.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

A6 / Allroad / Q7 <- Co wybrać z 2008? Gdzie kupić?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=103580
Strona 1 z 2

Autor:  Ataman70 [ 04.lip.2010 23:20:33 ]
Tytuł:  A6 / Allroad / Q7 <- Co wybrać z 2008? Gdzie kupić?

Witam po latach ;-)
Ci, którzy mnie znają, znają też moje preferencje. Potrzebuję samochodu o solidnych gabarytach, koniecznie avanta - zatem wybór jest jak w temacie. Interesuje mnie rok 2008 - już nie nowy, ale jeszcze nie stary :-)
Nie mam oporów ani przed LPG, ani przed TDI, nie pogardzę też rozsądnym benzyniakiem, może być z turbiną lub bez. Musi jednak być to samochód, który wytrzyma mojego buta, dotychczasowych nie zajechałem pomimo moich usilnych starań ;-) .
To nie ma być samochód dla sportu, ale dla rodziny, do przemieszczania się po załadowaniu w miarę ekonomicznie, słowem 2,0 odpada, ale 5,0 również nie wchodzi w rachubę.
Przyznaję, że z braku czasu nie jestem na bieżąco, więc proszę o wskazówki - jaki silnik, jaki automat, ewentualnie gdzie i za ile można kupić stosowne dla mnie Audi. :peace:

Autor:  rk07554 [ 05.lip.2010 09:42:50 ]
Tytuł: 

allroad 3.0 tdi. Ze względu na kapitalne zawieszenie i motor z dobrą relacją trwałość, osiągi, koszty eksploatacji. Plus skrzynia z łopatkami i kubły dla wygody. Amen.
:)

Autor:  climber [ 05.lip.2010 13:28:49 ]
Tytuł: 

Miałem podobny dylemat jakiś czas temu, wybrałem allraoda 3.0 tdi, jestem bardzo zadowolony, auto bardzo bezstresowe w naszych warunkach dzięki regulowanemu zawieszeniu, podczas gdy wszyscy moi sąsiedzi w zimie na naszej drodze dojazdowej szorowali podwoziami po zmrożonym śniegu i nasłuchiwali czy coś im nie odpada ja sobie jechałem wyluzowany i słuchałem muzyczki. Jedna wada tego zawieszenia to dość głośna praca na naszych dziurach, ale poza tym jest super, na ustawieniu dynamik auto jest twarde i idzie jak po szynach. Silnik 3.0 tdi jest zupełnie do niego wystarczający, a jak komuś mało to można go jeszcze troszkę poprawić.
Jak do tej pory jedyną wadą która jest zauważalna dla mnie w tym aucie to hamulce, słabe przy jego masie, powinny być takie jak w Q7 i mamy super auto, oczywiście hamulce też można poprawić jeżeli ktoś chce naprawdę dynamicznie jeździć, na seryjnych długo nie pojeździ bo mu się tardze powyginają, a już te co w serwisie wkłądają to jakiś żart jest.
Q7 nie wybrałem ze względu na jego mase, wyżej umieszczony środek ciężkości i ogólnie auto które jednak bardziej rzuca się w oczy, ale oczywiście każdy ma swoje kryteria. No i przy masie Q7 właściwy silnik do niego to 4,2 tdi a to już inne pieniądze.
Ja swoje audi kupiłem w myślenicach, audi-krakow.pl

Autor:  Pablo200 [ 05.lip.2010 15:51:28 ]
Tytuł: 

climber napisał(a):
Miałem podobny dylemat jakiś czas temu, wybrałem allraoda 3.0 tdi, jestem bardzo zadowolony, auto bardzo bezstresowe w naszych warunkach dzięki regulowanemu zawieszeniu, podczas gdy wszyscy moi sąsiedzi w zimie na naszej drodze dojazdowej szorowali podwoziami po zmrożonym śniegu i nasłuchiwali czy coś im nie odpada ja sobie jechałem wyluzowany i słuchałem muzyczki. Jedna wada tego zawieszenia to dość głośna praca na naszych dziurach, ale poza tym jest super, na ustawieniu dynamik auto jest twarde i idzie jak po szynach. Silnik 3.0 tdi jest zupełnie do niego wystarczający, a jak komuś mało to można go jeszcze troszkę poprawić.
Jak do tej pory jedyną wadą która jest zauważalna dla mnie w tym aucie to hamulce, słabe przy jego masie, powinny być takie jak w Q7 i mamy super auto, oczywiście hamulce też można poprawić jeżeli ktoś chce naprawdę dynamicznie jeździć, na seryjnych długo nie pojeździ bo mu się tardze powyginają, a już te co w serwisie wkłądają to jakiś żart jest.
Q7 nie wybrałem ze względu na jego mase, wyżej umieszczony środek ciężkości i ogólnie auto które jednak bardziej rzuca się w oczy, ale oczywiście każdy ma swoje kryteria. No i przy masie Q7 właściwy silnik do niego to 4,2 tdi a to już inne pieniądze.
Ja swoje audi kupiłem w myślenicach, audi-krakow.pl


Dodam że za odpowiednią opłata można sobie zamówić w Audi model z ceramicznymi hamulcami :d

Autor:  martab99 [ 05.lip.2010 19:01:43 ]
Tytuł: 

Marek, gdybyś brał pod uwagę to mam 100% pewniaka z PL salonu A4 Avant 3.0 TDI q z Twoim ulubionym sposobem zmiany biegów :diabel:

Autor:  audik [ 05.lip.2010 19:55:18 ]
Tytuł: 

Q5 jest całkiem niezłym wyborem.

Autor:  Ataman70 [ 05.lip.2010 20:41:57 ]
Tytuł: 

córce kupię A4, żonce Q5, ale jako flagowy pojazd rodzinny nie mogę uznać miniaturki audi :peace:
czekam na nastepne typy - za i przeciw. Napiszcie to co wiecie, bo ja wypadłem z obiegu i nie jestem na bieżąco.

ps. mile widziane kolory to biały i czerwony :D <- co pewnie też Was nie dziwi
ps2. jak będzie manual też sobie poradzę :peace:

Autor:  Baskecior [ 05.lip.2010 21:20:45 ]
Tytuł: 

3.0 TDI w Q7 to muł ... niestety.
Jak dla Atamana odpada.
4,2 TDI + chips.
Koniec.

Autor:  Pablo200 [ 06.lip.2010 08:10:30 ]
Tytuł: 

Baskecior napisał(a):
3.0 TDI w Q7 to muł ... niestety.
Jak dla Atamana odpada.
4,2 TDI + chips.
Koniec.


zgadzam sie 3.0 TDI nie ma sensu jezdziłem i wiem
jezeli masz troche wolnej kasy na zbyciu to polecam V12 TDI i wszystko jasne
:d
Ceramika w standardzie

Autor:  Ataman70 [ 06.lip.2010 08:44:21 ]
Tytuł: 

Zawsze jest wybór. Co lepiej - Q7 / Allroad z przebiegiem 120tkm czy A6 z przebiegiem 50 tkm? ( w tych samych pieniądzach)

Autor:  martab99 [ 06.lip.2010 09:03:44 ]
Tytuł: 

Ataman70 napisał(a):
Zawsze jest wybór. Co lepiej - Q7 / Allroad z przebiegiem 120tkm czy A6 z przebiegiem 50 tkm? ( w tych samych pieniądzach)


Ja bym wziął A6 (pod warunkiem że q).

Wiadomo że Q7/Allroad atrakcyjniejsze, ale jakieś tam koszty związane z obsługą auta po przebiegu też trzeba liczyć...

Autor:  arthurr [ 06.lip.2010 09:14:18 ]
Tytuł: 

mój typ - allroad. Jasne że koszty mogą być ciut wyższe od "zwykłej" a6 ale mozliwości przejazdu tam gdzie A6 nie przejedzie (np. po niektórych ulicach w Bytomiu ;) ) powinny to zrekompensować

Q7 nie lubię i już chyba nie polubię więc nie polecam..

Autor:  Ataman70 [ 06.lip.2010 09:26:36 ]
Tytuł: 

Kurde, tylko że Allroad ma chyba brzydki zderzak z tyłu :(:

Autor:  Misiek1 [ 06.lip.2010 09:48:08 ]
Tytuł: 

Ja też zastanawiałem się nad Allroadem ( myślałem o A4 nawet , mnie by chyba starczyło) w wersji z manualna skrzynia biegów bo bardzo mało jeżdżę po mieście.Ale z tego co piszecie, to to auto nie nadaje się nawet w lekki teren. Ja nie mówię tutaj o topieniu itp. bo to oczywiste ale o większych dziurach i koleinach .Bo potrzebuje samochodu do tańca i różańca którym zajadę do lasu na grzyby oraz co ważne na ryby a żeby i do teatru nie byłoby wstyd tym pojechać. Tą ostatnią role jak dla mnie Allroad spełnia ale z tego co piszecie to nie ma co się w niego pakować.

Autor:  Probe041 [ 06.lip.2010 14:05:15 ]
Tytuł: 

Ataman70 napisał(a):
Kurde, tylko że Allroad ma chyba brzydki zderzak z tyłu :(:
To w takim razie szukaj A6 z pneumatycznym zawieszeniem, były takie :peace:

Autor:  arthurr [ 06.lip.2010 14:47:41 ]
Tytuł: 

ale chyba tylko z tylnym a to nie to samo... nie ma regulacji prześwitu jest tylko samopoziomowanie tyłu w zależnosci od obciążenia..

Autor:  Probe041 [ 06.lip.2010 14:58:01 ]
Tytuł: 

arthurr napisał(a):
ale chyba tylko z tylnym a to nie to samo... nie ma regulacji prześwitu jest tylko samopoziomowanie tyłu w zależnosci od obciążenia..
Nieprawda, to jest ten sam zawias co w Allroad > Adaptive Air Suspension

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  climber [ 06.lip.2010 15:03:19 ]
Tytuł: 

arthurr napisał(a):
ale chyba tylko z tylnym a to nie to samo... nie ma regulacji prześwitu jest tylko samopoziomowanie tyłu w zależnosci od obciążenia..

Zawieszenie pneumatyczne w a6 było i z tyłu i z przodu, tak jak w allroadzie jednak zakres regulacji w sensie ustawienia poziomu był bardzo mały, zaleta była taka, że komfort był większy, zawieszenie ciche, ale wada taka, że nie dało się go wyżej podnieść co by unikać szorowania podwoziem w różnych sytuacjach, coś za coś, ale faktem jest że to zawieszenie jest bardzo komfortowe, z resztą podobne jest w a8 i tam zakres regulacji jest równie mały.

Autor:  arthurr [ 06.lip.2010 15:04:44 ]
Tytuł: 

climber napisał(a):
arthurr napisał(a):
ale chyba tylko z tylnym a to nie to samo... nie ma regulacji prześwitu jest tylko samopoziomowanie tyłu w zależnosci od obciążenia..

Zawieszenie pneumatyczne w a6 było i z tyłu i z przodu, tak jak w allroadzie jednak zakres regulacji w sensie ustawienia poziomu był bardzo mały, zaleta była taka, że komfort był większy, zawieszenie ciche, ale wada taka, że nie dało się go wyżej podnieść co by unikać szorowania podwoziem w różnych sytuacjach, coś za coś, ale faktem jest że to zawieszenie jest bardzo komfortowe, z resztą podobne jest w a8 i tam zakres regulacji jest równie mały.


w takim razie dzięki za info.

Autor:  KORU [ 06.lip.2010 16:14:08 ]
Tytuł: 

Panie Marku bierz pan A6 C6 Avant 3.0 TDI quattro w automacie. Taka konfiguracja w zupelnosci wystarczy no i ladnie wyglada. Ataman70 z manualem na pokladzie ? to cos jak Audi z napedem na tylna oś. :d )))

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/