.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
B6 lub C5 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=112402 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | caporeira [ 17.sie.2011 11:17:27 ] |
Tytuł: | B6 lub C5 |
Wiem że powstał już nie jeden podobny temat, ale każdy ma inne preferencje. Czytam za i przeciw tych modeli (nie jeździłem tymi modelami ,więc nie mam własnych odczuć), ale ogólnie to wywnioskowałem z opisów: C5 : komfort jazdy (pasażerów siedzących z tyłu), więcej elektroniki w standardzie B6 : nowszy design, większy wybór, 1,9 TDi w Q Przeglądałem allegro i zdecydowanie większy wybór jest z modelu B6. Moje preferencje zakupu to : - aby był ekonomiczny - z tego co czytam to fajną opcją było by to quattro - chciałbym przeznaczyć 20-30 tyś zł - rocznikowo, to coś powyżej 2000 roku - rocznie pewnie bym robił nim jakieś 9-10 tyś km - silnik: 1,8T + montaż LPG (ale nie wiem czy by mi się zwróciło w takim trybie jaki pokonuję), czy wziąść beznzyniaka i o LPG zapomnieć, czy tego diesla którego cena za samochód jest pewnie większa niż benzyniaka a ceny paliwa podobne (ewentualnie możliwość zakupu oszczędności u tirowców). - jeśli chodzi o wyposażenie to lubię dużo elektroniki i w niej "grzebać" - brak skóry Czy opłaca się jeszcze kupować diesla ? Może lepszy będzie 1,8T Q + LPG ? (ile taka instalacja kosztuje?) Kupować w Polsce , czy może lepiej przejechać się na Niemcy ? Jakie macie zdanie o anglikach i tych przekładkach ? |
Autor: | Frolik [ 17.sie.2011 11:31:40 ] |
Tytuł: | |
2.0 TFSI o którym wspominasz pod koniec drugiego postu to dopiero model a4b7 oraz a6c6. W przypadku A6 cena minimum to jakies 45-48 tys zł, a4b7 jakeis 37-40 tys zł. Więc chyba ponad Twój budżet. Ja biorąc pod uwage Twoje wymagania wybralbym a4b6 1.8 Turbo quattro i bez LPG. Za 30 tys zł fajny egzemplarz da sie ustrzelic. |
Autor: | MielewskiPoland [ 17.sie.2011 12:41:48 ] |
Tytuł: | Re: B6 lub C5 |
caporeira napisał(a): Wiem że powstał już nie jeden podobny temat, ale każdy ma inne preferencje.
Czytam za i przeciw tych modeli (nie jeździłem tymi modelami ,więc nie mam własnych odczuć), ale ogólnie to wywnioskowałem z opisów: C5 : komfort jazdy (pasażerów siedzących z tyłu), więcej elektroniki w standardzie A6 : nowszy design, większy wybór, 1,9 TDi w Q Przeglądałem allegro i zdecydowanie większy wybór jest z modelu A6. Moje preferencje zakupu to : - aby był ekonomiczny - z tego co czytam to fajną opcją było by to quattro - chciałbym przeznaczyć 20-30 tyś zł - rocznikowo, to coś powyżej 2000 roku - rocznie pewnie bym robił nim jakieś 9-10 tyś km - silnik: 1,8T + montaż LPG (ale nie wiem czy by mi się zwróciło w takim trybie jaki pokonuję), czy wziąść beznzyniaka i o LPG zapomnieć, czy tego diesla którego cena za samochód jest pewnie większa niż benzyniaka a ceny paliwa podobne (ewentualnie możliwość zakupu oszczędności u tirowców). - jeśli chodzi o wyposażenie to lubię dużo elektroniki i w niej "grzebać" - brak skóry Czy opłaca się jeszcze kupować diesla ? Może lepszy będzie 1,8T Q + LPG ? (ile taka instalacja kosztuje?) Kupować w Polsce , czy może lepiej przejechać się na Niemcy ? Jakie macie zdanie o anglikach i tych przekładkach ? Mam rozumieć że chodzi o b6/c5 tak jak w temacie?? bo napisałeś c5/ a6 a to to samo;) Jeżęli chozdi o przekładki, to nie warto na nich oszczędzać. Zapłacisz 500zł mniej a podczas (nie daj Bóg) wypadku poduchy i kurtyny nie wystrzelą bo były źle przełożone wiązki itp... Jeżeli pokonujesz małe przebiegi to proponuje 1.8T opcjonalnie w Quattro, oby dwa modele z tym silnikiem występowały, z tym że jest tak jak mówisz, więcej b6 niżż c5. Jako że każdy chwali to co ma ( ![]() |
Autor: | caporeira [ 17.sie.2011 13:10:18 ] |
Tytuł: | Re: B6 lub C5 |
MielewskiPoland napisał(a): Mam rozumieć że chodzi o b6/c5 tak jak w temacie?? bo napisałeś c5/ a6 a to to samo;)
Mój błąd , tak chodzi mi o B6. No to widzę że jak na razie jednogłośnie radzicie 1,8 T Q bez LPG A co u uważacie o 1,9 TDi Q + Chip ? Z tego co patrzyłem to 1,9 TDi mniej pali od 1,8 T , ale pewnie koszta eksploatacji większe ? |
Autor: | Frolik [ 17.sie.2011 13:33:44 ] |
Tytuł: | |
Pali oczywiscie mniej i to sporo mniej. Jednak decydujac sie na auto z silnikiem 1.9 Tdi, decydujesz sie automatycznie na przebieg ponad 300 tys km. Najlepiej przejedz sie jednym i drugim i sam ocen, który Tobie bardziej pasuje. Oba silniki są dobre, trwałe i sprawdzone i godne polecenia. Zdrowego diesla w zestawieniu z quattro trudniej będzie znalezc, szczególnie w budżecie ponizej 30 tys zł. Te auta na zachodzie są nadal w cenie, w Niemczech widziałem takie b6 Tdi quattro (fakt ze cukiereczek) za ponad 10 tys euro! |
Autor: | rookie [ 17.sie.2011 21:18:18 ] |
Tytuł: | |
Za bardzo dobre lpg Landi Renzo dałem 4500 , a efekt taki że nie czujesz różnicy między paliwami , nie masz kłopotów z regulacjami, a spalanie to 12-13L LPG w mieście w A6 c5. Jeżeli chcesz dobrze zagazować ten model to najtaniej 3000-3500 sterownik stag plus wydajne wtryski i reduktor. Wszystko co tańsze olej bo możesz skończyć ze stopioną glowicą ;]. |
Autor: | Baskecior [ 18.sie.2011 10:52:03 ] |
Tytuł: | Re: B6 lub C5 |
caporeira napisał(a): A6 : nowszy design, większy wybór, 1,9 TDi w Q
Nie było i nie ma A6 1,9 TDI z q ... |
Autor: | caporeira [ 18.sie.2011 11:25:00 ] |
Tytuł: | Re: B6 lub C5 |
Baskecior napisał(a): caporeira napisał(a): A6 : nowszy design, większy wybór, 1,9 TDi w Q Nie było i nie ma A6 1,9 TDI z q ... Mała pomyłka, oczywiście miałem na myśli B6 ![]() |
Autor: | smola2 [ 21.sie.2011 09:51:29 ] |
Tytuł: | |
Jako użytkownik (były bądź obecny) obydwu modeli zdecydowanie polecam c5. Jak chcesz z LPG to wal 2.8Q jak bez gazu to 1.8t Q. Oczywiscie C5 po lifcie. Aczkolwiek a4 również ma swój urok. Co pewne - tylko Quattro ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |