.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 23:48:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AKE 180PS quattro] problemowy silnik - kupowac?
PostNapisane: 19.lip.2010 00:18:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2006 22:26:07
Posty: 17
Lokalizacja: Wawa
witam,

zastanawiam sie nad zakupem auta jak w temacie, 2001r, avant, w automacie, 200k przebiegu.

naczytalem sie stety/niestety tu na forum duzo negatywnych opinii o tym silniku. nie znam sie na mechanice, chcialbym jednak zadac w miare konkretne pytanie

Zakladajac ze kupie to autko i wyjda te czesto spotykane problemy - wycierajace sie walki itd - ile, mniej wiecej, kosztuje doprowadzenie tego silnika do dobrego stanu, tak abym mial na kilkadziesiat tysiecy km spokoj? cena samochodu jest pare tysiecy nizsza niz budzet, ktory chce przeznaczyc, wiec moge od razu troszke zainwestowac "w remont". dodam, ze w tej chwili (mialem okazje sie przejechac) auto jezdzi bardzo ok, fajnie przyspiesza, nic nie stuka, nie puka, nie drzy silnik, skrzynia chodzi gladko i bez szarpania.
przez kupem planuje sprawdzenie auta u mechanika, na VAGu i na hamowni, ale tam chyba (poprawcie mnie jesli sie myle) takie rzeczy jak wycierajace sie walki nie wyjda....

z gory dziekuje za pomoc. pzdr, sylweste.r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AKE 180PS quattro] problemowy silnik - kupowac?
PostNapisane: 19.lip.2010 13:10:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
zdajesz sobie sprawe, ze zadales glupie pytanie?
Jezeli wszystko chodzi jak nalezy i auto jest sprawne to co chcesz doprowadzac/remontowac?
Tak teoretyzujac ile moze kosztowac utrzymanie sterego A6 2.5TDI w tipie...mozesz spokojnie w to auto nawet i 15 kola wsadzic jakby byla padnieta pompa wtryskowa, wytarte walki, walniete turbo, uszkodzony wtrysk sterujacy, uszkodzony tiptronik, wystukane zawieszenie, zalany modul komfortu, uszkodzona elektronika abs itp itd
Pierwsze ze 2 kola to rozrzad pochlonie (w wersji czesciowej)
Jezeli sie nie znasz i nie chcesz sie znac na samochodach to kup sobie auto znaaacznie prostrze i mlodsze - to jest skomplikowane i stare, przy naprawach latwe to zrabania (wystarczy ze pechowo odwiedzisz mechanika, ktory da ten silnik do roboty uczniowi a ten pojdzie na latwizne/skroty...)
Teoretyzujac dalej ile mozesz przejezdzic uzywanym 2.5v6tdi bez zadnych wiekszych wkladow w silnik... moze nawet 1 tys km nie dasz rady a moze kolejne 200tys (poza rozrzadem co max chyba 120tys)
Pewne jest ze bedziesz w miescie spalal okolo 11-15 litrow ropy/100km (ponizej 11 w miescie to auto spali tylko wtedy jak bedziesz je czesciowo pchal)
Pozdrawiam i polecam opcje szukaj na przyszlosc,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AKE 180PS quattro] problemowy silnik - kupowac?
PostNapisane: 19.lip.2010 14:02:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2006 22:26:07
Posty: 17
Lokalizacja: Wawa
hej,

dzieki za "pomoc".

wydaje mi sie, ze dosc jasno i po polsku napisalem, ze ocena stanu obecnego wynika z moich niefachowych ogledzin i to ze auto wg mnie jest ok o niczym nie swiadczy.

i rowniez chyba dosc jasno zapytalem, ile moga "kosztowac" problemy wynikajace z opisywanych szeroko na forum problemow z SILNIKIEM (a nie zawieszeniem, ABSem itd).

nie chce kupowac prostszego auta bo zakladam, ze na "starym i skomplikowanym" znaja sie mechanicy, a ja nie musze - wystarczy ze stac mnie bedzie na ewentualne naprawy. i tylko o to pytalem.

ale oczywiscie, na wszystkie pytania mozna znalezc odpowiedz przez wyszukiwarke...

pzdr, sylweste.r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AKE 180PS quattro] problemowy silnik - kupowac?
PostNapisane: 19.lip.2010 14:26:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
ok.. doprecyzuje... silnik moze pochlonac np ze 12 kola zakladajac, ze to zaniedbana ruina z przebiegiem 400tys +
moze tez nic nie pochlonac zakladajac, ze jest w pelni sprawny i byl w nim wymieniany (bez kitu) rozrzad
Teraz mam nadzieje, ze Ci pomoglem... wiecej na podstawie tego co napisales moze powiedziec tylko wrozka

Jak bedziesz wiecej wiedzial na temat silnika (np logi dynamiczne) mozna cos podyskutowac
Co to sa logi dynamiczne: haslo "diagnostyka" (Ty sie tego w 1h nie nauczysz robic ale poczytaj by wiedziec o co chodzi - to znaczy co ma Ci i jak sprawdzic ktos kto to auto bedzie ogladal)

Edit: to jest auto z Q wiec do prognozowanego zuzycia paliwa o ktorym pisalem dodaj z literek
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2010 14:37:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Moze rozwaz zakup auta z silnikiem 1.9 TDi lub benzynowym....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AKE 180PS quattro] problemowy silnik - kupowac?
PostNapisane: 19.lip.2010 14:53:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2006 22:26:07
Posty: 17
Lokalizacja: Wawa
przemekk74 napisał(a):
ok.. doprecyzuje... silnik moze pochlonac np ze 12 kola zakladajac, ze to zaniedbana ruina z przebiegiem 400tys +
moze tez nic nie pochlonac zakladajac, ze jest w pelni sprawny i byl w nim wymieniany (bez kitu) rozrzad
Teraz mam nadzieje, ze Ci pomoglem... wiecej na podstawie tego co napisales moze powiedziec tylko wrozka

Jak bedziesz wiecej wiedzial na temat silnika (np logi dynamiczne) mozna cos podyskutowac
Co to sa logi dynamiczne: haslo "diagnostyka" (Ty sie tego w 1h nie nauczysz robic ale poczytaj by wiedziec o co chodzi - to znaczy co ma Ci i jak sprawdzic ktos kto to auto bedzie ogladal)

Edit: to jest auto z Q wiec do prognozowanego zuzycia paliwa o ktorym pisalem dodaj z literek
Pozdrawiam,
Przemek


nadal nie wiem wiele wiecej, ale bardzo mozliwe, ze pytanie jest na tyle ogolne ze wiecej sie powiedziec nie da:):) dziekuje! pzdr, sylweste.r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AKE 180PS quattro] problemowy silnik - kupowac?
PostNapisane: 19.lip.2010 15:30:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
no z poradami co kupic to moze sie wstrzymaj bo co bedzie jak trafi na 1,9PD z wyrobionymi gniazdami pompek i w aucie zacznie przybierac poziom oleju (bo paliwo bedzie sie mieszalo) albo trafi na taki z popekana glowica i bedzie sie cappucino robilo? Krzyweczki w 1.9Pd tez czasem leca, pompki, T to tez przeciez czasem sie rozlatuje...bedzie rozczarowanie.
Jezeli ten post to pytanie "jaki jest czarny scenariusz" (taki dupochron - ile musze kupic to auto taniej by niezaleznie co by sie nie stalo bym wyszedl na plus) to ja strzelam ze w 1.9Pd jest mniejszy potencjalny bol - powiedzmy 6 kola
Zakladam, ze masz kolega nie celuje w kilkunastoletnie auta wiec 1.9 na VP pomijam
wolnossacy prosty silnik to najmniejsze prawd duzych nakladow na naprawy
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2010 17:42:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czego oczekujesz od tego samochodu [dynamiczny nie będzie, ekonomiczny również nie - jeżeli poruszasz się po centrum wawy, to spalanie na poziomie 13-14l będzie normą]?
dlaczego zdecydowałeś się taki silnik?
czy masz świadomość, iż jest to jeden z najdroższych silników VAG w utrzymaniu i czy jesteś w stanie wydawać kwoty rzędu 3000 PLN za wymianę rozrządu w samochodzie 10letnim?


pytam w ten sposób, gdyż mam takie 2 samochody i cokolwiek wiem o ich użytkowaniu.
jeżeli nie jesteś obeznany w tym silniku [diagnostyka/budowa/dostęp do markowych części po cenach hurtowych], to zdecydowanie szukałbym benzyny po FL [czyli od 06.2001] - 1.8T, 2.4 albo 3.0. silniki bezobsługowe, ciche i niewymagające. większe koszty paliwa będą się mieć nijak do tego, co wydasz na 2.5TDI V6.
przez ponad 2 lata miałem na co dzień [samochód domowniczki] styczność z M3 E46 [silnik S54] i był ok. 2x tańszy w utrzymaniu, aniżeli 2.5TDI V6.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2010 18:12:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
meszrum napisał(a):
przez ponad 2 lata miałem na co dzień [samochód domowniczki] styczność z M3 E46 [silnik S54] i był ok. 2x tańszy w utrzymaniu, aniżeli 2.5TDI V6.

mocne słowa :):
sylweste.r współczuję teraz podejmowania decyzji.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2010 19:20:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
2,5 V6 tylko dla Orłów :diabel: I nie problemowy, tylko wymaga Tyle od Ciebie ile Ty od niego...W volvo 2,5 R5 tez rozrzad nie jest za darmo. Nie mowie juz o nowych autach. Sami takimi jezdzicie juz go tak nie straszcie. ;) po kupnie za rok bedzie wiedzial co i jak.. Spalanie 9-10 manual. Jednak krotkie 1sze biegi... trzeba sie namieszac.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2010 22:05:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Male OT

Cytuj:
1.8T, 2.4 albo 3.0. silniki bezobsługowe, ciche i niewymagające.


Chodzi mi o silnik 3.0 benz czy z nim nie ma takich problemow jak przy 3.0TDI ? Pytam z ciekawosci i wlasnej wiedzy.
Dzieki za odp.

Sry za OT.

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2010 22:08:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.maja.2010 20:33:18
Posty: 40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
ok.. doprecyzuje... silnik moze pochlonac np ze 12 kola zakladajac, ze to zaniedbana ruina z przebiegiem 400tys +


Myślę że mógłbym być żywym przykładem jak w takie bagno wpadłem 2 lata temu, ale nie żałuje dzisiaj tego, wiesz dlaczego?
bo przez ten czas uporczywie wkładałem czas, kasę i naukę w ten silnik, nauczyłem się więcej niż połowa mechaników w Polsce. Wiem teraz jak powinna mruczeć prawdziwa V6, a znaleźć taką jest naprawdę trudno, życzę powodzenia i wytrwałości, pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2010 23:12:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2007 18:09:08
Posty: 38
Lokalizacja: podlasie
Druss napisał(a):
Male OT
Chodzi mi o silnik 3.0 benz czy z nim nie ma takich problemow jak przy 3.0TDI ? Pytam z ciekawosci i wlasnej wiedzy.
Dzieki za odp.

Sry za OT.


Benzynowe 3.0 V6 to całkowicie inna konstrukcja i odnośnie problematyki, to nie ma nic wspólnego z 3.0TDI. Coś jakby porównywać 2,5TDI do 2,4 V6, czy jakichkolwiek innych silników benzynowych - po prostu nie przystoi :peace:

_________________
VW Passat B3 VR6 - wódz czarna chmura - był
VW Passat B5 AHU - był
Audi A6 - C5 3.0 ASN Q - było

Audi Allroad C5 2.7biT APB - jest
Obrazek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2010 23:30:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Cytuj:
Benzynowe 3.0 V6 to całkowicie inna konstrukcja i odnośnie problematyki, to nie ma nic wspólnego z 3.0TDI. Coś jakby porównywać 2,5TDI do 2,4 V6, czy jakichkolwiek innych silników benzynowych - po prostu nie przystoi

Ok super, dzieli za wyjesnienie.
ALE jak to wyglada z tymi lancuchami rozrzadu ? przeciez w tej jednostce sa i niesprawiaja zadnego klopotu ? a cezmu w TID sprawiaja ? :peace:

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2010 10:01:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Druss napisał(a):
Cytuj:
Benzynowe 3.0 V6 to całkowicie inna konstrukcja i odnośnie problematyki, to nie ma nic wspólnego z 3.0TDI. Coś jakby porównywać 2,5TDI do 2,4 V6, czy jakichkolwiek innych silników benzynowych - po prostu nie przystoi

Ok super, dzieli za wyjesnienie.
ALE jak to wyglada z tymi lancuchami rozrzadu ? przeciez w tej jednostce sa i niesprawiaja zadnego klopotu ? a cezmu w TID sprawiaja ? :peace:


Drus silniki diesla skonczyly epoke silnikow, ktore sa wolne smierdzą ect... teraz maja < 500Nm klasa w klasie, to nie 1,8 D 64PS. Nowe diesle musza jezdzic xxxxxxx km, byc szybkie i do tego palic mniej jak 10L. Na zdrowy rozum nie domagania zawsze jakies musza być. Ale jezeli chce sie jezdzic dieslem to niestety to nie kosiarka wolnossąca... wybor jest prosty, chcesz "spokoj" kup 3,0Pb V6, Chcesz wyrywanie jelit kup 3,0 TDI...
A co do porównania silnikow 2,5 TDI i 2,4 V6 Pb to jest dobrze pomysleć o przebiegach obu tych aut. Mojemu koledze rozpadl sie ten silnik przy 188tkm (lekko nie mial) nie dotykal sie nic, tylko wymiany oleju... teraz jezdzi 2,5 TDI :P

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: