.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi A6 2.7 BiTurbo opinie
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=116981
Strona 1 z 2

Autor:  Roni [ 25.kwi.2012 15:15:32 ]
Tytuł:  Audi A6 2.7 BiTurbo opinie

witajcie mam możliwość zakupu Audi A6 2,7 BiTurbo 1998 roku w automacie......

Mam kilka pytań co by nie kupować nieświadomym dobrych i złych stron auta...

2,7 BiTurbo - jak oceniacie ten silnik w gamie auta ....trwałość , bezawaryjność , spalanie osiągi......
- czy jest możliwość i jak ew. współpracuje z LPG .....( jakie instalacje polecacie)

Skrzynia automatyczna - awaryjność , płynność przełożeń , współpraca z w/w silnikiem

Zawieszenie
- trwałość , komfort

Elektronika ogólna - słabe punkty

I na koniec koledzy/koleżanki - na co ogólnie zwrócić uwagę przy zakupie tego modelu biorąc pod uwagę silnik , skrzynię , nadwozie , podwozie i inne rzeczy...

Dzięki wszystkim za pomoc...

Autor:  hubos21 [ 25.kwi.2012 16:01:05 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie

jak zadajesz takie pytania to nie jest auto dla Ciebie, zorientuj się dobrze w temacie, to nie jest jedyne forum na, którym znajdziesz informacje, w 2.7 sama wymiana hamulców na tarczach 323 kosztuje 2 razy tyle co normalnie

Autor:  2rafal7 [ 25.kwi.2012 16:31:03 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie

Zależy co kupisz. Jak trafi Ci się zapuszczony egz. to wydasz w naprawy tyle za ile kupiłes auto. Ja akurat wiem, ze jak się o ten motor dba to jeździ się bezawaryjnie i nie ma stresów. Reszte sobie poszukaj na naszym forum jak i na racingfoum.pl, tam masz chyba wszystko co możliwe na temat 2.7T.

Autor:  Roni [ 25.kwi.2012 17:33:54 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie

Uwierz mi mocno przeszukuje tematy o 2.7 a pisząc temat sam chciałem więcej się dowiedzieć żeby wiedzieć na co uważać przy kupnie jakieś słabe na które warto uważać , a dwa taki temat o danym modelu to później skarbnica wiedzy na kierowany na dany model auta i dany silnik.......
Jak kto mówi kto pyta nie błądzi......

Autor:  solaris [ 25.kwi.2012 18:23:43 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie

chłopaki spokojnie, chce mieć to niech sobie kupi, Wam złocisze z kieszeni nie poleca

napisze Ci tylko cennik taki ogólnikowy bez robocizny

rozrząd 800zł
olej z filtrem 250zł (mobil)
EGT albo 800zł albo 120zł
tarcze i klocki przód (tył grosze) 500zł + 200zł
tubro używka od 800zł w górę nowy 3tys, nawet nie wspominam, że są 2
dv 250zł, 600zł
gaz oczywiście jakiś dobry pewnie pod 5k

afto to jak i w każdym ~ 5, 6k

Dawaj linka będziemy obczajać i skutecznie Cię odstraszać.....

Ja zcyfryzuje to napisał rafał
koszt auta np, 16tys zł, Twój wykur....y pech czyli pad ASB, 2x K03, robota wszystkich hebli + gaz bo Cię zje spalanie to może = 32tys zł (oczywiście to najczarniejszy scenariusz)

pozdrawiam

Autor:  Druss [ 26.kwi.2012 12:27:59 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie

Panowie czemu odrazu zakladacie ze go nie stac na taki samochod ? A po za tym wcale sie nie pytal jakie sa koszty hebli ani spalanie tez go nie interesowalo chodzilo mu tylko o to czy ten silnik jest pozbawiony wad konstrukcyjnych (jak np 2.5TDI, 2.0TDI), czy skrzynia jest dobra ( ze to nie multi ), czy zawieszenie jest twarde jak klocek, czy ciagle cos trzeba robic przy elektronice itp...

Kolega chce sie dowiedziec najwiecej co mozliwe o aucie a Wy wychodzicie z załozenia ze go nie stac bo sie pyta o przydatne info nt auta w ktore chce kupić.

Autor:  hubos21 [ 26.kwi.2012 12:42:56 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie

Druss już się tak nie rozpędzaj, skoro nie wie nic o 2.7 to wątpie czy wie co to multitronik a co to tiptronik nie wspomne już o wadach 2.5 i 2.0 TDi. Przecież oprócz silnika i hamulców to jest zwykład A6/C5 ma taką samą skrzynie automatyczną jak inne audi, to samo zawieszenie co w A4 i częściowo w A8, tyle, że ma większe hamulce z przodu i silnik z dwoma turbinami więc teoretycznie więcej rzeczy, które może się zepsuć i do najtańszych nie należą a kupująć 10letnie auto trzeba patrzeć na wszystko

Autor:  SajneK [ 26.kwi.2012 16:19:43 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie

2,7 BiTurbo - jak trafisz zadbany to trwały, bezawaryjny, dobre osiągi - zrób program i osiągi są bardzo dobre.

Skrzynia automatyczna - standardowa sprawa, nie jest ani gorsza ani lepsza od innych, jak ktoś umiał się posługiwać to nie powinno byc problemow

Zawieszenie - komfortowe, raczej mało trwałe ale to wiadomo - nasze drogi.

Elektronika ogólna - pixele na fisie ? regulator napięcia, raczej reszta bezawaryjna

Na coś szczególnie zwracac uwage ? tak - 2 turbiny, wycieki, przedmuchy, złączki srączki, DV, sporo tego, wszystko zalezy od stanu auta

Autor:  2rafal7 [ 26.kwi.2012 17:22:01 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie

tip w 2.7t jest bardziej awaryjna od tipa w innych modelach/silnikach.

Autor:  Zagor [ 26.kwi.2012 18:12:25 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie

2rafal7 napisał(a):
tip w 2.7t jest bardziej awaryjna od tipa w innych modelach/silnikach.


Sam tip nie jest bardziej awaryjny, ale niestey awarie się zdarzają a są skutkiem chipowania silnika.
BTW czy w 2.7 były 5hp19, czy 5hp24??

Autor:  Druss [ 26.kwi.2012 22:31:43 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie

Hubos21 dlatego kolega przyszedł do Nas i zapytal sie o taka konfiguracje A6'tki. Mało wiedział wiec chciał sie dowiedziec czegos wiecej ale nie tego ze jego na to auto nie stać tylko dlatego ze nic o nim nie wie. Szuka jakis odpowiedzi/wskazówek/porad.
Zobacz jak odpisał Sajnek, konkretnie odp na jego pytania, oczywiscie wiedza 2rafal7 i solaris'a tez jest pomocna.

Autor:  metyoo [ 27.kwi.2012 05:20:52 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie

ja też się podepnę pod temat, bo też interesuje mnie 2.7t. moje kryteria:
avant, na pewno nie starzy niż 2002 i na pewno manual.
powiedzcie mi koledzy, czy istnieje możliwość w miarę szybkiego i bezproblemowego odpięcia rury ssącej Y, co by pomacać turbinki?
czy ogólnie dostęp do turbin jest wystarczający do pobieżnej diagnostyki?
wiadomo, że 8-10 letni wóz ma określony przelot, a jeśli ktoś nie ma pojęcia o traktowaniu uturbionego silnika to mógł go delikatnie podjechać, a szczególnie sprężarki

Autor:  Zagor [ 27.kwi.2012 05:35:09 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie

A ja wam napisze tak ....
Zakup 2.7BT ma sens jeśli planujecie modyfikacje silnika (program, zmiana suszarek na RS'owe, kucizna itd..) Jeśli auto ma zostac seryjne, to ja bym się nie pchal w 2.7BT, szukalbym 4.2, w serii osiagi lepsze, mniej upierdliwych i kosztownych elementow osprzetu silnika itd....

Autor:  2rafal7 [ 27.kwi.2012 06:39:40 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie

Zagor napisał(a):
A ja wam napisze tak ....
Zakup 2.7BT ma sens jeśli planujecie modyfikacje silnika (program, zmiana suszarek na RS'owe, kucizna itd..) Jeśli auto ma zostac seryjne, to ja bym się nie pchal w 2.7BT, szukalbym 4.2, w serii osiagi lepsze, mniej upierdliwych i kosztownych elementow osprzetu silnika itd....


2.7t ma sens nawet w serii, ale moim zdaniem program w tym silniku to podstawa bo motor sie dusi :D.

PS: Moim byłym 2.7t brałem S6 4.2 więc myślę, że warto kupic ten motor. Dźwięk co prawda nie jak w V8, wygląd zewnętrzny również gorszy (brak poszerzonych nadkoli itp), ale świst zasysających dwóch suszarek też jest fajny :). Kupujcie ludzie 2.7t, nie bójcie się kosztów, trzeba tylko mocno przetrzepać przed kupnem, najlepiej u jakiegos kumatego tunera bo w aso nic nie wiedza na temat tego silnika.

Autor:  solaris [ 27.kwi.2012 16:50:37 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie

metyoo Y się szybko i dobrze ściąga, 3 śrubki, i rurka. Ale i tak nie dostaniesz się do turbin, za to na kanale zobaczysz czy nie ma wycieków.
Zawsze możesz też zrobić 112 dynamiczne i wiesz co w trawie piszczy,

Autor:  metyoo [ 28.kwi.2012 11:22:51 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie

no dobra a możesz mi podać jakie są wartości optymalne i graniczne dla tej grupy?

Autor:  solaris [ 29.kwi.2012 09:21:40 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie

mała poprawka bo teraz doczytałem.

Grupa 112 to temperatury EGT które mają mieć po 945st
Doładowanie to grupa 115 i tu jak w każdym odpracowane ma być bliskie zadanemu, byle nie było przeładowania.
Co to wartości to nie chce wprowadzać w błąd ale chyba 2200mbar - ale to doczytaj

Tylko robić 115dyn w 2.7bit na 3g to musi być już kawał porządnej bezpiecznej drogi

Pozdrawiam

Autor:  metyoo [ 29.kwi.2012 11:20:18 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie

gdzieś czytałem jak wykonywać logi dynamiczne: 3bieg, 2000obr i but do końca.
o drogę się nie boje, bo auto jest niedaleko autostrady, wszystko zależy od właściciela, czy zgodzi się na taką przejażdżkę, ale to już jego problem, jeśli chce sprzedać samochód... ;)
byłbym wdzięczny, gdybyś podrzucił mi jakiś poradniczek o takiej diagnostyce.
z góry dzięki i pozdrawiam.

Autor:  solaris [ 29.kwi.2012 12:03:41 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie

niestety takiego poradnika nie posiadam, sam korzystałem z pomocy kolegi zbigwwl

Co do ASB się nie wypowiadam. Buda C5 prócz hebli z przodu jest taka sama. Ogólnie motornia wytrzymała.
Jak podepniesz VAGA to sprawdź czy nie ma błędów lambd i EGT, jak 115 pozytywnie wypadnie to tam nie ma więcej się co spuszczać.
Wcześniej czy później i tak coś trzeba będzie dołożyć, cudów nie ma. Zwróć też uwagę czy nie szarpie przy zmienie biegów.Jak będziesz na kanale to zerknij na turbinyczy nie ma wycieków obok nich.
Jak ma udowodnione wymiany rozrządu, olejów, swieć itd to warto położyć 3piątki (1500zł) za to więcej.
Jeszcze ewentualnie klima lepiej żeby była sprawna bo ciężko się dostać do sprężarki - krzywią się przy naprawie i więcej biorą.

Powodzenia w zakupie

'

Autor:  hubos21 [ 29.kwi.2012 13:18:53 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie

Druss napisał(a):
Hubos21 dlatego kolega przyszedł do Nas i zapytal sie o taka konfiguracje A6'tki. Mało wiedział wiec chciał sie dowiedziec czegos wiecej ale nie tego ze jego na to auto nie stać tylko dlatego ze nic o nim nie wie. Szuka jakis odpowiedzi/wskazówek/porad.
Zobacz jak odpisał Sajnek, konkretnie odp na jego pytania, oczywiscie wiedza 2rafal7 i solaris'a tez jest pomocna.


Zobacz sobie mój post nad jego i co więcej napisał? :D AKP to akurat ostatnie forum na którym bym szukał informacji na temat 2.7TT, szukał inforamcji tzn. czytał, przglądał, oglądał a nie czekał na wypunkotwaną odpowiedź. Zwykła A6/C5 z mocnym silnikiem i wiekszymi hamlacami przez co sporo droższa w utrzymaniu, jak ktoś chce kupić i zakładać używane turbiny za 500zł to chyba jakaś pomyłka, nie bede już wspominał tematu wielowahacza i tiptronika, który był już milion razy i forum jest od tego zapchane

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/