.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Koszt eksploatacji 80 B4 1.9 TDI vs A6 C4 2.5 TDI
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=107926
Strona 1 z 3

Autor:  gonzales [ 21.sty.2011 12:48:16 ]
Tytuł:  Koszt eksploatacji 80 B4 1.9 TDI vs A6 C4 2.5 TDI

Witam, jak wypada koszt eksploatacji tych dwóch aut?? Zastanawiam się nad kupnem, no na pewno spalanie w a6 będzie większe, a koszt części itp?? Jakie są różnice w eksploatacji a6 115 a 140 konnej, pozdrawiam.

Autor:  damian12345 [ 21.sty.2011 13:34:24 ]
Tytuł: 

Mam C5 2.5 tdi. Spalanie z lekką nogą miasto 8. Naprawy ceny przyzwoite -do kiedy Ci się nie posypie układ paliwowy

Autor:  fakinek [ 21.sty.2011 13:35:26 ]
Tytuł:  Re: Koszt eksploatacji 80 B4 1.9 TDI vs A6 C4 2.5 TDI

gonzales napisał(a):
Witam, jak wypada koszt eksploatacji tych dwóch aut?? Zastanawiam się nad kupnem, no na pewno spalanie w a6 będzie większe, a koszt części itp?? Jakie są różnice w eksploatacji a6 115 a 140 konnej, pozdrawiam.


Z tego co mi wiadomo, różnice w kosztach eksploatacji między AAT i AEL (czyli 115 i 140) nie ma żadnych, bo tak na prawdę nie ma prawa być żadnych. Tutaj różnica będzie wynikała tylko i wyłącznie ze stanu auta oraz rodzaju napędu (ośka czy Q) - ale to już w przypadku AEL tylko.

Natomiast jeżeli chodzi o B4 vs C4 to najbardziej zauważalne różnice to będzie rozrząd oraz rzeczy bezpośrednio związane z silnikiem ze względu na większą ilość cylindrów, ponieważ to są identyczne silniki tylko jeden cylinder więcej jest w C4.
Jeżeli chodzi o paliwo to jest to ok. 1,5l, ale tutaj wszystko zależy od kierownika :)

Co do pozostałych kosztów to wydaje mi się, że nie będzie większych różnic cenowych, a przyjemność i komfort z jazdy oraz ilość miejsca zdecydowanie przemawia za C4

Autor:  BiLu [ 21.sty.2011 13:50:57 ]
Tytuł: 

damian12345 napisał(a):
Mam C5 2.5 tdi. Spalanie z lekką nogą miasto 8. Naprawy ceny przyzwoite -do kiedy Ci się nie posypie układ paliwowy

A ja też mam auto inne niż w temacie.

Autor:  ernieball [ 21.sty.2011 14:01:51 ]
Tytuł: 

Mój AEL palił w trasie przy 140 km/h 6.2/6.3L na 100km. W cyklu mieszanym 6.9L na 100km. Jeździłem 2,5 roku i zawsze sprawdzałem ile spala.

Autor:  Druss [ 21.sty.2011 14:05:02 ]
Tytuł: 

Ja mam AAT (115km) z automatem i w oscie i po miescie spala mi troche ponad 8 teraz w zime.

Jak bede w domu to moge CI napiac jakie sa koszty jakich czesci co ja wymienialem u siebie.

Autor:  Kliku [ 21.sty.2011 14:13:26 ]
Tytuł: 

jedno i drugie auto nie jest drogie w naprawach, poza rozrzadem w AELu (jakies 600zl) nie ma znaczaco drozszych rzeczy, zalezy z jakiej polki. W quattro masz troche drozsza zawieche z tylu i amorki.
Polecam szukac zdrowego AELa quattro, a napewno bedzie radosc z jazdy. Wiadomo B4 troche mniej spali, a to mniejsze auto, mniejsza buda, A6 bardziej komfortowe i nie ma quattro w b4 1.9 a to duzy minus.

Autor:  emge [ 21.sty.2011 15:21:12 ]
Tytuł: 

W AEL-u znacząco droższy koszt to koło pasowe i napinacz z amortyzatorem (inny od AAT), niektórych może zwalić z nóg taki komplet :)
ps.
damian12345 napisał(a):
Mam C5 2.5 tdi. Spalanie z lekką nogą miasto 8. Naprawy ceny przyzwoite -do kiedy Ci się nie posypie układ paliwowy

pomyśl co napisałeś.

Autor:  tomson [ 21.sty.2011 15:46:59 ]
Tytuł: 

Koszt koła pasowego i uchwytu napinacza paska wielorowkowego w Audi centrum Wrocław to koszt około 1500zł do AEL-a oczywiście, nowa poduszka pod silnik około 800zl , tylko sie kolego nie przestrasz oczywiście możesz założyć zamienniki wszystko zależy od zasobności portfela...

Autor:  emge [ 21.sty.2011 15:57:06 ]
Tytuł: 

Napinacza zamiennika nigdy nie widziałem, koło pasowe chyba od LT da się zaadoptować?

Autor:  bojkar [ 21.sty.2011 16:03:52 ]
Tytuł: 

Moj AAT w miescie pali kolo 9 i to wcale nie 'piratujac'. Za to Ojca B4 1.9TDI nie ma problemu zeby ok 6 w miescie spalila. Napinacz z amorkiem, niemiecki kupilem za ok. 250zl jak sie nie myle.

Autor:  Baskecior [ 21.sty.2011 16:07:45 ]
Tytuł: 

Kliku napisał(a):
W quattro masz troche drozsza zawieche z tylu i amorki.

Oj chyba nie robiłeś z tyłu zawiechy w q ... ;)
Jest pieruńsko droga ,w odróżnieniu od B4 w ośce gdzie masz 2 gumy w całym tylnym zawieszeniu.

Autor:  newman [ 21.sty.2011 16:51:39 ]
Tytuł: 

Ja płaciłem coś około 650zł w 2006 lub 7 roku za nowe koło pasowe. Oczywiście skończyło się w 2 tyg po wymianie rozrządu.
Kupiłem gdzieś na allegro, do tej pory mam nr tel jakby ktoś był zainteresowany.

Autor:  BENEK83 [ 21.sty.2011 17:03:10 ]
Tytuł: 

Teraz koło pasowe to koszt 400 zł za Corteco, a napinacz też można kupić w podobnej cenie, a ogólnie to tak jak wyżej AEL Q i radość z jazdy :peace:

Autor:  Kliku [ 21.sty.2011 17:12:04 ]
Tytuł: 

Baskecior napisał(a):
Kliku napisał(a):
W quattro masz troche drozsza zawieche z tylu i amorki.

Oj chyba nie robiłeś z tyłu zawiechy w q ... ;)
Jest pieruńsko droga ,w odróżnieniu od B4 w ośce gdzie masz 2 gumy w całym tylnym zawieszeniu.


napisalem ze drozsze fakt, reasumujac w b4 mozna zrobic bardzo tanio zawieche + amorki.
Za jeden lacznij w tylnym zawieszeniu zaplacilem 150 zl bo jest tylko lemforder.
Trzeba sie liczyc z zestawem startowym rozrzad itp. do tego robota mechanika i 1500 zl jest.
Inne rzeczy nie sa takie drogie:
-chlodnica kolo 150zl
-podkladki pod wtryski 2zl juz 2 wymienilem bo mialem przedmuch
-vacum pompa 250, mozna zreanimowac i chodzi dalej :d
-jak juz pisali kolo pasowe czesto siada okolo 400zl, ale mysle ze dlugo starczy, bo wiadomo ze auta z przebiegiem 180 tys allegrowym :d nie kupisz i trzeba sie liczyc z kosztami w takim starym aucie.
-amorki przod standart
-tyl drogie (jak i cala zawiecha)
-akumulator 90Ah banner okolo 350zl
-swiece z tego co pamietam NGK okolo 120-140 zl za 5 sztk

Mialem zarowno B4 (benzyne) i A6C4 oba auta na felgach 17", komfort w A6 jest duzo wiekszy. Zalezy czego oczekujesz od auta, B4 tez jest udanym modelem i szybciej znajdziesz ze wzgledu na wiekszosc popularnosc.

Reasumujac jak A6 to AEL z quattro i to na plus, lecz wieksze koszty spalania i czesci

Zdrowe B4 1.9 tez bedzie cieszyc jazda, mozna dorwac wersje z rocznikow 94 na wypasie i z klima.

Autor:  fakinek [ 21.sty.2011 19:51:57 ]
Tytuł: 

wydaje mi się, że skoro kolega pyta się o koszty między B4 i C4, to jednak koszty mają znaczenie i niekoniecznie wymagane jest quattro, więc skoro jest strach przed kosztem napinacza w AELu czy zawiechy z tyłu w Q, to najlepszym rozwiązaniem wydaje się to co ja posiadam w podpisie :)
Natomiast jeżeli chodzi o spalanie u mnie to najmniej spalił mi 5,8L przy spokojnej jeździe (ale nie autostradą, tylko zwykła droga między wioskami), natomiast aktualnie pali mi ok. 8l jeżdżąc praktycznie tylko po mieście.

Jest jeszcze jeden apsekt, który należy wziąć pod uwagę, a mianowicie czy więcej jeździ po trasie czy w mieście, ponieważ R5 troszkę długo się nagrzewa w zimie. Ostatnimi czasy jak było -16 to nagrzał mi się (przynajmniej na wskaźnuiku) dopiero po 40 km...

Autor:  Dymian [ 21.sty.2011 20:06:08 ]
Tytuł: 

fakinek napisał(a):
wydaje mi się, że skoro kolega pyta się o koszty między B4 i C4, to jednak koszty mają znaczenie i niekoniecznie wymagane jest quattro, więc skoro jest strach przed kosztem napinacza w AELu czy zawiechy z tyłu w Q, to najlepszym rozwiązaniem wydaje się to co ja posiadam w podpisie :)
Natomiast jeżeli chodzi o spalanie u mnie to najmniej spalił mi 5,8L przy spokojnej jeździe (ale nie autostradą, tylko zwykła droga między wioskami), natomiast aktualnie pali mi ok. 8l jeżdżąc praktycznie tylko po mieście.

Jest jeszcze jeden apsekt, który należy wziąć pod uwagę, a mianowicie czy więcej jeździ po trasie czy w mieście, ponieważ R5 troszkę długo się nagrzewa w zimie. Ostatnimi czasy jak było -16 to nagrzał mi się (przynajmniej na wskaźnuiku) dopiero po 40 km...


no właśnie na wskażniku.. jeśli masz climatronic to na nim obserwuj temperaturke...

Autor:  adiaudi [ 21.sty.2011 20:24:49 ]
Tytuł: 

Miałem AAT, mam AEL Q. Jeśli kolega w tej lidze pyta o koszty to luksusem będzie AAT. Obecne auto kupiłem z przebiegiem 220tkm, jest 307tkm - wymieniałem łączniki rzymskie - grosze, ostatnio amory - juz drożej. Zmierzam do tego że akurat ten zawias Q nie jest drogi w użytkowaniu bo prosty i trwały = nie bać się.
Koło pasowe jak coś to Corteco 400pln.

Autor:  przemik [ 21.sty.2011 22:03:03 ]
Tytuł: 

B4 zawsze bedzie tansze w utrzymaniu od C4. Daltego ze to najtansze w utrzymaniu auto, no moze oprocz B3 :)
B4 mimo swojego wieku wyglada bardziej swieżo niz C4 - ale to tylko moje prywatne zdanie.

Pozdrawiam

Autor:  adrianzxv [ 21.sty.2011 23:09:06 ]
Tytuł: 

Kliku napisał(a):
jedno i drugie auto nie jest drogie w naprawach, poza rozrzadem w AELu (jakies 600zl) nie ma znaczaco drozszych rzeczy, zalezy z jakiej polki. W quattro masz troche drozsza zawieche z tylu i amorki.
Polecam szukac zdrowego AELa quattro, a napewno bedzie radosc z jazdy. Wiadomo B4 troche mniej spali, a to mniejsze auto, mniejsza buda, A6 bardziej komfortowe i nie ma quattro w b4 1.9 a to duzy minus.

Z tym rozrządem to mówisz o samych częściach chyba?

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/