.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Adaptive air suspension https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=109325 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | MarcinFUN [ 21.mar.2011 12:39:21 ] |
Tytuł: | Adaptive air suspension |
Temat pneumatyki, owszem był parę razy poruszany, ale mnie interesuje opinia nie na temat awaryjności, ale kogoś kto jeździł takim samym autem z pneumatyką i bez. Ci, którzy mają pieją z zachwytu, Znalazłem nartomiast kilka opinii w testach (m. in. Clarkson:), że auto nie ma już takiej precyzji prowadzenia i staje się gumiaste, do tego dochodzi dodatkowa masa tych ustojstw. Chcę kupiuć A7 i zastanawiam się czy brać ten gadżet, co Wy na to? Dodam, że sporo jeżdżę ale raczej po dobrych drogach, mam teraz A5 3.0 TDI i to auto prowadzi się niewiarygodnie neutralnie, choć rzeczywiście jest twarde. Gdybym jednak miał kosztem prowadzenia dokupić sobie odrobinę komfortu przyznam szczerze, że raczej wybrałbym standardowe zawieszenie. A może nie utracę sportowych walorów? Nie piszcie proszę truizmów w stylu, że jest regulacja, albo opinii na podstawie doświadczeń z autami 5, 10 letnimi. Ten sytstem w A7 jest mocno rozwinięty w stosunku do tego co było, a liczę, że znajdzie się ktoś kto ma w tym aspekcie jakieś sensowne porózwnawcze doświadczenia. Usterkowość też mnie nie interesuje - o tym sobie poczytałem i mam wyrobiony pogląd. |
Autor: | Vincent [ 21.mar.2011 15:06:26 ] |
Tytuł: | |
witam Moje doświadczenia z pneumatyką w Audi oparte są na pracy zawodowej - jestem sprzedawcą w salonie. Dużo jeżdżę zarówo modelami z z zawieszeniem pneumatycznym jak i bez. Powiem szczerze że nie wyobrazam sobie modeli takich jak A8 czy Q7 bez pneumatyki. Inaczej jest trochę w wodelach klasy A6 czy A7. Tu nie uważam żeby była bezwzględnie konieczna. Również klienci zarówno poprzedniego jak i obecnego modelu A6, gdzie pneumatyka jest możliwa stosunkowo rzadko decydowali się na to rozwiązanie. Poprawia ono zdecydowanie komfort jazdy a ponadto daje nam możliwość zmiany nastawów zawieszenia w zależności od potrzeby chwili. Nie uwazam jednak tego rozwiązania jako bezwzględnie koniecznego. Prawda jest też taka że nawet klienci, którzy zamawiają zawieszenie pneumatyczne często potem zapominają o tym i jeżdżą w jednym ustawieniu. Pozdrawiam Vini |
Autor: | qww [ 21.mar.2011 15:27:18 ] |
Tytuł: | |
Miałem tzw nivo w poprzednim A8 (D2), teraz mam pneumatykę (D3). Szczerze ? Jak wspomniał Vincent, rzadko coś przestawiam, z resztą chyba z 3/4 opcji w tym samochodzie jest mi po prostu zbędna ![]() Poczytaj sobie jak to jest zbudowane, jak to działa, podsyłam link do paczki z plikami pdf: http://www53.zippyshare.com/v/85596524/file.html Co do awaryjności, padają np. kompresory, ale nie jest to jakieś nagmine. D3, które robiliśmy mają już swoje lata, jeśli nalatane x km po normalnych drogach nic sie nie dzieje. Troche inaczej jest z samochodami z USA, jeśli chodzi o elektryke i umiejscowienie podezspolów. Ty pytasz o nowy samochód, więc nie bałbym się. Trudno doradzić, sam musisz wiedzieć, czy bedziesz z tego korzystał, czy nie. Czy warto dopłacać, czy np dobrac za ta cene cos innego (dla mnie np audio ![]() |
Autor: | MarcinFUN [ 21.mar.2011 15:39:14 ] |
Tytuł: | |
No wielkie dzięki, jedna i druga podpowiedź jest cenna i przydatna. Czekam na więcej. Głównie chodzi mi o wrażenia z jazdy autem z pneumatyką i bez niej. Powiem tylko, że jeździłem A7 z pneumatyką i wydawała się super, ale nie mam porównania ze zwykłym zawieszeniem, a ponoć ma lepsze czucie i precyzję kierowania. To dla mnie ważne, bo sporo jeżdżę z prędkościami powszechnie uznawanymi z obelżywe ![]() |
Autor: | Vincent [ 21.mar.2011 15:45:26 ] |
Tytuł: | |
Nie wiem z jakiego miasta jesteś ale jeżeli blisko Ci do Poznania to zapraszam na jazdę testową A7 bez pneumatyki za to z zawieszeniem sportowym i sportowym mechanizmem różnicowym. to zestawienie okresliłbym zdecydowanie prosportowym, nastawionym na precyzję prowadzenia w mniejszym zaś stopniu komfortowym. Daj mi tylko wczesniej znac. |
Autor: | MarcinFUN [ 21.mar.2011 23:09:25 ] |
Tytuł: | |
Dzięki Vince ale chyba nie skorzystam, po pierwsze jestem ze śląska, więc trochę daleko, po drugie mam tutaj ugadany duży rabat, także raczej nie byłbyś w stanie zaoferować mi konkurencyjnej oferty. Sam się dziwię, że tak dużo, ale wiesz to nie mój problem, tu w promieniu 50 km jest chyba z 7-8 dealerów i walczą o klienta, dla mnie fajnie ![]() Niemniej wielkie dzięki za Twoją cenną opinię. Pzdr |
Autor: | qww [ 22.mar.2011 00:17:33 ] |
Tytuł: | |
MarcinFUN, przejedź się do południowych sąsiadów to zobaczysz co to walka i rabaty ![]() |
Autor: | MarcinFUN [ 22.mar.2011 00:42:42 ] |
Tytuł: | |
Do /Czech? Naprawdę? Nie wiedziałem, możesz napisać coś więcej? |
Autor: | qww [ 22.mar.2011 00:53:33 ] |
Tytuł: | |
Podam Ci na ostatnim przykładzie - dobrze wyposażona D4 4.2 FSI, z ledami,20'', podwojne szyby, solar, asyst jazdy nocnej, i z pełnym pakietem skorzanym, masażami, MMI Navi plus z MMI touch + B&O za 390 tys zł to i tak taniej niż "podstawowa" wersja w PL. Nie wiem jak wygląda sprawa ze ściągnieciem samochodu nowego do PL (jeśli chodzi o opłaty), ja mam mozliwosc rejestracji w CZ, więc w PL na pewno nie zakupie nowego samochodu, bo jest to po prostu nie opłacalne. Róznica w cenie jest jeszcze wieksza, jeśli chodzi o dodatkowe wyposażenie. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |