.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

audi a8 d2 3,3 TDI opinie użytkowników
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=112032
Strona 1 z 1

Autor:  leon24_36 [ 27.lip.2011 22:23:28 ]
Tytuł:  audi a8 d2 3,3 TDI opinie użytkowników

Witam
Obecnie jestem właścicielem a6 C4 ael ale chciałbym przesiąść sie w A8 taką jak w temacie. Prosze o opinie posiadaczy bądź forumowiczów, którzy znają te auta.
Interesuje mnie eksploatacja (wytrzymałość zawieszenia, klocków, ogólnie ceny wymian i czestotliwość), spalanie, skrzynia (awaryjność koszty naprawy) i ogólnie czy polecacie auto tego modelu czy też nie.

Z góry dziekuje za odpowiedzi

Autor:  2rafal7 [ 28.lip.2011 07:00:27 ]
Tytuł: 

Wszytsko oprócz silnika jest b. wytrzymałe w tym aucie. Jeździłem pare razy 3.3tdi i zdrowy naprawde daje rade w tej budzie. Niestety jest dość awaryjny (min. wałki rozrządu, kóre wycierają sie jak w 2.5tdi), a przebiegi tych aut podchodza pod 500tkm min. Dźwięk jak na diesla ma piękny bo to V8, cichutki itp, ale na dłuższą mete moze się okazać kosmicznie drogi w utrzymaniu, a wiedza na temat tego silnika w polsce jest baaaaardzo kiepska. W tej sytuacji doradzam Ci jedyną rozsądną alternatywe - 4.2 plus lpg (3.3tdi 15l w mieście musi wypic, 4.2 ok 20l gazu + bezawaryjna jazda :) )

Autor:  emcior [ 28.lip.2011 10:37:02 ]
Tytuł: 

jest jak rafal pisze z tymi walkami, niestety nie wystepuja w zamienniku, a koszt 1szt oryginalu to okolo 1500 zl, rozrzad tez tylko w oryginale, wiec jest to taka skarbonka, ale jezdzi dosc fajnie ;)

Autor:  sebos17 [ 28.lip.2011 10:49:25 ]
Tytuł: 

Jak masz na oku pewne auto (pewne od nowości) z przebiegiem do 200 tys km i rezerwą pieniędzy na koncie w razie usterki to możesz brać śmiało, w innym przypadku polecam 4.2 + LPG
Jeżeli jednak musisz jeździć dieslem to zmień markę

Autor:  kod [ 28.lip.2011 10:55:30 ]
Tytuł: 

Nie jeździłem 3,3 ale przed zakupem też rozważałem i testowałem różne wersje. Jeśli chcesz trochę lepszą wersję bierz 4,2 Pb, jeśli normalny samochód 2,8 Pb, możesz też trafić w q i manual. I nie słuchaj, że za mały silnik. Do a6 niemal wszyscy polecają 2,8 jako jeden z najlepszych, do a8 praktycznie wszyscy odradzają, chociaż osiągi papierowe są prawie identyczne dla obu. Diesli lepiej nie tykaj, a szczególnie 3,3. Jeśli będziesz miał pecha "zastawisz dom" abyś mógł nim jeździć.

Autor:  Pablo200 [ 28.lip.2011 11:03:01 ]
Tytuł: 

Odradzam zakupu tego silnika.
Był super ale teraz nie znajdziesz auta z przebiegiem ponizej 300 tys

Autor:  sebos17 [ 28.lip.2011 11:10:47 ]
Tytuł: 

Kupisz spokojnie poniżej 200 tys tylko szykuj minimum 10 tys Euro + opłaty

Autor:  dice111 [ 28.lip.2011 11:48:11 ]
Tytuł: 

emcior napisał(a):
jest jak rafal pisze z tymi walkami, niestety nie wystepuja w zamienniku, a koszt 1szt oryginalu to okolo 1500 zl, rozrzad tez tylko w oryginale, wiec jest to taka skarbonka, ale jezdzi dosc fajnie ;)

Zarówno rozrząd jak i same wałki wystepują w zamiennikach. Jest tego mało, jest drogie, ale wystepuje.

leon24_36 zapraszam do poczytania działów: http://www.a8team.pl/forum13.htm i http://www.a8team.pl/forum20.htm

Autor:  gitmar [ 28.lip.2011 13:29:27 ]
Tytuł: 

Rozmawiałem ostatnio ze znajomym, który ma takie coś (A8 3.3 TDI 2000r.). Wcześniej jeździł A8 2.8 ACK quattro + tip, przejechał nim ok.100kkm, był zadowolony i postanowił sobie polepszyć :): W tej chwili jego konkluzja brzmi - więcej diesla nie chcę :) Z tego co wypytałem, spala w trybie mieszanym ok.10 L ON, w zimie 12. Ma padnięte 2 wtryski, dowiadywał się w ASO - 2500zł szt. :zdziw: Mnożąc przez 8 wynik jest prosty :D Kopci mu na czarno i gaśnie w drodze np.podczas wyprzedzania, więc mówi że wtedy wrzuca N w tipie i dopiero próbuje odpalić, skrzynia już szarpie :):Przebieg coś ponad 400 tysi. Będzie szukał całego silnika używki.....żałuje że nie kupił 4.2 :peace:

Autor:  Pablo200 [ 28.lip.2011 13:47:24 ]
Tytuł: 

sebos17 napisał(a):
Kupisz spokojnie poniżej 200 tys tylko szykuj minimum 10 tys Euro + opłaty


Heh dobre :d
Czyli 11 letni diesel roczny przebieg u niemca ok 18 tys km :>

Autor:  solaris [ 28.lip.2011 14:18:07 ]
Tytuł: 

no wiesz może daleko te kościoły mają :peace: :):

Autor:  sebos17 [ 28.lip.2011 14:23:39 ]
Tytuł: 

Pablo200 napisał(a):
sebos17 napisał(a):
Kupisz spokojnie poniżej 200 tys tylko szykuj minimum 10 tys Euro + opłaty


Heh dobre :d
Czyli 11 letni diesel roczny przebieg u niemca ok 18 tys km :>


Sądzisz że wszystkie 48 ogłoszeń na mobile.de w których sprzedawcy deklarują przebieg <200 tys km to podpucha? :):

Autor:  2rafal7 [ 28.lip.2011 16:58:40 ]
Tytuł: 

tak jak Sebos pisze, jest mozliwe kupno 3.3tdi z takim przebiegiem, ale ceny są chore jak na takiego starego kapcia.

Autor:  Pablo200 [ 28.lip.2011 19:28:05 ]
Tytuł: 

Powtarzam po raz kolejny ten silnik to stary trup.
Odradzam zakupu
chyba ze ktos lubi grzebac i ładowac kasiorę

Autor:  sebos17 [ 29.lip.2011 07:02:12 ]
Tytuł: 

Pablo200 napisał(a):
Powtarzam po raz kolejny ten silnik to stary trup.
Odradzam zakupu
chyba ze ktos lubi grzebac i ładowac kasiorę


Dlatego na samym początku poleciłem 4.2 + LPG, sam w tej konfiguracji poruszam się i jest :peace:

Autor:  leon24_36 [ 01.sie.2011 11:06:47 ]
Tytuł: 

dziekuje za wyklarowanie sytuacji i uratowanie mojego portfela

:):

Autor:  smola2 [ 02.sie.2011 09:47:01 ]
Tytuł: 

a poza tym 4,2 brzmi tak ze polowe paliwa bedziesz przepalal na postoju :D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/