.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A6 (rocznik 2008) diesel + automat https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=113871 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | topek [ 01.lis.2011 16:40:45 ] |
Tytuł: | A6 (rocznik 2008) diesel + automat |
Witam, obecnie ujezdzam passata z 2003r. Mam 1.9 TDI 130km + automat (tiptronik) i jestem zachwycony tym autem. Mam je od 5 lat (kupilem poleasingowca) i przez te 5 lat poszla mi jedna rzecz. Napinacz paska wielrowkowego. Poza tym tankuje, zmieniam olej, klocki i jezdze ![]() Juz do tematu wracam... Nastepne auto to mialo by byc audi A6 kombi. Rocznik 2007-2008 Tez polesingowiec czyli przebieg w okolicach 150-200kkm Interesuje mnie zestaw: Automat + diesel. Problem w tym ze dwulitrowe diesle maja tylko te nieszczesne multitroniki. Dlaczego nieszczesne? Ano slyszalem, ze skrzynie sie lubia sypac. Moich 2 znajomych naprawialo za gruby kesz takie skrzynie. Ale to byly auta z rocznikow mojego passata. Moze nowe multitroniki sa lepsze? W 2.7 TDI i 3.0 TDI mozna spotkac zwykle skrzynie jednak w wiekszosc przewazaja multitroniki. Czy ktos moglby sie wypowiedziec czy koniecznie szukac wersji z normalnym automatem 6cio biegowym? topek ![]() |
Autor: | pawelec [ 01.lis.2011 16:57:00 ] |
Tytuł: | |
2.7 i 3.0 nie bedzie palić tyle co 1.9. Mysle ze wiesz o tym. Niemniej jednak do budy A6 motor 2.7 180hp jest aż nadto wystarczający do dynamicznego poruszania się. Szczególnie wygodnie jest w trasie. Moment wymiata!. Znajomy ma 2006 A6 2.7 w quattro z zawiechą 1BE. Prowadzi sie jak po szynach. Przebieg 230kkm i nic sie nie dzieje do tej pory. Spala 8-10l, przy dynamicznej jeździe. Fantastyczna praca skrzyni tip. Auto świetne do jazdy - w tej konfiguracji silnik/zawiecha/skrzynia. |
Autor: | topek [ 01.lis.2011 17:05:47 ] |
Tytuł: | |
Znajomy ma tiptronic czy multitronic? |
Autor: | pawelec [ 01.lis.2011 17:11:03 ] |
Tytuł: | |
pawelec napisał(a): Fantastyczna praca skrzyni tip.
|
Autor: | badyl [ 01.lis.2011 19:01:51 ] |
Tytuł: | |
szukaj tylko wersji quattro te mają tipy ośka to multitronic |
Autor: | giganteusz [ 02.lis.2011 09:33:14 ] |
Tytuł: | |
Topek a6 nie będziesz jeździł bezawaryjnie jak Passatem 1.9TDi tam na pewno będziesz miał wydatki ![]() |
Autor: | Probe041 [ 02.lis.2011 17:58:15 ] |
Tytuł: | |
Albo quattro w automacie z tiptronikiem, albo ośka z manualem. Innej opcji nie widzę ![]() |
Autor: | MielewskiPoland [ 02.lis.2011 19:14:12 ] |
Tytuł: | |
Probe041 napisał(a): Albo quattro w automacie z tiptronikiem,
albo ośka z manualem. Innej opcji nie widzę ![]() a czemu nie quatrro z manualem? nie wystepowaly takie? |
Autor: | zegar [ 02.lis.2011 19:16:29 ] |
Tytuł: | Re: A6 (rocznik 2008) diesel + automat |
topek napisał(a): Interesuje mnie zestaw: Automat + diesel.
|
Autor: | Probe041 [ 02.lis.2011 19:28:13 ] |
Tytuł: | |
Prawie wszystkie 3.0TDI są z q i tipem, a kupowanie 2.7TDI z q to dla mnie lekkie nieporozumienie ![]() quattro z manualem jest dosyć mało, a jak ktoś brał 3.0TDI to raczej wybierał komfort i nie patrzył tak na koszty paliwa. Poza tym kolega jak widać szuka automatu ![]() Jeśli mogę coś dodać (nie wiem jakim dysponujesz budżetem) to radzę szukać wersji poliftingowej, czyli z 2 połowy 2008 roku. Unikniesz sporo problemów m.in. z łańcuchem rozrządu i jego napinaczami. ![]() |
Autor: | krahs01 [ 02.lis.2011 20:22:28 ] |
Tytuł: | |
Wszystkie A6 3.0TDi są z quattro, ale niekoniecznie z automatem ![]() ![]() ![]() ogólnie to co ja mogę dodać od siebie, to ze Posiadam a6 3.0tdi dpf 2007r., obecnie 220 tys i około 110tys po programie i jak dotąd wymiana łożysk z przodu i wymiana prawego kolektora, bo wywalało błąd z niedomknięciem klapki, wymiana żarówek ksenonowych(padły z miesiąc temu), i wymiana tylnego 3ciego światła stop, a tak to tylko olej(8 litrów ![]() ![]() DPF wyświetlił się jakieś 30 tys temu na moment i znikł ![]() Ja od siebie mogę powiedzieć że polecam ten silniczek, ani razu mnie nie zawiódł i jestem z niego bardzo zadowolony ![]() |
Autor: | zegar [ 02.lis.2011 20:31:51 ] |
Tytuł: | |
krahs01 napisał(a): Posiadam a6 3.0tdi dpf 2007r., obecnie 220 tys i około 110tys po programie (...) Warszawa - Mińsk, Warszawa - Białobrzegi 2 razy na miesiąc.
ale wlasciwie po jakim programie?? jakis wykres? |
Autor: | krahs01 [ 02.lis.2011 20:57:49 ] |
Tytuł: | |
zegar napisał(a): krahs01 napisał(a): Posiadam a6 3.0tdi dpf 2007r., obecnie 220 tys i około 110tys po programie (...) Warszawa - Mińsk, Warszawa - Białobrzegi 2 razy na miesiąc. ale wlasciwie po jakim programie?? jakis wykres? ![]() |
Autor: | Bilo [ 02.lis.2011 22:03:17 ] |
Tytuł: | |
Moje c6 najstarsze mozliwe bo z 2004r,z najgorszym silnikiem BMK ma juz 200 tys i .... wymienilem napinacz bo hałasowal... koszt 1000zl. Dwa razy zmienialem tarcze przod, raz tyl jeden raz wiecej klocki. To tyle kosztow i kosmicznych problemow przez 200tys ( a jeszcze opony). Warunki ktore sa spelnione to po pierwsze auto jest od nowosci i ma te 200 tys a nie 400. Po drugie serwis co 15 tys w ASO z filtrem paliwa co 30 tys, olej napedowy premium ( Jakos wtryski maja minimalne korekcje). Nie ma tragedii ![]() PS; najnizsze mozliwe spalanie to 5.1 L/100km przy stalej 70km/h i aptekarskim traktowaniu gazu ( tak testowo pojechane dla sceptykow wsrod znajomych). Prawie jak 1.9 TDI ![]() |
Autor: | krahs01 [ 03.lis.2011 00:16:31 ] |
Tytuł: | |
Czyli autko i silnik idealne ![]() |
Autor: | 2rafal7 [ 03.lis.2011 07:44:54 ] |
Tytuł: | |
Tak jak pisza poprzednicy, nie ma reguły, zazwyczaj ludzie sobie chwalą 3.0tdi. Najlepiej by było jak bys znalazł z manualem, ale tipy też nie są złe. Ja bym szukał 3.0tdi od 2008r tak dla świętego spokoju. |
Autor: | ignac112 [ 03.lis.2011 18:17:41 ] |
Tytuł: | |
krahs01 napisał(a): Czyli autko i silnik idealne
![]() ![]() |
Autor: | krahs01 [ 03.lis.2011 18:55:44 ] |
Tytuł: | |
ooo dziękuje, bo moje nie doszło widocznie ![]() ![]() |
Autor: | zegar [ 03.lis.2011 20:47:17 ] |
Tytuł: | |
fajny moment obrotowy, od 1800 obrotow niemal rowno, az do czerwonosci ![]() |
Autor: | topek [ 03.lis.2011 22:14:20 ] |
Tytuł: | |
Panowie, dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Skoro jedyna opcja dla mnie jest 3.0 TDi quattro tiptronic no to spasuje. Nie stac mnie na utrzymanie takiego auta. Bede celowal w BMW 5tke kombi, 520d (163km) + zwykly hydrokinetczny, sprawdzony 6cio biegowy automat. Chociaz beemka, jest o wiele brzydzsza od Audi... w srodku. Bo to dla mnie najwazniejsze. Ja auto ze srodka ogladam a nie z zewnatrz. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |