.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Przycisk blokady dyferencjału ?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=104062
Strona 1 z 1

Autor:  rbrus [ 29.lip.2010 10:25:16 ]
Tytuł:  Przycisk blokady dyferencjału ?

Witam,
jest taki plastikowy element przy skrzyni biegów w audicach starszych, z rysunkiem układu napędowego i z przyciskiem. Nie wiem co to jest wydaje mi się ze przycisk blokady dyfru, tylko przeglądając c4'ki, czasem się on pojawia czasem nie, dlaczego tak jest, czy coś z tymi autkami jest nie tak, może one nie są za napędem quattro? jak to jest?

przykłady quattro bez "przycisku":
a6 - http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=1167641438
s6 - http://moto.allegro.pl/item1156705290_a ... atrro.html

z przyciskiem:
a6 c4 - http://otomoto.pl/audi-a6-2-8-gaz-skory ... 53297.html
c4 100 - http://otomoto.pl/audi-100-avant-quattro-C13983866.html
c4 s4 - http://otomoto.pl/audi-100-s4-2-2turbo- ... 14327.html

Już myślałem że w c4 100 była blokada w a6 nie, jednak pojawiają się też w a6, czy to mogła być opcja dodatkowa, czy może przenieśli ten przycisk?

Pozdrawiam

Autor:  Simpson [ 29.lip.2010 10:28:57 ]
Tytuł:  Re: Przycisk blokady dyferencjału ?

Czakol napisał(a):
Już myślałem że w c4 100 była blokada w a6 nie

I dokładnie tak jest.
Jeśli coś ma przycisk i nazywa sie A6, to nie nazywa sie A6 tylko 100 :): :peace:

Autor:  rbrus [ 29.lip.2010 10:33:44 ]
Tytuł:  Re: Przycisk blokady dyferencjału ?

Simpson napisał(a):
Czakol napisał(a):
Już myślałem że w c4 100 była blokada w a6 nie

I dokładnie tak jest.
Jeśli coś ma przycisk i nazywa sie A6, to nie nazywa sie A6 tylko 100 :): :peace:
Ok dzieki, faktycznie te A6 są zawsze z roku przejściowego 1994r., a w tej A6 co podalem ponizej poprawil na 100, ale krętacze heh.

A pytanie jest takie czy można dodać taki przycisk, z zablokowanym dyfrem chyba lepiej się zabawią zimą? Czy już są tam jakieś zmiany techniczne i nie da rady?
Pozdrawiam

Autor:  hubos21 [ 29.lip.2010 10:36:54 ]
Tytuł: 

samym przyciskiem możesz sobie samopoczucie poprawić :)

Autor:  rbrus [ 29.lip.2010 10:40:32 ]
Tytuł: 

hubos21 napisał(a):
samym przyciskiem możesz sobie samopoczucie poprawić :)
Wiecie o co chodzi :)
Jeśli jest to ten sam sprzęt, komputer etc. O tej samej budowie. Może wystarczy wpiąć kostkę gdzie trzeba pociągnąć kabel do tego magicznego przycisku i cieszyć się blokadą dyfru. O ile jest to możliwe. Jak np. w audi a4 b6, kupuje się ośkę która od quattro nie różni się (swoimi elementami) jest jakby przygotowana pod Quattro i z częściami za 3tys cieszymy się quattro :)

Z tego co wyszukałem w A6 był zastosowany system EDL, elektroniczna blokada dyferencjału, chociaż po opisie z tej strony http://www.houseofthud.com/differentials.htm wynika bardziej że ten system działa jak ESP, to trochę nie smaczne na zimowe zabawy....

Autor:  designer [ 29.lip.2010 22:10:59 ]
Tytuł: 

Czakol napisał(a):
Jak np. w audi a4 b6, kupuje się ośkę która od quattro nie różni się (swoimi elementami) jest jakby przygotowana pod Quattro i z częściami za 3tys cieszymy się quattro :)
....


No trochę pojechałeś :): Koszt gratów to ok 6k ( musisz wymienić skrzynię z 5 na 6 ), montaż 3k i wydech drugie 3k = 12k, ale mimo wszystko warto :peace:

Autor:  speco [ 29.lip.2010 22:39:48 ]
Tytuł:  Re: Przycisk blokady dyferencjału ?

Czakol napisał(a):
A pytanie jest takie czy można dodać taki przycisk

z czystej ciekawosci "czy tak sie da?" jakie zmiany by sie wiazaly z takimi zmianami?

Autor:  SJake [ 30.lip.2010 00:12:43 ]
Tytuł: 

Speco, ciezko to widze. Tam jest chyba inny most. Podciśnienia... i co z EDS, który wspólpracuje z ABS.*

*jeśli to herezje to proszę mnie pojechać.

Autor:  rbrus [ 30.lip.2010 03:35:46 ]
Tytuł: 

SJake napisał(a):
Speco, ciezko to widze. Tam jest chyba inny most. Podciśnienia... i co z EDS, który wspólpracuje z ABS.*

*jeśli to herezje to proszę mnie pojechać.
Cześć jestem Czakol, ale jak nic to nic, trudno.

Autor:  Morgi [ 30.lip.2010 06:14:38 ]
Tytuł: 

Czyli jednak jest jak Ci pisałem - udało mi się trafić - choć pewny nie byłem.

Autor:  speco [ 30.lip.2010 08:22:40 ]
Tytuł: 

SJake napisał(a):
Speco, ciezko to widze. Tam jest chyba inny most. Podciśnienia... i co z EDS, który wspólpracuje z ABS.*
*jeśli to herezje to proszę mnie pojechać.

Czyli po temacie.

A tak z ciekawosci, jak jest z blokadami w nowych Audi. Kiedys widzialem filmik z Q5 lub Q7, ktory mial problem z przejechaniem po "falowanej" rampie (1-2 kola byly w gorze). Inne modele wjezdzaly z rozpedu, a Audi z ruszalo z miejsca i byl zonk. Moc byla przekazywana na kola w powietrzy i nie dalo rady przejechac.

Autor:  Simpson [ 30.lip.2010 09:03:25 ]
Tytuł: 

speco napisał(a):
A tak z ciekawosci, jak jest z blokadami w nowych Audi. Kiedys widzialem filmik z Q5 lub Q7, ktory mial problem z przejechaniem po "falowanej" rampie (1-2 kola byly w gorze). Inne modele wjezdzaly z rozpedu, a Audi z ruszalo z miejsca i byl zonk. Moc byla przekazywana na kola w powietrzy i nie dalo rady przejechac.

Nie ma żadnych blokad, za wyjątkiem elektroniki, która do tego jest beznadziejna i nie daje rady.

Autor:  Druss [ 30.lip.2010 09:36:31 ]
Tytuł: 

To i ja skorzystam z tematu i tez sie o cos zapytam dotyczacego Q.
Słyszalem i czytalem ze przy Q niewolno zakladac roznych rozmiarow opon, prawda ?
A w R8 tyl jest o wiele szerszy niz przod, a przeciez tez ma Q... o co chodzi ?

Autor:  rbrus [ 30.lip.2010 09:51:35 ]
Tytuł: 

MorgothV8 napisał(a):
Czyli jednak jest jak Ci pisałem - udało mi się trafić - choć pewny nie byłem.
Prawda strzał w 10 :peace:
Aczkolwiek jeśli tutaj panowie nie narzekacie na S6, S6 plus, A6 Q etc... to znaczy że zabawy zimą mi ten brak blokady nie odbierze.

Autor:  rodzynek [ 30.lip.2010 09:52:04 ]
Tytuł: 

Chodzi o średnicę zewnętrzną koła, nie o jego szerokość. Ponadto, od biedy większą średnice koła można wyrównać innym przełożeniem dyfra na tej osi. A to juz w przypadku naszych aut nie wchodzi w rachubę ;)

Autor:  hubos21 [ 30.lip.2010 10:07:50 ]
Tytuł: 

Druss napisał(a):
To i ja skorzystam z tematu i tez sie o cos zapytam dotyczacego Q.
Słyszalem i czytalem ze przy Q niewolno zakladac roznych rozmiarow opon, prawda ?
A w R8 tyl jest o wiele szerszy niz przod, a przeciez tez ma Q... o co chodzi ?


ale masz inne profile opon i średnica koła różni się minimialnie

Autor:  Kliku [ 30.lip.2010 10:15:28 ]
Tytuł: 

jak sa dobre dobrane to nie musi sie roznic.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/