.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Czy warto wziąć 100 C4 z motorkiem 2.4 Diesel ?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=105698
Strona 1 z 2

Autor:  falko29 [ 17.paź.2010 20:07:14 ]
Tytuł:  Czy warto wziąć 100 C4 z motorkiem 2.4 Diesel ?

Witam
troszkę "poszukajkowałem" lecz z mizernym skutkiem..
Na codzień bujam sie moim 100C4 2.0 + lpg
Natomiast nachodzi mnie coraz większa chęć na diesla. TANIEGO diesla.
Nie chcę jednsotki 2.5 z wiadomych powodów. Natomiast bardzo spodobał m isię motor 2.4 Wiem, że powolny, mało koni itp, ale nie w tym rzecz. Chodzi mi o wygodę z C4 i ekonomiczną jazdę poczciwym dieselkiem. Nie rajcuje mnie ruszanie z pod świateł na piskach itp. Chodzi o bujanie się po okolicy w tempie "emerytalnym".

Ktoś może coś opowiedzieć o tym silniku ? Ktoś miał, jeździł, widział?
Jak ze spalaniem, jak z awaryjnością?

Autor:  adiaudi [ 17.paź.2010 20:13:12 ]
Tytuł: 

"Z wiadomych powodów" nie chcesz 2.5TDI - z jakich?
Znajomy miał 2.4 - pali więcej niż TDI.

Autor:  Bobo [ 17.paź.2010 20:13:41 ]
Tytuł: 

Czemu nie chcesz 2.5 ?|

Autor:  bodzio222 [ 17.paź.2010 20:14:56 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Nie chcę jednsotki 2.5 z wiadomych powodów.

Co to za powody jesli można wiedzieć :?: Przecież 2,5 R5 ma opinię niezniszczalnego.

Ja na Twoim miejscu wybrałbym 2,5 TDI. Wieksza moc, całkiem inna jazda, a spalanie wg. producenta mniejsze w niż w jednosce wolnossącej.

EDIT: Widze że mnie uprzedzono z pytaniami :)

Autor:  falko29 [ 17.paź.2010 20:16:01 ]
Tytuł: 

Nie chcę, naczytałem się, o awaryjności.
Prosiłbym o nie zagłebianie się w temat 2.5 tdi. Chcę poznać opinie o silniku 2.4 diesel.

Autor:  arthurr [ 17.paź.2010 20:18:33 ]
Tytuł: 

naczytałeś się o awaryjności 2,5 V6... który występuje w modelach A4 i A6 C5. W C4 jest rzędowy pięciocylindrowy 2,5 tdi który z awaryjnością ma niewiele wspólnego...

Autor:  falko29 [ 17.paź.2010 20:20:31 ]
Tytuł: 

yyyyyyyyyyy.....
Nie wiem co powiedzieć. Proszę nie linczować.
Mimo wszystko, jednak nadal chiałbym poznać opinie o silniku 2.4 D

Autor:  Baskecior [ 17.paź.2010 20:22:09 ]
Tytuł: 

Odpuść to 2,4 D ...
Jak kupować diesla w Audi to tylko TDI. 2,5 TDI AAT to bardzo udane silniki i możesz przyjąć , że są tak samo trwałe i proste jak 1,9 TDI ...

Autor:  falko29 [ 17.paź.2010 20:25:53 ]
Tytuł: 

Kurcze, to załamaliście mój swiatopogląd... sądziłem, ze 2.5 to tylko "V6" i że są właśnie takie mega awaryjne...
a jak ze spalaniem tego 2.5 ? ? przy normalnym codziennym uzytkowaniu miasto/trasa ?

Aha i jeszcze jedno zarówno w 100, jak i A6 C4 nie spotkam V6? Tylko R5 , tak ?
mówicie szukać AAT, dobrze, tak zrobię
:):

Autor:  arthurr [ 17.paź.2010 21:03:59 ]
Tytuł: 

falko29 napisał(a):
...
Aha i jeszcze jedno zarówno w 100, jak i A6 C4 nie spotkam V6? Tylko R5 , tak ?


tak

falko29 napisał(a):
mówicie szukać AAT, dobrze, tak zrobię
:):


niekoniecznie - czy znajdziesz AAT (115 km) czy AEL (140 km) będziesz tak samo zadowolony bo to "bliźniaki" AAT nie dostaniesz z quattro, z kolei AELa z quattro nie dostaniesz z automatem - tu już zależy co preferujesz

Autor:  falko29 [ 17.paź.2010 21:17:22 ]
Tytuł: 

rozumiem, więc szukam 2.5tdi 140 KM z manualną skrznią, nie potrzebuję quattro.
Ciekawe jak trudno jest dostać zdrowy model z nie zajechaną turbiną :)

Autor:  mały v8 [ 17.paź.2010 21:20:10 ]
Tytuł: 

Tylko po co zmieniać 2,0 na dizla jak to tak samo jedzie a koszty eksploatacji będą duuuuzo większe, do tego jeżeli nie potrzebujesz dobrze startować z pod świateł... to ja nic nie rozumiem....chyba że masz ropę za darmo.

Autor:  falko29 [ 17.paź.2010 21:25:15 ]
Tytuł: 

Moje 2.0 łyka 12-14 litrów gazu,
Natomaist WYDAJE mi się, że mając 1.9Tdi, czy nawet 2.5Tdi,koszta jednak będą niższe.

Autor:  fatbone [ 17.paź.2010 22:19:16 ]
Tytuł: 

jak bedziesz jezdzic na orangadzie :peace:
ja mam 2.0AAD + podtlenek i w trasie ponizej 8 litrow schodze a w miescie 10-11 z tym ze mam jakis silniczek ktokowy na gazie no i dobry gaziarz ustawial.

Autor:  falko29 [ 17.paź.2010 22:26:05 ]
Tytuł: 

Coś mi się zdaje, że sobie dam siana z dieslem... Może faktycznie nie doceniam tego co mam. Moze regualcja pomoże opanować duże spalanie.

Autor:  ZiPi [ 18.paź.2010 16:11:07 ]
Tytuł: 

falko29 napisał(a):
Coś mi się zdaje, że sobie dam siana z dieslem... Może faktycznie nie doceniam tego co mam. Moze regualcja pomoże opanować duże spalanie.

Masz coś nie tak z instalacją. Moje C4 avant z 2.0 ABK pali 10Lgazu w trasie. Taniej wyjdzie doprowadzic do porządku samochód który się ma ( chyba, ze to totalna ruina ) niz pakować się w następną niewiadomą.
2.4 D jest slabszy od 2.0 benzyny nawet z LPG poza tym te silniki montowano w VW Transporterze, gdzie uchodzą za bardzo udane. W C4 to raczej rzadkość.

Autor:  fatbone [ 18.paź.2010 23:31:54 ]
Tytuł: 

znajomy moj ma 2.4d ostatnio pekla mu glowica i za naprawe okolo 2000 go skasowano.

Autor:  enduroboy [ 09.lut.2011 07:37:02 ]
Tytuł:  Re: posiadam audi 100 c4 2.4 diesel i jeżdże praktycznie za

adi80 napisał(a):
Witam. Chciałem dodać że miałem w życiu około 15 samochodów i w większości na benzyna-gaz. i już z gazem nie chce.Ponieważ miałem dość tankowania do dwóch baków i awarii związanych z instalacją gazową, ponadto i przeglądy są droższe do aut z gazem. W zimie wcale jazda na gazie nie była tania bo długo auto musiało chodzić na benzynie by sie mogło przełączyć na gaz. Teraz tylko diesle...Ja jeżdże na oleju posmażalniczym przefiltrowanym z dodatkiem ropy i benzyny. Mam tylko zamontowany podgrzewacz paliwa i auto jezdzi jak burza. wymieniam regularnie płyny,filtry itp.,to co trzeba. W mrozy mieszam or z on 50/50 dodając troszke benzyny. Olej skupuje po 50gr za litr. Nie żałuje silnika ale przepali niemal wszystke mikstury :-)



A ty co u sieebie na podworku jestes,ani dzien dobry ani pocaluj mnie w ......

Autor:  Łukasz80 [ 09.lut.2011 15:23:47 ]
Tytuł: 

Moj znajomy miał 100 2,4 D - toczydło. Bardzo chciał odkupic odemnie AEL-a.

Jak dla mnie jedyna zaleta setki z tym silnikiem to cena zakupu.

Autor:  Dymian [ 09.lut.2011 15:30:05 ]
Tytuł: 

2,4 suchy diesel to w vw T3/T4..tam z tamtymi przełożeniami i do celów przewieżć x czy y to jest git malina ale do C4? uuuu jakbym miał ON za free o bym się w ogóle nad tym zastanowił.. fakt tanie w zakupie, w utrzymaniu też nie uderzy po kieszeni ale 1.4t napędzać takim małym stadkem koni to mija się z celem.. ja mam 2.3 133KM i to jest grubo za mało... bo nawe nowe piżdzikółka 1.4 jadą łeb w łeb...buuu

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/