.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi Urquattro z Wlk.Brytanii - kierownica po prawej stronie
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=113296
Strona 1 z 1

Autor:  Leszek-Q [ 04.paź.2011 21:53:13 ]
Tytuł:  Audi Urquattro z Wlk.Brytanii - kierownica po prawej stronie

Witam,

chciałbym prosić Was o pomoc i wskazówki w sprawie realnych możliwości konwerski zadbanych, oryginalnych UrQuattro z kier. po prawej stronie importowanych z Wielkiej Brytanii.

Co kilka miesięcy pojawiają się ogłoszenia sprzedaży takich aut i wg. sprzedających są w niezłej formie + szczegółowa dokumentacja techniczna + historia jest ich atutem.

Ponieważ kilka miesięcy temy moją uwagę zwróciło takie auto, pozwoliłem sobie poprosić o rekomendację kolegę zNiemiec, który od kilku lat prowadzi stronę poświęconą UrQiuatrro. I(Ralf Wiesner prowadzący http://www.audiurquattro.de/).

Ralf ogólnie zwrócił uwagę, że auta RHD czyli z kierownicą po prawej stronie,
nigdy nie będą dobrymi bazami do budowania rajdówek/konwersji do LHD.
Tracą na oryginalności - ok. Ale czy należy spodziewać się więcej komplikacji\
utrudnień przy konwersji na LHD?

Chciałbyym prosić doświadczonych kolegów z forum, żeby pomogli mi właściciwie zinterpretować słowa Ralfa.

Czy ktoś ma doświadczenia z przeróbką UrQuattro?Czy dostosowanie UrQuattro do ruchu w Polsce, i udziału w imprezach poświęconych samochodom zabytkowym wymaga tylko drobnych zmian, czy rzeczywiście jest to poroniony pomysł.

Temat wrócił, bo pojawiło się kolejne interesujące ogłoszenie:

http://otomoto.pl/audi-quattro-quattro-turbo-intercooler-C20739038.html

Będę wdzięczny za rozsądne i otrzeźwiające rady/uwagi.

Autor:  dice111 [ 05.paź.2011 00:05:28 ]
Tytuł: 

Jak się uprzesz to ten samochód spokojnie zarejestrujesz w PL z kierownicą po prawej stronie, czyli bez żadnych przeróbek.

Autor:  Leszek-Q [ 05.paź.2011 07:28:47 ]
Tytuł: 

dice111 napisał(a):
Jak się uprzesz to ten samochód spokojnie zarejestrujesz w PL z kierownicą po prawej stronie, czyli bez żadnych przeróbek.


Jako zabytek mógłbym.

Ale nie chcę jeździć z kierownicą po prawej stronie.

Stresują mnie takie auta na ulicy - zastanawiam się, co kierowca może nagle "wywinąć".

Autor:  Kliku [ 05.paź.2011 08:17:33 ]
Tytuł: 

jest gosc na slasku, co ma taki model przerobiony na ,,lewaka". Sam go ostatnio podziwialem. Jak poszperasz napewno go znajdziesz gdzies na klubie Audi80. Ewentualni jak chcesz moge gdzies znalesc tel. do niego.

Autor:  Leszek-Q [ 05.paź.2011 09:54:09 ]
Tytuł: 

Kliku napisał(a):
jest gosc na slasku, co ma taki model przerobiony na ,,lewaka". Sam go ostatnio podziwialem. Jak poszperasz napewno go znajdziesz gdzies na klubie Audi80. Ewentualni jak chcesz moge gdzies znalesc tel. do niego.


Poproszę nr na PW.
Dzięki.

Autor:  stuczekjan [ 05.paź.2011 10:27:57 ]
Tytuł: 

Ja rozumiem że jest to ekstra auto ale cena jak za angola to mnie powaliła.Ostatnio pojawiał się kilkakrotnie taki wóz na allegro z Włocławka za 15 tys zł i wydaje mi się że stan był podobny.

Autor:  jmm [ 08.paź.2011 19:20:41 ]
Tytuł: 

Ja przerobiłem sobie CQ B2 i nie było większych problemów. Z urQ sprawa jest jeszcze prostsza, bo nie trzeba ciąć otworów w grodzi.

Potrzebujesz tylko jakiejś Coupe lub 90tki z R5 pod maskę na dawcę części. No i zestaw pedałów jest potrzebny od B2 quattro, albo osiek z hydraulicznym sprzęgłem.

Autor:  Leszek-Q [ 10.paź.2011 17:30:56 ]
Tytuł: 

jmm napisał(a):
Ja przerobiłem sobie CQ B2 i nie było większych problemów. Z urQ sprawa jest jeszcze prostsza, bo nie trzeba ciąć otworów w grodzi.

Potrzebujesz tylko jakiejś Coupe lub 90tki z R5 pod maskę na dawcę części. No i zestaw pedałów jest potrzebny od B2 quattro, albo osiek z hydraulicznym sprzęgłem.


To dobre wiadomości.

A czy deska rozdzielcza w Coupe jest taka sama jak w Quattro?

Po zdjęciach z ogłoszeń ciężko dojść.
No i mogły być wprowadzane zmiany w kolejnych rocznikach, więc rocznik dawny musiałby być max. zbliżony z rocznikiem biorcy.
Ktoś może wie?

Jeśli ktoś z Was kojarzy różnice we wnętrzu w Quattro i Coupe w kolejnych rocznikach, to będę wdzięczny za odpowiedź.

Konkretny opis zakresu przeróbek i potrzebnych części podaje kolega GS Mike na forum Audi 80:

http://audi-b2.pl/forum/viewtopic.php?t=1130

Autor:  jmm [ 11.paź.2011 21:25:00 ]
Tytuł: 

Deska w polifotwym Quattro (kontynentalnym) jest taka sama jak w Coupe GT i Audi 90 - czyli większa półeczka, miejsce na emblemat i bardziej rozbudowana obudowa zegarów. Nie piszę tu o samych zegarach, bo Digital zostawiasz z anglika i zmieniasz tylko jednostki wyświetlania na km.

W przedlifcie z kolei deska jest taka jak w Coupe GT, czyli w sumie jak w każdej 80tce, tylko ma obudowę zegarów z Coupe. Problem może stanowić tylko kolor, bo dużo pierwszych Urów miało brązowy środek i ciężko taki trafić w wersji kontynentalnej.


Aaa jeszcze jedna sprawa wszystkie UrQ z kierownicą po złej stronie mają deskę taką jak w 80tkach czyli z twardego plastiku i bez półeczki z przodu - na tamten rynek nie robili tej lepszej wersji deski z 90/Coupe GT.

Zapraszam na moją stronę, znajdziesz tam trochę zdjęć i informacji:
www.audicoupe.pl

Autor:  Leszek-Q [ 12.paź.2011 09:58:39 ]
Tytuł: 

jmm napisał(a):
...Zapraszam na moją stronę, znajdziesz tam trochę zdjęć i informacji:
www.audicoupe.pl


Część jmm,
dzięki że napisałeś.
Korespondowaliśmy kilka lat temu, odwiedzałem Twoją starą stronę, która była świetna. Szukałem jej ostatnio, ale Google jej nie znajdował.

Autor:  jmm [ 13.paź.2011 16:55:08 ]
Tytuł: 

Ta na razie jest w powijakach, bo im człowiek starszy tym coraz mniej czasu, ale cały content z tamtej wróci w swoim czasie ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/