.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Mój pierwszy samochód https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=105622 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Koko [ 14.paź.2010 19:11:19 ] |
Tytuł: | Mój pierwszy samochód |
Przyszedł czas na zakup mojego pierwszego samochodu. Pod uwagę biorę Seata Ibizę, VW Gofa i Audi A3. Całość ma się zamknąć w kwocie 15000zł. Samochód będzie używany głównie na niewielkie odcinki, do dojazdu do pracy (po 10 km w jedną stronę). Mam jednak dylematy: diesel czy benzyna oraz jaka pojemność silnika. 1. W przypadku wyboru silnika benzynowego będę mógł w przyszłości założyć instalację gazową. W przypadku wyboru diesla od razu oszczędzam - mniejsze spalanie i tańsze paliwo. 2. Jak wygląda sprawa sprawności technicznej zimą? Czy 11-13 letni samochód poradzi sobie z mrozami? Zaznaczam, ze samochód nie będzie garażowany i przez całą dobę będzie narażony na mróz. Będzie stał na mrozie całą noc, następnie 8-9 godz. na parkingu przed pracą. Czy nie będzie problemów z dieslem, czy może jednak nie ryzykować i kupić z silnikiem benzynowym? 3. Eksploatacja silnika z turbiną. Diesle są doładowane co wymusza na kierowcy pewne warunki użytkowania o ile nie chcemy narazić się na koszty związane z regeneracją lub wymianą turbiny. Jaka jest żywotność turbiny w silnikach TDI z lat 97-99? Czy uciążliwe są warunki jakie musi spełnić kierowca tj. niskie obroty na zimnym silniku i odczekanie przez wyłączeniem silnika? Chodzi mi o praktyczną stronę. 4. Czy silnik benzynowy o pojemności 1600cm2 o mocy 101KM jest wystarczający do normalnej jazdy samochodem A3? Nie chodzi mi o jakieś szaleństwa, palenie gumy, ściganie się lecz o zwykłą jazdę. Słyszałem opinie, ze jest on zbyt słaby jak na A3. Mam co do tego wątpliwości, wiec pytam Was. 5. Przebieg. Czytałem gdzieś, że diesle kupowane są przez osoby, które robią wiele kilometrów rocznie i dlatego ich przebiegi są większe. Spotkałem się tez z opinią, ze w dieslach łatwiej trafić na "przekręcony licznik". Czy to prawda? |
Autor: | kemik270 [ 14.paź.2010 19:23:38 ] |
Tytuł: | |
Jak dla ciebie nie robiąc dużych odległości to raczej lepsza będzie benzyna.Co do 1.6 rewelacji w osiągach nie ma ale też nie jest źle no chyba że przesiądziesz się np.z S6 ![]() |
Autor: | J@rek [ 14.paź.2010 19:32:42 ] |
Tytuł: | Re: Mój pierwszy samochód |
Koko napisał(a): Przyszedł czas na zakup mojego pierwszego samochodu. Pod uwagę biorę Seata Ibizę, VW Gofa i Audi A3.
zła kolejność ![]() powinno być: audi A3, VW Golfa, Seata Ibizę jako zwolennik muchozolu polecam silnik 1.8 z LPG lub większy 2.8 z LPG ![]() |
Autor: | hubos21 [ 14.paź.2010 19:34:56 ] |
Tytuł: | |
sprawny TDi będzie zapalał dopóki paliwo nie zamarznie |
Autor: | ZiPi [ 14.paź.2010 19:58:47 ] |
Tytuł: | |
Kup Seata Ibizę - najtańszy. Na początek 1.4 + LPG wystarczy. ps Ja zaczynałem od Malucha i jak widać - żyję jeszcze ![]() |
Autor: | Baskecior [ 14.paź.2010 20:27:59 ] |
Tytuł: | Re: Mój pierwszy samochód |
Koko napisał(a): Przyszedł czas na zakup mojego pierwszego samochodu. Pod uwagę biorę Seata Ibizę, VW Gofa i Audi A3. Całość ma się zamknąć w kwocie 15000zł. Samochód będzie używany głównie na niewielkie odcinki, do dojazdu do pracy (po 10 km w jedną stronę).
Mam jednak dylematy: diesel czy benzyna oraz jaka pojemność silnika. 1. W przypadku wyboru silnika benzynowego będę mógł w przyszłości założyć instalację gazową. W przypadku wyboru diesla od razu oszczędzam - mniejsze spalanie i tańsze paliwo. 2. Jak wygląda sprawa sprawności technicznej zimą? Czy 11-13 letni samochód poradzi sobie z mrozami? Zaznaczam, ze samochód nie będzie garażowany i przez całą dobę będzie narażony na mróz. Będzie stał na mrozie całą noc, następnie 8-9 godz. na parkingu przed pracą. Czy nie będzie problemów z dieslem, czy może jednak nie ryzykować i kupić z silnikiem benzynowym? 3. Eksploatacja silnika z turbiną. Diesle są doładowane co wymusza na kierowcy pewne warunki użytkowania o ile nie chcemy narazić się na koszty związane z regeneracją lub wymianą turbiny. Jaka jest żywotność turbiny w silnikach TDI z lat 97-99? Czy uciążliwe są warunki jakie musi spełnić kierowca tj. niskie obroty na zimnym silniku i odczekanie przez wyłączeniem silnika? Chodzi mi o praktyczną stronę. 4. Czy silnik benzynowy o pojemności 1600cm2 o mocy 101KM jest wystarczający do normalnej jazdy samochodem A3? Nie chodzi mi o jakieś szaleństwa, palenie gumy, ściganie się lecz o zwykłą jazdę. Słyszałem opinie, ze jest on zbyt słaby jak na A3. Mam co do tego wątpliwości, wiec pytam Was. 5. Przebieg. Czytałem gdzieś, że diesle kupowane są przez osoby, które robią wiele kilometrów rocznie i dlatego ich przebiegi są większe. Spotkałem się tez z opinią, ze w dieslach łatwiej trafić na "przekręcony licznik". Czy to prawda? 1. Po 8km diesel w najgorsze mrozy jest już nagrzany. Jeśli kupisz wersję z pakietem na zimne kraje, ciepło na nogi leci po ok 2 km jazdy. 2. Sprawny diesel zimą uruchamia się szybciej niż benzyna, tj potrzebuje mniej obrotów wałem. TDI mrozów się nie boi, tak już od 1989 roku ... 3. Oczekiwanie na wyłączenie silnika dotyczy tylko tych którzy lubią jazdę sportową. Jeżdząc w normalny sposób możesz się nie martwić o turbinę. Zarówno w dieslu jak i benzynie. 4. Silnik 1,6 to w ogóle nieporozumienie a do tego fatalna krótka skrzynia biegów ... szukaj minimum 1,8 benzyny lub 1,8 T lub TDI`ka. Pamiętaj że oprócz jazdy czeka Cię wyprzedzanie ... 5. Prawda. Duże przebiegi w TDI`kach to norma. Nie kupuje się licznika, tylko dokonuje przemyślanego zakupu popartego kompleksową diagnostyką i zaglądnięciem w każdą dziurę ... Moja rada: Audi A3 i Golf IV to jeden pies z tym że to pierwsze ma znaczek Audi i jest droższe. Zdecydowanie polecam w takim zestawieniu Golfa IV. |
Autor: | Megster [ 15.paź.2010 06:39:07 ] |
Tytuł: | |
Po swoich doświadczeniach na zimę brałbym jednak (sprawną) benzynę. W dieslu z nagrzewaniem jest tym gorzej im w większych korkach stoisz. Na pewno benzyna będzie więcej palić, ale przynajmniej nie będziesz tak marzł. |
Autor: | martab99 [ 15.paź.2010 08:21:13 ] |
Tytuł: | |
Byc może ciekawa opcja dla Ciebie- Golf IV 1.6 + sekwencja na STAG'u: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f= ... ead#unread Auto z tego co widzę w Krk, można by zerknąć jeśli będziesz zainteresowany. |
Autor: | speco [ 15.paź.2010 08:30:11 ] |
Tytuł: | Re: Mój pierwszy samochód |
Koko napisał(a): 2. Jak wygląda sprawa sprawności technicznej zimą? Czy 11-13 letni samochód poradzi sobie z mrozami?
Diesla nie miałem więc sie nie wypowiem, ale jak ja przyjeżdzałem do pracy to dieslowcy też przyjeżdzali... Mam PB+LPG, bez problemu radzi sobie z odpaleniem po całej nocy (termometr wskazywał nawet -29 stopni). Mam nowy akumulator i zalane paliwo V-power - nie wiem ile to daje, ale ostatniej zimy nigdy nie miałem problemow. Jak masz LPG to i tak odpalasz na PB, a jak silnik się nagrzeje to dopiero przełączy na zasilanie alternatywne. |
Autor: | przemik [ 15.paź.2010 09:29:00 ] |
Tytuł: | |
Wybór jest prosty - Golf IV z silnikiem TDI - 90 lub 110 KM. W tych pieniądzach mozna niezlą fure ustrzelic. |
Autor: | Koko [ 17.paź.2010 11:00:58 ] |
Tytuł: | |
Dziękuję wypowiedzi. Będzie to raczej A3 lub Golf IV. Kwestia silnika. Jak to jest, że diesel ma wysoki moment obrotowy, wyższy niż benzynowiec, a jednak wolniej przyspiesza? Patrzyłem na przykładzie który znalazłem w sieci - ten sam samochód z silnikiem benzynowym i diesla. Diesel miał więcej Nm, ale wolniej przyspieszał. O co tu chodzi? |
Autor: | hubos21 [ 17.paź.2010 11:05:07 ] |
Tytuł: | |
Koko napisał(a): Dziękuję wypowiedzi. Będzie to raczej A3 lub Golf IV. Kwestia silnika. Jak to jest, że diesel ma wysoki moment obrotowy, wyższy niż benzynowiec, a jednak wolniej przyspiesza? Patrzyłem na przykładzie który znalazłem w sieci - ten sam samochód z silnikiem benzynowym i diesla. Diesel miał więcej Nm, ale wolniej przyspieszał. O co tu chodzi?
hehe, tego najstarsi górale nie widzą ![]() |
Autor: | ZiPi [ 17.paź.2010 17:48:47 ] |
Tytuł: | |
Koko napisał(a): Dziękuję wypowiedzi. Będzie to raczej A3 lub Golf IV. Kwestia silnika. Jak to jest, że diesel ma wysoki moment obrotowy, wyższy niż benzynowiec, a jednak wolniej przyspiesza? Patrzyłem na przykładzie który znalazłem w sieci - ten sam samochód z silnikiem benzynowym i diesla. Diesel miał więcej Nm, ale wolniej przyspieszał. O co tu chodzi?
Teoretyczne, to suche dane techniczne, którymi nie ma co sobie głowy zawracać a praktycznie chodzi o inne przełozenie skrzyni biegów albo o lepszego kierowcę ![]() |
Autor: | Koko [ 19.paź.2010 18:11:28 ] |
Tytuł: | |
No i jest A3 1.9TDI 110KM:) Dziękuję i pozdrawiam |
Autor: | mroova81 [ 19.paź.2010 18:35:04 ] |
Tytuł: | |
Moment obrotowy nie jest jednostką mocy. Przyspieszenie, to wykonanie pewnej pracy, czyli wydzielenie mocy w jednostce czasu. To tak jakby mówić, dlaczego żarówka na 220V świeci słabiej od tej na 12V. Gratulacje A3ki - niby to tylko golf, ale diabeł podobno tkwi w szczegółach. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |