.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

A6 (rocznik 2008) diesel + automat
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=113871
Strona 1 z 2

Autor:  topek [ 01.lis.2011 16:40:45 ]
Tytuł:  A6 (rocznik 2008) diesel + automat

Witam,
obecnie ujezdzam passata z 2003r.
Mam 1.9 TDI 130km + automat (tiptronik) i jestem zachwycony tym autem.
Mam je od 5 lat (kupilem poleasingowca) i przez te 5 lat poszla mi jedna rzecz. Napinacz paska wielrowkowego.
Poza tym tankuje, zmieniam olej, klocki i jezdze :)

Juz do tematu wracam...

Nastepne auto to mialo by byc audi A6 kombi.
Rocznik 2007-2008
Tez polesingowiec czyli przebieg w okolicach 150-200kkm

Interesuje mnie zestaw: Automat + diesel.
Problem w tym ze dwulitrowe diesle maja tylko te nieszczesne multitroniki.
Dlaczego nieszczesne? Ano slyszalem, ze skrzynie sie lubia sypac. Moich 2 znajomych naprawialo za gruby kesz takie skrzynie.
Ale to byly auta z rocznikow mojego passata.
Moze nowe multitroniki sa lepsze?

W 2.7 TDI i 3.0 TDI mozna spotkac zwykle skrzynie jednak w wiekszosc przewazaja multitroniki.

Czy ktos moglby sie wypowiedziec czy koniecznie szukac wersji z normalnym automatem 6cio biegowym?


topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Autor:  pawelec [ 01.lis.2011 16:57:00 ]
Tytuł: 

2.7 i 3.0 nie bedzie palić tyle co 1.9. Mysle ze wiesz o tym. Niemniej jednak do budy A6 motor 2.7 180hp jest aż nadto wystarczający do dynamicznego poruszania się. Szczególnie wygodnie jest w trasie. Moment wymiata!. Znajomy ma 2006 A6 2.7 w quattro z zawiechą 1BE. Prowadzi sie jak po szynach. Przebieg 230kkm i nic sie nie dzieje do tej pory. Spala 8-10l, przy dynamicznej jeździe. Fantastyczna praca skrzyni tip. Auto świetne do jazdy - w tej konfiguracji silnik/zawiecha/skrzynia.

Autor:  topek [ 01.lis.2011 17:05:47 ]
Tytuł: 

Znajomy ma tiptronic czy multitronic?

Autor:  pawelec [ 01.lis.2011 17:11:03 ]
Tytuł: 

pawelec napisał(a):
Fantastyczna praca skrzyni tip.

Autor:  badyl [ 01.lis.2011 19:01:51 ]
Tytuł: 

szukaj tylko wersji quattro te mają tipy ośka to multitronic

Autor:  giganteusz [ 02.lis.2011 09:33:14 ]
Tytuł: 

Topek a6 nie będziesz jeździł bezawaryjnie jak Passatem 1.9TDi tam na pewno będziesz miał wydatki :peace:

Autor:  Probe041 [ 02.lis.2011 17:58:15 ]
Tytuł: 

Albo quattro w automacie z tiptronikiem,

albo ośka z manualem. Innej opcji nie widzę :):

Autor:  MielewskiPoland [ 02.lis.2011 19:14:12 ]
Tytuł: 

Probe041 napisał(a):
Albo quattro w automacie z tiptronikiem,

albo ośka z manualem. Innej opcji nie widzę :):

a czemu nie quatrro z manualem?
nie wystepowaly takie?

Autor:  zegar [ 02.lis.2011 19:16:29 ]
Tytuł:  Re: A6 (rocznik 2008) diesel + automat

topek napisał(a):
Interesuje mnie zestaw: Automat + diesel.

Autor:  Probe041 [ 02.lis.2011 19:28:13 ]
Tytuł: 

Prawie wszystkie 3.0TDI są z q i tipem, a kupowanie 2.7TDI z q to dla mnie lekkie nieporozumienie :): (dosyć odstaje osiągami).

quattro z manualem jest dosyć mało, a jak ktoś brał 3.0TDI to raczej wybierał komfort i nie patrzył tak na koszty paliwa. Poza tym kolega jak widać szuka automatu :)

Jeśli mogę coś dodać (nie wiem jakim dysponujesz budżetem) to radzę szukać wersji poliftingowej, czyli z 2 połowy 2008 roku. Unikniesz sporo problemów m.in. z łańcuchem rozrządu i jego napinaczami. :d

Autor:  krahs01 [ 02.lis.2011 20:22:28 ]
Tytuł: 

Wszystkie A6 3.0TDi są z quattro, ale niekoniecznie z automatem :) i napinacze z łańcuchem poprawili od polowy 2007 :) a lift był w 2008, nowe lampy i inne zderzaki :P

ogólnie to co ja mogę dodać od siebie, to ze Posiadam a6 3.0tdi dpf 2007r., obecnie 220 tys i około 110tys po programie i jak dotąd wymiana łożysk z przodu i wymiana prawego kolektora, bo wywalało błąd z niedomknięciem klapki, wymiana żarówek ksenonowych(padły z miesiąc temu), i wymiana tylnego 3ciego światła stop, a tak to tylko olej(8 litrów :)) klocki, tarcze i rura :D autko głownie użytkowane w mieście, trasa Warszawa - Mińsk, Warszawa - Białobrzegi 2 razy na miesiąc. Ze spalaniem to powiem jak mi chla Warszawa agresywna jazda ~12, trasa ~10, a eko nie jeździłem, ale jak kobieta prowadziła to średnio 8.5 pije.

DPF wyświetlił się jakieś 30 tys temu na moment i znikł :P

Ja od siebie mogę powiedzieć że polecam ten silniczek, ani razu mnie nie zawiódł i jestem z niego bardzo zadowolony :) Wiadomo jednemu nic się nie stanie, a 2giemu może się wszystko wysypać.

Autor:  zegar [ 02.lis.2011 20:31:51 ]
Tytuł: 

krahs01 napisał(a):
Posiadam a6 3.0tdi dpf 2007r., obecnie 220 tys i około 110tys po programie (...) Warszawa - Mińsk, Warszawa - Białobrzegi 2 razy na miesiąc.


ale wlasciwie po jakim programie??

jakis wykres?

Autor:  krahs01 [ 02.lis.2011 20:57:49 ]
Tytuł: 

zegar napisał(a):
krahs01 napisał(a):
Posiadam a6 3.0tdi dpf 2007r., obecnie 220 tys i około 110tys po programie (...) Warszawa - Mińsk, Warszawa - Białobrzegi 2 razy na miesiąc.


ale wlasciwie po jakim programie??

jakis wykres?


Obrazek

Autor:  Bilo [ 02.lis.2011 22:03:17 ]
Tytuł: 

Moje c6 najstarsze mozliwe bo z 2004r,z najgorszym silnikiem BMK ma juz 200 tys i .... wymienilem napinacz bo hałasowal... koszt 1000zl. Dwa razy zmienialem tarcze przod, raz tyl jeden raz wiecej klocki. To tyle kosztow i kosmicznych problemow przez 200tys ( a jeszcze opony). Warunki ktore sa spelnione to po pierwsze auto jest od nowosci i ma te 200 tys a nie 400. Po drugie serwis co 15 tys w ASO z filtrem paliwa co 30 tys, olej napedowy premium ( Jakos wtryski maja minimalne korekcje). Nie ma tragedii :P Auto swietne

PS; najnizsze mozliwe spalanie to 5.1 L/100km przy stalej 70km/h i aptekarskim traktowaniu gazu ( tak testowo pojechane dla sceptykow wsrod znajomych). Prawie jak 1.9 TDI :)

Autor:  krahs01 [ 03.lis.2011 00:16:31 ]
Tytuł: 

Czyli autko i silnik idealne :D Panowie, a wykres doszedł ? bo mi się nie otworzyło zdjęcie, ale jest taki mały plik rozdarty : P

Autor:  2rafal7 [ 03.lis.2011 07:44:54 ]
Tytuł: 

Tak jak pisza poprzednicy, nie ma reguły, zazwyczaj ludzie sobie chwalą 3.0tdi. Najlepiej by było jak bys znalazł z manualem, ale tipy też nie są złe. Ja bym szukał 3.0tdi od 2008r tak dla świętego spokoju.

Autor:  ignac112 [ 03.lis.2011 18:17:41 ]
Tytuł: 

krahs01 napisał(a):
Czyli autko i silnik idealne :D Panowie, a wykres doszedł ? bo mi się nie otworzyło zdjęcie, ale jest taki mały plik rozdarty : P

Obrazek

Autor:  krahs01 [ 03.lis.2011 18:55:44 ]
Tytuł: 

ooo dziękuje, bo moje nie doszło widocznie :D a jak to zrobiłeś ? :D

Autor:  zegar [ 03.lis.2011 20:47:17 ]
Tytuł: 

fajny moment obrotowy,
od 1800 obrotow niemal rowno, az do czerwonosci ;)

Autor:  topek [ 03.lis.2011 22:14:20 ]
Tytuł: 

Panowie,
dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

Skoro jedyna opcja dla mnie jest 3.0 TDi quattro tiptronic no to spasuje.
Nie stac mnie na utrzymanie takiego auta.

Bede celowal w BMW 5tke kombi, 520d (163km) + zwykly hydrokinetczny, sprawdzony 6cio biegowy automat.

Chociaz beemka, jest o wiele brzydzsza od Audi... w srodku.
Bo to dla mnie najwazniejsze.
Ja auto ze srodka ogladam a nie z zewnatrz.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/