.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 23:32:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Mój pierwszy samochód
PostNapisane: 14.paź.2010 19:11:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2010 18:49:58
Posty: 3
Przyszedł czas na zakup mojego pierwszego samochodu. Pod uwagę biorę Seata Ibizę, VW Gofa i Audi A3. Całość ma się zamknąć w kwocie 15000zł. Samochód będzie używany głównie na niewielkie odcinki, do dojazdu do pracy (po 10 km w jedną stronę).

Mam jednak dylematy: diesel czy benzyna oraz jaka pojemność silnika.

1. W przypadku wyboru silnika benzynowego będę mógł w przyszłości założyć instalację gazową. W przypadku wyboru diesla od razu oszczędzam - mniejsze spalanie i tańsze paliwo.

2. Jak wygląda sprawa sprawności technicznej zimą? Czy 11-13 letni samochód poradzi sobie z mrozami? Zaznaczam, ze samochód nie będzie garażowany i przez całą dobę będzie narażony na mróz. Będzie stał na mrozie całą noc, następnie 8-9 godz. na parkingu przed pracą. Czy nie będzie problemów z dieslem, czy może jednak nie ryzykować i kupić z silnikiem benzynowym?

3. Eksploatacja silnika z turbiną. Diesle są doładowane co wymusza na kierowcy pewne warunki użytkowania o ile nie chcemy narazić się na koszty związane z regeneracją lub wymianą turbiny. Jaka jest żywotność turbiny w silnikach TDI z lat 97-99? Czy uciążliwe są warunki jakie musi spełnić kierowca tj. niskie obroty na zimnym silniku i odczekanie przez wyłączeniem silnika? Chodzi mi o praktyczną stronę.

4. Czy silnik benzynowy o pojemności 1600cm2 o mocy 101KM jest wystarczający do normalnej jazdy samochodem A3? Nie chodzi mi o jakieś szaleństwa, palenie gumy, ściganie się lecz o zwykłą jazdę. Słyszałem opinie, ze jest on zbyt słaby jak na A3. Mam co do tego wątpliwości, wiec pytam Was.

5. Przebieg. Czytałem gdzieś, że diesle kupowane są przez osoby, które robią wiele kilometrów rocznie i dlatego ich przebiegi są większe. Spotkałem się tez z opinią, ze w dieslach łatwiej trafić na "przekręcony licznik". Czy to prawda?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2010 19:23:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2010 15:45:23
Posty: 66
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: quattro
Jak dla ciebie nie robiąc dużych odległości to raczej lepsza będzie benzyna.Co do 1.6 rewelacji w osiągach nie ma ale też nie jest źle no chyba że przesiądziesz się np.z S6 :) Ale myślę że śmiało możesz rozejrzeć się za 1.8 spalanie takie same i osiągi lepsze...

_________________
Audi a6 c5 2.5tdi quattro jest/będzie swap na AVF
VW Multivan Generation T4 2.5TDI AXG jest
AUDI C4 S6 2.2Turbo MTM 303 quattro sprzedane
Syrena 104 Kurołapka 1972r jest

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mój pierwszy samochód
PostNapisane: 14.paź.2010 19:32:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Koko napisał(a):
Przyszedł czas na zakup mojego pierwszego samochodu. Pod uwagę biorę Seata Ibizę, VW Gofa i Audi A3.

zła kolejność :D
powinno być:
audi A3, VW Golfa, Seata Ibizę
jako zwolennik muchozolu polecam silnik 1.8 z LPG lub większy 2.8 z LPG :peace:

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2010 19:34:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
sprawny TDi będzie zapalał dopóki paliwo nie zamarznie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2010 19:58:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Kup Seata Ibizę - najtańszy.
Na początek 1.4 + LPG wystarczy.
ps
Ja zaczynałem od Malucha i jak widać - żyję jeszcze :peace:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mój pierwszy samochód
PostNapisane: 14.paź.2010 20:27:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Koko napisał(a):
Przyszedł czas na zakup mojego pierwszego samochodu. Pod uwagę biorę Seata Ibizę, VW Gofa i Audi A3. Całość ma się zamknąć w kwocie 15000zł. Samochód będzie używany głównie na niewielkie odcinki, do dojazdu do pracy (po 10 km w jedną stronę).

Mam jednak dylematy: diesel czy benzyna oraz jaka pojemność silnika.

1. W przypadku wyboru silnika benzynowego będę mógł w przyszłości założyć instalację gazową. W przypadku wyboru diesla od razu oszczędzam - mniejsze spalanie i tańsze paliwo.

2. Jak wygląda sprawa sprawności technicznej zimą? Czy 11-13 letni samochód poradzi sobie z mrozami? Zaznaczam, ze samochód nie będzie garażowany i przez całą dobę będzie narażony na mróz. Będzie stał na mrozie całą noc, następnie 8-9 godz. na parkingu przed pracą. Czy nie będzie problemów z dieslem, czy może jednak nie ryzykować i kupić z silnikiem benzynowym?

3. Eksploatacja silnika z turbiną. Diesle są doładowane co wymusza na kierowcy pewne warunki użytkowania o ile nie chcemy narazić się na koszty związane z regeneracją lub wymianą turbiny. Jaka jest żywotność turbiny w silnikach TDI z lat 97-99? Czy uciążliwe są warunki jakie musi spełnić kierowca tj. niskie obroty na zimnym silniku i odczekanie przez wyłączeniem silnika? Chodzi mi o praktyczną stronę.

4. Czy silnik benzynowy o pojemności 1600cm2 o mocy 101KM jest wystarczający do normalnej jazdy samochodem A3? Nie chodzi mi o jakieś szaleństwa, palenie gumy, ściganie się lecz o zwykłą jazdę. Słyszałem opinie, ze jest on zbyt słaby jak na A3. Mam co do tego wątpliwości, wiec pytam Was.

5. Przebieg. Czytałem gdzieś, że diesle kupowane są przez osoby, które robią wiele kilometrów rocznie i dlatego ich przebiegi są większe. Spotkałem się tez z opinią, ze w dieslach łatwiej trafić na "przekręcony licznik". Czy to prawda?

1. Po 8km diesel w najgorsze mrozy jest już nagrzany. Jeśli kupisz wersję z pakietem na zimne kraje, ciepło na nogi leci po ok 2 km jazdy.
2. Sprawny diesel zimą uruchamia się szybciej niż benzyna, tj potrzebuje mniej obrotów wałem. TDI mrozów się nie boi, tak już od 1989 roku ...
3. Oczekiwanie na wyłączenie silnika dotyczy tylko tych którzy lubią jazdę sportową. Jeżdząc w normalny sposób możesz się nie martwić o turbinę. Zarówno w dieslu jak i benzynie.
4. Silnik 1,6 to w ogóle nieporozumienie a do tego fatalna krótka skrzynia biegów ... szukaj minimum 1,8 benzyny lub 1,8 T lub TDI`ka.
Pamiętaj że oprócz jazdy czeka Cię wyprzedzanie ...
5. Prawda. Duże przebiegi w TDI`kach to norma. Nie kupuje się licznika, tylko dokonuje przemyślanego zakupu popartego kompleksową diagnostyką i zaglądnięciem w każdą dziurę ...

Moja rada: Audi A3 i Golf IV to jeden pies z tym że to pierwsze ma znaczek Audi i jest droższe. Zdecydowanie polecam w takim zestawieniu Golfa IV.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2010 06:39:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Po swoich doświadczeniach na zimę brałbym jednak (sprawną) benzynę. W dieslu z nagrzewaniem jest tym gorzej im w większych korkach stoisz. Na pewno benzyna będzie więcej palić, ale przynajmniej nie będziesz tak marzł.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2010 08:21:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Byc może ciekawa opcja dla Ciebie- Golf IV 1.6 + sekwencja na STAG'u: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f= ... ead#unread

Auto z tego co widzę w Krk, można by zerknąć jeśli będziesz zainteresowany.

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mój pierwszy samochód
PostNapisane: 15.paź.2010 08:30:11 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Koko napisał(a):
2. Jak wygląda sprawa sprawności technicznej zimą? Czy 11-13 letni samochód poradzi sobie z mrozami?

Diesla nie miałem więc sie nie wypowiem, ale jak ja przyjeżdzałem do pracy to dieslowcy też przyjeżdzali... Mam PB+LPG, bez problemu radzi sobie z odpaleniem po całej nocy (termometr wskazywał nawet -29 stopni). Mam nowy akumulator i zalane paliwo V-power - nie wiem ile to daje, ale ostatniej zimy nigdy nie miałem problemow. Jak masz LPG to i tak odpalasz na PB, a jak silnik się nagrzeje to dopiero przełączy na zasilanie alternatywne.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2010 09:29:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wybór jest prosty - Golf IV z silnikiem TDI - 90 lub 110 KM.
W tych pieniądzach mozna niezlą fure ustrzelic.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 11:00:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2010 18:49:58
Posty: 3
Dziękuję wypowiedzi. Będzie to raczej A3 lub Golf IV. Kwestia silnika. Jak to jest, że diesel ma wysoki moment obrotowy, wyższy niż benzynowiec, a jednak wolniej przyspiesza? Patrzyłem na przykładzie który znalazłem w sieci - ten sam samochód z silnikiem benzynowym i diesla. Diesel miał więcej Nm, ale wolniej przyspieszał. O co tu chodzi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 11:05:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Koko napisał(a):
Dziękuję wypowiedzi. Będzie to raczej A3 lub Golf IV. Kwestia silnika. Jak to jest, że diesel ma wysoki moment obrotowy, wyższy niż benzynowiec, a jednak wolniej przyspiesza? Patrzyłem na przykładzie który znalazłem w sieci - ten sam samochód z silnikiem benzynowym i diesla. Diesel miał więcej Nm, ale wolniej przyspieszał. O co tu chodzi?


hehe, tego najstarsi górale nie widzą :) a tak na serio, diesel ma wyższy moment ale w małym zakresie obrotów i do tego ma inne przełożenia, mówie oczywiśćie o serii bez koksu itp, róznica podczas jazdy jest taka, że diesel "ciagnie" od dołu benzyna na górze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 17:48:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Koko napisał(a):
Dziękuję wypowiedzi. Będzie to raczej A3 lub Golf IV. Kwestia silnika. Jak to jest, że diesel ma wysoki moment obrotowy, wyższy niż benzynowiec, a jednak wolniej przyspiesza? Patrzyłem na przykładzie który znalazłem w sieci - ten sam samochód z silnikiem benzynowym i diesla. Diesel miał więcej Nm, ale wolniej przyspieszał. O co tu chodzi?

Teoretyczne, to suche dane techniczne, którymi nie ma co sobie głowy zawracać a praktycznie chodzi o inne przełozenie skrzyni biegów albo o lepszego kierowcę :peace:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2010 18:11:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2010 18:49:58
Posty: 3
No i jest A3 1.9TDI 110KM:)

Dziękuję i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2010 18:35:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Moment obrotowy nie jest jednostką mocy.
Przyspieszenie, to wykonanie pewnej pracy, czyli wydzielenie mocy w jednostce czasu.
To tak jakby mówić, dlaczego żarówka na 220V świeci słabiej od tej na 12V. Gratulacje A3ki - niby to tylko golf, ale diabeł podobno tkwi w szczegółach.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: