.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2025 16:40:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 07.wrz.2012 20:15:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
Stoję przed pewnym dylematem. Chciałbym kupić coś większego od A3 i bardzo podoba mi się A6C6 (żona twierdzi, że zbyt duży), ale nie w tym rzecz. Szukałem A6C6 z silnikiem 2,4 benzyna - ale bezskutecznie. Drugim silnikiem, który brałbym pod uwagę w tym modelu to jest 2,7TDI.
Zastanawiam się też nad alternatywnym kupnem A4B7 (wiadomo, że to inna klasa ale ma też pewne zalety i może łatwiej będzie go kupić). W tym wypadku w grę wchodzą motory 1,9TDI lub 2,7TDI.
Szukam samochodu z lat 2004 do 2007 z napędem na przód i z manualną skrzynią biegów.
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, coś doradzić w tej kwestii? Będę wdzięczny za każdą, najdrobniejszą uwagę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 07.wrz.2012 22:01:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
W czym mmay Ci doradzić co kupić? Wszystkie silniki, które wymieniłeś są dobre, jest jeszcze 3.0 TDi, 2.4 w C6 mam okazje czasem jeździć jako pasażer, silnik ma 177KM i daje jakoś rade, jest na 6 cewkach, świetnie znosi gaz, pali średnio ok 12L, trochę może ten 6 biegowy manual nie potrzebny, biegi bardzi krótko zestopniowane, 6tka nie jest "nadbiegeim" jak to jest zazwyczaj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 07.wrz.2012 22:41:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
hubos21 napisał(a):
W czym mmay Ci doradzić co kupić? Wszystkie silniki, które wymieniłeś są dobre, jest jeszcze 3.0 TDi, 2.4 w C6 mam okazje czasem jeździć jako pasażer, silnik ma 177KM i daje jakoś rade, jest na 6 cewkach, świetnie znosi gaz, pali średnio ok 12L, trochę może ten 6 biegowy manual nie potrzebny, biegi bardzi krótko zestopniowane, 6tka nie jest "nadbiegeim" jak to jest zazwyczaj



Dzięki za odpowiedz. W pewnej kwestii dajesz mi nieco do myślenia a mianowicie chodzi o skrzynię 6-biegową. Nie miałem okazji porównywać z 5-biegową, ale po raz kolejny czytam że ta 6-biegowa ma krótko zestopniowane biegi. Również i w mojej A3 6 bieg nie jest nadbiegiem i z moich doświadczeń wynika, że 6 bieg nie jest także tożsamy z 5-tym w 5-cio biegowej skrzyni tzn. nie są to takie same przełożenia (a taką informację można znaleźć dość często na różnych forach). Dla jednych to krótsze zestopniowanie stanowi wadę a dla innych na autostradzie zaletę, bo przy tej samej prędkości na 6-stym biegu jednak wolniej kręcimy silnik, jest ciszej i trochę oszczędniej.

Jeszcze teraz przeglądałem ogłoszenia i nic prawie nie ma z silnikami 2,4 i 2,7 TDI w manualu. Do tego dochodzi jeszcze ta nieszczęsna akcyza, dlatego coraz bardziej skłaniam się ku A4B7 z silnikiem 1,9TDI. Mam tylko nadzieję, że nie będzie zbyt głośno wewnątrz kiedy go będę kręcił powyżej 3000 obrotów na autostradzie (z napędem na przód występuje tylko z 5-biegową skrzynią).


Ostatnio edytowano 07.wrz.2012 22:51:20 przez win75, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 07.wrz.2012 22:49:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
nie wiem jak B7 ale C6 np z silnikiem 2.4 jest tak wyciszone, że silnika nie słychać prawie wcale, na wolnych zero drgań nie czujesz, że silnik pracuje ale faktycznie 2.4 manual w ośce to rzadkość nawet na naszej stronie w danych technicznych nie ma takiej konfiguracji


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 07.wrz.2012 23:11:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
hubos21 napisał(a):
nie wiem jak B7 ale C6 np z silnikiem 2.4 jest tak wyciszone, że silnika nie słychać prawie wcale, na wolnych zero drgań nie czujesz, że silnik pracuje ale faktycznie 2.4 manual w ośce to rzadkość nawet na naszej stronie w danych technicznych nie ma takiej konfiguracji


Tu masz całkowitą rację. Czytałem dużo na temat A6C6 i jest to samochód generalnie super wyciszony a do tego cichy silnik 2,4 - no chyba, że się go mocniej podkręci to można usłyszeć miły pomruk V6-tki - miałem okazję przejechać się kawałek takim samochodem z tym silnikiem. Również przejechałem się kawałek C6 z 2,7 TDI i tutaj czuć lepsze szarpnięcie w końcu to 400Nm a nie 240Nm. I tu również miły dla ucha odgłos V6-ki, też nie trzęsie i nie klekocze. Mnie bardziej oczywiście odpowiada charakterystyka 2,7TDI niż benzyniaka 2,4 tylko że ten 2,4 jest niemal bezawaryjny w przeciwieństwie do 2,7TDI - jedynie trochę pali (miasto srednio 14, trasa ok. 9 do 10). Ale jak już zwróciłeś uwagę to z żadnym z tych silników raczej nie zdobędę A6C6 w manualu na przód bo albo jest quattro z manualem albo przedni z multitronicem.

Może będę miał jutro okazje przetestować A4B7 z 1,9TDI. W tej 5-cio biegowej skrzyni myslę, że dłuższe zestopniowanie biegów będzie mi odpowiadać - nie wiem tylko jak będzie głośno pracował ten i tak z natury hałasliwy silnik przy dużych predkosciach na 5-tym biegu???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 07.wrz.2012 23:14:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2008 00:43:30
Posty: 388
Lokalizacja: Wrocław
Nie mniej jednak taka wersja występowała:

http://www.cars-data.com/en/audi-a6-24- ... specs.html :peace:

_________________
C3 1.8S Pb+LPG 2007-06.10.2009 [*]
C3 2.2E Pb 2009-2020
B3 1.8S Pb+LPG 2013-2016
B5 1.8T Pb 2016-2021
D2 4.2 Pb+LPG 2021-?
B5 2.8Q Pb+LPG 2021-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 08:15:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
2.4 ma rozrząd na łańcuchu co też jest plusem ale były przypadki jakieś na A6klub, że coś tam się działo z napinaczem, trochę mnie dziwi dlaczego nie chcesz quattro skoro są dostępne bo zazwyczaj sytuacja jest odwrotna, szuka się quattro a tu same ośki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 08:19:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
hubos21 napisał(a):
2.4 ma rozrząd na łańcuchu co też jest plusem ale były przypadki jakieś na A6klub, że coś tam się działo z napinaczem, trochę mnie dziwi dlaczego nie chcesz quattro skoro są dostępne bo zazwyczaj sytuacja jest odwrotna, szuka się quattro a tu same ośki

część ludzi chce zaoszczędzić 1-2ltr/100km, które potrzebuje quattro. no cóż albo minimalnie wyższe spalanie, albo większe bezpieczeństwo.
dla mnie wybór prosty...

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 08:40:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
metyoo napisał(a):
hubos21 napisał(a):
2.4 ma rozrząd na łańcuchu co też jest plusem ale były przypadki jakieś na A6klub, że coś tam się działo z napinaczem, trochę mnie dziwi dlaczego nie chcesz quattro skoro są dostępne bo zazwyczaj sytuacja jest odwrotna, szuka się quattro a tu same ośki

część ludzi chce zaoszczędzić 1-2ltr/100km, które potrzebuje quattro. no cóż albo minimalnie wyższe spalanie, albo większe bezpieczeństwo.
dla mnie wybór prosty...


Bo znajomy mechanik powiedział, że się psuje.

BTW - Mojego 4.2 na P też nie słychać :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 16:22:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
Ja Was doskonale rozumiem i wiem jakie zalety wnosi stały napęd na 4 koła zwłaszcza w wykonaniu Audi - legendarne już niemal quattro.

I uwierzcie mi proszę tu nie chodzi o zaoszczędzenie 1,5 do 2 litrów ma 100km kosztem bezpieczeństwa. W przeciwnym wypadku nie chodziłoby mi po głowie kupno S4 lub A6C6 z sinikiem 2,4. Moim zdaniem - i nie jestem w tym odosobniony:
1. o napęd quattro należy dbać ale kupując 8 lub 10 letni samochód napęd ten najczęściej trapią poważne usterki
2. po drugie w samochodach Audi do 2004 roku (przynajmniej w A4B6) był on piętą Achillesa i nie sądzę aby zaraz po 2004 roku coś aż tak diametralnie się tu zmieniło
3. samochód słabszy (poniżej 200KM) z tym napędem traci nieco na dynamice z wiadomych względów

Skrzynia automatyczna to super sprawa i niemal konieczność w samochodach o dużym momencie obrotowym - ale nie w samochodzie 8 lub 10 letnim (jak wiecie nie są one wcale bezobsługowe, wymiana na nowego tipa dochodzi do 40tys. zł a jakakolwiek naprawa jest liczona w tysiacach, nie mówiąc już o słabym serwisie w Polsce)

Gdybym tylko mógł to kupiłbym nowy samochód Audi z mocnym silnikeim z tipem i w quattro i dbałbym o wszystko. A ponieważ w chwili obecnej mogę kupić używany to nie chcę kłopotów, nie chcę aby ten samochód stał się skarbonką bez dna, a w przypadku takich kilkuletnich samochodów ryzyko jest duże.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 16:38:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
albo mam zły dzień albo powyższe wypociny są dalekie od prawdy.. dbać o quattro?? jak?? może auto na plecach mam nosić.. 40k zł za skrzynie?? taaa...do 2004 q jako pięta?? ehhh


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 17:21:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
win75- z tego co napisałeś jedynie p.3 ma jakikolwiek związek z rzeczywistością ( i to tez zależy od subiektywnych wrażeń: dla jednego będzie dynamicznie, dla drugiego nie). Choć nie uważam choćby C5 ACK quattro za ociężałe :P

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 18:15:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
martab99 napisał(a):
win75- z tego co napisałeś jedynie p.3 ma jakikolwiek związek z rzeczywistością ( i to tez zależy od subiektywnych wrażeń: dla jednego będzie dynamicznie, dla drugiego nie). Choć nie uważam choćby C5 ACK quattro za ociężałe :P


Muszę szczerze przyznać, że sam mogłem doświadczyć odnośnie pktu 3 na przykładzie A4B7 z quattro i bez. Ten z q miał chyba 6-biegowa skrzynię a ten bez na pewno 5-biegową. Silniki w obu przypadkach nie były kręcone i miały po 160KM. Może rzeczywiście dodatkowo krótsze zestopniowanie w q spotęgowało odczucie pewnej ospałości. Zresztą potwierdzają to zarówno dane techniczne i odczucia moich znajomych, że dopiero z silnikami powyżej 200KM samochód z q rozpedza się szybciej do 100-tki niż ten z napędem na ośkę. Ale co tam te kilka setnych sekundy różnicy - zalety quattro są niepodważalne. A co do awaryjności tego napędu w przypadku może nawet nie A4B6 a A4B5 spotkałem taką informację w prasie.
Może rzeczywiście nieco przesadzam - ale chyba nikt mi nie powie, że elementy tego napędu nie zużywają się, a naprawy jak sądzę nie są tanie - może się mylę. Pisząc o dbaniu o ten napęd miałem na myśli częstą kontrolę ciśnienia w oponach, jakąś tam wymianę oleju, unikanie gwałtownego ruszania z miejsca itp.
A 40k zł kosztuje skrzynia tiptronic do Touarega - ale to chyba cena w ASO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 18:41:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
win75 napisał(a):
martab99 napisał(a):
win75- z tego co napisałeś jedynie p.3 ma jakikolwiek związek z rzeczywistością ( i to tez zależy od subiektywnych wrażeń: dla jednego będzie dynamicznie, dla drugiego nie). Choć nie uważam choćby C5 ACK quattro za ociężałe :P


Muszę szczerze przyznać, że sam mogłem doświadczyć odnośnie pktu 3 na przykładzie A4B7 z quattro i bez. Ten z q miał chyba 6-biegowa skrzynię a ten bez na pewno 5-biegową. Silniki w obu przypadkach nie były kręcone i miały po 160KM. Może rzeczywiście dodatkowo krótsze zestopniowanie w q spotęgowało odczucie pewnej ospałości. Zresztą potwierdzają to zarówno dane techniczne i odczucia moich znajomych, że dopiero z silnikami powyżej 200KM samochód z q rozpedza się szybciej do 100-tki niż ten z napędem na ośkę. Ale co tam te kilka setnych sekundy różnicy - zalety quattro są niepodważalne. A co do awaryjności tego napędu w przypadku może nawet nie A4B6 a A4B5 spotkałem taką informację w prasie.
Może rzeczywiście nieco przesadzam - ale chyba nikt mi nie powie, że elementy tego napędu nie zużywają się, a naprawy jak sądzę nie są tanie - może się mylę. Pisząc o dbaniu o ten napęd miałem na myśli częstą kontrolę ciśnienia w oponach, jakąś tam wymianę oleju, unikanie gwałtownego ruszania z miejsca itp.
A 40k zł kosztuje skrzynia tiptronic do Touarega - ale to chyba cena w ASO.


No to mówmy o konkretach:

-> mamy dwa rodzaje napędu quattro: realizowane za pomocą układu Torsena oraz Haldexa. Czym się różnią i w jakich autach występują- odsyłam do szukajki, było o tym setki razy ;)
-> jak jestem na Forum (tym i poprzednim), w sumie ponad 10 lat, oprócz kilku przypadków nie słyszałem o jakichkolwiek usterkach napędu quattro. Łopatologicznie quattro składa się ze:
1. skrzyni biegów z wyjściem na wał. Jej trwałość niczym nie różni się od trwałości skrzyni FWD
2. wału, który wychodzi ze skrzyni biegów do tylnego dyferencjału. Wał jako taki jest bezobsługowy, jedyne rzeczy które mogą ulec zużyciu czy awarii to podpora wału (wg ASO integralna część wału; koszt 5-6k za nowy, którą to jednak da się wymienić), krzyżaki wału (również naprawialne).
3. tylnego dyfra, który również jest bezobsługowy. Jedyna czynność związana z jego eksploatacja to wymiana odrobiny oleju co 60-80k km.
-> oprócz tego jedyną rzeczą która najczęściej ulega zużyciu to zawieszenie całego napędu (poduszki pod dyfrem, wspomniana podpora wału itd). Właśnie jego usterki objawiają się stukami czy szarpaniem które to może jest interpretowane jako "awaryjność"
-> wspomniane wyżej "awarie" występują przy przebiegach sporo powyżej 200k km lub w przypadku intensywnej eksploatacji (notoryczne strzały ze sprzęgła, częste upalanie itd).
-> "szybkie ruszanie z miejsca" o którym piszesz nie jest żadnym problemem dla napędu, bo właśnie m.in. do tego został on zaprojektowany. Nic mu od tego nie będzie :)
-> kontrolowanie ciśnienia w kołach obowiązuje również przy FWD, więc ten argument odpada w przedbiegach
-> jedyne o czym faktycznie trzeba pamiętać przy eksploatacji auta z quattro, a jest bardzo ważne, to to aby wszystkie koła były w jednym rozmiarze. Jeżdżąc na rożnych kołach faktycznie w końcu zamordujesz mechanizm różnicowy

O wyższym o ok. 10% zużyciu paliwa już było wspomniane. To tyle co jazda ośką z brudnym filtrem powietrza, starymi świecami i nieodpowiednim ciśnieniem w oponach... ;)

P.S. Te opinie o których wspominałeś to z Auto-Świata? :)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 18:44:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Quattro służy głównie do gwałtownego ruszania z miejsca :)
Nie ma możliwości awarii żadnej mechanicznej części napędu quattro (samej z siebie - nie uwzględniam dzwonów, etc.)
Jedyny słaby element układu do podpora wału.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 19:02:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
ja też jestem zdania, że m.in. quattro służy do dynamicznego ruszania, bez utraty przyczepności, co w przypadku mocnych silników i FWD jest nieuniknione...
a w ciągu kilku dni i niemałą mocą pod maską przekonałem się do tego rozwiązania. czekam teraz z niecierpliwością na zimę, co by utwierdzić się w tym przekonaniu...
dymian1987, sza tzun za szybkie podsumowanie wypowiedzi :D

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 19:17:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
zioolko napisał(a):
Quattro służy głównie do gwałtownego ruszania z miejsca :)
Nie ma możliwości awarii żadnej mechanicznej części napędu quattro (samej z siebie - nie uwzględniam dzwonów, etc.)
Jedyny słaby element układu do podpora wału.



Bardzo Wam dziękuję za tego typu uwagi o napędzie quattro, zwłaszcza moderatorowi za tak jasne przedstawienie problemu - w końcu Wy w tym siedzicie i wierzę, że jest tak jak piszecie. Sam znam kilka osób, m. in. kolegę który jeździ A4 z quattro bodajże z 1997 roku i nie narzeka. A jego znajomy mechanik dokonał jakiejś jednej naprawy w tym napędzie za grosze.

Przy dużych mocach silnika quattro w Audi zawsze występuje bo inaczej się nie da. Ale ja przecież nie kupię żadnego z silnikiem FSI, TFSI. Silnik 3,0TDI podobno poprawiono po 2008 roku, więc byłoby drogo. S4B6 lub S4B7 prawie nieosiągalne a poza tym tam silniki 4,2 to już nie te dawniejsze na pasku. Wypadałoby kupić albo A8 D2 z 4,2 310KM albo Touarega z 4,2 300KM. Potraficie mi może podpowiedzieć, gdzie jeszcze ten silnik był montowany? Na pewno jeszcze w A6C5 Allroad. A czy tej pneumatyki w Touaregu czy Allroad też mam się nie bać i czy znajdę coś w manualu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 19:32:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
A8 D2 FL (310 km)
S8 S2 FL (360 km)
S6 C5 (340 km)
A6 C5 (300 km)
A6 C5 Allroad (300 km)

Na pewno był też w Touaregu i Phaetonie.
W połączeniu z manualem to biały kruk :)
Allroada już obawiać się nie ma co, wszytko rozpracowane i nie poraża kosztami, tematy znajdziesz na Forum.

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 19:40:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
W allroadzie pneumatyki można się bać - bo przebiegi już olbrzymie, w touaregu mniej, jest ona w miarę pancerna - nie licząc psujących zaworków (średnio duży koszt zakupu w aso), korodujących gniazd zaworków (dostępny zestaw naprawczy) i kompresora (pasuje z MB, do przelutowania tylko wtyczka - cena 50% VW). Miechy do Touarega regeneruje człowiek w Brzegu Dolnym (Dolny śląsk).
W Touaregu bardziej bałbym się ewentualnego padu skrzyni.

Touareg w manualu to tylko 2.5 tdi R5.
S8 D2 manual w małej ilości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4B7 1,9 2,7 czy A6C6 2,4 2,7?
PostNapisane: 08.wrz.2012 19:41:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
metyoo napisał(a):
ja też jestem zdania, że m.in. quattro służy do dynamicznego ruszania, bez utraty przyczepności, co w przypadku mocnych silników i FWD jest nieuniknione...
a w ciągu kilku dni i niemałą mocą pod maską przekonałem się do tego rozwiązania. czekam teraz z niecierpliwością na zimę, co by utwierdzić się w tym przekonaniu...
dymian1987, sza tzun za szybkie podsumowanie wypowiedzi :D



Bądźmy Panowie też obiektywni i zamiast ekscytować się aż tak bardzo napędem quattro, oddajmy również szacunek inżynierom z BMW i Mercedesa, nie bądźmy fanatyczni. Sam widziałem jak S4 gwałtownie rusza z miejsca nie dając M3 żadnych szans ale po kilku sekundach role się odwracają.
Ja osobiście jeszcze większy szacunek mam do samochodów gdzie oprócz tylnego napędu również silnik znajduję się z tyłu i nie mam tu na myśli 126P :D

Jeszcze tylko taka mała uwaga do kolegi metyoo - przy dynamicznym ruszaniu nie uszkodzisz nic w napędzie quattro ale sprzęgło z pewnością często będziesz wymieniał lub regenerował :/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: