.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[a6c5] lub s6c5 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=118847 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | ruti [ 25.sie.2012 08:31:48 ] |
Tytuł: | [a6c5] lub s6c5 |
Witam. Dawno mnie tu nie było ale zamierzam zakupić audi w budzie c5. Moje pytanie do znawców marki czym opróćz wyglądu zewnetrzengo i detali różni sie s6 od A6. Czy wystepuja jakieś różnice w wahaczacz, i osprzecie silnika coś co mogło by być daleko droższe niż do zwykłej A6 z motorem v8. Pytanie nr. o motor 2.7biT. Generalnie ma bdb opinie oprócz osprzetu. Jak jest z cenami do takiego egzemplarza w porównaniu do v8 i ostatnie pytanie o skrzynie biegów bo większość v8 ma automaty. jak je przetestować czy są w dobrej kondycji. dzieki. |
Autor: | solaris [ 28.sie.2012 18:33:18 ] |
Tytuł: | Re: [a6c5] lub s6c5 |
2.7 ma: - mieć 6biegów - zad$pcać - być suche Ceny osprzętu nie tragiczne |
Autor: | metyoo [ 28.sie.2012 19:16:23 ] |
Tytuł: | Re: [a6c5] lub s6c5 |
S6 jeśli się nie mylę mają wszystkie automaty. skrzynia ma nie szarpać podczas wybierania trybów pracy oraz zmiany biegów, poza tym VAG, VAG i jeszcze raz VAG. to samo dotyczy się 2.7T. komputer, błędy, logi. czy suchy, czy mokry raczej nie sprawdzisz, prawda solaris? poza tym 2.7T jak wyżej ma zapier... wciskać w fotel praktycznie na każdym biegu od 2000obr/min. S6 tysz ma jeździć jak na 300 koni przystało, ale to chyba trochę inna bajka, inna charakterystyka silnika i awtomat ![]() ![]() ![]() ![]() tutaj masz mój temat związany z 2.7T: viewtopic.php?f=32&t=117111 |
Autor: | majkel1615 [ 28.sie.2012 19:37:37 ] |
Tytuł: | Re: [a6c5] lub s6c5 |
metyoo napisał(a): S6 jeśli się nie mylę mają wszystkie automaty. Mylisz się, przed liftem miały manual, po lifcie już wsio z automatem szło. |
Autor: | Zagor [ 28.sie.2012 19:44:44 ] |
Tytuł: | Re: [a6c5] lub s6c5 |
S6 ciągnie na pewno nie gorzej niż seryjne 2,7bT, bo ma więcej momentu, i zajebistą górkę w okolicach 3k rpm, wtedy to łeb urywa ![]() Ale z eSą jest tak, że po 2001 tylko automat - tiptronic - bardziej pancerna wersja 5HP24, z innym konwerterem niż reszta aut. Przed 2001, możesz trafić MT, i wtedy to jest to naprawdę zapird..., ale mniejsza wygoda użytkowania, szczególnie w mieście. Gang V8 jest nie do pobicia, szczególnie z jak się wygrzebuje z okolic 2k rpm, normalnie poezja, zazwyczaj po mieście latam z wyłaczonym audio, bo lepiej tego słuchać ![]() Dobrze zVAGować sprawdzić błedy w ECU, skrzyni, przejechać się i znowu sprawdzić, sprawdzić dokładnie działanie fazatorów - dość kosztowne, reszta to pikuś przy tym silniku, tu się nic nie dzieje ![]() Złopanie oliwy - tego nie sprawdzisz, ale jeśli będzie żarła, wypłukać porządnie silnik, i zalać to dobrym olejem zgodnym z normą, najlepiej 5w30, powinno spaść, moja na początku troszkę piła, teraz wyrabia się w stanie przez 15k km czyli do zmiany. Skrzynia ma płynnie zmieniać, reagować szybko i bez zastanowienia, na zmianę położenia gazu, kickdown, sprawdź, też jak działa w trybie manualnym, w górę i dół bez szarpnięć, ale z wyczywalną zmianą biegu, szybko i bez ociągania, oczywiście w obu trybach nie ma prawa przeciągać biegów (coś jak ślizgające się sprzęgło w MT). Jak kupisz nie zamordowaną sztukę, będziesz jeździł i jeździł, te V8 to prawie nie do zabicia, uważaj tylko na silniki AQJ - wyłażą sporadycznie korby bokiem, ANK jest poprawiony, i szedł do końca produkcji S6 C5. |
Autor: | metyoo [ 28.sie.2012 19:55:13 ] |
Tytuł: | Re: [a6c5] lub s6c5 |
Zagor napisał(a): S6 ciągnie na pewno nie gorzej niż seryjne 2,7bT, bo ma więcej momentu, i zajebistą górkę w okolicach 3k rpm, wtedy to łeb urywa ![]() .... nie wątpię i nie mam zamiaru tego negować, dlatego napisałem, że nie jeździłem i się nie wypowiem, natomiast napisałem, że ma jechać jak na 300koni przystało i z tym chyba się nie pomyliłem? ![]() ja również kocham dźwięk V8, ale ponieważ mam 2 gary mniej, cieszę się tym co mam i dobrze mi z tym. ![]() ![]() |
Autor: | Zagor [ 28.sie.2012 20:04:35 ] |
Tytuł: | Re: [a6c5] lub s6c5 |
metyoo napisał(a): Zagor napisał(a): S6 ciągnie na pewno nie gorzej niż seryjne 2,7bT, bo ma więcej momentu, i zajebistą górkę w okolicach 3k rpm, wtedy to łeb urywa ![]() .... nie wątpię i nie mam zamiaru tego negować, dlatego napisałem, że nie jeździłem i się nie wypowiem, natomiast napisałem, że ma jechać jak na 300koni przystało i z tym chyba się nie pomyliłem? ![]() ja również kocham dźwięk V8, ale ponieważ mam 2 gary mniej, cieszę się tym co mam i dobrze mi z tym. ![]() ![]() 340KM, 420Nm ![]() 2,7bT ma swój urok, miałem 1.8T więc coś o tym wiem, ale jak szukałem auta dla siebie jakoś nie było nic sensownego z tym silnikiem, a trafiła się całkiem ładna eSka, więc ją przytuliłem ![]() Na pewno, 2,7bT ma większy potencjał rozwojowy, bo V8 go praktycznie nie ma, jest PES, ale koszt porównywalny z połową wartości eSy, co prawda robi nam się wtedy ukryte RS6, ale..... 2,7bT ogarnie każdy w miarę porządny tuner w PL, nie zrobi mu krzywdy, a pomoże wyciągnać z niego te dodatkowe 50-70KM, za kilka tys, anie za kilkanaście ![]() Jednakże, nie są to auta wyścigówki - za duża locha ![]() ![]() |
Autor: | metyoo [ 28.sie.2012 20:11:31 ] |
Tytuł: | Re: [a6c5] lub s6c5 |
fakt. niemal 1.8t wagi to niemało. moc mocą, ale masa i q swoje wciągają. być może moim kolejnym krokiem będzie S6? i tak pojemność się zwiększa z każdym kolejnym samochodem ![]() 1. 1.9 2. 2.6 3. 2.7 4. 4.2 ? kto wie? ![]() ![]() |
Autor: | smola2 [ 28.sie.2012 20:16:34 ] |
Tytuł: | Re: [a6c5] lub s6c5 |
Ja dorzucę, że (moim zdaniem oczywiście) S6 jest po prostu ładniejsza. Szersze błotniki robią spore wrażenie, grill, lusterka, progi możesz dorzucić ale tu masz w zestawie. Poza tym takie smaczki jak 300 na budziku z odwróconym podświetleniem, recaro z lepszej jakościowo skóry niż w a6, karbonowe wykończenia, podsufitka z alcantary itd. Jedyne co bym zmienił w tym aucie to skrzynia...Automat to złodziej mocy, start daje jak w 1.9tdi...no ale jak wejdzie na obroty to już rollercoaster ![]() |
Autor: | metyoo [ 28.sie.2012 20:20:33 ] |
Tytuł: | Re: [a6c5] lub s6c5 |
no, osobiście lubię patrzeć na tyłeczek S6 ![]() a propos podkręcania 2.7T na A6klub, klubowicz posiada 2.7T-> 418KM i 572Nm ![]() ![]() |
Autor: | Zagor [ 28.sie.2012 20:30:52 ] |
Tytuł: | Re: [a6c5] lub s6c5 |
smola2 napisał(a): Ja dorzucę, że (moim zdaniem oczywiście) S6 jest po prostu ładniejsza. Szersze błotniki robią spore wrażenie, grill, lusterka, progi możesz dorzucić ale tu masz w zestawie. Poza tym takie smaczki jak 300 na budziku z odwróconym podświetleniem, recaro z lepszej jakościowo skóry niż w a6, karbonowe wykończenia, podsufitka z alcantary itd. Jedyne co bym zmienił w tym aucie to skrzynia...Automat to złodziej mocy, start daje jak w 1.9tdi...no ale jak wejdzie na obroty to już rollercoaster ![]() Ja nie mam carbonu ![]() Tak look eSy to inna bajka ![]() ![]() Smola, masz users manual w jakimś normalnym języku, bo moja w DE, a ja nicht fersztejen, a może coś tam być o procedurze startowej, RS miały, więc może i do eSy włożyli?? |
Autor: | metyoo [ 28.sie.2012 20:35:42 ] |
Tytuł: | Re: [a6c5] lub s6c5 |
a procedura startowa z RS nie robi? jeśli masz niemiecką książeczkę i nadmiar czasu to zeskanuj ją, obrób OCRem i wrzuć w translatora google ![]() |
Autor: | smola2 [ 28.sie.2012 21:06:10 ] |
Tytuł: | Re: [a6c5] lub s6c5 |
Ja mam po francusku więc to już w ogóle lipa. |
Autor: | dominik8484 [ 28.sie.2012 21:28:35 ] |
Tytuł: | Re: [a6c5] lub s6c5 |
http://chomikuj.pl/BOMBA63/MOTORYZACJA+ ... i_A6_C5_PL sms za 2 czy 3 zł i jest na kompie, zapewne nie dotyczy s6 ale 99% bedzie to samo ![]() ![]() |
Autor: | ruti [ 02.wrz.2012 16:54:12 ] |
Tytuł: | Re: [a6c5] lub s6c5 |
dzięki śliczne koledzy za odpowiedzi. Mam jescze pytanie dotyczące zawieszenia i różnic miedzy a6 a s6. Czy przednie wahacze w s6 sa inne niz w a6 bo to sie dość czesto sypie na naszych drogach. co sądzicie o tym aucie bo dość to ładnie wygłąda http://otomoto.pl/audi-s6-zarejestrowan ... 89030.html |
Autor: | smola2 [ 02.wrz.2012 16:59:17 ] |
Tytuł: | Re: [a6c5] lub s6c5 |
Tańszego nie było? ![]() A tak na poważnie to kwestia zasadnicza, ale to pewnie wiesz, to nie jest S6. A poza tym jakoś mnie nie przekonuje ![]() |
Autor: | metyoo [ 02.wrz.2012 18:37:01 ] |
Tytuł: | Re: [a6c5] lub s6c5 |
ruti napisał(a): dzięki śliczne koledzy za odpowiedzi. Mam jescze pytanie dotyczące zawieszenia i różnic miedzy a6 a s6. Czy przednie wahacze w s6 sa inne niz w a6 bo to sie dość czesto sypie na naszych drogach. co sądzicie o tym aucie bo dość to ładnie wygłąda http://otomoto.pl/audi-s6-zarejestrowan ... 89030.html wahacze są te same, amory i sprężyny inne.zawieszenie zrobisz raz a dobrze i będziesz zadowolony. S6 poznasz po szerokich błotnikach, których powyższy egzemplarz nima ![]() silnik S6 ma 340, nie 300kuni ![]() |
Autor: | smola2 [ 02.wrz.2012 18:41:42 ] |
Tytuł: | Re: [a6c5] lub s6c5 |
metyoo napisał(a): S6 poznasz po szerokich błotnikach, których powyższy egzemplarz nima ![]() Ma ma. A6 4.2 też były poszerzone. Generalnie zdjęcia tak zrobione jakby coś chciał właściciel ukryć... Najłatwiej odróżnić po zegarach - a6 ma czarne do 280, S6 ma szare do 300. Abstrahując od mocy oczywiście. |
Autor: | ruti [ 02.wrz.2012 20:59:11 ] |
Tytuł: | Re: [a6c5] lub s6c5 |
no to nie chodzi o tańsza bo też mi sie coś wydaje ze 20 tysi to taka cena chyba dość niska. Mi generalnie podoba sie mega środek gdyż jest jasny. Też mi to sie nie wydawało na s6 tylko na a6 z pakietem s-line. Po czym poznać skrzynie biegów żeby miała oznaczenia jak pisał kolega 5PH24. czy tylko wchodząc pod auto czy z vinu np to wyjdzie |
Autor: | smola2 [ 02.wrz.2012 21:05:36 ] |
Tytuł: | Re: [a6c5] lub s6c5 |
Nie wiem dokładnie w jakich wersjach wychodziły 5hp24 ale w tym konkretnym przypadku siedzi co innego. Nowsze tipy, w tym 5hp24, nie miały trybu 123, co ewidentnie na zdjęciach widać. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |