.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

a4 b5 jaki silnik
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=111495
Strona 1 z 3

Autor:  paulo33 [ 02.lip.2011 08:31:46 ]
Tytuł:  a4 b5 jaki silnik

witam.
jestem nowy na forum ale juz od jakiegoś czasu doszukuje sie na nim informacji od nosniev a4 b5.
mam zamiar zmienic auto i ma to byc a4 b5 najlepiej stosunkowo mlode z ostatnich lat produkcji.
Pragne nadmiemic ze auto ma slozyc do dojazdow do pracy tj ok 50 km w jedna strone. z uwagi ze mieszkam na"zadupiu" często w zimie zawiewa sniegiem i dlatego zdecydowalem sie ze ma posiadac napęd quattro. Z uwagi na nie maly dojazd do pracy rozwazam głownie silnik benzynowy +sekwencja lpg.
Prosil bym o pomoc w wyborze jednostki napedowej.

Autor:  ernieball [ 02.lip.2011 12:21:05 ]
Tytuł: 

Wszystkie silnik benzynowe w tym modelu są dobre, nie posiadają wad fabrycznych.
Wszystko zależy od Ciebie, ile chcesz mieć mocy.
Najwięcej spali 2.8 ok. 12L-14L LPG w cyklu mieszanym z quattro.
Wszystkie również dobrze znoszą LPG.
Najlepszy kompromis pomiędzy spalaniem a mocą da Ci silnik 1.8Turbo.

Autor:  gitmar [ 02.lip.2011 15:04:47 ]
Tytuł: 

Ja dojeżdżam na takich dystansach jak Ty i polecam V6 + instalka LPG (założona z głową) bo miałem i ostro ujeżdżałem. Czy to będzie 2.4 czy 2.8 (pod warunkiem że zdrowe) to nie powinieneś narzekać. 12-14 LPG to tyle samo co 6-7l ON a kultura pracy nieporównywalna :peace: Na 1.8T przy LPG raczej krzywo bym patrzył, bo łatwiej gazownikom będzie go spaprać niż silnik wolnossący. Jakby miał jeździć na Pb - jak najbardziej, ale wtedy inne koszta niestety...

Autor:  paulo33 [ 03.lip.2011 10:34:54 ]
Tytuł: 

dziekuje za zainteresowanie tematem. przegladając odloszenia w internecie zauwazylem ze u naszuch zachonich sasiadów najwiecej jest oferowanych a4 quattro z silnikem 2.4. mogłby ktosnapisac coswiecej o tych jednostkach benzywowych w połaczeniu z napedem quattro.?
i pytanie do kolegi powyzej ile kosztuje Cie roczna eksploatacja takiego pojazdy i czy posiadasz sedana czy avant?

Autor:  audimen_elk [ 04.lip.2011 07:10:26 ]
Tytuł: 

silnik dobry bezawaryjny , tylko duzo pali a buta za bardzo niet

Autor:  8S3 [ 04.lip.2011 15:54:41 ]
Tytuł: 

1.8T + gaz jak najbardziej współpracuje z gazem.
Mam wersję 180 km z gazem i Q, auto spala 12-14 gazu. Auto ma osiągi praktycznie jak 2.8, w sumie pali tyle samo co 2.8, tyle że ma 4 cyl i turbo :)

Autor:  rookie [ 04.lip.2011 17:51:26 ]
Tytuł: 

popieram 1.8T super znosi dobry gaz. Jeżdżę a6 1.8T 150KM z LPG i jestem mega zadowolony. Miałem wcześniej a4 1.8 bez T jeździło to słabiej (jechało poprawnie dopiero od 3000obr/min), mało elastyczne z dołu a paliło więcej niż moja aktualna a6.
Z benzyn polecam 1.8 T i v-ki na duże przebiegi.
1.8 czy T czy bez ma jedną wadę słabe pompy oleju, jak sprawdzić :
1.Rozgrzewasz olej do temperatury 100st.C
2. Wylączasz silnik na 5 minut
3. Uruchamiasz jak słychać cykanie popychaczy, do wymiany jest pompa oleju.
Pompa KS to koszt około 300-400PLN i wymiana coś koło 200PLN.

Autor:  paulo33 [ 05.lip.2011 13:47:28 ]
Tytuł: 

a który z silników jest bardziej niezawodny i jak sie przedstawiaja w nich koszty eksploatacji i serwisowania? mam na mysli 1.8 T i 2.4.
i jeden z kolegów napisał wczesniej ze 2.4 duzo pali lpg. mogłby uslyszec opinie uzytkownikówtego silnika tj 2.4?

Czy zasady interpunkcji są Ci znane? Popraw proszę posta :!!:

Autor:  gitmar [ 05.lip.2011 14:36:58 ]
Tytuł: 

paulo33 napisał(a):
i pytanie do kolegi powyzej ile kosztuje Cie roczna eksploatacja takiego pojazdy i czy posiadasz sedana czy avant?


Nie mam już tego auta (A6 C4 Avant quattro 2.8 30V 193 KM + LPG), mam te które są w podpisie :peace:
Nie wiem ile rocznie mnie kosztowało. Paliło od co najmniej 12 do max 15 litrów LPG na 100km w trybie mieszanym. Miesięcznie przejeżdżałem między 4 a 5 kkm. Przez 2.5 roku przejechałem ok.110kkm jeżdżąc też innymi autami. Przez ten okres wymieniałem: kompletne sprzęgło, rozrząd x 2, klocki przód/tył, tarcze tył,tzw. tylne wahacze górne (quattro), olej w silniku co 10-12 kkm, drążki stabilizatora z przodu, gumy na przegubach i amortyzatorach, wydech środkowy (wywalenie katów), wszelkiego rodzaju filtry, szybę przednią (po uderzeniu kamieniem od TIRa), opony lato, wtryski i reduktor LPG (po przebiegu 60kkm na LPG), świece x 3, przewody WN, uszczelki pod pokrywami zaworów, pod nastawniami wałków rozrządu, zaślepki wałków, uszelniacze na zaworach i zapewne masę rzeczy o których już nie pamiętam. Spokojnie można powiedzieć że eksploatacja roczna (same części, bez paliwa oczywiście) to ok.5 tys.zł rocznie. Jeśli kupisz A4 B5 to przygotuj się na częstsze zaglądanie do zawieszenia (alu). Zależy też w jakim stanie kupisz auto. Ta kwota może być niższa może być też 2 razy wyższa :peace:

Zmieniając auto doszedłem do wniosku, że Audi kupię sobie bez kompromisów do jazdy okazjonalnej z której czerpię przyjemność, do roboty kupię coś niedrogiego w utrzymaniu spalającego stosunkowo niewielkie ilości paliwa :):

Jeśli robisz duże przebiegi (powiedzmy powyżej 3 tys.miesięcznie) i będzie to jedyne auto to na Twoim miejscu pomyślałbym nad A4 B5 Avant 1.9 TDI quattro AFN/AVG .... mimo wszystko

Autor:  przemik [ 05.lip.2011 19:57:19 ]
Tytuł: 

Kup sobie TDi nie bedziesz zalowal...AJM/ATJ albo AFN/AVG.

Autor:  paulo33 [ 06.lip.2011 04:49:00 ]
Tytuł: 

czyli jednak wg was eksploatacja takiego pojazdu z silnikiem diesla wychodzi taniej niz beznyna +lpg?
mogły mi ktoś z przedmowcow lub innych yżytkowników przedstawić raporty spalania z uwzględnieniem stylu i warunków jazdy?
Szczeże mowiąc boje sie tez droższych napraw w razie jakich awarii wsilniku diesla ale zalezy mi tez na w miare oszczędnej jezdzie.

Autor:  rookie [ 06.lip.2011 18:06:18 ]
Tytuł: 

Moje a6 1.8T w LPG wychodzi mnie ok 32zł za 100km w cyklu 60% miasto 30% trasa . Łatwiej kupić zadbaną benzynę niż diesla.
Jednak przy przebiegu 25000-30000 rocznie pomyśl o tdi.

Autor:  hans [ 06.lip.2011 19:49:43 ]
Tytuł: 

rookie napisał(a):
popieram 1.8T super znosi dobry gaz. Jeżdżę a6 1.8T 150KM z LPG i jestem mega zadowolony. Miałem wcześniej a4 1.8 bez T jeździło to słabiej (jechało poprawnie dopiero od 3000obr/min), mało elastyczne z dołu a paliło więcej niż moja aktualna a6.
Z benzyn polecam 1.8 T i v-ki na duże przebiegi.
1.8 czy T czy bez ma jedną wadę słabe pompy oleju, jak sprawdzić :
1.Rozgrzewasz olej do temperatury 100st.C
2. Wylączasz silnik na 5 minut
3. Uruchamiasz jak słychać cykanie popychaczy, do wymiany jest pompa oleju.
Pompa KS to koszt około 300-400PLN i wymiana coś koło 200PLN.


a na moje to nie słaba pompa oleju i nie szklanki cykają tylko hydronapinacz łańcuszka między wałkami. I kosztuje koło 700 pln a jest odpowiedzialny za zmienne fazy rozrządu. Jest to typowa wada R4 20V. Do tego trzeba dodać padające przepływki i padające cewki zapłonowe na które kiedyś nawet była akcja serwisowa.

Autor:  dejf [ 06.lip.2011 21:52:46 ]
Tytuł: 

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vtvr3eva3ixv
Taką by się chciało przygarnąć :diabel: stoi już dość długo..może w końcu zejdzie z ceną...
P.s. W takim AFNie quattro to co przepraszam ma Ci paść? Dwumas w najgorszym przypadku, ale za to jak wymienisz to sprzedać nie bedziesz chcial ;)

Autor:  paulo33 [ 06.lip.2011 22:17:01 ]
Tytuł: 

niby kolega ma racje ale zejde tez na ziemie i na taki samochod po prostu mnie nie stac i szklam czegos troszke tanszego. wiadomo ze audi trzyma cene bo jest dobym autem i dlatego tez zastanawialem sie wlasnie nad benzynka+lpg. Nie jestem zwolennikem gazu chociaz jezdze teraz wlasnie na takim paliwie ale po pierwsze wydajemi sie ze latwiej i bezpieczniej kupic benzynke i zalozyc instalacje niz kupic diesla a pozniej ladowac w niego kase.
Prosze kolegow o rade i jesli jest to mozliwe o porady poparte jednocześnie na wlasnym przykladzie.

Autor:  przemik [ 06.lip.2011 22:18:43 ]
Tytuł: 

Ten samochod co pokazales ma silnik ATJ.
Ceny nawet nie komentuje... oderwana od rzeczywistosci.

W diesla ladowac kase hehe.
AFN/AVG z realnym przebiegiem 350 tysiecy bedzie chodzil bezawaryjnie kolejne 200.
AJM/ATJ - juz nie są tak wytrzymałe, ale to tez dobre silniki.

Nie przecenialbym tak zywotnosci 1.8T , ktore w polaczeniu z sekwencyjną LPG na pewno nie nalezy do bezobslugowych.

Jedno jest pewne, lepsze subiektywne wrazenie z jazdy B5 daje silnik TDi.

Autor:  adiaudi [ 07.lip.2011 08:48:33 ]
Tytuł: 

Jeśli nie przeoczyłem to ile masz kasy na autko? Wyjściowa kwestia, bo ja bym tu popatrzył i z PB + LPG dał sobie odpust...

3,4,2 ?

http://www.autoscout24.de/ListGN.aspx?a ... tate=N%2CU


Lub tutaj.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

Kolnij, postaraj się o vin sprawdź co się da.

Autor:  dejf [ 07.lip.2011 10:29:02 ]
Tytuł: 

przemik napisał(a):
Ten samochod co pokazales ma silnik ATJ.
Ceny nawet nie komentuje... oderwana od rzeczywistosci.

W diesla ladowac kase hehe.
AFN/AVG z realnym przebiegiem 350 tysiecy bedzie chodzil bezawaryjnie kolejne 200.
AJM/ATJ - juz nie są tak wytrzymałe, ale to tez dobre silniki.

Nie przecenialbym tak zywotnosci 1.8T , ktore w polaczeniu z sekwencyjną LPG na pewno nie nalezy do bezobslugowych.

Jedno jest pewne, lepsze subiektywne wrazenie z jazdy B5 daje silnik TDi.

Przemik, oczywiscie ze ATJ. Wspominalem o AFNie bo w pierwszym poscie autor mowi ze boi sie kosztów eksploatacji diesla. To benzyny z lpg się nie psują?
AFN q/ATJ to najlepsza opcja na B5. Jechalem ostatnio B5 ACK (2.8 v6) quattro bez gazu to nie zrobilo to na mnie żadnego wrazenia, tyle ze leżało ładnie na drodze, zakręty pestka, ale przyspieszenie żadna rewelacja, a wszystko w aucie grało na tip top. Jechalo to od 3500rpm i wyżej. Do 3000rpm reakcja na gaz na trójce słabiutka. Na co dzień jeździ się momentem, a ten wiadomo najwyższy będzie w turbo dieslu.

Autor:  paulo33 [ 07.lip.2011 14:57:52 ]
Tytuł: 

nazkup auta mam przeznaczone do 4 - 4,5 tys euro. chcodzi mi glownie o samochod w miare bezawaryjny i w miare tani w eksploatacji gdyzma mi slożyćdo dojazdow do pracy ( ok 50 km w jedną strone, glownie taka "polska trasa") Jednym z priorytetow jak wspomnialem w pierwszym poscie ze wzgledu na nie sprzyjajace warunki atmosfertyczne w zimie jest naped quattro.

Autor:  dejf [ 07.lip.2011 15:07:51 ]
Tytuł: 

paulo33 napisał(a):
nazkup auta mam przeznaczone do 4 - 4,5 tys euro. chcodzi mi glownie o samochod w miare bezawaryjny i w miare tani w eksploatacji gdyzma mi slożyćdo dojazdow do pracy ( ok 50 km w jedną strone, glownie taka "polska trasa") Jednym z priorytetow jak wspomnialem w pierwszym poscie ze wzgledu na nie sprzyjajace warunki atmosfertyczne w zimie jest naped quattro.

Do takiej kwoty - dla mnie wybór jest oczywisty - AFN q.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/