.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Czy warto? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=106465 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Torca [ 19.lis.2010 20:16:52 ] |
Tytuł: | Czy warto? |
Obecnie jeżdżę A4 B5 z motorem 1.6 i 101 KM (Benzyna). Od jakiegoś czasu zastanawiam się jednak nad zmianą bryczki na coś mocniejszego, a być może w dieselku.. Sporo ludzi odradza, sporo namawia a sam mam już mętlik w głowie. Uparłem się jakoś na Dieselka ale czy warto zmieniać przed zimą? Ślędząc oferty upatrzyłem sobie dzisiaj Audi A4 1.8 T S (Rok ten sam co mój - 1998, przebieg podobnie). Kusi mnie jednak fakt, że autko ma 180 KM i trochę z S-Line.. Jak myślicie jakby to wyszło ze spalaniem? Byłbym na wielkim minusie? Cenowo powinienem wyjść na sprzedaży jeszcze na plusie. Pozdrawiam i mam nadzieje, że chociaż troszkę pomożecie ; P |
Autor: | emge [ 19.lis.2010 20:25:21 ] |
Tytuł: | |
Ten badziew (silnik) zawsze warto zmienić. Czy dobrze wyjdziesz to zależy jak trafisz jeszcze. |
Autor: | Torca [ 19.lis.2010 20:30:07 ] |
Tytuł: | |
emge, dobrze zrozumiałem że chodzi Ci o moją 1.6? Autko zle sie do tej pory nie spisuje, tylko brakuje mi trochę mocy a mimo wszystko sporo pali.. |
Autor: | ZiPi [ 19.lis.2010 20:38:32 ] |
Tytuł: | |
Powiem tak. Jeśli chodzi o oszczędność, to załóz do tego 1.6 instalacje LPG i ciesz się spalaniem - oszczędnością Jeśli zalezy Ci na mocy, to nie pytaj o spalanie, bo to głupie. ps. Spalanie najbardziej zalezy od stylu jazdy i masy auta a dopiero pózniej od pojemności silnika. Mozna przyjąć, ze przy zachowaniu takiego samego stylu jazdy spalanie 1.8T i 1.6 będzie podobne. |
Autor: | emge [ 19.lis.2010 21:35:40 ] |
Tytuł: | |
Że się spisuje to się domyślam, ale ani to oszczędne, ale w miarę dynamiczne. |
Autor: | designer [ 19.lis.2010 22:04:16 ] |
Tytuł: | |
W '98 nie było czegoś takiego jak s-line, takie rzeczy zaczęły się dopiero od budy B6... ![]() |
Autor: | Torca [ 19.lis.2010 22:56:52 ] |
Tytuł: | |
Nie napisałem nigdzie, że to jest S-Line. Napisałem, że ma trochę bajerów z eSki. emge, dzięki za pomoc. ![]() |
Autor: | jacol1 [ 20.lis.2010 07:27:23 ] |
Tytuł: | |
szukaj autka z silnikiem 2,6 . przy normalnej jeździe (bez wyciskanie 5000 obr. na każdym biegu) moja C4 pali 11-12 litrów gazu - więc niewiele więcej nić zagazowane 1,6 ... |
Autor: | ZiPi [ 20.lis.2010 14:22:06 ] |
Tytuł: | |
jacol1 napisał(a): szukaj autka z silnikiem 2,6 . przy normalnej jeździe (bez wyciskanie 5000 obr. na każdym biegu) moja C4 pali 11-12 litrów gazu - więc niewiele więcej nić zagazowane 1,6 ... Jak tak dalej pójdzie, to skończymy na silniku 4.2 ![]() Kolega Torca musi wpierw ustalić swoje priorytety a dopiero wtedy zacząć się moze rzeczowa dyskusja. |
Autor: | Baskecior [ 20.lis.2010 14:58:59 ] |
Tytuł: | |
Zamień ten badziewny motor na cokolwiek mocniejszego. Nie gazuj go bo nie ruszysz z miejsca. Mam taki motor w stajni (niestety) i jest to porażka - silnik wymyslony na potrzeby taniego OC. Co do zmiany na diesla - szukasz jakiegokolwiek TDI`ka z 4-cylindrowych, a zalecaną opcją jest AHH,AFN,AJM/ATJ. Sugeruję napęd quattro , bo jesli zmieniać to na coś porządnego. Z benzyn sugeruję 1,8 T, 2,4 lub 2,8. Oczywiście sugerowany napęd quattro. Jeśli lubisz naprawdę dużo mocy - szukaj S4 2,7 biturbo i po chipsie wciągniesz każde nieruchawe i paliwożłopowate 4,2 ![]() ![]() |
Autor: | hubos21 [ 20.lis.2010 15:51:09 ] |
Tytuł: | |
Baskecior napisał(a): Jeśli lubisz naprawdę dużo mocy - szukaj S4 2,7 biturbo i po chipsie wciągniesz każde nieruchawe i paliwożłopowate 4,2
![]() ![]() i wszystkie 1.9 po koksie ![]() |
Autor: | Baskecior [ 20.lis.2010 15:53:29 ] |
Tytuł: | |
hubos21 napisał(a): Baskecior napisał(a): Jeśli lubisz naprawdę dużo mocy - szukaj S4 2,7 biturbo i po chipsie wciągniesz każde nieruchawe i paliwożłopowate 4,2 ![]() ![]() i wszystkie 1.9 po koksie ![]() Zdziwiłbyś się, ale to temat na inną dyskusję. Po Łodzi jeżdżą 2 takie, które wciągną nosem nawet 2,7 po koksie ![]() Obalamy mity Panie ... obalamy ![]() Niemniej taki setup kosztuje sporo i taniej będzie kupić po prostu S4 ... |
Autor: | hubos21 [ 20.lis.2010 15:55:45 ] |
Tytuł: | |
Baskecior napisał(a): hubos21 napisał(a): Baskecior napisał(a): Jeśli lubisz naprawdę dużo mocy - szukaj S4 2,7 biturbo i po chipsie wciągniesz każde nieruchawe i paliwożłopowate 4,2 ![]() ![]() i wszystkie 1.9 po koksie ![]() Zdziwiłbyś się, ale to temat na inną dyskusję. dokładnie bo mam za dużo kartek ![]() |
Autor: | Baskecior [ 20.lis.2010 15:59:05 ] |
Tytuł: | |
hubos21 napisał(a): Baskecior napisał(a): hubos21 napisał(a): Baskecior napisał(a): Jeśli lubisz naprawdę dużo mocy - szukaj S4 2,7 biturbo i po chipsie wciągniesz każde nieruchawe i paliwożłopowate 4,2 ![]() ![]() i wszystkie 1.9 po koksie ![]() Zdziwiłbyś się, ale to temat na inną dyskusję. dokładnie bo mam za dużo kartek ![]() Co ma piernik ... ? Chicken ? ![]() |
Autor: | Torca [ 20.lis.2010 16:14:08 ] |
Tytuł: | |
Byłem dzisiaj oglądać ta Audice z tym jakże przemega silnikiem 180 KM. Silnik jak silnik, w dobrym stanie ale auto z zewnątrz.. Szok i żenada, szpachla szpachla i jeszcze raz szpacha. Wydaje mi się, że najrozsądniejszym wyborem będzie jakiś mocniejszy dieselek, np. 2.5TDI ze 150 koniami? Zależy mi na tym, zeby autko dużo nie paliło, gaz też wchodzi w gre.. Bo do mojej dziuni nie warto chyba nic inwestować. |
Autor: | Baskecior [ 20.lis.2010 16:18:23 ] |
Tytuł: | |
Torca napisał(a): Byłem dzisiaj oglądać ta Audice z tym jakże przemega silnikiem 180 KM. Silnik jak silnik, w dobrym stanie ale auto z zewnątrz.. Szok i żenada, szpachla szpachla i jeszcze raz szpacha. Wydaje mi się, że najrozsądniejszym wyborem będzie jakiś mocniejszy dieselek, np. 2.5TDI ze 150 koniami? Zależy mi na tym, zeby autko dużo nie paliło, gaz też wchodzi w gre.. Bo do mojej dziuni nie warto chyba nic inwestować.
Nie, nie i jeszcze raz nie ! Odpowiedzi znajdziesz na forum ... |
Autor: | adiaudi [ 20.lis.2010 16:20:52 ] |
Tytuł: | |
Poczytaj o 2.5tdi 150PS, chcesz gaz to idź w V6PB, a jak ma mało (tanio) palić to gazownia. V6 tdi to nie R5 i swoje też wciąga. |
Autor: | ZiPi [ 20.lis.2010 21:37:50 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Zależy mi na tym, zeby autko dużo nie paliło, gaz też wchodzi w gre.. Bo do mojej dziuni nie warto chyba nic inwestować. Do tego 1.6 załóz LPG, to sprzedasz od ręki.
Co do silników, które mają spełnić w/w wymagania, to najlepszym rozwiązaniem będzie 1.8T albo 1.9 TDI + jakiś wirus. 2.5 TDI omijać szerokim łukiem. |
Autor: | Morgi [ 21.lis.2010 15:28:50 ] |
Tytuł: | |
Paaaanie. 2.8 quattro albo 1.8T quattro albo 1.9TDI quattro. Tylko z tych patrz... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |