.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Jaki silnik TDI swapować do Coupe quattro ? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=105449 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Seven [ 06.paź.2010 12:46:36 ] |
Tytuł: | Jaki silnik TDI swapować do Coupe quattro ? |
Witam. Jestem miłośnikiem motoryzacji troszkę starszej. Najbardziej interesują mnie auta z lat 70 – tych, 80- tych i poczatku 90-tych. Moją pasją jest głownie Alfa Romeo z lat swojej świetności. Dlatego nosząc się z zamia-rem kupna auta zabytkowego doszedłem do wniosku, że potrzebny mi będzie samochód na dojazdy codzienne do pracy, sklepu itpitp. Jako ze kwota, jaką na takie auto chcę przeznaczyć nie jest zbyt duża. Wiedziałem, że będzie to auto nie najmłodsze a co za tym idzie awaryjne i podatne na korozje. O ile jeszcze z mechaniką jestem sobie w stanie poradzić o tyle blacharka mnie dobija. Stwierdziłem, że musi to być auto z odporną na korozję blacharką + dosyć wygodne + wmiarę oszczędne. Zawsze bardzo miło wspominałem pierwsze auto, jakie miałem możliwość użytkować. Było to piękne czarne Audi 100 C3 1T nalezące do mojego Ojca. Blacharka + wygoda + spalanie paliwa vs osiągi były wręcz idealne jako auto do jazdy na codzień. Ponieważ ma to być auto do jazdy w 50% po zakorkowanej Warszawie i dające się wmiarę spryt-nie zaparkować na zatłoczonych do granic możliwości parkingach osiedlowych. Musia-łem zrezygnować z tak dużego auta. Zarówno typ 44 jak i C4 są pięknymi samochodami które moim skromnym zdaniem są idealną opcją auta do jazdy na co dzień to ich gaba-ryty w miejskiej dźunglii mnie przerażają. Moja uwagę zwrócił model 80 Coupe Quattro. Auto ładne , pomimo upływu lat trzyma pięknie linię i jest to Audi J Silniki benzynowe oferowane w tym modelu są jendak bar-dziej dla osób lubiących dynamiczną jazdę niżeli oszczędną. W tym momencie pojawia się pomysł zamontowania silnika tdi to coupety. Wybór ze względu na dostępność i cenę padł na dwa silniki. 2,5 Tdi 140KM z Audi A6 C4 lub 1,9 Tdi 110km z A4 lub Golfa IV. Tu pojawia się kluczowe pytanie: który z tych silników najlepiej zamontować w budzie 80 coupe? Czy 5 sylindrowy silnik w serii bardzo przyjemny nie będzie za ciężki do tego auta? Wiem że w 80-tkach były montowane i większe jendostki jak V6 ale czy aby auto nie bę-dzie prowadziło się zbyt ociężale? Czy 4 cylindrowy 110 konny silnik poradzi sobie z nie lekką budą coupety przy napędzie quattro? Jak jest z ewentualnym montażem tych silników. 1,9 Tdi to dla mnie 4 cylindrowy diesel który w postaci 90km był montowany w 80 sedan/avant. Nigdy seryjnie B4 nie było wy-posażane w silnik 5 cylidrowy diesla. Czy nie bezie większych problemów z umieszcze-niem tego dodatkowego cylindra pod maską? Czy jeśli kupię powiedzmy 2,3 5 cylindrowe quatrro to będę musiał zmieniać skrzynię pod silnik 2,5 tdi? Czy jeśli zostawię to przełożenia zmienią się na tyle drastycznie, że auto będzie fajnie startowało ze świateł, ale ucierpi na tym drastycznie ekonimiczność jazdy? A na koniec chciałbym zapytać czy jest ktoś na forum z okolic Warszawy czy też Lublina – Radomia kto by się podjoł takiej przróbki? ( w tematyce tdi nie posiadam zbytniej wie-dzy ). Jakie ewentualne koszta może to ze sobą nieść? Wiadomo nowe sprzęgło czy hamulce ale czy np. przeguby z 2,3 benzyna poradzą sobie z momentem obrotowym jaki generu-je 2,5 Tdi? PS: auto nie ma być do wyścigów a do jazdy codziennie do pracy ( 5 kilometrów ) plus jakies zakupy w korkach na mieście i co weekendowe wycieczki około 300km. Tu przykład aut i silników jakie mnie zainteresowały. http://otomoto.pl/audi-80-coupe-2-3i-qu ... 96344.html jako dawca budy, napędów. http://moto.allegro.pl/audi-2-5-tdi-skr ... 68388.html potencjalny dawca silnika http://otomoto.pl/volkswagen-golf-comfo ... 10247.html opcja silnikowa numer 2 http://otomoto.pl/audi-100-tdi-C15501036.html korci bardzo ale czytając o problemach z jakimi się boryka jeden z forumowiczów przekładając ten motor do B4 Avant ( identyczne problemy nękały silnik w Audi ojca ) obawiam się trochę ze względu na jego wiek o bezproblemową ekspoatację? Reasumując chciałbym wyrobić sie w max 10 tysiącach i mieć piękne klasyczne coupe z wyśmienitym napędem quattro i legendarnym już silnikiem TDi. To mój pierwszy post na forum więc jesli coś jest nie tak to prosze o przebaczenie i wyrozumiałość. Pozdrawiam. |
Autor: | przemik [ 06.paź.2010 13:21:07 ] |
Tytuł: | |
W Lodzi jest ktos z AKP kto ma w kupecie B4 silnik TDI (AFN - chyba). Zapytaj na spotach lodzkich. Nie mam wiedzy w temacie ale IMO - najrozsadniejszym wyborem bedzie wzdluzna 110 lub 115. Po tuningu bedzie smigac jak burza. Sporo bedzie rzezby ze swapem(wiazka+ ECU, podcisnienia, liczniki, pedaly etc etc). Nie chce Cie zniechecac ale 10 tysi moze byc mało. Pozdrawiam |
Autor: | Gustav [ 06.paź.2010 14:20:58 ] |
Tytuł: | |
Zapytaj Hempa. |
Autor: | hemp [ 06.paź.2010 16:40:03 ] |
Tytuł: | |
za 10 tys to Ci sprzedam swoje audi coupe quattro 2.0 16v tdi moje gg 3513426 albo 668 484 071 opisu auta szukaj w dziale projekty. |
Autor: | Seven [ 06.paź.2010 18:22:43 ] |
Tytuł: | |
To jak to jest że za 10 tysia się nie da a hemp oddał by swojego z nowszym - droższym silnikiem? Hemp - twoje auto chodzi ładnie ale ja nie szukam sprintu spod świateł a oszczędnego i w miarę sprawnego podróżowania. Tak jak pisałem w temacie aut na ropę jestem 'łysy'. 1T na mnie zrobił wrażenie i 2,5 Tdi w pierwszej generacji Volvo V70 - przebieg ponad 600tyś km. 2.0 Tdi 140km kojarzy mi się jedynie ze służbowym Passatem który miał już wiele awarii, których po starszych jednostkach bym się nie spodziewał. |
Autor: | hemp [ 06.paź.2010 19:05:34 ] |
Tytuł: | |
10 tys to polowa kwoty na taka zabawke kup sobie a4 quattro 110ps pali 7-9 l torsen taki jak u mnie auto na codzien i do szaleństw na śniegu |
Autor: | Simpson [ 06.paź.2010 19:07:24 ] |
Tytuł: | |
hemp napisał(a): 10 tys to polowa kwoty na taka zabawke
kup sobie a4 quattro 110ps Za 10 tyś? ![]() |
Autor: | martab99 [ 06.paź.2010 19:12:17 ] |
Tytuł: | |
Ja zrozumiałem, że 10k to ta połowa właśnie ![]() |
Autor: | hemp [ 06.paź.2010 19:15:02 ] |
Tytuł: | |
zęby zbudować coś podobnego do mojego trzeba mieć 20 tys i zawsze będzie autem specjalnej troski bo to auto ma służyć do ciężkich szaleństw a na codzień to sie kupuje a4 do jeżdżenia po bułki |
Autor: | Seven [ 06.paź.2010 19:25:58 ] |
Tytuł: | |
Za 10 tysia nie ma szans na A4 Tdi quattro w sensownym stanie. B4 Coupe dużo bardziej mi się podoba niżeli dostępne wersje nadwozia A4. A czy moglibyście polecić jakiś warsztat który ewentualnie podjął by się takiej operacji? Aby zadzwonić i pogadać. Strasznie mi po głowie chodzi takie quattro z np: AEL pod maską |
Autor: | Baskecior [ 06.paź.2010 19:30:35 ] |
Tytuł: | |
Cała zabawa zaczyna się od skrzyni quattro do diesla. Hemp zapomniał dodać że ma skrzynię od 2,6 i miodnie się tym diabłem kręci bąki wokół latarni na asfalcie/śniegu/czymkolwiek, ale do normalnej jazdy toto się średnio nadaje ![]() Jak ją znajdziesz, musisz poszukać motoru. Do oszczędnej jazdy oczywiście AFN + delikatny sofcik. Później w kolejności AVF , później jakieś 2.0 TDI. Ja zaś czekam aż Derbiakowi uda się wrzucić 4,2 TDI do B3/B4 ... Wtedy będę pierwszym klientem w kolejce bez względu na koszta ... ![]() |
Autor: | Seven [ 06.paź.2010 19:47:25 ] |
Tytuł: | |
Nie potrzebne mi jest auto do kręcenia bąków na parkingu a do szybkiego zapinania na zakrętach. Lubię pewnie i mocno prowadzące się auta. Wszyscy piszą o silnikach 4 cylindrowych a do 2,5 skrzynie można kupić bez problemów ( bo chyba nie pasują od jednego do drugiego - jeśli jestem w błędzie to proszę o poprawienie mnie ). Dlatego pytanie czy 4 czy 5 cylindrów. |
Autor: | hemp [ 06.paź.2010 19:56:37 ] |
Tytuł: | |
4 i jakiś pd na pewno nie 5 cylindrów a warsztat który ci to zrobi sensownie od a do z bez kosztów części skasuje cie za robotę z 4-5 tys i to w cale nie jest wygórowana kwota |
Autor: | Seven [ 06.paź.2010 20:02:29 ] |
Tytuł: | |
Dlaczego 4 a nie 5 cylindrów? Specjalnie zadałem to pytanie na audiklubie a nie konkretnego modelu. W klubie A6 spodziewałem się odpowiedzi że 5 cylindrów bo 4 jest za słabe do C4 i nowszych. W klubie 80 spodziewałem się uzyskam sentymentalną odpowiedź abym zostawił auto w serii. W klubie A4 wiadomo przewaga mocnych 4 cylindrowców. Dlaczego 4 a nie 5 cylindrów? W budzie B4/B3 były dużo mocniejsze i cięższe jednostki benzynowe. |
Autor: | Simpson [ 06.paź.2010 20:06:18 ] |
Tytuł: | |
Seven napisał(a): Dlaczego 4 a nie 5 cylindrów?
1 cylinder krótszy, wieksza dostępność silników, potencjał i koszty podobne. |
Autor: | hemp [ 06.paź.2010 20:08:10 ] |
Tytuł: | |
basket do tablicy bo symboli nie pamiętam 4 cylindry bo łatwiej kupić silnik w dobrym stanie na pompo wtryskach arl czy asz ewentualnie jakieś afn czy coś innego na pompie ale to już stare motory i znalesc cos w dobrym stanie nie jest łatwo 2,5 v6 to kupa a 5 cylindrowa 2,5 to jakiś mega zabytek to jest taki afn z dołożonym cylindrem |
Autor: | Seven [ 06.paź.2010 20:10:14 ] |
Tytuł: | |
Większa dostępność silników ale nie skrzyni quattro. Auto nie musi mieć nie wiadomo jak wielkiego potencjału. Nie będzie w przyszłości modzone aby osiągać duże moce a przebiegi ![]() |
Autor: | martab99 [ 06.paź.2010 20:18:24 ] |
Tytuł: | |
Kolego, mam wrażenie że pytanie zadałeś pro-forma... Jak widzisz, wypowiadają się osoby, które miały do czynienia z tematem, znają go z autopsji i dobrze wiedzą co piszą. Jeśli wszyscy polecają 4-ro cylidrowce to może warto się zastanowić dlaczego (nota bene jest już napisane czemu)... Prosta sprawa, jesli zostawisz skrzynie z benzyny będzie krótka i uzyskasz dynamikę kosztem V-max. Seryjne półosie i skrzynia spokojnie wystarczą do 500 Nm (sprawdzone). Jak napisał hemp- takie auto, żeby nie wiem jak dobrze zrobione, będzie wydumką i potencjalnym źródłem różnych niedomagań. Wiadomo- frajda jest, ale jeśli ma służyć do normalnej jazdy na codzień, to po co wyważać otwarte drzwi skoro można kupić A4 TDI q ?? |
Autor: | hemp [ 06.paź.2010 20:18:59 ] |
Tytuł: | |
ale wszystkie skrzynie quattro pasują do PD itp ja do siebie będę kładł 6 biegówkę z v6 2,5 a mam 2,0 |
Autor: | Seven [ 06.paź.2010 20:21:31 ] |
Tytuł: | |
Ok. Dzięki za podpowiedź. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |