.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 22:54:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: kupno A6 2.4 (165ps)
PostNapisane: 08.lis.2010 23:05:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2010 22:51:08
Posty: 9
jeśli ktoś jeździ podobnym modelem, byłbym wdzięczny za jakieś informacje, jak z eksploatacją, czy jest coś co należy szczególnie sprawdzić w takim aucie itp.
rok mojego upatrzonego egzemplarza 1998, manual
auto będę oglądać w tym tygodniu, więc Wasza pomoc może mi się bardzo przydać :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2010 23:26:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Moje pierwsze Audi to było A6 2.4 V6 tyle tylko że automat. Silnik trwały, właściwie bez jakichś specjalnych wad, ale wiadomo dla chcącego nie ma nic trudnego i popsuć można wszystko. Tradycyjnie polecałbym:

1) Sprawdzenie samochodu przed zakupem w ASO.
lub
2) VAG, czujnik lakieru, kanał + ktoś oblatany w temacie i standardowo procedura prześwietlania auta.

Zwróć szczególną uwagę na pracę zawieszenia ( wielowahacz ), to jeden z droższych elementów eksploatacyjnych tego auta. Zużycie paliwa w mieście ok 14-15l, w trasie ok 10. Lubi też trochę oleju wypić pomiędzy zmianami.

Ogólnie bardzo przyjemnie i komfortowo mi się tym jeździło, nie miałem większych problemów z tym autem. V-ka przyjemnie mruczy, w manualu będzie to dość fajnie śmigało.

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2010 00:00:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2010 22:51:08
Posty: 9
dzięki za odpowiedź !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2010 14:30:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Zwróć uwagę na olej, jakim zalany jest silnik. Powinien być syntetyk. Posłuchaj, czy nie hałasują zmienne fazy (klekot) na wolnych obrotach i gorącym silniku, bo to może być spory wydatek.

W tym roczniku możesz napotkać ślady korozji, ale tylko powierzchownej - jeśli to kombi, to w rynienkach, a także na dole drzwi. Objawia się to odpadającym lakierem blisko krawędzi i pęcherzami.

Zerknij na FIS (jeśli posiada) - jeśli jest słaby wyświetlacz, to nie daj się zwieść - naprawa to ponad 300zł (do prawie 600 w zależności od wady). Również radio Concert ma wadę w postaci problemów z głośnością przy zimnym odbiorniku. Nie są to poważne sprawy, ale zawsze można cenę zbić na poczet ich naprawy.

Te auta mają jeszcze parę "standardowych" wad, ale w sumie nie ma tragedii.

Ośka, czy quattro? Będzie LPG?

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2010 20:08:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2010 22:51:08
Posty: 9
dzięki za kolejne wskazówki
będzie "ośka" z LPG jeszcze nie wiem ???


Ostatnio edytowano 10.lis.2010 20:14:41 przez naitsabes, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2010 22:34:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
śmigam pół roku takim autkiem z silnikiem 2,4 i jestem bardzo zadowolony.
Ważna sprawa silnik ma chodzić bezszelestnie, bez żadnych stuków itd Jak masz jakieś pytania pisz na priv lub GG

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 13:33:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2010 22:51:08
Posty: 9
już po "oględzinach"
i pewnie już byłaby moja ale ...
na zdjęciach nie było widać że prawa strona jest po przejściach...
ponoć poprzedni (pierwszy)właściciel-starszy dziadek, zawadził o betonik;)
uszkodzone zostały obydwa drzwi i reszta troszkę też :(
drzwi są po naprawie, pozostałe rysy nie
ogólnie to tragedii nie ma ale auto musi zostać gruntowniej sprawdzone na warsztacie (na co zgadza się właściciel), co dzisiaj było niewykonalne ze względów oczywistych-niedziela ...
pozostaje uzbroić się w cierpliwość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 13:39:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
no auto używane i już dość leciwe więc nie ma co się dziwić że coś tam było robione. Dobrze, że nie zniechęcasz się od razu ;)

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 14:39:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2010 14:35:30
Posty: 3
Też się rozglądam z tym modelem... Nieststy narazie nie udało mi się nic ciekawego wyczesać.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 16:31:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2010 22:51:08
Posty: 9
Janek512 napisał(a):
no auto używane i już dość leciwe więc nie ma co się dziwić że coś tam było robione. Dobrze, że nie zniechęcasz się od razu ;)

jest to dopiero 2-gi właściciel, dodatkowo dość solidna dokumentacja, więc to jest duuuży plus, jak reszta będzie ok. to to jest powiedzmy "kosmetyka" ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 22:03:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
No kuźwa jak wy się zniechęcacie malowanym drzwiami to życzę powodzenia w kupnie używanego auta....

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2010 23:55:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2010 22:51:08
Posty: 9
designer napisał(a):
No kuźwa jak wy się zniechęcacie malowanym drzwiami to życzę powodzenia w kupnie używanego auta....

no właśnie się nie zniechęcamy, tylko trzeba zmienić nastawienie do auta, które "troszkę' w innym stanie miało być sądząc po opisie w ogłoszeniu-to chyba nic dziwnego???
poza tym mam czym jeździć i nie jestem "pod ścianą" z kupnem więc jeśli autko nie spełni reszty moich oczekiwań co do stanu techn. to nie ma po co się na siłę pchać...
po prostu: "zawsze chciałem mieć takie coś" ;)
napotkałem tą "okazję" i ogłoszeniach i potrzebuję tylko zweryfikować na ile okazją jest...
i jak nie to to na pewno inne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2010 23:59:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2010 22:51:08
Posty: 9
designer napisał(a):
No kuźwa jak wy się zniechęcacie malowanym drzwiami to życzę powodzenia w kupnie używanego auta....

jeszcze jak można spytać :
po co doradzasz mi żebym sprawdzał miernikiem lakier, nie kumam ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2010 09:58:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2733
Lokalizacja: Kr
Po to zaby caly nie byl w tonie szpachli...

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2010 22:13:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2010 22:51:08
Posty: 9
zgredek27 napisał(a):
Po to zaby caly nie byl w tonie szpachli...

chyba nie doczytałeś wszystkiego...
bo po mojemu to kolega daje rady coś typu "masło maślane" - raz proponuje sprawdzać auto miernikami , a drugi raz pisze że używane i nie bite (tak to odbieram) to dwa rozbieżne słowa ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2010 22:26:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Jest mała różnica między "nie bite" a "dziewica orleańska".
Jeżeli drzwi malowane, ale bez szpachli, zrobione zgodnie ze sztuką to w czym problem?
Czasem ludzie w salonie takie dostają i nawet o tym nie wiedzą.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 23:05:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2010 22:51:08
Posty: 9
moja Audi odpadła prawie na "finiszu" :(
dzięki za wszystkie porady !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 23:43:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2009 21:22:10
Posty: 502
Lokalizacja: Loobelskie-LKS
Jeżeli łyknąć c5 z v6 to nie lepiej 2,8 niż 2,4
-spalanie podobne
-koszt części raczej też
i zawsze to o 30 ps więcej,niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę :!:

_________________
Vorsprung durch Technik
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2010 10:58:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
marcino8 napisał(a):
Jeżeli łyknąć c5 z v6 to nie lepiej 2,8 niż 2,4
-spalanie podobne
-koszt części raczej też
i zawsze to o 30 ps więcej,niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę :!:
masz racje ale kupując 10 letni samochód to już się patrzy na więcej rzeczy niż tylko silnik :)
ja wiem jak sam kupowałem chciałem 2.8 ale że znalazłem cukierka 2,4 to się nie zastanawiałem :)

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2010 11:32:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Dokładnie, przynajmniej ja tak mam, że bardzo liczy się stan auta.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: