Witam
w zyciu nie mialem 4.2 benzyna ale tu widze jest moda na krytykowania 2.5v6tdi przez osoby, ktore w zyciu auta z tym silnikiem nie mialy to tez sobie "pojade"
4.2 to prawie 2suw - co drugie tankowanie trzeba dolac litr oleju, zasieg na LPG jest porownywalny z samochodami z napedem elektrycznym. Wyjazdy za granice sa o tyle upierdliwe, ze co kraj to rozne standardy tankowania LPG no i cena nie zawsze jest taka jak w PL
W wiekszosci hoteli w centrach miast sa parkingi podziemne - z LPG sie tam nie parkuje (a wierzcie ze sa kraje gdzie ta zasada obowiazuje w praktyce a nie w teorii jak w PL). Zalozenie LPG to tez pare kola (dla porownania w 2.5 mniej wiecej tyle co wymiana pelnego rozrzadu z pompa wody rolkami, paskami itp, walkow, hydaruliki i robocizny do tego)
2.5 jest n odmian (kodow silnikow) - mniej wiecej po 2003r pojawily sie silniki z zupelnie inna hydraulika i problem walkow tam nie wystepuje
W modelach gdzie to sie "wali" trzeba sie liczyc ze nowy set po okolo 150-250 tys jest znowu zjechany - czyli w przypadku 10 letnich piernikow jest to raczej dozywotni zestaw (set w postaci 4 nowe walki + hydraulika to w zaleznosci od producenta i sprzedawcy 2.5-3 tys pln brutto, wersja z regeneracja walkow jest tansza)
Nikomu nie polecalem i polecac nie bede 2.5tdi bo mi nikt dzialy za sprzedaz walkow nie daje ale kazdy kto liczyc umie latwo zauwazy, ze auto z 2.5 bedzie o pare kola tansze w zakupie niz np 1.9PD130PS w ktorym krzywki czasem tez leca, roznie w pompkami bywa, potrafia byc klopoty z glowicami (pekniecia, wyrabianie sie gniazd pompek a pozniej cudownie w silniku oleju przybywa i capic ropa zaczyna olej) - kazdy sobie liczy sam
Cytuj:
dzieki, własnie o to mi chodziło. chyba więc pozostanę przy bmw...
Jezeli pojemnosc 2.5 Ci pasuje, marka BMW takze to jest tez "udany" silnik w BMW o nazwie TDS (montowany takze w omegach)
Pozdrawiam,
Przemek