.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 23:12:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: B3/B4 jaki motor??
PostNapisane: 25.paź.2010 22:21:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2010 22:15:17
Posty: 4
Witam serdecznie przymierzam się do kupna b3/b4 w Coupe jaki silniczek byście polecili do tego modelu?? Aaa i koniecznie musi dobrze współpracować z instalacją lpg najlepiej z sekwencją jakie motorki najlepiej sie do tego nadają??No i jeszcze żeby był taki żeby mnie nie zjadł razem z butami he he ;) serdecznie dziękuję za odpowiedzi ;) i z góry przepraszam moderatora jeśli pomyliłem temacik i proszę o przesunięcie we właściwe miejsce


Gorąco pozdrawiam Pioter ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2010 22:49:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
2,8 AAH najlepiej z napędem QUATTRO, jeżeli chcesz LPG omijaj silniki z mechanicznym wtryskiem np. 2,3 NG- piękny dźwięk i praca silnika ale wwyącznie na Pb...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 00:05:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2010 14:51:58
Posty: 30
bierz 2.8 z napedem Quattro i bedziesz zadowolony.. silnik ogólnie bezawaryjny i idealnie nadaje sie pod sekwencje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 06:43:24 
Uminator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 11:27:19
Posty: 1008
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie/Toruń
Co do mechanicznego wtrysku, to nie do końca jest, że nie nadaje sie do LPG.
JA miałem B3 1.9 SD i na gazie jeździłem 4 lata. Pięknie sie sprawowała, żadnych problemów, a autko było 88 rok.

_________________
JEST: PASSAT B5FL 2001 1.9TDI AVF
było: B3 '88rok 1,9E(SD) benzin/LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 06:51:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
umin napisał(a):
Co do mechanicznego wtrysku, to nie do końca jest, że nie nadaje sie do LPG.
JA miałem B3 1.9 SD i na gazie jeździłem 4 lata. Pięknie sie sprawowała, żadnych problemów, a autko było 88 rok.


pewnie, że sie da ale właściciel musi to ogarniać troche a jak ktoś nie miał nigdy mechanicznego i che bezproblemowy LPG to lepiej jak odpuści NG, na PB nawet mu zacznie coś sie dziać i będzie bezradny jak większość mechaników


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 06:59:56 
Uminator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 11:27:19
Posty: 1008
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie/Toruń
Masz racje... silniki trochę specjalnej troski...
Sam szukam teraz NG :diabel:

_________________
JEST: PASSAT B5FL 2001 1.9TDI AVF
było: B3 '88rok 1,9E(SD) benzin/LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 09:20:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
umin napisał(a):
Masz racje... silniki trochę specjalnej troski...
Sam szukam teraz NG :diabel:


ale z większym naciskiem na troche :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 16:17:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lis.2009 11:26:52
Posty: 114
Lokalizacja: St-ów
A ja latam NG w coupe na LPG (blos) i nie mogę narzekać, brat w C3 ma NF i 7 lat na mikserze bez problemów, sąsiad w C4 AAR tez już koło 5 lat i nie narzeka.

Moim zdaniem da się tylko trzeba trochę serca, dbałości szczególnie o układ WN i jazda na PB od czasu do czasu, zwłaszcza rozruch i krótkie trasy.

_________________
COUPE '90 NG ośka, A4 B5 '00 AJL quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 17:14:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jeśli w miare dobre osiągi to do B3 2.3 20V 7A, a do B4 2.8 AAH V6 najlepiej quattro.

a jak jakieś w miare bezawaryjne toczydełko to może jakiś 1.8/2.0 na wielopunktowym lub jednopunktowym elektronicznym(!) wtrysku coś koło ~100KM.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 17:41:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2010 22:15:17
Posty: 4
Panowie to jest tak nie do końca jestem zielony w mech wtrysku bo ponad rok latałem b2 z 1.8 na mechanicznym w gazie i było ok potem było b3 na gaźniorku 1.8 PB a teraz jakiś dziad podkusił mnie na japońskie redło (mazda) i musze wrócić do 4 kółek TYLKO 1.8 TO JUŻ DLA MNIE ZA MAŁY a tak jak mówicie 2.8 to już chyba za duży troszkę tak że szukam bardziej coś pomiędzy tym i chciał bym żeby to było w gazulku no chyba sami rozumiecie he he ;) i chciał bym żeby ktoś kto używał/używa takiego silniczka coś mi przybliżył na co zwrócić uwagę przy kupnie itd ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 18:22:50 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
2.8 quattro. Serio!

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 18:42:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
MorgothV8 napisał(a):
2.8 quattro. Serio!


nic innego nie zostaje :) a przed zakupem 7a też sie warto chwile zastanowić bo to chyba najdroższa opcja w B3 jeśli chodzi o utrzymanie z racji małego dostępu do części używanych


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 19:02:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2010 22:15:17
Posty: 4
a powiedz mi kolego ile taki silniczek połknie paliwka?? z tego co widze masz 4.2 w swoim Audi to dla Ciebie 2.8 jak połknie ze 20 to nic he he


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 20:01:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Spalanie w B-3, 2.8 AAH, to ok 13 - 15 LPG

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 20:17:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
ZiPi napisał(a):
Spalanie w B-3, 2.8 AAH, to ok 13 - 15 LPG


A ja bym zaczął od tego że AAH nigdy nie było w B3 ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 20:29:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2010 22:15:17
Posty: 4
a zapytam inaczej co sądzicie o 2.0 115 albo 140 koni??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B3/B4 jaki motor??
PostNapisane: 26.paź.2010 20:30:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 20:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
Peres90 napisał(a):
......No i jeszcze żeby był taki żeby mnie nie zjadł razem z butami he he ;) serdecznie dziękuję za odpowiedzi ;) ......
Gorąco pozdrawiam Pioter ;)


Raczej takich brak, to stare trupy i świnkę trzeba mieć wypasioną :/ sorry

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 20:59:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Peres90 napisał(a):
a zapytam inaczej co sądzicie o 2.0 115 albo 140 koni??


Miałem 2,0 115 KM, oznaczenie ABK, w 80 b4 i mogę powiedzieć, że jest to odpowiedni silnik do toczenia się. Pali 7,5-13 litrów na 100, jako tako jedzie, da się wyprzedzać na trasie, a na autostradzie silnik nie sprawia wrażenia zarzynanego przy prędkościach 140-160 km/h.

Zdecydowanie wolałbym 2,6 lub 2,8. W egzemplarze poniżej 1991 roku bym się nie pchał z uwagi, że tam mocniejsze jednostki to już loteria. Jest chyba większa szansa, że ogarniesz 2,6/2,8 niż 20V. Chociaż 20V jest bardziej egzotyczne, a coupe do 1991 roku ładniejsze wizualnie. ;)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2010 05:42:58 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
2,8 w sekwencji nie puści Cię z torbami na pewno.
Spali pewnie ze 12-13 LPG co jest jak 7 w dieslu.
2,8 tylko w B4, pozostałe mniejsze silniki palą lekko mniej (np litr-póltora) a są bardziej problematyczne w gazie. A i 2,8 ma całkiem fajną moc, ma opinię niezniszczalnego silnika.

Naprawdę najlepsze dla Ciebie będzie B4 2,8 quattro + LPG sekwencja dobrze ustawiona.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2010 19:06:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
martab99 napisał(a):
ZiPi napisał(a):
Spalanie w B-3, 2.8 AAH, to ok 13 - 15 LPG


A ja bym zaczął od tego że AAH nigdy nie było w B3 ;)
Miało być B-4 :P
B-3 odpuść sobie, bo do gazu ani tam silnika ani bagaznika :D

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: