.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi A6 avant 180km AKE 2000r - rozterk po zakupie https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=106565 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | lobuz78 [ 23.lis.2010 22:05:35 ] |
Tytuł: | Audi A6 avant 180km AKE 2000r - rozterk po zakupie |
poniekad przez przypadek stalem sie posiadaczem audi wymienionego w tytule postu - minelo kilka tygodni od zakupu ow auta i chcialbym sie do was zwrocic z kilkoma zapytaniami czy poprostu ten typ tak ma czy to usterki... 1. skrzynia biegow automatyczna zauwazylem ze zmiana biegu skutkuje zredukowaniem rpm o jakies ~ 500 obrotow po zmianie biegu na wyzszy aczkolwiek po zalaczniu sie biegu 3 obroty sa redukowane o jakies 250 a nastepnie po chwileczce i nieznacznym wzroscie predkosci o kolejne ~250 rpm... cos a'la polbieg czy to normalne przy zmianach 1 na 2 i 3 na 4 oraz 4 na 5 obroty jednorazowo spadaja o jakies 500 rpm nie wyglada to jak slizganie sie sprzegla na 3 biegu gdyz predkosc rosnie a obroty za kazdym razem tak samo spadaja sytuacja ta ma miejsce przy powolnym przyspieszaniu - przy ostrym rozpedzaniu nie zauwazam tego 2.rozgrzewanie sie silnika i wskaznik temperatury przy temperaturze otoczenia okolo 5 stopni powyzej zera i spokojnym rozpedzaniu auta silnik 90stopni uzyskuje dopiero po przejechaniu ponad 5 km!!! czy ten typ tak ma?? pozatym swiruje mi wskaznik temperatury - raz zachowuje sie normalnie, innym razem dojdze do 70 stopni i opadnie do poczatku skali i tak zostaje innym razem po odpaleniu ziimnego silnika nie ruszy sie z miejsca bez wzgledu ile przejade i jak rozgrzeje sie silnik, ale wystarczy ze wtedy zgasze silnik na sekunde i odpale i zaczyna pokazywac normalnie zauwazylem tez ze jak mam rozgrzane auto i na wskazniku 90stopni, jak zgasze silnik i po chwili wlacze zaplon to wskaznik pokaze 70 stopni i powolutku dojdzie do 90 na samym zaplonie innym razem przy wlaczaniuraz po raz zaplonu na postoju bedzie pokazywal 70, to 80 czasami 60 a czasami 90 stopni gdy silnik jest rozgrzany i po uruchomieniu silnika dojdzie do wlasciwej temperatury 3.spalanie czy spalanie tego modelu jest tak diametralnie rozne - w trasie przy w miare dynamicznej jezdzie i v-max 120km/h mieszcze sie w 7,5 l na setke ale jak zaczne jezdzic po miescie to srednie komputer wyliczy na 13 l/100km !!! na baku po zatankowaniu 55l /jak na takie auto maly bak:)/ zrobie 750-km w trasie ale ostatnio zalalem do pelna i nakrecilem po wroclawiu 230km w ciagu dnia bez zbytnich szalenstw i spalanie wyszlo mi 13,3 po ponownym zatankowaniu do pelna 4.odpalanie nauczony do japonskich diesli przywyklem ze pali na dotyk jak jest zimny - pyk i chodzi a audi musze pokrecic okolo sekundy aby odpalil to normalne?? czy na zimno czy na cieplo nie chce palic na pykniecie |
Autor: | LeszekA90 [ 24.lis.2010 14:23:16 ] |
Tytuł: | |
Zawiedziony po zakupie 2.5 TDI V6... Nie bez powodu ten silnik ma złą sławę. 1. Multitronic czy Tiptronic? Tu może ktoś Ci odpowie co ma lub miał automat... 2.Jak sam widzisz masz chyba cos nie tak z układem chłodzenia. Może termostat? Trochę czasu musi zająć nagrzanie tyle litrów płynu... 3. te silniki nigdy nie były oszczędne. 13 litrów to chyba troszkę za dużo. 4. Silniki V6 zawsze troszkę dłużej odpalają. Chyba że masz jeszcze coś nie tak np. z kątem wtrysku. Ogólnie temat nie w tym dziale... |
Autor: | Druss [ 24.lis.2010 14:36:53 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: 1. Multitronic czy Tiptronic? Tu może ktoś Ci odpowie co ma lub miał automat...
Tip skoro ma 5 biegow. A jak ma Q to napewno. |
Autor: | lobuz78 [ 24.lis.2010 15:25:02 ] |
Tytuł: | |
LeszekA90 napisał(a): Zawiedziony po zakupie 2.5 TDI V6... Nie bez powodu ten silnik ma złą sławę.
1. Multitronic czy Tiptronic? Tu może ktoś Ci odpowie co ma lub miał automat... 2.Jak sam widzisz masz chyba cos nie tak z układem chłodzenia. Może termostat? Trochę czasu musi zająć nagrzanie tyle litrów płynu... 3. te silniki nigdy nie były oszczędne. 13 litrów to chyba troszkę za dużo. 4. Silniki V6 zawsze troszkę dłużej odpalają. Chyba że masz jeszcze coś nie tak np. z kątem wtrysku. Ogólnie temat nie w tym dziale... nie chodzi o zla slawe - gdybym sie tym sugerowal to bym kupl inne auto, co do silnika i walkow czytalem sprawdzalem... ale ze mam auto z pewnego zrodla z przebiegiem lekko ponad 200 000km problem z walkami wg mnie maja ci co kupili A6 c5 za 10 tys zl z przebiegiem 120 tys km... no comment nie jestem zawiedziony, poprostu pytam Was aby sie dowiedziec czy to normalne objawy... skrzynia tiptronic - FWD termostat sprawdzalem - ma napisane 87 stopni i rzeczywiscie zaczyna sie otwierac na 86-87 stopni i pelne otwarcie ma przy 92 stopniach - z tym ze zauwazylem ze zamyka sie z opoznieniem - pelne zamkniecie jest dopiero gdy temperatura plynu spadnie do 70 stopni sprawdzalem w garku z goraca woda i termometrem slupkowym... wiec chyba wymienie termostat co do spalania auta - liczylem sie z tym ze bedzie palil odpowiednio wiecej bo 180 kni chce pic ale zeby roznica cylk miejski i trasa byla az taka duza?? swiece zarowe wymienione, wtryski sprawdzone na maszynie - od tego zaczalem ale nadal uwazam ze powinien szybciej lapac postaram sie nagrac rano po nocy jak auto zapala i umieszcze link - ocenicie sami |
Autor: | emge [ 24.lis.2010 15:41:21 ] |
Tytuł: | |
Lepiej w odpowiednim dziale pokaż logi. Jeśli poprzednie auto miałeś na CR to nie dziwne, że szybciej paliło. |
Autor: | Gustav [ 24.lis.2010 15:45:39 ] |
Tytuł: | |
emge napisał(a): Jeśli poprzednie auto miałeś na CR to nie dziwne, że szybciej paliło.
Posiadałem Nissana Nunny 2.0D N/A i właśnie palił na dotyk ,od strzała - oczywiście mowa o starym trupie na starej pompie bez CR:peace: |
Autor: | golob [ 25.lis.2010 09:38:05 ] |
Tytuł: | |
lobuz78 napisał(a): nie chodzi o zla slawe - gdybym sie tym sugerowal to bym kupl inne auto, co do silnika i walkow czytalem sprawdzalem... ale ze mam auto z pewnego zrodla z przebiegiem lekko ponad 200 000km problem z walkami wg mnie maja ci co kupili A6 c5 za 10 tys zl z przebiegiem 120 tys km... no comment Te silniki poniżej 200tyś przebiegu z super pewnych rąk potrafią zapędzić w niezłe koszty i mieć różne bolączki, tak więc to nie jest tak że dotyczą tylko tych co kupili złoma ze 120tyskm na liczniku. |
Autor: | kkarol [ 25.lis.2010 10:29:45 ] |
Tytuł: | |
to na 3 biegu to normalne zjawisko tak ma byc, skakanie temperatury to raczej wina uszkodzonego czujnika niz ukladu chlodzenia (koszt czujnika 40zl). |
Autor: | pet1 [ 26.lis.2010 09:23:32 ] |
Tytuł: | |
dobra rada- przejdz na forum a6-tutaj poza jekami jakie dziadostwo kupiłeś niczego sie nie dowiesz.Każdy temat odnośnie c5 2,5 konczy sie tak samo... dziadostwo,padlina etc.i nie przesadzaj- sekunda kręcenia??prawdziwą wartość ocenisz przy -15 st.poza tym laptop- program z instrukcją znajdziesz właśnie na tamtym forum i miłej zabawy....Samochód jest naprawde dobry mam w kręgu znajomych 7 modeli z zaliczonym przebiegiem ponad 300k |
Autor: | emge [ 26.lis.2010 09:27:11 ] |
Tytuł: | |
pet1 napisał(a): dobra rada- przejdz na forum a6-tutaj poza jekami jakie dziadostwo kupiłeś niczego sie nie dowiesz
zwłaszcza jak się zakłada temat nie w tym dziale co trzeba ps. bez logów (zamieszczonych w odpowiednim dziale) to sobie można dywagować. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |