.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A6 avant TipTronic 4,2 Gniezno - czy ktos ogladał czy to S6? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=110185 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | grisha [ 29.kwi.2011 16:53:52 ] |
Tytuł: | A6 avant TipTronic 4,2 Gniezno - czy ktos ogladał czy to S6? |
Czy ktoś oglądał to autko: http://otomoto.pl/audi-s6-4-2-quattro-n ... 18848.html Wystawione jako S6 i to juz dość długo, ale wg mnie to zwykłe A6, kierownica chyba nie jest od S6, przód wygląda na poliftowy a to rocznik 2000. Chciałbym wiedzieć czy wg Was to seria co do wyposażęnia i wyglądu czy coś było w nim mieszane. ps. ile to spala przy spokojnej jeździe po Poznaniu (wg tabeli 19,1L) ? Teraz mam AKE i spala mi 12L/100km. |
Autor: | arthurr [ 29.kwi.2011 17:11:10 ] |
Tytuł: | |
wszystkie C5 z silnikami 4,2 (zwykłe i eSki) miały od początku produkcji przód - jak to określiłeś - poliftowy. Kierownicę mógł pierwszy właściciel zamówić dowolną - więc i taką, ale zegary już są zwykłe, czarne - więc eSa raczej to nie jest... - ściągnij od gościa foto wlepy z bagażnika - będzie wiadomo jaki tam motor teoretycznie siedzi. |
Autor: | grisha [ 29.kwi.2011 17:14:53 ] |
Tytuł: | |
Czekam za VIN, coś wiecej bedzie wiadomo. Czyli to powinien być silnik ARS, bo tylko takie były wg tabeli http://www.audiklub.org/dane/a6/c5/a6_a ... attro.html To faktycznie łyknie 19L po mieście ? tyle to palą terenówki 4,7L Jeepa |
Autor: | Madness [ 29.kwi.2011 18:24:57 ] |
Tytuł: | |
To zwykła A6 4.2 - napis V8 4.2 na silniku powinien być w kolorze czerwonym. Brak oznaczenia S6 na zegarach. I jeszcze nie wymienił ważnej rzeczy jak welurowa podsufitka. Natomiast atrapa jest od eski. |
Autor: | Zagor [ 29.kwi.2011 19:25:27 ] |
Tytuł: | |
Jak już koledzy napisali - to A6 4.2 Co do spalania - niestety tak to pali, ruszenie prawie 2t z miejsca, do tego q i AT robi swoje ![]() ![]() |
Autor: | grisha [ 29.kwi.2011 19:46:58 ] |
Tytuł: | |
LPG nie chciałem zakładać bo bardzo mało jeżdżę teraz , kiedyś rocznie robiłem 40tys (2,5TDI V6 na trasy było super). Teraz poza sezonem wakacyjnym jak na miesiąc zrobię 300km to już będzie dużo i to tylko krótkie odcinki po mieście i czasami wyjazdy pod miasto 20...70km w jedną stronę. LPG zimą nie zdąży sie rozgrzać żeby przełączyć na gaz, no i potrzebuję przestrzeni kombi wiec jednak LPG odpada. Kupując 4.2 musiałbym zaakceptować spalanie PB ale boję sie stanu silnika i spalanie oleju przez niego, tego VAGiem nie sprawdzę. Naczytałem się że lubi pić olej, a mi to się kojarzy z wyjechanym silnikiem... Teraz moje AKE nic nie pije. |
Autor: | Druss [ 29.kwi.2011 22:01:31 ] |
Tytuł: | |
Grisha z tego co mi wiadomo i co tu mozna wyczytac to kazde V8 zjada olej. Podobno nawet w instrucji jest napisane ile moze wtracic sobie. |
Autor: | Zagor [ 30.kwi.2011 08:36:11 ] |
Tytuł: | |
grisha napisał(a): LPG nie chciałem zakładać bo bardzo mało jeżdżę teraz , kiedyś rocznie robiłem 40tys (2,5TDI V6 na trasy było super).
Teraz poza sezonem wakacyjnym jak na miesiąc zrobię 300km to już będzie dużo i to tylko krótkie odcinki po mieście i czasami wyjazdy pod miasto 20...70km w jedną stronę. LPG zimą nie zdąży sie rozgrzać żeby przełączyć na gaz, no i potrzebuję przestrzeni kombi wiec jednak LPG odpada. Kupując 4.2 musiałbym zaakceptować spalanie PB ale boję sie stanu silnika i spalanie oleju przez niego, tego VAGiem nie sprawdzę. Naczytałem się że lubi pić olej, a mi to się kojarzy z wyjechanym silnikiem... Teraz moje AKE nic nie pije. Motor chodzi na LPG już po 300m od wyjazdu z garażu, zaczynam się martwić czy w baku Pb nie rozwinie się jakieś życie ![]() W kombi LPG w koło - w mieście stołecznym zasięg w naszych meeega korkach 200-220 km. Olej, to temat rzeka, mój motor jak na razie nie wziął nic, albo prawie nic, w każdym bądź razie nie muszę dolewać jest stan z wymiany - przelot 4k km wymiany. |
Autor: | J@rek [ 30.kwi.2011 13:47:31 ] |
Tytuł: | |
Zjada paliwo i zjada olej...wcześniej się tym przejmowałem, esunia brała 1l/1000km teraz coś jej się odmoeniło i bierze 0,5l/1000...nie kapie nie kopci...na lpg sprawuje się rewelacyjnie...kolega Zagor też widzę w samych superlatywach o LPG pisze |
Autor: | grisha [ 30.kwi.2011 15:36:55 ] |
Tytuł: | |
Zagor napisał(a): Motor chodzi na LPG już po 300m od wyjazdu z garażu, [...]W kombi LPG w koło - w mieście stołecznym zasięg w naszych meeega korkach 200-220 km. Kiedyś miałem sequent24 (wtrysk gazu) i zanim przełaczył zimą to mijało ~2km, ale ładnie to jeździło, warunek przełączenia na gaz to chyba temp płynu 30stC.
A co z kołem zapasowym? Potem wakacje, czy wyjazd z wózkiem dziecięcym lub rowerkiem a tu koło zapasowe sobie leży. Ile w takim razie spala Ci gazu przy tym zasiegu 200...220km ? |
Autor: | Zagor [ 03.maja.2011 19:51:02 ] |
Tytuł: | |
W moją butlę wchodzi 45l po pierwszym wyłączeniu zasilania LPG, nie lecę od razu do stacji, bo na Pb też może sobie popracować, więc srednie spalanie w mieście to 20-23l, jak jazda płynniejsza to 20 spokojnie można zrobić ![]() Co do zżerania oleju, to chyba też kwestia samej oliwy - ja mam teraz LM Toptec 4200 i jak pisałem nie znika ze skrzyni korbowej ![]() |
Autor: | grisha [ 06.maja.2011 10:18:05 ] |
Tytuł: | |
Mam jeszcze 3 pytania: 1) jak długo nagrzewa się 4,2 do 90stC ? Benzyna powinna się grzać szybciej niż diesel. 2) I ile to średnio pali w trasie ? W tabelach jest napisane że przy 120 9,6L/100km ale przy naszych drogach (zwalnianie do 70 na wioskach itp) ile średnio to wypije w trasie ? 3) Czy myślicie że jest sens wymieniać sprawne (nowe wałki i VP44) 2,5TDI AKE na 4,2 jeżeli mało się jeździ ? Koszta nie zabiją ? |
Autor: | Zagor [ 06.maja.2011 10:37:52 ] |
Tytuł: | |
grisha napisał(a): Mam jeszcze 3 pytania:
1) jak długo nagrzewa się 4,2 do 90stC ? Benzyna powinna się grzać szybciej niż diesel. 2) I ile to średnio pali w trasie ? W tabelach jest napisane że przy 120 9,6L/100km ale przy naszych drogach (zwalnianie do 70 na wioskach itp) ile średnio to wypije w trasie ? 3) Czy myślicie że jest sens wymieniać sprawne (nowe wałki i VP44) 2,5TDI AKE na 4,2 jeżeli mało się jeździ ? Koszta nie zabiją ? To nie musi się nagrzewać do 90stC, przełączenie na LPG przy 30stC ![]() W trasie pali tyle ile jedziesz, ale trzeba zero obciąć, no i sporo zależy od typu drogi, na S8 jak się potrafię opamiętać (a trudno mi ![]() ![]() ![]() Nie wiem czy jest sens, ja szukałem A6 ale Q, więc 1,9TDi odpadło, pozostało 2,5 i wszelkie V6, więc poszedłem po rozum do głowy i kupiłem V8 ![]() |
Autor: | grisha [ 06.maja.2011 10:46:42 ] |
Tytuł: | |
W tym problem ze ja nie rozważam w ogóle LPG. Dlatego pytam czy szybko się nagrzewa bo nawet nie próbuję się domyślać ile spali średnio jak 2 x dziennie przejadę 3...5 km na zimnym silniku. |
Autor: | Zagor [ 06.maja.2011 10:49:27 ] |
Tytuł: | |
Niestety w takim wypadku 25 - 30 ![]() |
Autor: | grisha [ 06.maja.2011 13:41:57 ] |
Tytuł: | |
Czy mógłby ktoś napisać na co zwrócić uwagę oglądając i podołączając vaga do 4.2 ? Jakie istotne parametry są na vagu co do oceny silnika i osprzętu ? |
Autor: | designer [ 07.maja.2011 22:23:37 ] |
Tytuł: | |
grisha napisał(a): Czy mógłby ktoś napisać na co zwrócić uwagę oglądając i podołączając vaga do 4.2 ? Jakie istotne parametry są na vagu co do oceny silnika i osprzętu ?
Zależy jak dobrze się na nim znasz. Możesz po prostu zrobić scan ( błędy ) i to poniekąd powie Ci pobieżnie o stanie auta albo zrobić logi ![]() PS ale i tak na seryjną moc nie licz ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |