.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 15:52:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 avant TipTronic 4,2 Gniezno - czy ktos ogladał czy to S6?
PostNapisane: 29.kwi.2011 16:53:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Czy ktoś oglądał to autko:
http://otomoto.pl/audi-s6-4-2-quattro-n ... 18848.html

Wystawione jako S6 i to juz dość długo, ale wg mnie to zwykłe A6, kierownica chyba nie jest od S6, przód wygląda na poliftowy a to rocznik 2000.

Chciałbym wiedzieć czy wg Was to seria co do wyposażęnia i wyglądu czy coś było w nim mieszane.
ps.
ile to spala przy spokojnej jeździe po Poznaniu (wg tabeli 19,1L) ?
Teraz mam AKE i spala mi 12L/100km.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2011 17:11:10 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
wszystkie C5 z silnikami 4,2 (zwykłe i eSki) miały od początku produkcji przód - jak to określiłeś - poliftowy.

Kierownicę mógł pierwszy właściciel zamówić dowolną - więc i taką, ale zegary już są zwykłe, czarne - więc eSa raczej to nie jest... - ściągnij od gościa foto wlepy z bagażnika - będzie wiadomo jaki tam motor teoretycznie siedzi.

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2011 17:14:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Czekam za VIN, coś wiecej bedzie wiadomo. Czyli to powinien być silnik ARS, bo tylko takie były wg tabeli http://www.audiklub.org/dane/a6/c5/a6_a ... attro.html
To faktycznie łyknie 19L po mieście ? tyle to palą terenówki 4,7L Jeepa

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2011 18:24:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
To zwykła A6 4.2 - napis V8 4.2 na silniku powinien być w kolorze czerwonym. Brak oznaczenia S6 na zegarach. I jeszcze nie wymienił ważnej rzeczy jak welurowa podsufitka.
Natomiast atrapa jest od eski.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2011 19:25:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Jak już koledzy napisali - to A6 4.2
Co do spalania - niestety tak to pali, ruszenie prawie 2t z miejsca, do tego q i AT robi swoje :(, ale jak jedziesz to o tym nie myślisz, a jak będziesz zmartwiony przy dytrybutorze, to zawsze możesz zmienić jego typ z Pb na LPG :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2011 19:46:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
LPG nie chciałem zakładać bo bardzo mało jeżdżę teraz , kiedyś rocznie robiłem 40tys (2,5TDI V6 na trasy było super).
Teraz poza sezonem wakacyjnym jak na miesiąc zrobię 300km to już będzie dużo i to tylko krótkie odcinki po mieście i czasami wyjazdy pod miasto 20...70km w jedną stronę.
LPG zimą nie zdąży sie rozgrzać żeby przełączyć na gaz, no i potrzebuję przestrzeni kombi wiec jednak LPG odpada.
Kupując 4.2 musiałbym zaakceptować spalanie PB ale boję sie stanu silnika i spalanie oleju przez niego, tego VAGiem nie sprawdzę.
Naczytałem się że lubi pić olej, a mi to się kojarzy z wyjechanym silnikiem... Teraz moje AKE nic nie pije.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2011 22:01:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Grisha z tego co mi wiadomo i co tu mozna wyczytac to kazde V8 zjada olej. Podobno nawet w instrucji jest napisane ile moze wtracic sobie.

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2011 08:36:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
grisha napisał(a):
LPG nie chciałem zakładać bo bardzo mało jeżdżę teraz , kiedyś rocznie robiłem 40tys (2,5TDI V6 na trasy było super).
Teraz poza sezonem wakacyjnym jak na miesiąc zrobię 300km to już będzie dużo i to tylko krótkie odcinki po mieście i czasami wyjazdy pod miasto 20...70km w jedną stronę.
LPG zimą nie zdąży sie rozgrzać żeby przełączyć na gaz, no i potrzebuję przestrzeni kombi wiec jednak LPG odpada.
Kupując 4.2 musiałbym zaakceptować spalanie PB ale boję sie stanu silnika i spalanie oleju przez niego, tego VAGiem nie sprawdzę.
Naczytałem się że lubi pić olej, a mi to się kojarzy z wyjechanym silnikiem... Teraz moje AKE nic nie pije.


Motor chodzi na LPG już po 300m od wyjazdu z garażu, zaczynam się martwić czy w baku Pb nie rozwinie się jakieś życie ;)
W kombi LPG w koło - w mieście stołecznym zasięg w naszych meeega korkach 200-220 km.
Olej, to temat rzeka, mój motor jak na razie nie wziął nic, albo prawie nic, w każdym bądź razie nie muszę dolewać jest stan z wymiany - przelot 4k km wymiany.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2011 13:47:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Zjada paliwo i zjada olej...wcześniej się tym przejmowałem, esunia brała 1l/1000km teraz coś jej się odmoeniło i bierze 0,5l/1000...nie kapie nie kopci...na lpg sprawuje się rewelacyjnie...kolega Zagor też widzę w samych superlatywach o LPG pisze

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2011 15:36:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Zagor napisał(a):
Motor chodzi na LPG już po 300m od wyjazdu z garażu, [...]W kombi LPG w koło - w mieście stołecznym zasięg w naszych meeega korkach 200-220 km.
Kiedyś miałem sequent24 (wtrysk gazu) i zanim przełaczył zimą to mijało ~2km, ale ładnie to jeździło, warunek przełączenia na gaz to chyba temp płynu 30stC.
A co z kołem zapasowym? Potem wakacje, czy wyjazd z wózkiem dziecięcym lub rowerkiem a tu koło zapasowe sobie leży.
Ile w takim razie spala Ci gazu przy tym zasiegu 200...220km ?

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2011 19:51:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
W moją butlę wchodzi 45l po pierwszym wyłączeniu zasilania LPG, nie lecę od razu do stacji, bo na Pb też może sobie popracować, więc srednie spalanie w mieście to 20-23l, jak jazda płynniejsza to 20 spokojnie można zrobić :)
Co do zżerania oleju, to chyba też kwestia samej oliwy - ja mam teraz LM Toptec 4200 i jak pisałem nie znika ze skrzyni korbowej :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2011 10:18:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Mam jeszcze 3 pytania:
1)
jak długo nagrzewa się 4,2 do 90stC ? Benzyna powinna się grzać szybciej niż diesel.
2)
I ile to średnio pali w trasie ? W tabelach jest napisane że przy 120 9,6L/100km ale przy naszych drogach (zwalnianie do 70 na wioskach itp) ile średnio to wypije w trasie ?
3)
Czy myślicie że jest sens wymieniać sprawne (nowe wałki i VP44) 2,5TDI AKE na 4,2 jeżeli mało się jeździ ? Koszta nie zabiją ?

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2011 10:37:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
grisha napisał(a):
Mam jeszcze 3 pytania:
1)
jak długo nagrzewa się 4,2 do 90stC ? Benzyna powinna się grzać szybciej niż diesel.
2)
I ile to średnio pali w trasie ? W tabelach jest napisane że przy 120 9,6L/100km ale przy naszych drogach (zwalnianie do 70 na wioskach itp) ile średnio to wypije w trasie ?
3)
Czy myślicie że jest sens wymieniać sprawne (nowe wałki i VP44) 2,5TDI AKE na 4,2 jeżeli mało się jeździ ? Koszta nie zabiją ?


To nie musi się nagrzewać do 90stC, przełączenie na LPG przy 30stC :)
W trasie pali tyle ile jedziesz, ale trzeba zero obciąć, no i sporo zależy od typu drogi, na S8 jak się potrafię opamiętać (a trudno mi :) ) i lecę 130 z tempomatu to wypija ok 14l LPG, ale jak jest jedna nitka to wiadomo jak jest :(, ale problem 3-4 ciężarówek i procesji za nimi rozwiązujesz jednym naciśnięciem :)
Nie wiem czy jest sens, ja szukałem A6 ale Q, więc 1,9TDi odpadło, pozostało 2,5 i wszelkie V6, więc poszedłem po rozum do głowy i kupiłem V8 :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2011 10:46:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
W tym problem ze ja nie rozważam w ogóle LPG.
Dlatego pytam czy szybko się nagrzewa bo nawet nie próbuję się domyślać ile spali średnio jak 2 x dziennie przejadę 3...5 km na zimnym silniku.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2011 10:49:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Niestety w takim wypadku 25 - 30 :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2011 13:41:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Czy mógłby ktoś napisać na co zwrócić uwagę oglądając i podołączając vaga do 4.2 ? Jakie istotne parametry są na vagu co do oceny silnika i osprzętu ?

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2011 22:23:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
grisha napisał(a):
Czy mógłby ktoś napisać na co zwrócić uwagę oglądając i podołączając vaga do 4.2 ? Jakie istotne parametry są na vagu co do oceny silnika i osprzętu ?


Zależy jak dobrze się na nim znasz. Możesz po prostu zrobić scan ( błędy ) i to poniekąd powie Ci pobieżnie o stanie auta albo zrobić logi :peace:

PS ale i tak na seryjną moc nie licz :):

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: