.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

B6 lub C5
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=112402
Strona 1 z 1

Autor:  caporeira [ 17.sie.2011 11:17:27 ]
Tytuł:  B6 lub C5

Wiem że powstał już nie jeden podobny temat, ale każdy ma inne preferencje.
Czytam za i przeciw tych modeli (nie jeździłem tymi modelami ,więc nie mam własnych odczuć), ale ogólnie to wywnioskowałem z opisów:

C5 : komfort jazdy (pasażerów siedzących z tyłu), więcej elektroniki w standardzie
B6 : nowszy design, większy wybór, 1,9 TDi w Q

Przeglądałem allegro i zdecydowanie większy wybór jest z modelu B6.

Moje preferencje zakupu to :
- aby był ekonomiczny
- z tego co czytam to fajną opcją było by to quattro
- chciałbym przeznaczyć 20-30 tyś zł
- rocznikowo, to coś powyżej 2000 roku
- rocznie pewnie bym robił nim jakieś 9-10 tyś km
- silnik: 1,8T + montaż LPG (ale nie wiem czy by mi się zwróciło w takim trybie jaki pokonuję), czy wziąść beznzyniaka i o LPG zapomnieć, czy tego diesla którego cena za samochód jest pewnie większa niż benzyniaka a ceny paliwa podobne (ewentualnie możliwość zakupu oszczędności u tirowców).
- jeśli chodzi o wyposażenie to lubię dużo elektroniki i w niej "grzebać"
- brak skóry

Czy opłaca się jeszcze kupować diesla ?
Może lepszy będzie 1,8T Q + LPG ? (ile taka instalacja kosztuje?)
Kupować w Polsce , czy może lepiej przejechać się na Niemcy ?
Jakie macie zdanie o anglikach i tych przekładkach ?

Autor:  Frolik [ 17.sie.2011 11:31:40 ]
Tytuł: 

2.0 TFSI o którym wspominasz pod koniec drugiego postu to dopiero model a4b7 oraz a6c6.

W przypadku A6 cena minimum to jakies 45-48 tys zł, a4b7 jakeis 37-40 tys zł. Więc chyba ponad Twój budżet.


Ja biorąc pod uwage Twoje wymagania wybralbym a4b6 1.8 Turbo quattro i bez LPG. Za 30 tys zł fajny egzemplarz da sie ustrzelic.

Autor:  MielewskiPoland [ 17.sie.2011 12:41:48 ]
Tytuł:  Re: B6 lub C5

caporeira napisał(a):
Wiem że powstał już nie jeden podobny temat, ale każdy ma inne preferencje.
Czytam za i przeciw tych modeli (nie jeździłem tymi modelami ,więc nie mam własnych odczuć), ale ogólnie to wywnioskowałem z opisów:

C5 : komfort jazdy (pasażerów siedzących z tyłu), więcej elektroniki w standardzie
A6 : nowszy design, większy wybór, 1,9 TDi w Q

Przeglądałem allegro i zdecydowanie większy wybór jest z modelu A6.

Moje preferencje zakupu to :
- aby był ekonomiczny
- z tego co czytam to fajną opcją było by to quattro
- chciałbym przeznaczyć 20-30 tyś zł
- rocznikowo, to coś powyżej 2000 roku
- rocznie pewnie bym robił nim jakieś 9-10 tyś km
- silnik: 1,8T + montaż LPG (ale nie wiem czy by mi się zwróciło w takim trybie jaki pokonuję), czy wziąść beznzyniaka i o LPG zapomnieć, czy tego diesla którego cena za samochód jest pewnie większa niż benzyniaka a ceny paliwa podobne (ewentualnie możliwość zakupu oszczędności u tirowców).
- jeśli chodzi o wyposażenie to lubię dużo elektroniki i w niej "grzebać"
- brak skóry

Czy opłaca się jeszcze kupować diesla ?
Może lepszy będzie 1,8T Q + LPG ? (ile taka instalacja kosztuje?)
Kupować w Polsce , czy może lepiej przejechać się na Niemcy ?
Jakie macie zdanie o anglikach i tych przekładkach ?








Mam rozumieć że chodzi o b6/c5 tak jak w temacie?? bo napisałeś c5/ a6 a to to samo;)

Jeżęli chozdi o przekładki, to nie warto na nich oszczędzać. Zapłacisz 500zł mniej a podczas (nie daj Bóg) wypadku poduchy i kurtyny nie wystrzelą bo były źle przełożone wiązki itp...
Jeżeli pokonujesz małe przebiegi to proponuje 1.8T opcjonalnie w Quattro, oby dwa modele z tym silnikiem występowały, z tym że jest tak jak mówisz, więcej b6 niżż c5.
Jako że każdy chwali to co ma ( :peace: ) to ja jestem za b6 ;P

Autor:  caporeira [ 17.sie.2011 13:10:18 ]
Tytuł:  Re: B6 lub C5

MielewskiPoland napisał(a):
Mam rozumieć że chodzi o b6/c5 tak jak w temacie?? bo napisałeś c5/ a6 a to to samo;)


Mój błąd , tak chodzi mi o B6.
No to widzę że jak na razie jednogłośnie radzicie 1,8 T Q bez LPG
A co u uważacie o 1,9 TDi Q + Chip ?
Z tego co patrzyłem to 1,9 TDi mniej pali od 1,8 T , ale pewnie koszta eksploatacji większe ?

Autor:  Frolik [ 17.sie.2011 13:33:44 ]
Tytuł: 

Pali oczywiscie mniej i to sporo mniej.

Jednak decydujac sie na auto z silnikiem 1.9 Tdi, decydujesz sie automatycznie na przebieg ponad 300 tys km.

Najlepiej przejedz sie jednym i drugim i sam ocen, który Tobie bardziej pasuje. Oba silniki są dobre, trwałe i sprawdzone i godne polecenia.
Zdrowego diesla w zestawieniu z quattro trudniej będzie znalezc, szczególnie w budżecie ponizej 30 tys zł. Te auta na zachodzie są nadal w cenie, w Niemczech widziałem takie b6 Tdi quattro (fakt ze cukiereczek) za ponad 10 tys euro!

Autor:  rookie [ 17.sie.2011 21:18:18 ]
Tytuł: 

Za bardzo dobre lpg Landi Renzo dałem 4500 , a efekt taki że nie czujesz różnicy między paliwami , nie masz kłopotów z regulacjami, a spalanie to 12-13L LPG w mieście w A6 c5.
Jeżeli chcesz dobrze zagazować ten model to najtaniej 3000-3500 sterownik stag plus wydajne wtryski i reduktor. Wszystko co tańsze olej bo możesz skończyć ze stopioną glowicą ;].

Autor:  Baskecior [ 18.sie.2011 10:52:03 ]
Tytuł:  Re: B6 lub C5

caporeira napisał(a):
A6 : nowszy design, większy wybór, 1,9 TDi w Q


Nie było i nie ma A6 1,9 TDI z q ...

Autor:  caporeira [ 18.sie.2011 11:25:00 ]
Tytuł:  Re: B6 lub C5

Baskecior napisał(a):
caporeira napisał(a):
A6 : nowszy design, większy wybór, 1,9 TDi w Q


Nie było i nie ma A6 1,9 TDI z q ...

Mała pomyłka, oczywiście miałem na myśli B6 :)

Autor:  smola2 [ 21.sie.2011 09:51:29 ]
Tytuł: 

Jako użytkownik (były bądź obecny) obydwu modeli zdecydowanie polecam c5. Jak chcesz z LPG to wal 2.8Q jak bez gazu to 1.8t Q. Oczywiscie C5 po lifcie. Aczkolwiek a4 również ma swój urok. Co pewne - tylko Quattro :D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/