.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[A8 D3 W12] co myslicie?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=119158
Strona 1 z 1

Autor:  Druss [ 12.wrz.2012 09:41:27 ]
Tytuł:  Re: [A8 D3 W12] co myslicie?

Kolego przywitaj sie najpierw w odpowiednim dziale : viewtopic.php?f=1&t=89297&start=860

A po wiecej informacji zapraszam tutaj :
http://a8team.pl/

(tam tez sie przywitaj najpierw ;) )

Pozdrawiam.

Autor:  2rafal7 [ 12.wrz.2012 19:55:18 ]
Tytuł:  Re: [A8 D3 W12] co myslicie?

koszty serwisu w12 to kosmos, do większości rzeczy trzeba rwać motor bo tak mało miejsca. Do tego ponoć osprzęt tego silnika jest wadliwy (czujniki itp). Jeśli chodzi o S8 to mam znajomego co jeździł takim czymś, zrobił 135tkm bez najmniejszej awarii i sprzedał. Niestety on miał szczęscie bo te motory mają wadliwe kolektory ssące i klapy nimi sterujące urywają się i wpadają do komory spalania co niesie za sobą kupno drugiego silnika (nowy ok 100tys zł). Morał tego taki, aby szukać starego pancernego 4.2 na pasku rozrządu, a nie na łańcuchu. Wszystkie modele przed liftem posiadały ten sprawdzony silnik i pierwsze z po liftu, reszta śmieć.

Autor:  zioolko [ 12.wrz.2012 22:43:01 ]
Tytuł:  Re: [A8 D3 W12] co myslicie?

To co napisałeś jest prawdą, ale nie do końca. Tyle w tym prawdy ile w demonizowaniu 2.5 Tdi V6, które mi osobiście przez kilka lat nie sprawiło żadnego problemu, a w pancernym 1Z robiłem generalkę (kwestia przebiegu).
Są wpadki, są wypadki, ale generalnie silniki W12 same w sobie nie stanowią kłopotu.
Osprzętu jest dużo, i jest zdublowany, niektóre czujniki x4 iwięcej (cztery głowice), 12 cewek, 12 świec, kilka sond lamba.
Prawda jest taka, że nawet z uwaloną połową czujników W12 odpycha się zdrowo.
To nie jest tak, że pada ci jeden czujnik i laweta (to nie BMW).
Druga strona medalu, że większość W12 na allegro ma przebiegi między 200-300 tyś kilometrów i tu już się mogą czujniki sypać lawinowo.
Silnik trzeba wyciągać np. do wymiany alternatora, rozrusznika. A do wymiany alternatora to trzeba nawet w A-Klasie szarpać silnik.
Ale powiedzmy sobie szczerze ile razy to się robi podczas posiadania auta.
Zagazowanie silnika kosztuje 12-15 tyś zł i nigdy nie będzie ok z powodu rozbudowanego układu chłodzącego (zapowietrzanie, przegrzewanie, etc) Tak więc nie należy nastawiać się na lpg
Kolektor jest z magnezu i jest delikatny i można go uszkodzić przy wierceniu pod wtryski do gazu i przy montażu/demontażu
Silnik chleje w mieście około 30 litrów. W trasie potrafi ponoć zejść grubo poniżej 20.
Zakup takiego auta ma jak najbardziej sens, ale z takiego rocznika to tylko jako weekendowóz, zlotowóz, auto do ślubu.
Chyba, że jest się bogatym właścicielem stacji benzynowej to można na co dzień się wozić.
Ja osobiście celuje w przyszłym roku na W12 w phaetonie. Jest tam wszystkiego więcej niż w D3 (łącznie z masą ;) ), poza osiągami :/.
Auto to ma zaspokoić moje pragnienia motoryzacyjne dużej pojemności, a wysokie spalanie na co dzień sobie odbije golfiną.
W serwisie VW dowiedziałem się iż bynajmniej w Phaetonie zawiecha jest pancerna, a koszt wymiany miechów to tyle ile zrobienie kompletu zawiechy w pasku B5

żeby nie było OT
To D3 z aukcji mi się podoba, jakbym miał $ i chęć to bym się wybrał i oglądał/zakupił.

Autor:  2rafal7 [ 13.wrz.2012 06:39:37 ]
Tytuł:  Re: [A8 D3 W12] co myslicie?

Ja tylko powtarzam słowa machanika, który w aso robił 20 lat. Myślę, ze w12 to w naszym kraju nadal abstrakcja i serwis tego oprócz, że drogi może przysporzyć kłopot nawet magikom z aso :D. Jeśli chodzi o w12 w pheatonie to cóż, przejechałem takim kolosem na miejscu pasażera pół polski i szczerze powiem, że silnik chleje od groma a w sumie nie idzie jakoś imponująco, komfort wiadomo najlepsza liga, spokojnie może się równać z A8 lub nawet ją przewyższa, ale wnętrza A8 nic nie pobije - samolot :D

Autor:  Zagor [ 13.wrz.2012 07:57:47 ]
Tytuł:  Re: [A8 D3 W12] co myslicie?

zioolko napisał(a):
.....
Osprzętu jest dużo, i jest zdublowany, niektóre czujniki x4 iwięcej (cztery głowice), 12 cewek, 12 świec, kilka sond lamba.
Prawda jest taka, że nawet z uwaloną połową czujników W12 odpycha się zdrowo.


Głowice w tym silniku są DWIE !!!
To nie jest kalsyczne W, to WR12 - to dwie V6 o kącie rozwarcia chyba 72st przesunięte względem siebie o 15 st. więc mamy dwi czapki
Reszta się mniej więcej zgadza ;), sond lambda 4, prekatów 4, glownych katów 2, ale z gazowanie czegoś takiego też nie ma większego problemu, i nie za 15, tylko za 10 to można ogarnąć - bo trzeba 2 zestawy na 6-cio gara założyć :), tamt ogarnięty na lpg-forum.pl

Auto kosmos, może i bym takie kupił ;), ale musiałbym sobie kierowcę zatrudnić, bo jeździć nim za kierownicą bym nie chciał ;)

Autor:  zioolko [ 13.wrz.2012 09:55:14 ]
Tytuł:  Re: [A8 D3 W12] co myslicie?

Zagor napisał(a):
zioolko napisał(a):
.....
Osprzętu jest dużo, i jest zdublowany, niektóre czujniki x4 iwięcej (cztery głowice), 12 cewek, 12 świec, kilka sond lamba.
Prawda jest taka, że nawet z uwaloną połową czujników W12 odpycha się zdrowo.


Głowice w tym silniku są DWIE !!!
To nie jest kalsyczne W, to WR12 - to dwie V6 o kącie rozwarcia chyba 72st przesunięte względem siebie o 15 st. więc mamy dwi czapki


@Zagor

Się człowiek uczy całe życie :) Dałbym głowę, że tam cztery czapki siedzą. Odnośnie gazu to rok temu rozmawiałem z dwoma dużymi instalatorami lpg na dolnym śląsku jak się zastanawiałem nad Touaregiem W12 i mi gaz + taki silniki odradzili, mimo iż takie instalacje już robili. Powody j/w

@2rafal7

polecam 3 i 4 zdjęcie od góry
http://autokult.pl/2011/09/08/wnetrza-n ... yn-galeria

Phaeton w longu 4 miejscowy to w moim odczucie taka forma maybacha dla "ubogich" (chodzi mi oczywiście o pasażerów na tylnych fotelach)
A8 D3 w longu ze środkowym tunelem też ładnie wygląda, ale ja jestem konserwatystą, jak Rydzyk, tyle że mam mniej $ ;)
Jadąc A8 D3 czuje się jazdę komfortowym szybkim, dużym samochodem, ale nie ma odczucia jazdy limuzyną jaką daje np. s-klasa MB W140. Limuzyna musi być ciężka, żeby się statecznie prowadzić. Co jest oczywiście okupione zużyciem paliwa i przyspieszeniami.
W12 w A8 D3 ma czasy zbliżone do S8 D3, a W12 w phaetonie od 0-200 jest wolniejszy o kilka sekund, a to już przepaść. Przepaść oczywiście jak ktoś urządzi ćwierć mili dla limuzyn, albo ucieka autostradą przed D3 W12, z którego jest ostrzeliwany z kbkakms :).


@simpson, dzięki za schematy - dwa komputery silnika, 4 stukowce, 4 czujniki położenia wału, etc. :)
Jak myślicie dałoby się ogarnać ten silnik w normalnych pieniądzach świnką (albo dwiema), tak aby skrzynia nie zwariowała, a nastąpił spokój z lambdami i resztą ustrojstwa i dodatkowy zastrzyk mocy?

Autor:  Simpson [ 13.wrz.2012 10:25:50 ]
Tytuł:  Re: [A8 D3 W12] co myslicie?

zioolko napisał(a):
@simpson, dzięki za schematy - dwa komputery silnika, 4 stukowce, 4 czujniki położenia wału, etc. :)
Jak myślicie dałoby się ogarnać ten silnik w normalnych pieniądzach świnką (albo dwiema), tak aby skrzynia nie zwariowała, a nastąpił spokój z lambdami i resztą ustrojstwa i dodatkowy zastrzyk mocy?

Trzeba by zerknąć w szczegóły konkretnych części w silniku, bo nie wykluczone że Phateon ma zdławiony softowo silnik z A8 ;)
Wtedy wystarczy tylko przerobić mapki i będzie 450km :peace:

Użycie świniaków w tym przypadku trochę mija się z celem z racji konieczności użycia dwóch sztuk, oszukiwania dwóch kompów i programowania dwóch świniaków. Lepiej udać się na program choćby do r-performance :)

Autor:  metyoo [ 13.wrz.2012 10:32:55 ]
Tytuł:  Re: [A8 D3 W12] co myslicie?

nie ma co, niemce ładnie się narzeźbiły :D

Autor:  gibon_81 [ 13.wrz.2012 12:30:00 ]
Tytuł:  Re: [A8 D3 W12] co myslicie?

Sorry ale wydaje mi się, że nie bardzo wiecie co piszecie. Kolega z klubu a8 ma takie w12 z gazem prinsa i jakoś nie sprawia mu większych problemów a robi od cholery kilometrów. W mieście podobno pali ok 37 gazu ale na trasie starcza mu 18-20. A co do czujników to w którym a8 one się nie psują??

Autor:  badyl [ 13.wrz.2012 13:48:42 ]
Tytuł:  Re: [A8 D3 W12] co myslicie?

potwierdzam ma kolega z A8team takie coś zagazowane i nie ma problemów , podobno z początku jak założył gaz to miał jakieś tam problemy z regulacją

Autor:  Dymian [ 13.wrz.2012 17:44:22 ]
Tytuł:  Re: [A8 D3 W12] co myslicie?

badyl napisał(a):
potwierdzam ma kolega z A8team takie coś zagazowane i nie ma problemów , podobno z początku jak założył gaz to miał jakieś tam problemy z regulacją


I co najlepsze to auto jest na sprzedaż;)
A regulacje ogarnęli mu to w warszawie bez problemu:)

Autor:  2rafal7 [ 13.wrz.2012 19:31:06 ]
Tytuł:  Re: [A8 D3 W12] co myslicie?

Z tego co wiem to silnik w phaetonie pochodzi z A8 D2, a nie D3.

Autor:  KORU [ 13.wrz.2012 20:09:04 ]
Tytuł:  Re: [A8 D3 W12] co myslicie?

Do VW Phaetona z pierwszych lat produkcji montowano silnik 6.0 W12 z A8L D2. Osiągał moc 420 KM. Kolejnym W12 który montowano (po liftingu) był 6.0 o mocy 450 KM a który pochodził z A8 D3. Silnik ten montowano też w Bentleyu Continental (w poprzednim modelu). Zapodali do niego dodatkowo dwie turbosprężarki. Dzięki temu osiagał moc 560 KM.

Autor:  hubos21 [ 13.wrz.2012 20:12:46 ]
Tytuł:  Re: [A8 D3 W12] co myslicie?

w automacie to nie jedzie :D

Autor:  KORU [ 13.wrz.2012 20:22:22 ]
Tytuł:  Re: [A8 D3 W12] co myslicie?

Bo mocy w tak duzej budzie nie czuje się. Manuala sobie tutaj nie wyobrażam. Zreszta w Longu nie wypada. Co innego w S8. :) Tylne lampy poliftowe, to podejrzewam zwykły zabieg tuningowy. Uwazam ze wygladaja o wiele lepiej. Gość pewnie sprzedaje ze względu na koszty ewentualnego serwisowania. ;)

Polecam artykuł o W12
-> http://moto.pl/MotoPL/1,111276,4550034.html

Autor:  ignac112 [ 13.wrz.2012 20:49:33 ]
Tytuł:  Re: [A8 D3 W12] co myslicie?

W12 to raczej pokaz możliwości koncernu i nie jest to jednostka dla przeciętnego kowalskiego. Motor sam jest ciekawy i nie zbyt awaryjny, trochę gorzej z osprzętem, no ale to już nie czasy pancernych 80-tek. Jak będzie chodzić to będzie dobrze, jak coś się zdupi to możesz trochę bardzo mocno ucierpieć finansowo. Nawet przy wymianie rozrządu odczujesz co to w12 :)

Autor:  2rafal7 [ 13.wrz.2012 21:50:42 ]
Tytuł:  Re: [A8 D3 W12] co myslicie?

w w12 jest łancuch

Autor:  KORU [ 13.wrz.2012 22:38:01 ]
Tytuł:  Re: [A8 D3 W12] co myslicie?

2rafal7 napisał(a):
w w12 jest łancuch

Tak a nawet trzy łańcuchy. :) Można to zobaczyć na 34 stronie tego PDFa co wrzucił Simpson.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/