.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 23:49:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 lift 3.0 benz/lpg vs 1.9 TDI chip
PostNapisane: 21.paź.2010 20:56:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2007 11:00:53
Posty: 124
Lokalizacja: mazowsze
Witam. Jak w temacie, orientuję się w tematach ale potrzebuję porady osób trzecich. Kolega chce kupić C5 wybór miedzy 3.0 benz/lpg i 1.9 tdi/chip. Co sądzicie o tych konfiguracjach. Z moich przeliczeń koszty zużycia lpg i ON podobne, koszty zakupu podobne, kwestia odczuć w dynamice jazdy jak i akustycznych. Oczekuję wypowiedzi osób, które miały styczność z takowymi pojazdami. Jest też kwestia w wyborze 3.0 manual czy automat oczywiście QUATTRO natomiast 1.9 ośka (szkoda że nie 4x4). Wszelkie sugestie mile widziane.

_________________
Audi B2 1979 1.6 - była
Audi 80 1990 1.8 - była
VW Passat B5 1997 1.6 - był
Audi A6 C5 1.9 AFN - była
Audi A6 C6 2005 2.7 TDI - była
BMW X3 2.0D - była
MINI ONE 1.4 D4D - jest
Audi A6 C6 2.7 TDI - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2010 21:27:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Jaja sobie robisz?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2010 22:39:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Mam nadzieję , że jeśli porównujesz 3.0 do 1.9 TDI to ten drugi jest PD`kiem ?
Wybór dziwny, ale rozumiem iż przyszły właściciel nie chce się pakować w 2,5 TDI i słusznie.
1,9 TDI jest opcją słabą, ale bezpieczną. Aby jeździło to jako tako koniecznym będzie upgrade do 200 KM. Wtedy jak najbardziej tak.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2010 22:50:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
:056: :056: :056: :056: :056: :056: :056: :056: :056: :056:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2010 02:27:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2008 21:03:14
Posty: 154
Lokalizacja: Niepołomice
Baskecior napisał(a):
Mam nadzieję , że jeśli porównujesz 3.0 do 1.9 TDI to ten drugi jest PD`kiem ?
Wybór dziwny, ale rozumiem iż przyszły właściciel nie chce się pakować w 2,5 TDI i słusznie.
1,9 TDI jest opcją słabą, ale bezpieczną. Aby jeździło to jako tako koniecznym będzie upgrade do 200 KM. Wtedy jak najbardziej tak.

Skoro po lifcie to raczej PD.
Jeżeli po lifcie to nie należy zapominać o 2.5 TDI z oznaczeniami BDH, BAU, BDG tzn produkowane po 2003r. Silniki pozbawione wielu wad poprzednich konstrukcji. Wtedy występuje opcja również z Quattro.
Spalanie wówczas oscyluje w okolicach 8,5 l/100km. (ale napęd Q naprawdę super! )

Jeżeli napęd i pomruk V'ki nie ma znaczenia >> to bardzo słusznie 1.9 TDI 130KM + dobry chip i jest gitara.

Jeżeli chodzi o 3.0 PB + LPG... niech wypowiedzą się specjaliści od podtlenku gazu.

_________________
M6 e24 '87 black - restoring in progress
Chevy Camaro Type LT 350 '79 blue - restoring in progress
A6 C6 '05 2,0 TDI BLB sedan canyont - jest
A6 C5 '04 2,5 TDI BDH sedan silver - była
A6 C5 '98 1,9 TDI AFN sedan bordo - była
A4 B5 '00 1,9 TDI AJM sedan silver - była
Golf IV '98 1,6pb AKL silver - był
Golf III '96 1,6pb ABU gray - był

Zapraszam do obejrzenia fotostory z renowacji Chevy Camaro '79:
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.p ... b6901f2431


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2010 05:07:04 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
3.0 bo quattro

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2010 09:19:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
1,9 tdi po chipie nie ma trakcji na pierwszych trzech biegach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2010 10:03:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Po samym programie ma trakcje, wiem co mowie. Przeszedlem przez kilka konfiguracji 1.9 TDI, teraz mam okolo 430nm i nie ma tragedii, madrze zrobiony soft i bedzie gitara. Co do wyboru to zalezy jakie robisz przebiegi jezeli powyzej 20000 rocznie to bierz klekota.

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2010 10:14:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jaki senes kupować 1.9TDi i robić go na 200KM, zapłacisz za to tyle ile za instalacje LPG a 3.0 będziesz taniej (PD w serii już wcale mało nie pali) jeździł niż 1.9, masz całkowicie seryjne auto i nie martwisz się o sprzęgło czy trakcje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2010 10:50:01 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
I do tego quattro :D
Dla mnie wybór jest oczywisty :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2010 11:07:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Wrażenia odsłuchowe w 1.9 TDI bezcenne. Melomanom odradzam :>

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2010 11:32:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Ale w a6 po lifcie prawie tego klekotu nie słychac.
Jakbym miał kupic a6 to znowu bym kupił a6 avf lub awx-a.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 lift 3.0 benz/lpg vs 1.9 TDI chip
PostNapisane: 22.paź.2010 12:56:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Ptica1973 napisał(a):
kwestia odczuć w dynamice jazdy jak i akustycznych

Tak, tylko jeśli postawimy go przy V6 będzie wiadomo o co chodzi :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2010 23:39:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2007 11:00:53
Posty: 124
Lokalizacja: mazowsze
Szczerze mówiąc (bez urazy) nikt nie wniósł nic nowego. Wiem, że 1.9 TDI/chip jest ok. ale nadal nikt nie wypowiedział się na temat 3.0 benz/lpg. Myślę, że nikt nie wypowie się jednoznacznie na temat tych dwóch silników w tych konfiguracjach. W tym przypadku myslę również o cenie (zakup 3.0 ok.30tys. zł. +lpg 3tys. - natomiast dobre 1.9 TDI to koszt ok. 35-38 tys. zł, i tu jest zagwozdka:
- cena podobna:
- zużycie lpg/on w trasie podobne;
- pozostają osiągi i odczucia dźwiękowe?
Myślę, że naprawdę trudno odpowiedzieć na te pytanie, ale może ktoś podrzuci coś ciekawego. Pozdrowienia i cierpliwości przy rozmyślaniach.

_________________
Audi B2 1979 1.6 - była
Audi 80 1990 1.8 - była
VW Passat B5 1997 1.6 - był
Audi A6 C5 1.9 AFN - była
Audi A6 C6 2005 2.7 TDI - była
BMW X3 2.0D - była
MINI ONE 1.4 D4D - jest
Audi A6 C6 2.7 TDI - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2010 02:36:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
nikt nic nowego nie wniósł bo C5 z silnikiem 3.0 jest jak na lekarstwo, nawet w szukajce za wiele nie znajdziesz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2010 12:19:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Mam mieszane uczucia co do tego 3.0... Generalnie fajny silnik i fajnie się nim lata, mocy w zasadzie nie brakuje, ale dwie sztuki miałem w rękach, obie diagnozowałem i w obu rypało się coś w elektronice... Niby duperele, ale drażniące jak cholera. A to kontrolki silników, bo lambdy, a to wariujące czujniki temp., a tu skrzynia, a tam cewka i tak w kółko... Obu właściciele się pozbyli, a one na prawdę w środku nawet zawsze mają duuży wypas...

Gdyby nie brak napędu, PD byłby idealny do taniego przemieszczania się w C5, ale w ośce faktycznie, po sofcie nie ma trakcji do 3-go biegu...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2010 12:44:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
no i 3.0 w manulau ciężko jest kupić, na całym allegro aż jedna sztuka i do tego ze słabym wypasem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2010 13:38:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
W 3,0 jedyna awaria to ciągle padające cewki latem, reszta całkiem, całkiem, silnik ma trochę mocy i czuć ze coś tam jedzie ;) Nie ma rozrządu w zamienniku :/

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2010 14:36:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Pomimo tego, że cały czas uważam, że temat to farsa, to dodam, że 3.0 w automacie i ośce to multitronic.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2010 15:26:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
kkarol napisał(a):
1,9 tdi po chipie nie ma trakcji na pierwszych trzech biegach


Na pierwszych 5 ale na lodzie :peace: Skąd wy te głupoty bierzecie z brakiem trakcji to nie mam pojęcia.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: