.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 22:06:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: AUDI A2 1,4 TDI niech wypowiedzą się fachowcy
PostNapisane: 13.wrz.2010 10:42:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.wrz.2010 10:34:32
Posty: 12
Witam szanowne grono forumowiczów.
Przymierzam się do zakupu A2 i chciałam zaczerpnąć informacji na temat tego modelu.
Znalazłam ogłoszenie mile widziane słowa pochwał i krytyki na temat tego egzemplaża.

http://otomoto.pl/audi-a2-1-4-tdi-bardzo-ladny-C13694127.html :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 10:54:26 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Też witamy na forum.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 10:57:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Dość marnie wyposażony jest ten egzemplarz, w dodatku część tego co wypisał sprzedający nie pokrywa się z rzeczywistością, np. komputer pokładowy. Być może handlarz nie rozróżnia komputera pokładowego od checka z termometrem.

Koniecznie potwierdź przebieg w ASO, te roczniki z silnikami TDI lubią mieć naciągnięte pod 250 tys. km. Książkę serwisową można podrobić, z wpisami do bazy dealera jest już ciężej.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 11:10:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.wrz.2010 10:34:32
Posty: 12
No włąsnie czekam na VIN i gonię do serwisu.
A jak te silniki? Na co zwrócić uwagę, moze są jakieś szczegóły o których wie nieliczne grono z forum?
Piszcie jak najwięcej :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 11:35:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
sania napisał(a):
A jak te silniki? Na co zwrócić uwagę, moze są jakieś szczegóły o których wie nieliczne grono z forum?
Piszcie jak najwięcej :-)


Elegancki silniczek, mało pali, zasuwa pięknie, tylko sobie trochę klepie tymi trzema cylindrami. Jak zrobisz diagnozę VAG'iem to nie potrzeba więcej wiedzy żeby ogarnąć jego stan.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 11:46:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.wrz.2010 10:34:32
Posty: 12
No właśnie
VAGA podłącze zczytam błędy ale chciałabym podejrzeć logi i tu pytanie czy jest jakaś strona z danym dla tego silnika aby porównać poszczególne bloki pomiarowe w określonych grupach?
Czy ten silnik ma oznaczenie AMF lub ANY?

I czy mogę się posiłkować danymi z tej strony robiąc logi?


http://www.dieselschrauber.de/Solldaten_Main.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 12:04:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Najlepiej zebys wszystkie logi miala u siebie na kompie to pozniej mozesz je wkleic do dzialu : SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY i spece powiedza Ci czy wszystko jest dobrze.
Zycze udanych poszukiwan i zakupu :)

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 12:58:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
A2 z TDI to bardzo fajny samochodzik, bezawaryjny, obszerny po prostu super.
Jedyny wielki plus i minus to to, ze jest z aulminium po kolizji trzeba wymieniac cale elementy...

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 13:05:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
A2 ma kod silnika AMF tak jak Lupo. Później wychodziły jeszcze 90 konne o innym oznaczeniu.

Co do wyposażenia, to ma wszystko co potrzeba w aucie z tego segmentu. Przydała by się może skórzana kierownica. Przebieg mimo wszystko wydaję się być mało realny. Ale to możesz sprawdzić po Vinie.

Jeśli masz jakieś pytanka odnośnie samego auta to chętnie odpowiem, użytkuje coś takiego już ponad pół roku tyle że 1,4 benzynka.

Pozdrawiam

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 13:13:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.wrz.2010 10:34:32
Posty: 12
grejf napisał(a):
Jedyny wielki plus i minus to to, ze jest z aulminium po kolizji trzeba wymieniac cale elementy...

Czyli z czujnikiem lakieru nie ma co jechać bo jak był walony to ma nowe błotniki maska itp. no chyba ze są spece co reperują i tu pytanie odnośnie grubości lakieru "fabrycznego" na aluminiowej karoserii.

Cytuj:
Jeśli masz jakieś pytanka odnośnie samego auta to chętnie odpowiem, użytkuje coś takiego już ponad pół roku tyle że 1,4 benzynka.

Owszem ale o spalenie nie zapytam ;)
Jak z zawieszenim auta czy to jest wielowahaczowe? Czy silnik diesla jest na pompie czy na pompowtryskach?
Ogólnie jak komfort z jazdy, jestem dość wysoka i w mercedesie A Klasy jest mi dziwnie :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 13:18:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Błotniki przednie i tylna klapa są z plastiku, więc nie wiem jaki czujnik te elementy pomierzy. ;)

Auto ma zawieszenie przednie typu McPherson. Dwa żeliwne wahacze i aluminiowe - nie wiem jak to się fachowo nazywa - żeberka. Ogólnie wybieranie dziur jest na średnim poziomie, ale to zapewne zasługa krótkiego rozstawu osi.

Ja jestem bardzo wysoki i w A2 nad głową mam więcej miejsca niż w A4, więc bez obaw.

Silnik jest na pompowtryskiwaczach.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 13:27:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
sania napisał(a):
Jak z zawieszenim auta czy to jest wielowahaczowe? Czy silnik diesla jest na pompie czy na pompowtryskach?
:/


na pompowtryskach

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 13:44:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.wrz.2010 10:34:32
Posty: 12
A jak żywotność tych pompek?
I czy VAGiem robiąc tzw Bip-y tolerancja dla sprawnego pompowtryskiwacza jest -+30? (czytam trochę forum passata :d )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 14:09:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2009 10:04:39
Posty: 139
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Auto: Łosiem 4.2V8
sebolec napisał(a):
(...) Koniecznie potwierdź przebieg w ASO, te roczniki z silnikami TDI lubią mieć naciągnięte pod 250 tys. km. Książkę serwisową można podrobić, z wpisami do bazy dealera jest już ciężej.

Kombinacje ze stanem licznika w bazie ASO są praktycznie niemożliwe...
jedyne kombinacje jakie znam to po sprowadzeniu i cofnięciu licznika auta jeżdżenie do ASO z pierdołami typu wymiana żarówki czy sprawdzenie usterki która nie istnieje :>

sania napisał(a):
No włąsnie czekam na VIN i gonię do serwisu.

Będziesz musiała się naprawdę ładnie uśmiechać bo z zasady osobie trzeciej nie podają żadnych informacji... chociaż znam przypadki że się komuś udało.

sania napisał(a):
grejf napisał(a):
Jedyny wielki plus i minus to to, ze jest z aulminium po kolizji trzeba wymieniac cale elementy...

Czyli z czujnikiem lakieru nie ma co jechać bo jak był walony to ma nowe błotniki maska itp. no chyba ze są spece co reperują i tu pytanie odnośnie grubości lakieru "fabrycznego" na aluminiowej karoserii.

Są czujniki lakieru mierzące także aluminium.

Jeżeli nie posiadasz takiego czujnika a z forum nikt nie sprawdzi historii to najłatwiejszym sposobem załatwienia wszystkiego powyżej jest pojechać z właścicielem do ASO na tzw. przegląd przed zakupem.
W ASO powinni mieć odpowiedni czujnik lakieru a z właścicielem powinnaś także uzyskać pełną listę wyposażenia oraz historię serwisową.
Przegląd taki kosztuje jakieś 300-450pln w zależności od regionu i konkretnego ASO.

_________________

FOSS motorsport
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 17:07:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
sania napisał(a):
A jak żywotność tych pompek?


chyba są żywotne. Jestem na forum lupo i nikt nie ma problemów. Silnik ogólnie bardzo udany, jeśli oczywiście komuś nie przeszkadza praca takiego silnika

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 17:35:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
sania napisał(a):
A jak żywotność tych pompek?
I czy VAGiem robiąc tzw Bip-y tolerancja dla sprawnego pompowtryskiwacza jest -+30? (czytam trochę forum passata :d )

Testujesz go tak jak każdego PD`ka.
Bipy muszą być jak najniższe, korekcje też , synchro angle wiadomo , warto też wyciągnąc historię serwisową, bo zapuszczony PD to kaplica.
Obejrzeć dokładnie okolice głowicy pod kątem wycieków z okolic pompek.
Słyszałem o tym silniku dobre opinie.

Powodzenia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 20:55:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.wrz.2010 10:34:32
Posty: 12
no to wstępnie jestem przygotowana chociaż nie wiem co z tego wyjdzie bo gościu coś ściemnia z tym VINem :/

A chciałabym się dowiedzieć o koszta normalnego użytkowania typu klocki olej filtry. Silnik mały więc oleju za dużo nie wejdzie :) skoro to jest PD to olej musi być z normą... no właśnie czy on ma filtr cząsteczek stałych?

Jakie koszta wymiany kompletnego rozrządu tak -+ bo wiadomo jedni robią na oryginałach a jedni na tych lepszych rzemiosłach a może on jest na łańcuchu :D ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 21:34:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
sania napisał(a):
no to wstępnie jestem przygotowana chociaż nie wiem co z tego wyjdzie bo gościu coś ściemnia z tym VINem :/

A chciałabym się dowiedzieć o koszta normalnego użytkowania typu klocki olej filtry. Silnik mały więc oleju za dużo nie wejdzie :) skoro to jest PD to olej musi być z normą... no właśnie czy on ma filtr cząsteczek stałych?

Jakie koszta wymiany kompletnego rozrządu tak -+ bo wiadomo jedni robią na oryginałach a jedni na tych lepszych rzemiosłach a może on jest na łańcuchu :D ?


klocki olej filtry i inne elementy eksploatacyjne bo pewnie o to pytasz stoją na tym samym poziomie co w Polo, Fabii Ibizie. Ogólnie jest pełna dostępność części zamiennych. Nawet elementy blacharskie są dość tanie na rynku części.

Nie ma filtra cząstek stałych

Nie jest na łańcuchu, ma zwykły pasek. Koszt wymiany kompletnego rozrządu z pompą wody i robocizną u mnie w okolicy to między 700 a 900 złotych.

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2010 22:25:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2009 10:04:39
Posty: 139
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Auto: Łosiem 4.2V8
sania napisał(a):
no to wstępnie jestem przygotowana chociaż nie wiem co z tego wyjdzie bo gościu coś ściemnia z tym VINem :/

Ściemnia z VIN'em :galy:

Ostatnimi czasy, kiedy stało się jasne że w ASO bez znajomości sprawdzenie historii graniczy z cudem, można zaobserwować wrecz wysyp numerów VIN...
wszyscy nagle podają VIN żeby można było sobie sprawdzić bo wiedzą że i tak tylko nielicznym to się uda...
a ten jeszcze ściemnia z VIN'em :galy:

No nie wiem co o tym myśleć... albo gość jakiś świrnięty jest albo fura zdecydowanie nie warta zainteresowania :036:

_________________

FOSS motorsport
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2010 08:31:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.wrz.2010 10:34:32
Posty: 12
No właśnie g:hmm
mam znajomego w serwisie VW i historię z serwisu wyciągnę ale on też ma pewne ogranicznia. Ale na nic to wszystko skoro nie chce podać VIN, chyba ze pojadę w ciemno i podłącze VAG i wtedy VIN mam z automatu tylko po co mi to skoro sprzedający próbuje coś ukryć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: