.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A6 C5 lift 3.0 benz/lpg vs 1.9 TDI chip https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=105804 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Ptica1973 [ 21.paź.2010 20:56:45 ] |
Tytuł: | A6 C5 lift 3.0 benz/lpg vs 1.9 TDI chip |
Witam. Jak w temacie, orientuję się w tematach ale potrzebuję porady osób trzecich. Kolega chce kupić C5 wybór miedzy 3.0 benz/lpg i 1.9 tdi/chip. Co sądzicie o tych konfiguracjach. Z moich przeliczeń koszty zużycia lpg i ON podobne, koszty zakupu podobne, kwestia odczuć w dynamice jazdy jak i akustycznych. Oczekuję wypowiedzi osób, które miały styczność z takowymi pojazdami. Jest też kwestia w wyborze 3.0 manual czy automat oczywiście QUATTRO natomiast 1.9 ośka (szkoda że nie 4x4). Wszelkie sugestie mile widziane. |
Autor: | mroova81 [ 21.paź.2010 21:27:09 ] |
Tytuł: | |
Jaja sobie robisz? |
Autor: | Baskecior [ 21.paź.2010 22:39:58 ] |
Tytuł: | |
Mam nadzieję , że jeśli porównujesz 3.0 do 1.9 TDI to ten drugi jest PD`kiem ? Wybór dziwny, ale rozumiem iż przyszły właściciel nie chce się pakować w 2,5 TDI i słusznie. 1,9 TDI jest opcją słabą, ale bezpieczną. Aby jeździło to jako tako koniecznym będzie upgrade do 200 KM. Wtedy jak najbardziej tak. |
Autor: | mały v8 [ 21.paź.2010 22:50:50 ] |
Tytuł: | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | SonY_Milk [ 22.paź.2010 02:27:05 ] |
Tytuł: | |
Baskecior napisał(a): Mam nadzieję , że jeśli porównujesz 3.0 do 1.9 TDI to ten drugi jest PD`kiem ?
Wybór dziwny, ale rozumiem iż przyszły właściciel nie chce się pakować w 2,5 TDI i słusznie. 1,9 TDI jest opcją słabą, ale bezpieczną. Aby jeździło to jako tako koniecznym będzie upgrade do 200 KM. Wtedy jak najbardziej tak. Skoro po lifcie to raczej PD. Jeżeli po lifcie to nie należy zapominać o 2.5 TDI z oznaczeniami BDH, BAU, BDG tzn produkowane po 2003r. Silniki pozbawione wielu wad poprzednich konstrukcji. Wtedy występuje opcja również z Quattro. Spalanie wówczas oscyluje w okolicach 8,5 l/100km. (ale napęd Q naprawdę super! ) Jeżeli napęd i pomruk V'ki nie ma znaczenia >> to bardzo słusznie 1.9 TDI 130KM + dobry chip i jest gitara. Jeżeli chodzi o 3.0 PB + LPG... niech wypowiedzą się specjaliści od podtlenku gazu. |
Autor: | Morgi [ 22.paź.2010 05:07:04 ] |
Tytuł: | |
3.0 bo quattro |
Autor: | kkarol [ 22.paź.2010 09:19:44 ] |
Tytuł: | |
1,9 tdi po chipie nie ma trakcji na pierwszych trzech biegach |
Autor: | matysss [ 22.paź.2010 10:03:26 ] |
Tytuł: | |
Po samym programie ma trakcje, wiem co mowie. Przeszedlem przez kilka konfiguracji 1.9 TDI, teraz mam okolo 430nm i nie ma tragedii, madrze zrobiony soft i bedzie gitara. Co do wyboru to zalezy jakie robisz przebiegi jezeli powyzej 20000 rocznie to bierz klekota. |
Autor: | hubos21 [ 22.paź.2010 10:14:26 ] |
Tytuł: | |
jaki senes kupować 1.9TDi i robić go na 200KM, zapłacisz za to tyle ile za instalacje LPG a 3.0 będziesz taniej (PD w serii już wcale mało nie pali) jeździł niż 1.9, masz całkowicie seryjne auto i nie martwisz się o sprzęgło czy trakcje |
Autor: | Morgi [ 22.paź.2010 10:50:01 ] |
Tytuł: | |
I do tego quattro ![]() Dla mnie wybór jest oczywisty ![]() |
Autor: | emge [ 22.paź.2010 11:07:18 ] |
Tytuł: | |
Wrażenia odsłuchowe w 1.9 TDI bezcenne. Melomanom odradzam ![]() |
Autor: | rafala6 [ 22.paź.2010 11:32:51 ] |
Tytuł: | |
Ale w a6 po lifcie prawie tego klekotu nie słychac. Jakbym miał kupic a6 to znowu bym kupił a6 avf lub awx-a. |
Autor: | emge [ 22.paź.2010 12:56:44 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 lift 3.0 benz/lpg vs 1.9 TDI chip |
Ptica1973 napisał(a): kwestia odczuć w dynamice jazdy jak i akustycznych
Tak, tylko jeśli postawimy go przy V6 będzie wiadomo o co chodzi ![]() |
Autor: | Ptica1973 [ 23.paź.2010 23:39:15 ] |
Tytuł: | |
Szczerze mówiąc (bez urazy) nikt nie wniósł nic nowego. Wiem, że 1.9 TDI/chip jest ok. ale nadal nikt nie wypowiedział się na temat 3.0 benz/lpg. Myślę, że nikt nie wypowie się jednoznacznie na temat tych dwóch silników w tych konfiguracjach. W tym przypadku myslę również o cenie (zakup 3.0 ok.30tys. zł. +lpg 3tys. - natomiast dobre 1.9 TDI to koszt ok. 35-38 tys. zł, i tu jest zagwozdka: - cena podobna: - zużycie lpg/on w trasie podobne; - pozostają osiągi i odczucia dźwiękowe? Myślę, że naprawdę trudno odpowiedzieć na te pytanie, ale może ktoś podrzuci coś ciekawego. Pozdrowienia i cierpliwości przy rozmyślaniach. |
Autor: | hubos21 [ 24.paź.2010 02:36:18 ] |
Tytuł: | |
nikt nic nowego nie wniósł bo C5 z silnikiem 3.0 jest jak na lekarstwo, nawet w szukajce za wiele nie znajdziesz |
Autor: | Sprinter [ 24.paź.2010 12:19:23 ] |
Tytuł: | |
Mam mieszane uczucia co do tego 3.0... Generalnie fajny silnik i fajnie się nim lata, mocy w zasadzie nie brakuje, ale dwie sztuki miałem w rękach, obie diagnozowałem i w obu rypało się coś w elektronice... Niby duperele, ale drażniące jak cholera. A to kontrolki silników, bo lambdy, a to wariujące czujniki temp., a tu skrzynia, a tam cewka i tak w kółko... Obu właściciele się pozbyli, a one na prawdę w środku nawet zawsze mają duuży wypas... Gdyby nie brak napędu, PD byłby idealny do taniego przemieszczania się w C5, ale w ośce faktycznie, po sofcie nie ma trakcji do 3-go biegu... |
Autor: | hubos21 [ 24.paź.2010 12:44:36 ] |
Tytuł: | |
no i 3.0 w manulau ciężko jest kupić, na całym allegro aż jedna sztuka i do tego ze słabym wypasem |
Autor: | emcior [ 24.paź.2010 13:38:29 ] |
Tytuł: | |
W 3,0 jedyna awaria to ciągle padające cewki latem, reszta całkiem, całkiem, silnik ma trochę mocy i czuć ze coś tam jedzie ![]() ![]() |
Autor: | mroova81 [ 24.paź.2010 14:36:13 ] |
Tytuł: | |
Pomimo tego, że cały czas uważam, że temat to farsa, to dodam, że 3.0 w automacie i ośce to multitronic. |
Autor: | Bobo [ 24.paź.2010 15:26:45 ] |
Tytuł: | |
kkarol napisał(a): 1,9 tdi po chipie nie ma trakcji na pierwszych trzech biegach
Na pierwszych 5 ale na lodzie ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |