.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Proszę o pomoc przy kupnie A4 do tuningu https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=106807 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | quidy [ 04.gru.2010 11:27:45 ] |
Tytuł: | Proszę o pomoc przy kupnie A4 do tuningu |
Obecnie jeżdżę V40 T4 - 200KM FWD i połączenie 2.0 i turbo jest tym co mi odpowiada ale połączenie 200KM z FWD już nie. Jak można się domyślić szukam czegoś w QUATTRO - to jest podstawowe kryterium. Finansowo nie stoję niestety na niebotycznym poziomie więc też cena im niższa tym niestety lepsza ale bez przesady. Co do celu - chcę mieć auto NA LATA do jazdy na co dzień do pracy, żadne starty na 1/4, street racing i inne cuda wianki. Auto ma mnie przewieźć z miejsca A do miejsca B zawsze i niezawodnie i zazwyczaj spokojnie, 30km/h po wawie w korku. Jedyny cel mego tuningu to rzadkie przyciśnięcie na bani w Niemczech do oporu plus jakiś start ze świateł, ot chcę żeby kolega w 1.9TDi po chipie czy szwagier w A8 W12 zobaczyli moje tylne światła. Wiem, że z tym drugim będzie problem ale nie wszystko naraz - póki co szukam zdrowej i porządnej bazy do tuningu. Na początku zastanawiało mnie S4 B5 ale im dłużej się temu przyglądam tym bardziej dochodzę do wniosku, że porywam się z motyką na słońce. Samo znalezienie zdrowej sztuki będzie graniczyło z cudem a nie chce mi się jeździć po Niemczech czy Szwajcarii, poza tym koszta tuningu i samej eksploatacji mimo, że auto ma swoje lata mnie zjedzą - a może się mylę? Tak czy inaczej coraz cieplejszym okiem zacząłem spoglądać w stronę B5/B6 1.8T. Ogólnie szukam auta z okolic roku 2000, auto ma być w dobrym stanie z w miarę pełnym wyposażeniem - zależy mi na navi a już na pewno na skórach. Tylko teraz pytanie jak z tym tuningiem. Podejrzewam, że B5 jest bardziej ogarnięte w tą stronę, wiem że ludzie robią na tym 300KM ale pewnie żeby pogonić te 5-6s do setki moim celem musi być jakieś 400KM tylko znów czy w kwestii niezawodnego auta jest sens się w to bawić ? Druga sprawa - jak pisałem na samochodach się znam ale nie na tyle, żeby robić to samemu nie mówiąc już o zapleczu technicznym - jaki zakład w okolicach wwa zajmuje się Audicami w tym kierunku i pytanie dla ludzi w temacie - ile takie przeróbki mnie wyniosą ? ile do 300km a ile kolejne 100km |
Autor: | lotdin [ 04.gru.2010 11:32:51 ] |
Tytuł: | |
w s4 b5 chip na 315 koni ok 1500 zl |
Autor: | quidy [ 04.gru.2010 11:35:44 ] |
Tytuł: | |
Strojenie auta to u Pana Rogala w wwa ale potrzebuję kogoś kto to też mechanicznie ogarnie choć s4 b5 to jak pisałem, trochę się obawiam kosztów tego samochodu. |
Autor: | designer [ 04.gru.2010 12:23:05 ] |
Tytuł: | |
quidy napisał(a): Strojenie auta to u Pana Rogala w wwa ale potrzebuję kogoś kto to też mechanicznie ogarnie choć s4 b5 to jak pisałem, trochę się obawiam kosztów tego samochodu.
www.Sportmile.pl |
Autor: | hubos21 [ 04.gru.2010 13:01:15 ] |
Tytuł: | |
generalnie masz 3 opcje, 1.9 TDi, 1.8T i 2.7 biT ale skoro masz jeździć tym do niemiec to trzeba rozważyć, który z tych silników będzie najbardziej bezawaryjny jak sie go dłubnie, 2.7 praktycznie na 300KM to tylko chip reszta fabryka, więc jak coś padnie nie będzie aż takiego problemu z naprawą (teoretycznie), mocnego diesla zrobisz troche taniej niż 1.8T na 300KM, 2.7 biT na +/- 400KM to jakieś 10 000zł |
Autor: | designer [ 04.gru.2010 16:58:51 ] |
Tytuł: | |
hubos21 napisał(a): 2.7 biT na +/- 400KM to jakieś 10 000zł
Optymistycznie licząc. Tuning S4 - 380 - 440 KM / 520 Nm - zmiana programu - głowice od silnika 2,8 30V (mają większe kanały ssące jak w RS4) - większe turbo 2 x K04 z RS4 lub RS6, inlet pipe rury - zmiana trójnika gumowego przepustnicy - zmiana wydechu - wkład K&N - Intercooler z RS4 lub duży centralny - wtryski 6 x 440cc - zmiana pompy paliwa na wiekszą - map sensor - rozwiercany kolektor ssący (lub z RS4) - ewent. układ dolotowy z RS4 (przepustnica, rura ssąca, przepływka, obudowa filtra) - podkładki dystansujące pod kolektor ssący - sprzęgło od RS4 - zmiana DV Bypass na inne lepsze - chłodnica oleju - ewent. większe kolektory wydechowe - zmiana HAMULCÓW OBOWIĄZKOWA ! ! ! Wątpię żeby w 10 tys zł się zmieścił ![]() Kup kolego 1.8T najlepiej 180KM w B5 lub 190KM w B6 manual ( obie ciężko trafić ) zrób podstawowe mody jak FMIC, TIP z kwasówki, wydech, program, ew sprzęgło będziesz miał jak dobrze pójdzie 250KM. Jak chcesz pod 300KM to zostaje Ci tylko S4, bo dłubanie 1.8T na 300KM to najlepiej kupno gotowego kitu np ATP Turbo, ale wszystko z montażem i strojeniem ok 15 tys zł. i to już max dla stockowych gratów, potem jak będziesz chciał więcej to już zakuwasz+duże turbo, wtryski, pompa itd a to koszty 25-30 tys. Diesla 1.9 sobie odpuśc, bo 300KM nigdy z niego nie wyciśniesz, chyba że masz worek $$$.... Reasumując: - <300KM> 300KM - 2.7T Powodzenia |
Autor: | hubos21 [ 04.gru.2010 17:58:31 ] |
Tytuł: | |
celując w tą dolną granice nie trzeba odmawiać całej tej litanii:) na tej stronie z której wziąłeś ta liste są tez nie drogie cześci używane 100% sprawne, więc nie licząc hamulców i strojenia dużo poza 10 000zł nie wyjdzie, praktycznie trzeba włożyć odpwiednie graty z RS4 lub RS6 |
Autor: | designer [ 04.gru.2010 18:46:06 ] |
Tytuł: | |
hubos21 napisał(a): celując w tą dolną granice nie trzeba odmawiać całej tej litanii:) na tej stronie z której wziąłeś ta liste są tez nie drogie cześci używane 100% sprawne, więc nie licząc hamulców i strojenia dużo poza 10 000zł nie wyjdzie, praktycznie trzeba włożyć odpwiednie graty z RS4 lub RS6
Może całą nie ale: - fmic chińczyk ok 2000 - k04 z RS4 min 3000 ( używki ) - wtryski ok 1000 - pompa ok 600 - wydech ok 700 - program ze strojeniem i hamownia ok 2500 - chłodnica oleju ( konieczna przy fmicu ) ok 1200 Tak na szybko licząc masz 11 tys, a przy ponad 10 letnima aucie na bank jeszcze coś wyjdzie pod drodze. A gdzie sprzęgło, hamulce i reszta pierdół? Dla S4 300KM to pikuś, ale 400 to już wymaga nakładów...Dlatego uważam że 1.8T będzie lepszym/tańszym rozwiązaniem ![]() |
Autor: | przemik [ 04.gru.2010 19:12:39 ] |
Tytuł: | |
A moze kolega by nam napisal ile ma na auto szmalu i ile na STAGE 1. Wtedy bedzie mozna cos pomoc. |
Autor: | hubos21 [ 04.gru.2010 19:13:15 ] |
Tytuł: | |
faktycznie jakoś by tak było, tylko w 2.7 lepiej turbiny wstają na dole niż 1.8T 300KM+ |
Autor: | 2rafal7 [ 04.gru.2010 20:12:20 ] |
Tytuł: | |
Bier Pan 2.7T. Koszty nie są jakieś b. duże (chyba, ze się wysrają turbiny), olej koniecznie full syn (ja leje od początku Valvoline 5w40 - super olej), filtry nie filtry z ASO. Uwierz mi, że nawet seryjna S4 ma duuuży zapas mocy, a po programie to już lata b. ładnie. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |