.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 22:22:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 - który silnik polecicie?
PostNapisane: 19.wrz.2010 12:43:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2010 12:29:47
Posty: 7
Lokalizacja: Kraków
Cześć

Jeżdżę BMW e39 525 benzyna. Generalnie z auta jestem bardzo zadowolony (nie pierwsze BMW) ale muszę zmienić na kombi. A jak kombi - to od zawsze najbardziej pasowało mi A6 Avant. BMW w kombi jakoś mi totalnie nie leży.

I teraz moje pytanie do POSIADACZY tego modelu: jaki silnik polecacie?
Zależy mi na czymś mocniejszym, najchętniej mocny diesel. BMW w mocnej benzynie pali przyzwoite ilości (ja mam 193 KM i pali średnio 11 l), ale mocne Audi benzyna podobno potrafi pochłaniać spore ilości paliwa. Może się mylę?

No więc - czy polecacie 2.5 TDI? Chce kupić auto w Niemczech, przebieg max 175.000 km (autentyczny, nie przekręcony), od właściciela Niemca, nie z jakiegoś komisu od turka czy innego ruska lub polaka :-) Chce wydać około 35.000 zł już ze wszystkimi opłatami.

Proszę więc o opinie na temat tego silnika. Ale zaznaczam: naczytałem się już negatywnych opinii ludzi którzy albo nigdy takiego auta nie mieli, albo kupili 2.5 tdi za 20 tys zł od polskiego handlarza i nieświadomi ile ich auto ma faktycznie na liczniku narzekają że się wiecznie psuje. Zależy mi na opinii osób które mają takie auto w świetnym stanie i stać ich na właściwy serwis. Zakładam że kupię auto super utrzymane z autentycznym przebiegiem. Napiszcie więc proszę czy te wszystkie legendy o usterkowości 2.5 TDI sa faktyczne czy dotyczą tylko zajechanych aut jakich w Polsce nie brakuje.

Dzięki za pomoc. może faktycznie czas spróbować Audi :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 13:08:25 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
A6 - polecam silnik 4.2 albo 2.8 benzyna

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 13:09:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
4,2 LPG Reszta nie jedzie :D

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 13:11:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
2.4, 2.8, 3.0, 4.2
2.5TDI to proszenie sie o problemy.

PS 530d :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 13:11:14 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
A6 4.2 w kombi - będzie palić w cyklu mieszanym 13-14 litrów benzyny albo 15-18 gazu

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 15:52:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
1.9 TDi AWX - 130KM.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 15:54:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Też polecam 1.9TDI AVF/AWX.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 16:03:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2010 15:45:23
Posty: 66
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: quattro
Ludzie narzekają na 2.5Tdi V6. Ja miałem z przebiegiem 400000km i nie miałem z nią żadnych problemów, a zrobiłem nią sam 100000km i oprócz rozrządu oleju i filtrów nic więcej nie robiłem.Sprzedałem i facet do tej pory jeździ zadowolony i nie narzeka. Także złego słowa nie powiem o tym silniku.Kto jak dba ten tak ma...

_________________
Audi a6 c5 2.5tdi quattro jest/będzie swap na AVF
VW Multivan Generation T4 2.5TDI AXG jest
AUDI C4 S6 2.2Turbo MTM 303 quattro sprzedane
Syrena 104 Kurołapka 1972r jest

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 16:15:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
kemik270 napisał(a):
Ludzie narzekają na 2.5Tdi V6. Ja miałem z przebiegiem 400000km i nie miałem z nią żadnych problemów, a zrobiłem nią sam 100000km i oprócz rozrządu oleju i filtrów nic więcej nie robiłem.Sprzedałem i facet do tej pory jeździ zadowolony i nie narzeka. Także złego słowa nie powiem o tym silniku.Kto jak dba ten tak ma...


Skończ pierdzielić, wszyscy wiedzą doskonale jak jest, po prostu ktoś przed tobą to ogarnął a tobie się udało pojeździć .Tyle.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 16:25:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2010 12:29:47
Posty: 7
Lokalizacja: Kraków
hmmm, no właśnie takich odpowiedzi się spodziewałem :-) że żenada, beznadzieja i w ogóle złom. Ciekawe, wygląda na to że ludzi w Audi nie wiedzą jak budować silniki :-))))
prosiłbym o jakieś konkrety, bo jak na razie jedyna sensowna wypowiedź to gościa który auto miał długo, dbał o niego i nie narzekał.
Stan 90% aut sprzedawanych w polskich komisach jest żenujący i na tej podstawie nie można generalizować że jakiś model jest nieudany. Jak go poprzednik nie umiał utrzymać to teraz się sypie. Może znajdzie się ktoś kto naprawdę dbał o auto a mimo to miał z nim kłopoty?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 16:25:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
kemik270 napisał(a):
Ludzie narzekają na 2.5Tdi V6. Ja miałem z przebiegiem 400000km i nie miałem z nią żadnych problemów, a zrobiłem nią sam 100000km i oprócz rozrządu oleju i filtrów nic więcej nie robiłem.Sprzedałem i facet do tej pory jeździ zadowolony i nie narzeka. Także złego słowa nie powiem o tym silniku.Kto jak dba ten tak ma...


to po co sprzedałeś jak taka igła, żeby przesiąść się na AELa czy AVFa nie rozumiem...?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 16:26:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2010 12:29:47
Posty: 7
Lokalizacja: Kraków
może po prostu go teraz stać i kupił młodsze? :-)

hubos21 napisał(a):
kemik270 napisał(a):
Ludzie narzekają na 2.5Tdi V6. Ja miałem z przebiegiem 400000km i nie miałem z nią żadnych problemów, a zrobiłem nią sam 100000km i oprócz rozrządu oleju i filtrów nic więcej nie robiłem.Sprzedałem i facet do tej pory jeździ zadowolony i nie narzeka. Także złego słowa nie powiem o tym silniku.Kto jak dba ten tak ma...


to po co sprzedałeś jak taka igła, żeby przesiąść się na AELa czy AVFa nie rozumiem...?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 16:27:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2010 15:45:23
Posty: 66
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: quattro
mały v8 napisał(a):
kemik270 napisał(a):
Ludzie narzekają na 2.5Tdi V6. Ja miałem z przebiegiem 400000km i nie miałem z nią żadnych problemów, a zrobiłem nią sam 100000km i oprócz rozrządu oleju i filtrów nic więcej nie robiłem.Sprzedałem i facet do tej pory jeździ zadowolony i nie narzeka. Także złego słowa nie powiem o tym silniku.Kto jak dba ten tak ma...


Skończ pierdzielić, wszyscy wiedzą doskonale jak jest, po prostu ktoś przed tobą to ogarnął a tobie się udało pojeździć .Tyle.


Ja wyraziłem swoją opinię a to że tobie już nie pasuje lub miałeś problem z tym silnikiem to twój problem!

_________________
Audi a6 c5 2.5tdi quattro jest/będzie swap na AVF
VW Multivan Generation T4 2.5TDI AXG jest
AUDI C4 S6 2.2Turbo MTM 303 quattro sprzedane
Syrena 104 Kurołapka 1972r jest

Obrazek


Ostatnio edytowano 19.wrz.2010 16:34:28 przez kemik270, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 16:30:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2010 15:45:23
Posty: 66
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: quattro
hubos21 napisał(a):
kemik270 napisał(a):
Ludzie narzekają na 2.5Tdi V6. Ja miałem z przebiegiem 400000km i nie miałem z nią żadnych problemów, a zrobiłem nią sam 100000km i oprócz rozrządu oleju i filtrów nic więcej nie robiłem.Sprzedałem i facet do tej pory jeździ zadowolony i nie narzeka. Także złego słowa nie powiem o tym silniku.Kto jak dba ten tak ma...


to po co sprzedałeś jak taka igła, żeby przesiąść się na AELa czy AVFa nie rozumiem...?


I nie zrozumiesz chyba? A tobie się nie nudzą samochody? Po 3 latach jazdy?

_________________
Audi a6 c5 2.5tdi quattro jest/będzie swap na AVF
VW Multivan Generation T4 2.5TDI AXG jest
AUDI C4 S6 2.2Turbo MTM 303 quattro sprzedane
Syrena 104 Kurołapka 1972r jest

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 16:36:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
kemik270 napisał(a):
hubos21 napisał(a):
kemik270 napisał(a):
Ludzie narzekają na 2.5Tdi V6. Ja miałem z przebiegiem 400000km i nie miałem z nią żadnych problemów, a zrobiłem nią sam 100000km i oprócz rozrządu oleju i filtrów nic więcej nie robiłem.Sprzedałem i facet do tej pory jeździ zadowolony i nie narzeka. Także złego słowa nie powiem o tym silniku.Kto jak dba ten tak ma...


to po co sprzedałeś jak taka igła, żeby przesiąść się na AELa czy AVFa nie rozumiem...?


I nie zrozumiesz chyba? A tobie nie nudzą się samochody? Po 3 latach jazdy?


jakoś nie, tym bardziej jak jest dobry...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 16:51:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2010 15:45:23
Posty: 66
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: quattro
hubos21 napisał(a):
kemik270 napisał(a):
hubos21 napisał(a):
kemik270 napisał(a):
Ludzie narzekają na 2.5Tdi V6. Ja miałem z przebiegiem 400000km i nie miałem z nią żadnych problemów, a zrobiłem nią sam 100000km i oprócz rozrządu oleju i filtrów nic więcej nie robiłem.Sprzedałem i facet do tej pory jeździ zadowolony i nie narzeka. Także złego słowa nie powiem o tym silniku.Kto jak dba ten tak ma...


to po co sprzedałeś jak taka igła, żeby przesiąść się na AELa czy AVFa nie rozumiem...?


I nie zrozumiesz chyba? A tobie nie nudzą się samochody? Po 3 latach jazdy?


jakoś nie, tym bardziej jak jest dobry...


No widzisz....Każdy ma inny charakter...Ale nie ukrywam że żałowałem sprzedaży

_________________
Audi a6 c5 2.5tdi quattro jest/będzie swap na AVF
VW Multivan Generation T4 2.5TDI AXG jest
AUDI C4 S6 2.2Turbo MTM 303 quattro sprzedane
Syrena 104 Kurołapka 1972r jest

Obrazek


Ostatnio edytowano 19.wrz.2010 16:57:06 przez kemik270, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 16:56:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
fredi napisał(a):
prosiłbym o jakieś konkrety, bo jak na razie jedyna sensowna wypowiedź to gościa który auto miał długo, dbał o niego i nie narzekał.


Może fotograficznie jak nie rozumiesz słowami.
-> http://www.vw.biaman.pl/2007/skoda/stro ... %20023.jpg
-> http://obrazki.elektroda.net/14_1216563506.jpg
-> http://obrazki.elektroda.net/92_1216563578.jpg
-> http://obrazki.elektroda.net/71_1216563686.jpg

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 17:36:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
archiwum jest tak obszerne, że czytania, że hoho, trzeba w szukajke wpisać, albo chcesz diesla wtedy AWX a jak chcesz benzyne, 2.8, 4.2 albo 1.8T i nic więcej nie wydumasz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 17:48:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2010 12:29:47
Posty: 7
Lokalizacja: Kraków
no dobra, widzę że ogólne nastawienie do 2.5 tdi złe :-)

dzieki, własnie o to mi chodziło. chyba więc pozostanę przy bmw... coś w tym jest że zadbane beta do 400.000 km nie zgłasza żadnych większych problemów, szczególnie z silnikiem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2010 19:42:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Witam
w zyciu nie mialem 4.2 benzyna ale tu widze jest moda na krytykowania 2.5v6tdi przez osoby, ktore w zyciu auta z tym silnikiem nie mialy to tez sobie "pojade"
4.2 to prawie 2suw - co drugie tankowanie trzeba dolac litr oleju, zasieg na LPG jest porownywalny z samochodami z napedem elektrycznym. Wyjazdy za granice sa o tyle upierdliwe, ze co kraj to rozne standardy tankowania LPG no i cena nie zawsze jest taka jak w PL
W wiekszosci hoteli w centrach miast sa parkingi podziemne - z LPG sie tam nie parkuje (a wierzcie ze sa kraje gdzie ta zasada obowiazuje w praktyce a nie w teorii jak w PL). Zalozenie LPG to tez pare kola (dla porownania w 2.5 mniej wiecej tyle co wymiana pelnego rozrzadu z pompa wody rolkami, paskami itp, walkow, hydaruliki i robocizny do tego)
2.5 jest n odmian (kodow silnikow) - mniej wiecej po 2003r pojawily sie silniki z zupelnie inna hydraulika i problem walkow tam nie wystepuje
W modelach gdzie to sie "wali" trzeba sie liczyc ze nowy set po okolo 150-250 tys jest znowu zjechany - czyli w przypadku 10 letnich piernikow jest to raczej dozywotni zestaw (set w postaci 4 nowe walki + hydraulika to w zaleznosci od producenta i sprzedawcy 2.5-3 tys pln brutto, wersja z regeneracja walkow jest tansza)
Nikomu nie polecalem i polecac nie bede 2.5tdi bo mi nikt dzialy za sprzedaz walkow nie daje ale kazdy kto liczyc umie latwo zauwazy, ze auto z 2.5 bedzie o pare kola tansze w zakupie niz np 1.9PD130PS w ktorym krzywki czasem tez leca, roznie w pompkami bywa, potrafia byc klopoty z glowicami (pekniecia, wyrabianie sie gniazd pompek a pozniej cudownie w silniku oleju przybywa i capic ropa zaczyna olej) - kazdy sobie liczy sam

Cytuj:
dzieki, własnie o to mi chodziło. chyba więc pozostanę przy bmw...

Jezeli pojemnosc 2.5 Ci pasuje, marka BMW takze to jest tez "udany" silnik w BMW o nazwie TDS (montowany takze w omegach)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: