.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Zakup S4 B6 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=108924 |
Strona 1 z 7 |
Autor: | Frolik [ 04.mar.2011 12:22:03 ] |
Tytuł: | Zakup S4 B6 |
S4B6 - warto ladowac sie w taki pojazd? Czytalem co nieco na forum używajac opcji szukaj, jednak nie ma tego za wiele. Szczególnie interesowalem sie silnikiem 4.2 V8 BBK , ale na temat tego silnika forum w zasadzie milczy... czy kazde S4b6 ma ten wlasnie silnik, czy były tez inne? Z tego co wyczytałem to zupełnie inny silnik niz ten w A8D2 czy A6C5 - wczesniej myslałem ze to ta sama jednostka... jakie są wrażliwe punkty tego auta? Na co warto zwrócic uwage przy ogledzinach? |
Autor: | martab99 [ 04.mar.2011 12:51:09 ] |
Tytuł: | Re: S4B6 |
Frolik napisał(a): czy kazde S4b6 ma ten wlasnie silnik, czy były tez inne? S4 B6 było tylko z tym silnikiem, 344 KM. Silnik fre-FSI, więc jest szansa że pojeździ długo bez dłubaniny i poszukiwania mocy ![]() Frolik napisał(a): Z tego co wyczytałem to zupełnie inny silnik niz ten w A8D2 czy A6C5 - wczesniej myslałem ze to ta sama jednostka... Dobrze myślałeś- to ten sam silnik, różni się pewnie elementami osprzętu Frolik napisał(a): jakie są wrażliwe punkty tego auta? Na co warto zwrócic uwage przy ogledzinach?
Wrażliwym punktem jest poprzedni własciciel- jak przy każdym innym aucie. Niczego specjalnego nie ma się co doszukiwac, standartowa ścieżka jak dla innych aut. Nie ma tam nic nadzwyczajnego ![]() |
Autor: | j@cek [ 04.mar.2011 12:57:27 ] |
Tytuł: | |
Z racji małej kubatury komory silnika, motor ten cierpi na słabą wentylację i często narażony jest na przegrzanie ![]() |
Autor: | Frolik [ 04.mar.2011 12:59:25 ] |
Tytuł: | |
BKK jest na łańcuchu... to znaczy ze wszystkie A8D2 są tez na łańuchu? kurcze zawsze myslałem ze 4.2 jest na pasku.... S6C4 chyba na pewno jest na pasku? |
Autor: | martab99 [ 04.mar.2011 13:10:50 ] |
Tytuł: | |
Hmm, pierwsze słyszę o łańcuchu w 4.2 Pb... |
Autor: | Frolik [ 04.mar.2011 13:13:16 ] |
Tytuł: | |
Kurcze świezy jestem w temacie Audi wiec nie chce się wymądrzać. Zawsze tez byłem pewien ze kazde 4.2 jest na pasku. Ale gdzies usłyszałem czy przeczytałem ze BKK jest na łancuchu .... podobno w s4b6 rozrząd jest nie z przodu, a od kabiny.... |
Autor: | J@rek [ 04.mar.2011 13:18:52 ] |
Tytuł: | |
od kabiny wałki są spięte łańcuchami |
Autor: | Frolik [ 04.mar.2011 13:20:35 ] |
Tytuł: | |
czyli jest kilka łancuchów? jak z ich trwałością? |
Autor: | hubos21 [ 04.mar.2011 13:22:52 ] |
Tytuł: | |
Frolik napisał(a): Kurcze świezy jestem w temacie Audi wiec nie chce się wymądrzać. Zawsze tez byłem pewien ze kazde 4.2 jest na pasku. Ale gdzies usłyszałem czy przeczytałem ze BKK jest na łancuchu .... podobno w s4b6 rozrząd jest nie z przodu, a od kabiny.... nie mylisz czasem z 4.2 tdi EDIT Faktycznie wychodzi na to, że S4/B6 ma rozrząd na łańcuchu Frolik napisał(a): czyli jest kilka łancuchów?
jak z ich trwałością? w niektórych silnikach producent przewiduje dożywotnią wytrzymałość łańcuha a zmienia się tylko napinacze, ja myśle, że w takiej nietypowej sprawie to do ASO albo do Janusza Weissa ![]() |
Autor: | designer [ 04.mar.2011 13:31:47 ] |
Tytuł: | |
http://www.racingforum.pl/W-poszukiwani ... 74412.html Polecam lekturę, a zamiast S4 B6 kup lepiej B7 2.0T w pełnym s-line, quattro + manual i rezaj ![]() ![]() No chyba że koniecznie musisz mieć gang V8.... |
Autor: | Frolik [ 04.mar.2011 13:33:56 ] |
Tytuł: | |
To chdozi chyba o taki silnik: http://image.europeancarweb.com/f/93322 ... e_View.jpg |
Autor: | Frolik [ 04.mar.2011 13:36:13 ] |
Tytuł: | |
designer napisał(a): + manual i rezaj
![]() ![]() No chyba że koniecznie musisz mieć gang V8.... Odgłos V8 nie jest mi jakos specjalnie potrzebny.... boje sie tego silnika 2.0T slyszałem i czytałem ze jest bardzo nietrwały i sype esię na potęgę. Chcialem cos trwałego po prostu, dlatego znalazłem S4B6 na łańcuchu ![]() ![]() |
Autor: | designer [ 04.mar.2011 13:37:59 ] |
Tytuł: | |
Heh 2.0T się sypie ale 2.0 TDi O benzynie słyszałem same pochlebne opinie. 4.2V8 jest trwałe, ale z trzymaniem serii jest duuuuuuuuuuży problem.... |
Autor: | darekwawa [ 04.mar.2011 13:39:30 ] |
Tytuł: | |
BBK poza innym rozrządem (jest na łańcuchu i z drugiej strony) niż np te z S8D2 ma też głowicę z 5 zaworami na cylinder. Poprzednie miały 4. Ma też minimalnie krótszy skok tłoka (o 0,2mm) co zmienia "odwieczne" 4172ccm na 4163ccm. Blok odlany chyba z innego stopu niż poprzednie silniki. Ogólnie różnic jest jednak sporo, ale wspólne ze starymi silnikami 4.2 jest nie trzymanie katalogowych mocy ![]() |
Autor: | hubos21 [ 04.mar.2011 13:53:38 ] |
Tytuł: | |
darekwawa napisał(a): BBK poza innym rozrządem (jest na łańcuchu i z drugiej strony) niż np te z S8D2 ma też głowicę z 5 zaworami na cylinder. Poprzednie miały 4. Ma też minimalnie krótszy skok tłoka (o 0,2mm) co zmienia "odwieczne" 4172ccm na 4163ccm. Blok odlany chyba z innego stopu niż poprzednie silniki. Ogólnie różnic jest jednak sporo, ale wspólne ze starymi silnikami 4.2 jest nie trzymanie katalogowych mocy
![]() S8/D2 po lifcie tez jest 40V |
Autor: | Frolik [ 04.mar.2011 13:55:18 ] |
Tytuł: | |
darekwawa napisał(a): BBK poza innym rozrządem (jest na łańcuchu i z drugiej strony) niż np te z S8D2 ma też głowicę z 5 zaworami na cylinder. Poprzednie miały 4. Ma też minimalnie krótszy skok tłoka (o 0,2mm) co zmienia "odwieczne" 4172ccm na 4163ccm. Blok odlany chyba z innego stopu niż poprzednie silniki. Ogólnie różnic jest jednak sporo, ale wspólne ze starymi silnikami 4.2 jest nie trzymanie katalogowych mocy
![]() jak wyglada to w praktyce? trwalszy? czy gorszy? |
Autor: | hubos21 [ 04.mar.2011 13:58:24 ] |
Tytuł: | |
Frolik napisał(a): darekwawa napisał(a): BBK poza innym rozrządem (jest na łańcuchu i z drugiej strony) niż np te z S8D2 ma też głowicę z 5 zaworami na cylinder. Poprzednie miały 4. Ma też minimalnie krótszy skok tłoka (o 0,2mm) co zmienia "odwieczne" 4172ccm na 4163ccm. Blok odlany chyba z innego stopu niż poprzednie silniki. Ogólnie różnic jest jednak sporo, ale wspólne ze starymi silnikami 4.2 jest nie trzymanie katalogowych mocy ![]() jak wyglada to w praktyce? trwalszy? czy gorszy? łańcuch zawsze mocniejszy od paska ale do wymiany rozrządu trzeba chyba silnik wyciągać |
Autor: | designer [ 04.mar.2011 14:00:13 ] |
Tytuł: | |
hubos21 napisał(a): Frolik napisał(a): darekwawa napisał(a): BBK poza innym rozrządem (jest na łańcuchu i z drugiej strony) niż np te z S8D2 ma też głowicę z 5 zaworami na cylinder. Poprzednie miały 4. Ma też minimalnie krótszy skok tłoka (o 0,2mm) co zmienia "odwieczne" 4172ccm na 4163ccm. Blok odlany chyba z innego stopu niż poprzednie silniki. Ogólnie różnic jest jednak sporo, ale wspólne ze starymi silnikami 4.2 jest nie trzymanie katalogowych mocy ![]() jak wyglada to w praktyce? trwalszy? czy gorszy? łańcuch zawsze mocniejszy od paska ale do wymiany rozrządu trzeba chyba silnik wyciągać Trzeba, bo łańcuch jest z tyłu co nawet widać na zdjęciu z linka. Oczywiście ASO będzie twierdziło że tam się nie wymienia rozrządu, ale jak coś "klęknie" to jest ból ![]() |
Autor: | Frolik [ 04.mar.2011 14:02:40 ] |
Tytuł: | |
Z tego co wyczytałem to 2 główne wady tego silnika to fakt iż jest olejożerny oraz nie trzyma obiecanej przez producenta mocy. Ale nawet te 290-310KM tez zle nie jest. Inna sprawa że pewnie wiele innych silników, takze Audi też mocy nie trzyma, tylko nikt z nimi na hamownie nie jezdzi.... |
Autor: | darekwawa [ 04.mar.2011 14:08:10 ] |
Tytuł: | |
Generalnie to olejożerność jest chyba jeszcze gorsza w starszych V8 (tych Audi V8/ S6C4) - ale i nowe lubią sobie łyknąć. Czy to jakaś wielka wada - moim zdaniem tragedii nie ma. Nie trzymanie parametrów mocy - to już zdecydowanie gorzej. Robisz wydech, dolot i remap i okazuje się, że masz...zdrową serię ![]() |
Strona 1 z 7 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |