.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 22:05:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi a4 czy a3
PostNapisane: 22.wrz.2010 17:24:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2010 09:24:37
Posty: 4
Witam.
Przymierzam się do kupna auta jak w temacie a3 czy a4.
Mianowicie:
1. A4 b5 1995-2001 z silnikiem 2.6 benzyna
2. a3 1996-2003 z silnikiem 1.8 Turbo
3. a3 1996-2003 z silnikiem 1.8 Turbo quattro (lecz słyszałem iż w quattro szybko lecą skrzynie)

Które z tych aut są najbardziej wytrzymałe, maja lepsze przyspieszenie:D i jakie jest ich spalanie.
Co wy byście doradzili.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 17:26:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
A-4 2.8 quattro, albo
a-4 1.8T quattro

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 17:45:32 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Podpisuję się, A4 + quattro, reszta nie ważna

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 17:47:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
A4 1,9 TDI quattro + koks
A4 1,8 T quattro + koks
A4 2,8 quattro w ostateczności.
A3 to Golf poza tym poprzeczny motor z haldexowym quattro ... bleeeee

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 20:20:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2009 10:04:39
Posty: 139
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Auto: Łosiem 4.2V8
Zdecydowanie A4 2,8 Quattro...
- bo jest w podobnej cenie jak A3 a jednak większy
- bo lepiej zabezpieczony antykorozyjnie
- bo silnik łatwiej zniesie ewentualne LPG (jeżeli takowe miałeś na myśli)
- bo łatwiej znaleźć w fajniejszym wyposażeniu
- bo A4 2,8 to nawet 190KM w serii a A3 1,8T to 150KM (które owszem można podkręcić ale po co skoro można mieć większe auto i silnik o większej mocy bez żadnych przeróbek)
- bo w A4 silnik 2,8V6 jest rzadziej modyfikiwany niż A3 1,8T więc większa szansa na trafienie auta z w miarę zdrowym motorem
- bo A4 to limuzyna 4-ro drzwiowa czyli bardziej funkcjonalny od A3 które najczęściej to 3-drzwiowe coupe (nie wspominając o tym że A4 może być także w kombi)

_________________

FOSS motorsport
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 05:49:46 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
A4 Bo A4 to torsen.... reszta to szczegół.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 13:44:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2010 09:24:37
Posty: 4
No tak, z tym że ja się waham nad 2.6(v6) w a4, dobrze się tym jeździ, wiem bo ma takie auto mój ojciec ale słyszałem że a3 1.8t ma dużo lepszego kopa, i właśnie w a4 jest aluminiowe zawieszenie i trzeba się liczyć z tym iż szybko lecą na naszych polskich drogach, natomiast w a3 zawieszenie jest stalowe tak jak w starszych modelach np. jak w audi 80.
Co do a3, przy jeździe sportowej w quattro słyszałem że szybko lecą skrzynie więc nie bardzo jestem przekonany do modelu w quattro.
Jak by postawić 2 auta a4 z motorem 2.6 (v6) vs a3 z motorem 1.8t( nie mówimy tu o quattro) które auto będzie szybsze?? może nie tyle że szybsze ale będzie miało lepsze przyspieszenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 13:56:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
fiskuzz139 napisał(a):
może nie tyle że szybsze ale będzie miało lepsze przyspieszenie?


Kuźwa, zaczyna się kolejna dysputa o papierowych danych. :):

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 13:58:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
a3 to taczka w porównaniiu z A4, fakt zawias w A4 jest aluminiowy ale bez przesady z tym siadaniem, za to komfort na wielowahaczu nieprównywalny, A3 jest krótka i skacze na dużych nierównościach, do tego A3 ma silnik poprzecznie jeśli skupiać się na 1,8T a części zamiennych jest więcej do silników wzdłużnych, dlatego używane graty dużo tańsze są do A4 i jest ich więcej znacznie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 14:05:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Po pierwsze :

- suche dane :

http://www.audiklub.org/dane/a4/b5/a4_2.6.html
http://www.audiklub.org/dane/a3/8l/a3_1.8t_150.html

Po drugie : masz złe podejście do zakupu samochodu. Jeżeli szukasz przecinaka to bierz coś naprawdę mocnego. Motoru 2,6 nie brał bym wogóle do porównania. Jest to okrojona wersja 2.8, gdzie 2,6 spali praktycznie te same litry paliwa co 2,8 ACK a uwierz, że różnicę mocy poczujesz.

Napisz czego oczekujesz po samochodzie a łatwiej będzie coś doradzić, ile km będziesz robił rocznie, LPG czy tylko PB, jaki budżet itp itd.

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 17:07:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2010 09:24:37
Posty: 4
Samochód będzie na pewno LPG budżet do 15.000zł, potrzebuje w miare dużej mocy, sportowego auta i komfort prowadzenia tego auta oraz jak najmniej awaryjnego. Nie biorę żadnych innych aut pod uwagę niż Audi. Motor 2.8 na pewno odpada, zostaje tylko 2.6 lub 1.8t. Rocznie około 30tys km na pewno zrobię. Co do budy albo a4 lub a3, Widzę każdy jest za a4 :diabel: .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 18:38:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
fiskuzz139 napisał(a):
Samochód będzie na pewno LPG budżet do 15.000zł, potrzebuje w miare dużej mocy, sportowego auta i komfort prowadzenia tego auta oraz jak najmniej awaryjnego. Nie biorę żadnych innych aut pod uwagę niż Audi. Motor 2.8 na pewno odpada, zostaje tylko 2.6 lub 1.8t. Rocznie około 30tys km na pewno zrobię. Co do budy albo a4 lub a3, Widzę każdy jest za a4 :diabel: .


zaraz potem odrzuć 2.6 i po kłopocie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 18:44:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
fiskuzz139 napisał(a):
Motor 2.8 na pewno odpada


jak możesz bardzo proszę napisz dla czego? Być może ja czegoś nie wiem?
;)

15 tys to cały budżet czy zostawiłeś parę tyś na serwis po zakupie? pytam, bo możesz się przeliczyć. Zapewne nie będziesz patrzył na najdroższe egzemplarze w danym roczniku, oraz z uwagi na wiek samochodu trzeba pamiętać, że ZAWSZE po zakupie jest coś do zrobienia.

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 18:56:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
fiskuzz139 napisał(a):
potrzebuje w miare dużej mocy, sportowego auta

:):

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 19:07:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
emge napisał(a):
fiskuzz139 napisał(a):
potrzebuje w miare dużej mocy, sportowego auta

:):

:056:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 19:11:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Potrzebujesz w miarę duzej mocy, z czego 2.8 odpada a 2.6 nie :peace:

Dla mnie wszystko w temacie !

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 19:37:21 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
A dlaczego 2,8 odpada a 2,6 nie
2,8 = 174 KM lub 193 KM
2,6 = 150 KM
2,6 się gorzej gazuje (plastikowy kolektor) a z tych 2,8 ten słabszy gazuje się lepiej.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 20:45:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2010 09:24:37
Posty: 4
Ponieważ 2 znajomych ma a4 z silnikiem 2.8 i niestety ale cały czas jest coś nie tak. czemu 2.6 a nie 2.8 wiem że ten silnik nie jest wyżyłowany i jest on bez awaryjny. Co do budżetu 15tys i jest zostawione na w razie by serwis, hmmm mam rozumieć że w tych granicach pieniężnych nie kupie dobrego auta?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 20:50:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zmiast 2,6 i 1,8 skup się na bardzo fajnym kompromisie jakim jest 2,4 ...
2,6 odpuść bo nie warto ... stary kondon do tego z plastikowym dolotem ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2010 10:07:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2009 08:11:56
Posty: 56
Lokalizacja: Wielkopolska
Uwielbiam takich gości, wchodzi na forum, radzi się innych ale i tak na koniec mówi wszystkim że on wie lepiej. Kolego nie wiem po co zakładałeś temat. Jak tak się zakochałeś w 2.6 to go sobie kup i po problemie. Wszyscy Ci mówią że 2.8 to najlepszy wybór jeśli szukasz dynamiki i niezawodności a Ty że kumpel miał i kaszana, no kurde a może nie przeszło Ci przez myśl że Twoi kumple kupili padaczki albo nie dbają o samochody ? Miałem silnik 2.8PB co prawda w a8 ale mogę tylko powiedzieć że nigdy mnie nie zawiódł i nie miałem z nim problemu. Tylko tak to już jest, o samochód trzeba dbać i sprawdzać co się kupuje.

2.8PB = dobra dynamika, dobra baza pod LPG, spalanie w bardzo rozsądych granicach (u mnie w D2 srednia 11l trasa 8-9l), no i niezawodność.
Tyle z mojej strony. Pozdrawiam.

_________________
A8 d2 2.8 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: