o tym ze zjawisko jest nagminne dla tych silnikow...
No i trzecia sprawa jest oczywiscie zwiazana z ewentualna awaryjnoscia skrzyn automatycznych z opcja tip...

Dziekuje rowniez za opinie na te tematy :)

Autor:  adiaudi [ 07.cze.2010 20:45:52 ]
Tytuł: 

W zasadzie przeczytaj swoje słowa i dojdziesz do wniosku że sam sobie udzielasz odpowiedzi... ;)

Autor:  solaris [ 07.cze.2010 20:51:49 ]
Tytuł: 

adiaudi napisał(a):
W zasadzie przeczytaj swoje słowa i dojdziesz do wniosku że sam sobie udzielasz odpowiedzi... ;)


dokładnie

a pisząc:
-rodzina
-potrzeba miejsca/kombi - przestrzeń bagażnikowa
-znośne spalanie
-mała awaryjność
-quattro


to nie pozostaje Ci nic innego jak Passat Kombi B5/FL PD 4Motion

Autor:  emge [ 07.cze.2010 21:14:14 ]
Tytuł: 

solaris napisał(a):
to nie pozostaje Ci nic innego jak Passat Kombi B5/FL PD 4Motion

zgadzam się w 100% :)

Autor:  ija-francja [ 09.cze.2010 21:15:03 ]
Tytuł: 

Moze i ktos powie ze to to samo: Lada i Fiat, Zuk i Nysa, Mitsubishi i Hunday no i Vw i Audi, ale jakos nie pociaga mnie Passat.

A wracajac do tematu, to ile przecietnie kosztuje wymiana rozrzadu wraz z walkami? Czytalem, ze zalecana wymiana rozrzadu powinna byc dokonana co 120tkm (nie to co moj Opel -co 60tkm), a czestotliwosc uszkodzenia krzywek walkow wystepuje przewaznie w autach z przebiegiem 200-300tkm. Zatem rozsadne rozumowanie sprowadza sie do wymiany rozrzadu wraz z walkami przy przebiegu 240tkm. Auto ktore mnie interesuje, bedzie w okolicach rocznika 1999-2001, wiec jego przebieg bedzie zblizony wlasnie do okolo 240tkm. No chyba ze trafie na super okazje od niemieckiego ksiedza lub lekarza, ktory owego auta nie uzytkowal w oczekiwaniu na przyjazd polskiego laweciarza -to wowczas moge smialo liczyc na okolo 160tkm :)

Mam jeszcze takie pytanie -ide na latwizne, ale przyznam szczerze ze nie mam byt czasu na poszukiwania, praca mnie przytlacza, wiec licze na odpowiedz i wyrozumialosc- a wiec jaka jest roznica w silnikach 2.5tdi, miedzy 150 a 180KM? Czy to jest ten sam silnik z uzdatnionym rozrzadem i wtryskiem, czy zupelnie inna konstrukcja?

Dzieki wszystkim za udzial w moim temacie. Nadal oczekuje na porady zwiazane z glownym nurtem tego tematu, czyli tiptronic, zawieczenie, awaryjnosc podzespolow silnika, naped 4x4...

Serdeczne pozdrowienia z poludnia Francji... ;)

Autor:  solaris [ 09.cze.2010 21:21:26 ]
Tytuł: 

ija-francja napisał(a):
tematu, czyli tiptronic, zawieczenie, awaryjnosc podzespolow silnika, naped 4x4...

Serdeczne pozdrowienia z poludnia Francji... ;)



dziękujemy za pozdrowienia, przesyłamy z Polski

P.S jedyna zaje****ość którą wymieniłeś to 4x4,

Autor:  emge [ 09.cze.2010 21:27:37 ]
Tytuł: 

przeczytaj to i wystarczy http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 39&start=0
Znajdziesz wszystkie interesujące Cię koszta.

Autor:  ija-francja [ 09.cze.2010 21:30:35 ]
Tytuł: 

A przy okazji poszukalem danych dla jednostki 150 i 180KM, (AKN i AKE), konstrukcyjnie ten sam silnik wiec gdzie tkwi roznica?

Autor:  newman [ 09.cze.2010 21:57:51 ]
Tytuł: 

ija-francja napisał(a):
A przy okazji poszukalem danych dla jednostki 150 i 180KM, (AKN i AKE), konstrukcyjnie ten sam silnik wiec gdzie tkwi roznica?


Studiujac watki dotyczace V6 autorstwa glownie Piotrusia i Meszruma, wydaje mi sie, ze AKE vs AKN i AFB, ma mniej awaryjna elektronike pompy, natomiast reszta bolaczek pozostaje bez zmian.

Ps. Pozdrowienia z Port Camargue ;)

Autor:  rossi20 [ 15.cze.2010 21:59:43 ]
Tytuł: 

Skrzynie tiptronic 5 biegowe potrafia padac. Nie trudno ja zajezdzic , czesto pada wsteczny lub po wrzuceniu wstecznego dajac gaz auto nie ma mocy i sie "toczy " do tyłu a powinno wsytrzelic jak w procy. Co innego w 4 biegowym tiptroniku oznaczenie 4HP, bardzo mocna skrzynia i bez problemowa. Tylko nie wiem czy w a6 one wystepowały - chyba nie......

Autor:  Baskecior [ 16.cze.2010 09:15:43 ]
Tytuł: 

solaris napisał(a):
adiaudi napisał(a):
W zasadzie przeczytaj swoje słowa i dojdziesz do wniosku że sam sobie udzielasz odpowiedzi... ;)


dokładnie

a pisząc:
-rodzina
-potrzeba miejsca/kombi - przestrzeń bagażnikowa
-znośne spalanie
-mała awaryjność
-quattro


to nie pozostaje Ci nic innego jak Passat Kombi B5/FL PD 4Motion

Dorzucam AEL`a quattro avanta.

Autor:  Gustav [ 16.cze.2010 10:33:22 ]
Tytuł: 

rossi20 napisał(a):
Co innego w 4 biegowym tiptroniku oznaczenie 4HP, bardzo mocna skrzynia i bez problemowa. Tylko nie wiem czy w a6 one wystepowały - chyba nie......


Nie występowały.

Autor:  ija-francja [ 18.cze.2010 17:43:46 ]
Tytuł: 

Witam,

Poczytalem jeszcze raz to co mi podaliscie oraz to co sam znalazlem na forum. Z kazdym postem moje przerazenie rosnie. Silnik o ktory pytalem jest wysoce awaryjny. Koszt naprawy -w drogim warsztacie, jest porownywalny z kosztem zakupu tanszego egzemplarza tego auta...
Rownierz osprzed -wedlug Waszych opini -a zwlaszcza pompa wtryskowa, pozostawia wiele do zyczenia.
Znalazlem rownierz jeden czy dwa watki dotyczace problemow z 5-cio biegowym automatem.
Jedyna pozytywna rzecz to brak problemow z napedem 4x4.
Niestety jest to raczej zbyt maly + w porownaniu do ilosci ----minusow------ jakie posiada to auto...
Co stalo sie z niemiecka doskonaloscia?

Uzytkuje obecnie kolejnego Opla -jakby nie bylo auto produkcji DE. Moze nie jest to najwyzsza pulka, ale awaryjnosc i wytrzymalosc na poziomie mozliwym do przyjecia.
Jestem mechanikiem, (mimo ze nie pracuje od dawna w zawodzie) i staram sie we wlasnym zakresie naprawiac samochody w rodzinie. Przyznam ze moj Opel nie widzial ani warsztatu ani ASO od dnia zakupu przez mnie, od 4 lat. Chociaz do ASO czasem zajerzdzam, jak zalezy mi na oryginalnych czesciach (a tych w aucie jest sporo) no i od reki. Wszelkie naprawy sa na tyle banalne ze podstawowy zestaw narzedzi i przydomowy garaz zalatwiaja sprawe. Ostatnia powazniejsza naprawa to uszczelka pod glowica -choc na rozrzad i tak juz byl czas...
Nie moge pojac wiec dlaczego ten model Audi jest tak wysoce .... zepsuty ??

Dzieki raz jeszcze za zainteresowanie moim tematem. Nie mniej jednak musze zweryfikowac docelowa marke pojazdu....

Pozdrawiam

Autor:  audik [ 18.cze.2010 19:27:12 ]
Tytuł: 

Baskecior napisał(a):
solaris napisał(a):
adiaudi napisał(a):
W zasadzie przeczytaj swoje słowa i dojdziesz do wniosku że sam sobie udzielasz odpowiedzi... ;)


dokładnie

a pisząc:
-rodzina
-potrzeba miejsca/kombi - przestrzeń bagażnikowa
-znośne spalanie
-mała awaryjność
-quattro


to nie pozostaje Ci nic innego jak Passat Kombi B5/FL PD 4Motion

Dorzucam AEL`a quattro avanta.


.....ta tylko co będzie droższe, stary kondon, czy ubezpieczenie i inne podatki za niego :peace:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/