.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A4 2.0 TDI - oznaczenia silników https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=108131 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | prof87 [ 29.sty.2011 18:38:54 ] |
Tytuł: | A4 2.0 TDI - oznaczenia silników |
Witam, planuje w przyszłości zakup A4 2.0 TDI 170 KM, może mi ktoś powiedzieć skąd biorą się te oznaczenia np. BLB itp. Czy oznaczenie silnika ma związek z rocznikiem? No i czy roczniki 2007/2008 mają już jakoś poprawione te "wady fabryczne". Po tych wszystkich opiniach zaczynam już rozważać BMW 120d/320d, podobno bmw ma najlepsze silniki, choć Audi lepiej się prezentuje. Prosze o opinie znawców tematu |
Autor: | prof87 [ 30.sty.2011 16:19:44 ] |
Tytuł: | |
Nikt się nie orientuje w sprawie ?? |
Autor: | Simpson [ 30.sty.2011 16:30:22 ] |
Tytuł: | |
Oznaczenia biorą sie z fabryki, w zależności od tego jak sobie fabryka wymysli. http://www.audiklub.org/silniki.html |
Autor: | Dred [ 30.sty.2011 17:07:30 ] |
Tytuł: | |
kup BMW |
Autor: | prof87 [ 30.sty.2011 17:54:51 ] |
Tytuł: | |
A jak z awaryjnością silników z 2007/2008?? Poprawili w końcu te kosztowne w naprawie wady fabryczne?? Ja wiem że wszystko zależy od sposobu użytkowania autka, ale te wszystkie negatywne opinie na temat awaryjności 2.0 TDI szczególnie z lat 2005/2006 skądś się biorą, a dla mnie sam zakup takiego auta to sporo kasy i nie chciałbym trafić na jakiegoś bubla... |
Autor: | Paw1972 [ 30.sty.2011 19:30:16 ] |
Tytuł: | |
Omiń BLB czyli pierwsze 2.0 TDI z 2005 - najbardziej wadliwe, choć znam kupę ludzi z Audi i Passatami z tym silnikiem (BLB) i nie wiedzą nic o problemach, ewentualnie w okolicach 200 tys. km dwumas się odzywa, ale ty chcesz z 2007 a więc nie trafisz na wady z pierwszego okresu produkcji. 2.0d BMW jest lepszy, choć też nie bez wad (tak jak i w 3.0d uwaga na klapki kolektora ssącego i dwumas - jest za to tańszy niż do Audi). |
Autor: | Dred [ 30.sty.2011 20:03:35 ] |
Tytuł: | |
chcesz gadać o kupnie auta to zakładaj temat w odpowiednim dziale. |
Autor: | prof87 [ 30.sty.2011 20:43:48 ] |
Tytuł: | |
Paw1972 napisał(a): Omiń BLB czyli pierwsze 2.0 TDI z 2005 - najbardziej wadliwe, choć znam kupę ludzi z Audi i Passatami z tym silnikiem (BLB) i nie wiedzą nic o problemach, ewentualnie w okolicach 200 tys. km dwumas się odzywa, ale ty chcesz z 2007 a więc nie trafisz na wady z pierwszego okresu produkcji.
2.0d BMW jest lepszy, choć też nie bez wad (tak jak i w 3.0d uwaga na klapki kolektora ssącego i dwumas - jest za to tańszy niż do Audi). Dzięki za cenną informację, czyli powiedzmy od 2007 są już lepsze te silniki, a to dokładnie jakich oznaczeń ewentualnie szukać ? Dla mnie te wszystkie wysiadające pompy oleju, koła zebate, zacierające się silniki to jest jakiś kosmos, jeszcze niedawno bym nie pomyślał że takie akcje dzieją się w takich ceniących się markach jak Audi ;/ Sorki za zły dział ale w sumie to taki temat na pograniczu i nie wiedziałem gdzie umieścić. |
Autor: | Paw1972 [ 31.sty.2011 03:23:58 ] |
Tytuł: | |
Aby nie prowokować napisze tak: jeśli chcesz miec spokój z motorownią to daj sobie spokój w dieselem, a szczególnie w Audi. Chyba, że silnik z naprawdę małym przebiegiem, ale to odpada w realiach PL. TDI nowej ery nie daje rady bezawaryjnie dojechac do 200 tys. km. Nie jestem pewien oznaczeń, ale po za BLB z 2005 pozostałe były już poprawione - a miliony tych silników było pakowanych do Audi, VW, Seata i Skody i jest to najpopularniejszy TDI ery nowożytnej. |
Autor: | przemik [ 31.sty.2011 09:51:07 ] |
Tytuł: | |
Zaczerpniete z innego forum Kilka slow o 2.0 TDI - 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) - zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym, czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków, awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF, - 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch (np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r, siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny, kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych, - 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi (np. BPW) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju, - 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch (np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu pompy oleju i wałków wyrównoważających, - 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD) lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa - analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami (utrata mocy, zapychanie się dysz). Generalnie najmniej awaryjny jest BMM, najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007. A jesli celujesz w calkiem nowe auto to podobno silniki oparte o technologie CR (a takie juz tylko VAG robi) są poprawione. Przynajmniej jesli chodzi o nieszczesny imbusik napedzajacy pompe oleju. IMO - jesli mialbym kupic sobie dzis nowe A4 - to albo 3.0 Tdi albo 2.0 TFSI benzyna. Pozdrawiam |
Autor: | prof87 [ 01.lut.2011 12:16:21 ] |
Tytuł: | |
przemik napisał(a): Generalnie najmniej awaryjny jest BMM, najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.
A jesli celujesz w calkiem nowe auto to podobno silniki oparte o technologie CR (a takie juz tylko VAG robi) są poprawione. Przynajmniej jesli chodzi o nieszczesny imbusik napedzajacy pompe oleju. IMO - jesli mialbym kupic sobie dzis nowe A4 - to albo 3.0 Tdi albo 2.0 TFSI benzyna. Pozdrawiam Silniki z CR, chodzi o te nowe Common Rail, czyli A4 B8 z połowy 2008 r. ? No 3.0 TDI to za wysoko jak na moje możliwości a spalanie w 2.0 benzynie będzie spore, zależy mi na oszczędności też. Tak swoja drogą odnośnie dwa posty wyżej, od zawsze słyszalem że diesle są bardziej wytrzymałe i mają generalnie dłuższą żywotność, więc ja już nie wiem... Dzieki i pozdrawiam. |
Autor: | Morgi [ 01.lut.2011 19:02:58 ] |
Tytuł: | |
1.9 TDI spełni Twoje wymagania, chyba że lecisz na siłę na "nowszy model" to wtedy płać za serwis i nowość |
Autor: | marjak71 [ 21.mar.2012 11:10:47 ] |
Tytuł: | Re: A4 2.0 TDI - oznaczenia silników |
z wątku pad napedu pompy oleju wynika ,że nawet silniki 2,0 TDI CR mialy krótki imbusik do napędu pompy czyli 77mm , dłuższy wprowadzono dopiero w pażdzierniku 2009 , także dopiero wtedy ta usterka zostala poprawiona i mam nadzieję wyeliminowana. Pozdrawiam |
Autor: | smola2 [ 22.mar.2012 10:26:49 ] |
Tytuł: | Re: A4 2.0 TDI - oznaczenia silników |
a ja powiem tak - nigdy nie wiesz co Cie spotka.. nawet z najbardziej awaryjnym silnikiem możesz przejeździć dziesiątki tysięcy, nie pamiętając co to warsztat..Ktoś kiedyś założył ciekawy temat - ankieta na temat "usterek w naszych a6 C5", większość ankietowanych - V6 tdi. Przypadłość V6 TDI przed którą wszędzie się przestrzega - wadliwe, wycierające się wałki rozrządu. Osób, które robiły coś z wałkami - 1 na 6. Pojawią się być może głosy, że z racji tego, że właśnie się tak ostrzega, to się bardziej uważa na eksploatację itp... wniosek taki - dbać o każdy silinik trzeba jednakowo, bo zawsze zestaw mechanika+elektronika opatrzony jest ryzykiem usterki, nawet w najbardziej udanych motorach..dość powiedzieć, że większość użytkowników a6 jeździ "przeklętymi: V-kami... |
Autor: | ssebixx [ 23.mar.2012 16:45:55 ] |
Tytuł: | Re: A4 2.0 TDI - oznaczenia silników |
Witam ja mam A3 z silnikiem BKD 170tys na liczniku jedyne co mi sie stało to lekkie trzesienie na luzie ale nie zagłebiałem sie w to bo przyczyna moze byc kolo dwumasowebo lekko stuka i jak wcisne sprzeglo to nie trzzesie, Z drugiej strony tez zalezy od uzytkownika auta czy dba i czy nie katuje auta. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |