.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

2.0 tdi kontra 2.7 i 3.0
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=113199
Strona 1 z 1

Autor:  estor [ 29.wrz.2011 16:26:01 ]
Tytuł:  2.0 tdi kontra 2.7 i 3.0

Witam, posiadaczy audi .
Nosiłem sie cały czas z zamiarem zakupu audi a6 07 , 08 w automacie, chciałem 2.7 , po przeczytaniu wielu postów naszła mnie jednak chęć na 3.0 i tip'a
jednak i tu nasuwaj mi sie cały czas wątplioci odnośnie problemów jakie mogę mieć ze skrzynią s, stukami w silniku itp. jakbym auta nie oglądał zawsze mam prawdopodobieństwo ze trafie na wadliwą jednostkę , co bym nie robił wszystkiego nie prześwietlę a wiem ze im dalej tym decyzje mogę mieć bardziej pochopne , do tego dochodzą moje małe przebiegi ok 10t rocznie miasto - dpf może tego nie wytrzymać.
i teraz tak sobie myślę czy jednak sprawdzone , tańsze w utrzymaniu , naprawach itp nie będzie 2.0tdi i ewent chip na 170 km .
jakie jest wasze zdanie ?

i dwie propozycje np z 2.0
http://moto.allegro.pl/audi-a6-2-0-tdi- ... 24839.html

http://otomoto.pl/audi-a6-2-0tdi-full-o ... 38798.html

Autor:  Zagor [ 29.wrz.2011 17:41:28 ]
Tytuł: 

Paanie, przy takim nalocie rocznym, to kup sobie 4.2 Pb, a nie w diesla z problemami się pchasz.

O takie cosik - http://otomoto.pl/audi-a6-4-2-quattro-p ... 16791.html
Jazda bajka, cena zakupu niższa niż 2,7 czy 3,0 TDi, a prawdopodobieństwo awarii znikome i nic tylko cieszyć się jazdą, napędem q i bulgotem V8 :)

Autor:  estor [ 29.wrz.2011 18:05:09 ]
Tytuł: 

tak :) nie raz mnie takie coś nachodziło.
ale twierdze ze dalsza odsprzedaż bedzie gorsza zawsze niz tdi. :)
mimo ze mało sie jeździ jakoś każdy woli mieć diesla.
musze mieć combi na 2 wyjazdy na lotnisko choćby :)

ale co myślicie odnośnie 2.0 tdi kontra 2.7-3.0 w kontekście tego co napisałem

Autor:  rk07554 [ 29.wrz.2011 18:15:54 ]
Tytuł: 

2.0 tdi to jednostka specjalnej troski. poszukaj na forum, sporo o tym było. Żadna jakościowa alternatywa dla większych diesli.

Zagor słusznie radzi - przy takich przebiegach lepsza opcja to 4,2 albo 2,4. Mniejsza cena, mniejsze ryzyko.

Autor:  giganteusz [ 29.wrz.2011 18:43:09 ]
Tytuł: 

dziś jeździłem Passatem b6 2.0TDI kolegi (handlarzyna) 2005 rok ten silnik to porażka chodzi jak traktor na obroty się wkręca jak muł powyżej 2.5 tys ma kopa a kopci jak lokomotywa :): te nowe technologie nic fajnego jeździłem też 2.0TDI jako pasażer to w a6 były mniejsze odgłosy traktora albo i wcale nie ma co wchodzić w 2.0tdi

Autor:  estor [ 29.wrz.2011 18:43:37 ]
Tytuł: 

dobra a inaczej jakbyśmy żyli w normalnym kraju to moze byłboby inczej, a tak czy trafienie na ferlany czy źle użytkowany egemplarz w 3.0 tip nie niesie wieszych kłopotów czy tej kosztów przyszłych niż 2.0 ? ja napisałem ze 2.7 chce to ze nie warto ze tylko 3.0 , jak zacząłem czytać o 3.0 to tez masa tematów głośnego pracowanie , łańcuszków i kosztów z tym związanych stąd moje wątpliwości i skierowanie na 2.0 tdi

Autor:  krahs01 [ 29.wrz.2011 19:42:34 ]
Tytuł: 

Kolega miał a4 2.0tdi 2007 i przy 150 tys nagle zatrząsł się samochód i stanął ... :D pompa oleju :P
Posiadam a6 3.0tdi dpf 2007r., obecnie 210 tys i około 100tys po programie i jak dotąd wymiana łożysk z przodu i wymiana prawego kolektora, bo wywalało błąd z niedomknięciem klapki, wymiana żarówek ksenonowych(padły z miesiąc temu), i wymiana tylnego 3ciego światła stop, a tak to tylko olej(8 litrów :P) klocki, tarcze i rura :D autko głownie użytkowane w mieście, trasa Warszawa - Mińsk, Warszawa - Białobrzegi 2 razy na miesiąc.

DPF wyświetlił się jakieś 30 tys temu na moment i znikł :P

Ja od siebie mogę powiedzieć że polecam ten silniczek, ani razu mnie nie zawiódł i jestem z niego bardzo zadowolony :)

Autor:  estor [ 29.wrz.2011 19:47:06 ]
Tytuł: 

jeszcze jedna kwestia mnie martwi gdzie nie dzwonie tam auto sprowadzone jako ciężarowe by ominąć wysoką akcyzę , macie jakieś informacje jak to jest w praktyce ?

Autor:  Zagor [ 29.wrz.2011 21:09:52 ]
Tytuł: 

estor napisał(a):
jeszcze jedna kwestia mnie martwi gdzie nie dzwonie tam auto sprowadzone jako ciężarowe by ominąć wysoką akcyzę , macie jakieś informacje jak to jest w praktyce ?


Tak kupić zarejestrowane w kraju, w innym wypadku UC kiedyś weźmie od Ciebie należną akcyzę :(
Na poważnie rozważ benzynowy motor, jak nie V8, to V6 3.2, 2,4 - to też fajne silniki - aczkolwiek nie wolne od wad, lepszym rozwiązaniem byłoby V8 335KM - to już się bardzo rozsądnie odpycha, spala owszem ok. 18ltr w mieście - ale to Pan Pikuś przy kosztach na jakie może narazić Cię posiadanie 2.0TDi.

Autor:  krahs01 [ 29.wrz.2011 22:32:32 ]
Tytuł: 

Mam jako ciężarowy :P zatrzymali mnie raz i się pytają gdzie kratka, no to mowie ze nie zdarzyłem wstawić takiej metalowej, a oni do mnie ze nie musi być żadna metalowa wystarczy nawet głupia materiałowa, która w avancie jest na wyposażeniu ... no to uniosłem ja, podwiesiłem i powiedzieli ze jest już ok :)

Autor:  Zagor [ 29.wrz.2011 22:34:09 ]
Tytuł: 

Tu nie o misiaczki chodzi ale o UC, oni na kratkę materiałową zrobić się nie dadzą :(

Autor:  rk07554 [ 30.wrz.2011 10:49:24 ]
Tytuł: 

estor napisał(a):
dobra a inaczej jakbyśmy żyli w normalnym kraju to moze byłboby inczej, a tak czy trafienie na ferlany czy źle użytkowany egemplarz w 3.0 tip nie niesie wieszych kłopotów czy tej kosztów przyszłych niż 2.0 ? ja napisałem ze 2.7 chce to ze nie warto ze tylko 3.0 , jak zacząłem czytać o 3.0 to tez masa tematów głośnego pracowanie , łańcuszków i kosztów z tym związanych stąd moje wątpliwości i skierowanie na 2.0 tdi


żyjesz w nienormalnym kraju? kłopoty z 2.0tdi nie wynikają ze złego użytkowania. sypały się po 50 - 60 tys. km, na forum było o tym dużo.

3.0 tdi są poprawione w wersjach 233, 240 KM.

Autor:  estor [ 30.wrz.2011 19:19:00 ]
Tytuł: 

czyli mam rozumieć ze jak a6 tylko w 3.0 tdi

Autor:  MielewskiPoland [ 30.wrz.2011 20:12:25 ]
Tytuł: 

estor napisał(a):
czyli mam rozumieć ze jak a6 tylko w 3.0 tdi


Tak, ale dla tak małych przebiegow jak twoje zalecane 4.2 PB ;)

Autor:  smola2 [ 30.wrz.2011 20:50:52 ]
Tytuł: 

małe przebiegi tez kosztują. przy 4.2 te koszty są co najmniej 1/3 większe niż 3.0tdi. A skoro przebiegi maja być małe to 3.0 się nie zdąży posypać. Kolega chce kopciucha więc przestańcie już z tym 4.2. (Aczkolwiek polecam :D)

Autor:  Zagor [ 30.wrz.2011 21:58:06 ]
Tytuł: 

smola2 napisał(a):
małe przebiegi tez kosztują. przy 4.2 te koszty są co najmniej 1/3 większe niż 3.0tdi. A skoro przebiegi maja być małe to 3.0 się nie zdąży posypać. Kolega chce kopciucha więc przestańcie już z tym 4.2. (Aczkolwiek polecam :D)


koszty to nie paliwo, to akurat najmniejszy koszt w utrzymaniu auta, więc IMO 3.0 TDi przy takich króliczych skokach będzie bardzo kosztowne, to nic dobrego dla silnika pracować ciągle poniżej zalecanej temo pracy, zuzycie mechaniczne jest dużo większe niż w optymalnych warunkach.
Ale .. jak już pisałem, nie moje małpy nie mój cyrk :peace:

Autor:  Bilo [ 01.paź.2011 11:05:04 ]
Tytuł: 

Miałem A4 b7 2.0 TDI silnik BMK czyli 8v i jeden wałek. Oczywiscie bylem autorem pierwszego postu na tym forum o pompie oleju. Przejechalem tym autem 80 tys km. Zmienilem w tym czasie dwie turbiny, malo nie zatarlem silnika przez pompe oleju, poszla uszczelka pod glowica, wymienialem zespol dzwigienek popychaczy pompowtryskow, zespoł wałkow wyrownowazajacych silnik, padło sprzeglo kompresora klimy. Potem sprzedawalem to auto 3 miechy mimo niskiej ceny rewelacyjnego stanu zachowania i absolutnej bezwypadkowosci, czarnego koloru i avanta. Teraz mam A6 3.0 TDI z polskiego salonu z przebiegiem aktualnie 193 tys km. Kupilem je od ojca przy przebiegu 150 tys km. Auto jest z 2004 roku czyli cierpiec moze na wszystkie choroby A6. Jednak do tej pory wymienilem jedynie grzechoczacy napinacz. Dwa razy tarcze przod raz tyl i kilka razy klocki (ogolnie od nowosci) i nic wiecej sie nie popsulo. Kazdy serwis robiony byl w ASO Audi. Jest ksiazka pieczatki i pelen zakres przegladu. Auto jest bezawaryjne na przestrzeni 200 tys km. Dla mnie jest ok w porownaniu z 2.0 TDI. Spalanie okolo 7.5-12 L w zaleznosci od fantazji, jednak dominuje 9 L. Swietne auto.

Autor:  Morgi [ 01.paź.2011 11:28:51 ]
Tytuł: 

Benzyna jak nie V8 to V6

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/