.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

A6 avant TipTronic 4,2 Gniezno - czy ktos ogladał czy to S6?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=110185
Strona 1 z 1

Autor:  grisha [ 29.kwi.2011 16:53:52 ]
Tytuł:  A6 avant TipTronic 4,2 Gniezno - czy ktos ogladał czy to S6?

Czy ktoś oglądał to autko:
http://otomoto.pl/audi-s6-4-2-quattro-n ... 18848.html

Wystawione jako S6 i to juz dość długo, ale wg mnie to zwykłe A6, kierownica chyba nie jest od S6, przód wygląda na poliftowy a to rocznik 2000.

Chciałbym wiedzieć czy wg Was to seria co do wyposażęnia i wyglądu czy coś było w nim mieszane.
ps.
ile to spala przy spokojnej jeździe po Poznaniu (wg tabeli 19,1L) ?
Teraz mam AKE i spala mi 12L/100km.

Autor:  arthurr [ 29.kwi.2011 17:11:10 ]
Tytuł: 

wszystkie C5 z silnikami 4,2 (zwykłe i eSki) miały od początku produkcji przód - jak to określiłeś - poliftowy.

Kierownicę mógł pierwszy właściciel zamówić dowolną - więc i taką, ale zegary już są zwykłe, czarne - więc eSa raczej to nie jest... - ściągnij od gościa foto wlepy z bagażnika - będzie wiadomo jaki tam motor teoretycznie siedzi.

Autor:  grisha [ 29.kwi.2011 17:14:53 ]
Tytuł: 

Czekam za VIN, coś wiecej bedzie wiadomo. Czyli to powinien być silnik ARS, bo tylko takie były wg tabeli http://www.audiklub.org/dane/a6/c5/a6_a ... attro.html
To faktycznie łyknie 19L po mieście ? tyle to palą terenówki 4,7L Jeepa

Autor:  Madness [ 29.kwi.2011 18:24:57 ]
Tytuł: 

To zwykła A6 4.2 - napis V8 4.2 na silniku powinien być w kolorze czerwonym. Brak oznaczenia S6 na zegarach. I jeszcze nie wymienił ważnej rzeczy jak welurowa podsufitka.
Natomiast atrapa jest od eski.

Autor:  Zagor [ 29.kwi.2011 19:25:27 ]
Tytuł: 

Jak już koledzy napisali - to A6 4.2
Co do spalania - niestety tak to pali, ruszenie prawie 2t z miejsca, do tego q i AT robi swoje :(, ale jak jedziesz to o tym nie myślisz, a jak będziesz zmartwiony przy dytrybutorze, to zawsze możesz zmienić jego typ z Pb na LPG :)

Autor:  grisha [ 29.kwi.2011 19:46:58 ]
Tytuł: 

LPG nie chciałem zakładać bo bardzo mało jeżdżę teraz , kiedyś rocznie robiłem 40tys (2,5TDI V6 na trasy było super).
Teraz poza sezonem wakacyjnym jak na miesiąc zrobię 300km to już będzie dużo i to tylko krótkie odcinki po mieście i czasami wyjazdy pod miasto 20...70km w jedną stronę.
LPG zimą nie zdąży sie rozgrzać żeby przełączyć na gaz, no i potrzebuję przestrzeni kombi wiec jednak LPG odpada.
Kupując 4.2 musiałbym zaakceptować spalanie PB ale boję sie stanu silnika i spalanie oleju przez niego, tego VAGiem nie sprawdzę.
Naczytałem się że lubi pić olej, a mi to się kojarzy z wyjechanym silnikiem... Teraz moje AKE nic nie pije.

Autor:  Druss [ 29.kwi.2011 22:01:31 ]
Tytuł: 

Grisha z tego co mi wiadomo i co tu mozna wyczytac to kazde V8 zjada olej. Podobno nawet w instrucji jest napisane ile moze wtracic sobie.

Autor:  Zagor [ 30.kwi.2011 08:36:11 ]
Tytuł: 

grisha napisał(a):
LPG nie chciałem zakładać bo bardzo mało jeżdżę teraz , kiedyś rocznie robiłem 40tys (2,5TDI V6 na trasy było super).
Teraz poza sezonem wakacyjnym jak na miesiąc zrobię 300km to już będzie dużo i to tylko krótkie odcinki po mieście i czasami wyjazdy pod miasto 20...70km w jedną stronę.
LPG zimą nie zdąży sie rozgrzać żeby przełączyć na gaz, no i potrzebuję przestrzeni kombi wiec jednak LPG odpada.
Kupując 4.2 musiałbym zaakceptować spalanie PB ale boję sie stanu silnika i spalanie oleju przez niego, tego VAGiem nie sprawdzę.
Naczytałem się że lubi pić olej, a mi to się kojarzy z wyjechanym silnikiem... Teraz moje AKE nic nie pije.


Motor chodzi na LPG już po 300m od wyjazdu z garażu, zaczynam się martwić czy w baku Pb nie rozwinie się jakieś życie ;)
W kombi LPG w koło - w mieście stołecznym zasięg w naszych meeega korkach 200-220 km.
Olej, to temat rzeka, mój motor jak na razie nie wziął nic, albo prawie nic, w każdym bądź razie nie muszę dolewać jest stan z wymiany - przelot 4k km wymiany.

Autor:  J@rek [ 30.kwi.2011 13:47:31 ]
Tytuł: 

Zjada paliwo i zjada olej...wcześniej się tym przejmowałem, esunia brała 1l/1000km teraz coś jej się odmoeniło i bierze 0,5l/1000...nie kapie nie kopci...na lpg sprawuje się rewelacyjnie...kolega Zagor też widzę w samych superlatywach o LPG pisze

Autor:  grisha [ 30.kwi.2011 15:36:55 ]
Tytuł: 

Zagor napisał(a):
Motor chodzi na LPG już po 300m od wyjazdu z garażu, [...]W kombi LPG w koło - w mieście stołecznym zasięg w naszych meeega korkach 200-220 km.
Kiedyś miałem sequent24 (wtrysk gazu) i zanim przełaczył zimą to mijało ~2km, ale ładnie to jeździło, warunek przełączenia na gaz to chyba temp płynu 30stC.
A co z kołem zapasowym? Potem wakacje, czy wyjazd z wózkiem dziecięcym lub rowerkiem a tu koło zapasowe sobie leży.
Ile w takim razie spala Ci gazu przy tym zasiegu 200...220km ?

Autor:  Zagor [ 03.maja.2011 19:51:02 ]
Tytuł: 

W moją butlę wchodzi 45l po pierwszym wyłączeniu zasilania LPG, nie lecę od razu do stacji, bo na Pb też może sobie popracować, więc srednie spalanie w mieście to 20-23l, jak jazda płynniejsza to 20 spokojnie można zrobić :)
Co do zżerania oleju, to chyba też kwestia samej oliwy - ja mam teraz LM Toptec 4200 i jak pisałem nie znika ze skrzyni korbowej :)

Autor:  grisha [ 06.maja.2011 10:18:05 ]
Tytuł: 

Mam jeszcze 3 pytania:
1)
jak długo nagrzewa się 4,2 do 90stC ? Benzyna powinna się grzać szybciej niż diesel.
2)
I ile to średnio pali w trasie ? W tabelach jest napisane że przy 120 9,6L/100km ale przy naszych drogach (zwalnianie do 70 na wioskach itp) ile średnio to wypije w trasie ?
3)
Czy myślicie że jest sens wymieniać sprawne (nowe wałki i VP44) 2,5TDI AKE na 4,2 jeżeli mało się jeździ ? Koszta nie zabiją ?

Autor:  Zagor [ 06.maja.2011 10:37:52 ]
Tytuł: 

grisha napisał(a):
Mam jeszcze 3 pytania:
1)
jak długo nagrzewa się 4,2 do 90stC ? Benzyna powinna się grzać szybciej niż diesel.
2)
I ile to średnio pali w trasie ? W tabelach jest napisane że przy 120 9,6L/100km ale przy naszych drogach (zwalnianie do 70 na wioskach itp) ile średnio to wypije w trasie ?
3)
Czy myślicie że jest sens wymieniać sprawne (nowe wałki i VP44) 2,5TDI AKE na 4,2 jeżeli mało się jeździ ? Koszta nie zabiją ?


To nie musi się nagrzewać do 90stC, przełączenie na LPG przy 30stC :)
W trasie pali tyle ile jedziesz, ale trzeba zero obciąć, no i sporo zależy od typu drogi, na S8 jak się potrafię opamiętać (a trudno mi :) ) i lecę 130 z tempomatu to wypija ok 14l LPG, ale jak jest jedna nitka to wiadomo jak jest :(, ale problem 3-4 ciężarówek i procesji za nimi rozwiązujesz jednym naciśnięciem :)
Nie wiem czy jest sens, ja szukałem A6 ale Q, więc 1,9TDi odpadło, pozostało 2,5 i wszelkie V6, więc poszedłem po rozum do głowy i kupiłem V8 :)

Autor:  grisha [ 06.maja.2011 10:46:42 ]
Tytuł: 

W tym problem ze ja nie rozważam w ogóle LPG.
Dlatego pytam czy szybko się nagrzewa bo nawet nie próbuję się domyślać ile spali średnio jak 2 x dziennie przejadę 3...5 km na zimnym silniku.

Autor:  Zagor [ 06.maja.2011 10:49:27 ]
Tytuł: 

Niestety w takim wypadku 25 - 30 :(

Autor:  grisha [ 06.maja.2011 13:41:57 ]
Tytuł: 

Czy mógłby ktoś napisać na co zwrócić uwagę oglądając i podołączając vaga do 4.2 ? Jakie istotne parametry są na vagu co do oceny silnika i osprzętu ?

Autor:  designer [ 07.maja.2011 22:23:37 ]
Tytuł: 

grisha napisał(a):
Czy mógłby ktoś napisać na co zwrócić uwagę oglądając i podołączając vaga do 4.2 ? Jakie istotne parametry są na vagu co do oceny silnika i osprzętu ?


Zależy jak dobrze się na nim znasz. Możesz po prostu zrobić scan ( błędy ) i to poniekąd powie Ci pobieżnie o stanie auta albo zrobić logi :peace:

PS ale i tak na seryjną moc nie licz :):

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/