.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Jaki wybrac silnik a6 ? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=107116 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | PRO_JAG [ 15.gru.2010 19:45:06 ] |
Tytuł: | Jaki wybrac silnik a6 ? |
Witam wszystkich ! Robię przymiarkę do kupna A6. Samochód ma być do dużych przebiegów, głównie w mieście. (ok.40-50 tys rocznie) Szukam egzemplarza z 2009 lub 2010 roku. Jaki silnik diesla wybrać? Proszę o radę |
Autor: | qww [ 15.gru.2010 20:01:55 ] |
Tytuł: | |
Tu sie wszystko wyklucza - średnia limuzyna, diesel miasto, duze przebiegi ? Do miasta cos mniejszego i benzyna, chyba, że to to ma za auto kuriera itp robić ? |
Autor: | bartekf [ 15.gru.2010 20:05:33 ] |
Tytuł: | |
2.0 tdie 136KM, chyba że budżet nie ma znaczenia to 3.0 tdi 240KM, ale jak masz jeździć głównie po mieście to chyba nie ma to sensu |
Autor: | PRO_JAG [ 15.gru.2010 20:06:24 ] |
Tytuł: | |
a6 mi się podoba ![]() ![]() |
Autor: | PRO_JAG [ 15.gru.2010 20:11:02 ] |
Tytuł: | |
Budzet do 120-130 tys. Wyposazenie moze byc podstawowe |
Autor: | PRO_JAG [ 15.gru.2010 20:13:30 ] |
Tytuł: | |
qww napisał(a): Tu sie wszystko wyklucza - średnia limuzyna, diesel miasto, duze przebiegi ?
Do miasta cos mniejszego i benzyna, chyba, że to to ma za auto kuriera itp robić ? Myslalem tez o a4, ale cenowo niewielka różnica. |
Autor: | bartekf [ 15.gru.2010 20:22:17 ] |
Tytuł: | |
jak pisałem wyżej, jeżeli 80% miasto to raczej 2.0 tdi 136KM (spalanie) lub 170 KM (moc jak w pierwszych 2.7tdi) a4 to nie to samo co a6, różnica w komforcie jest odczuwalna |
Autor: | PRO_JAG [ 15.gru.2010 20:26:56 ] |
Tytuł: | |
...a jak wygląda kwestia awaryjności. Chciałbym silnik, który bez większych awarii dotrzyma do przebiegów powyzwj 200 tys km |
Autor: | rafala6 [ 15.gru.2010 20:44:40 ] |
Tytuł: | |
Do miasta najlepiej nadaje się A8 D3 4.2TDI ![]() |
Autor: | PRO_JAG [ 15.gru.2010 20:52:44 ] |
Tytuł: | |
rafala6 napisał(a): Do miasta najlepiej nadaje się A8 D3 4.2TDI A8 jest już za duże i za drogie ![]() ![]() |
Autor: | bartekf [ 15.gru.2010 20:57:07 ] |
Tytuł: | |
PRO_JAG napisał(a): ...a jak wygląda kwestia awaryjności. Chciałbym silnik, który bez większych awarii dotrzyma do przebiegów powyzwj 200 tys km
tego Ci nikt nie powie bo CR są dopiero od 2008 roku, ale teoretycznie rzecz biorąc mają być poprawione... na pewno zmniejszyli spalanie i hałas. To jest chyba podobnie jak było z 1.9 w grupie VW na początku lat '90. Z tymi pierwszymi też były problemy z głowicami, potem wstawiali chyba od '92 lub '93 poprawione 1.9td 75km, gdzie nie trzeba było głowic dokręcać i nic się z nimi nie działo, następnie TDI 90KM, 110KM itd.. W tych 2.0tdi (od 2004) też się wszystko sypało, ale VW sukcesywnie usprawnia te silniki - myślę że A6 po liftingu z CR bym zaryzykował Jest jeszcze jedna dość ważna kwestia:: ze względu na popularność nawet jeśli coś się zepsuje w 2.0 TDI, to na pewno będzie to łatwiej i taniej naprawić niż w pozostałych silnikach |
Autor: | PRO_JAG [ 15.gru.2010 21:04:40 ] |
Tytuł: | |
a jak wygląda z elastycznością - osiągi na papierze znam, ale jak w praktyce to jest bardzo odczuwalna roznica miedzy poszczegolnymi silnika. 3,0 to jest juz "mala wyscigowka" chodzi mi glownie o elastycznosc |
Autor: | Baskecior [ 15.gru.2010 21:15:08 ] |
Tytuł: | |
Do A6 nic niżej 2,7 TDI nie ma sensu ... jeśli wystarczy Ci ośka. Optymalnym wyborem będzie 3.0 TDI q (bo niestety 4,2 TDI nie montowano do A6) |
Autor: | bartekf [ 15.gru.2010 21:56:56 ] |
Tytuł: | |
PRO_JAG napisał(a): a jak wygląda z elastycznością - osiągi na papierze znam, ale jak w praktyce to jest bardzo odczuwalna roznica miedzy poszczegolnymi silnika. 3,0 to jest juz "mala wyscigowka" chodzi mi glownie o elastycznosc raczej nie taka całkiem mała... 240KM porusza się w tym modelu bardziej niż sprawnie ![]() ale wykraczamy poza budżet - zostaje kompromis 2.0 TDI 170KM Baskecior napisał(a): Do A6 nic niżej 2,7 TDI nie ma sensu ... jeśli wystarczy Ci ośka.
Optymalnym wyborem będzie 3.0 TDI q (bo niestety 4,2 TDI nie montowano do A6) tym razem staniemy na 6.0 W12 ![]() ![]() |
Autor: | Morgi [ 16.gru.2010 08:20:40 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: A8 juz za duże...
A8 jest minimalnie większe od A6, a zapewne lżejsze bo z ALU więc nie wiem OCB. PS: nie kupiłbym żadnego nowego A2/3/4/5/6/8 z silnikiem diesla, dla Ciebie na takie warunki to jakaś mała benzynka..... wrrrrrróć teraz to FSI.... eeee Nie kupiłbym takiego auta w ogóle ![]() |
Autor: | przemik [ 16.gru.2010 10:01:03 ] |
Tytuł: | |
3.0 Tdi z tipem - w dieslu w tym modelu nie ma innej opcji... |
Autor: | PRO_JAG [ 16.gru.2010 12:47:57 ] |
Tytuł: | |
MorgothV8 napisał(a): Cytuj: A8 juz za duże... A8 jest minimalnie większe od A6, a zapewne lżejsze bo z ALU więc nie wiem OCB. PS: nie kupiłbym żadnego nowego A2/3/4/5/6/8 z silnikiem diesla, dla Ciebie na takie warunki to jakaś mała benzynka..... wrrrrrróć teraz to FSI.... eeee Nie kupiłbym takiego auta w ogóle ![]() |
Autor: | Morgi [ 16.gru.2010 12:56:38 ] |
Tytuł: | |
Za nowe silniki, mają za dużą przewagę techniczną (portfelową), wolę stare i proste konstrukcje. |
Autor: | jarkoaaaa [ 17.gru.2010 14:50:25 ] |
Tytuł: | |
2.5l diesel 5 cylindory rzędowy najlepiej z 6 stopniową skrzynią biegów |
Autor: | emge [ 17.gru.2010 14:54:57 ] |
Tytuł: | |
brawo ![]() PRO_JAG napisał(a): Szukam egzemplarza z 2009 lub 2010 roku. Jaki silnik diesla wybrać?
|
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |