.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[A8 D3 W12] co myslicie? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=119158 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Druss [ 12.wrz.2012 09:41:27 ] |
Tytuł: | Re: [A8 D3 W12] co myslicie? |
Kolego przywitaj sie najpierw w odpowiednim dziale : viewtopic.php?f=1&t=89297&start=860 A po wiecej informacji zapraszam tutaj : http://a8team.pl/ (tam tez sie przywitaj najpierw ![]() Pozdrawiam. |
Autor: | 2rafal7 [ 12.wrz.2012 19:55:18 ] |
Tytuł: | Re: [A8 D3 W12] co myslicie? |
koszty serwisu w12 to kosmos, do większości rzeczy trzeba rwać motor bo tak mało miejsca. Do tego ponoć osprzęt tego silnika jest wadliwy (czujniki itp). Jeśli chodzi o S8 to mam znajomego co jeździł takim czymś, zrobił 135tkm bez najmniejszej awarii i sprzedał. Niestety on miał szczęscie bo te motory mają wadliwe kolektory ssące i klapy nimi sterujące urywają się i wpadają do komory spalania co niesie za sobą kupno drugiego silnika (nowy ok 100tys zł). Morał tego taki, aby szukać starego pancernego 4.2 na pasku rozrządu, a nie na łańcuchu. Wszystkie modele przed liftem posiadały ten sprawdzony silnik i pierwsze z po liftu, reszta śmieć. |
Autor: | zioolko [ 12.wrz.2012 22:43:01 ] |
Tytuł: | Re: [A8 D3 W12] co myslicie? |
To co napisałeś jest prawdą, ale nie do końca. Tyle w tym prawdy ile w demonizowaniu 2.5 Tdi V6, które mi osobiście przez kilka lat nie sprawiło żadnego problemu, a w pancernym 1Z robiłem generalkę (kwestia przebiegu). Są wpadki, są wypadki, ale generalnie silniki W12 same w sobie nie stanowią kłopotu. Osprzętu jest dużo, i jest zdublowany, niektóre czujniki x4 iwięcej (cztery głowice), 12 cewek, 12 świec, kilka sond lamba. Prawda jest taka, że nawet z uwaloną połową czujników W12 odpycha się zdrowo. To nie jest tak, że pada ci jeden czujnik i laweta (to nie BMW). Druga strona medalu, że większość W12 na allegro ma przebiegi między 200-300 tyś kilometrów i tu już się mogą czujniki sypać lawinowo. Silnik trzeba wyciągać np. do wymiany alternatora, rozrusznika. A do wymiany alternatora to trzeba nawet w A-Klasie szarpać silnik. Ale powiedzmy sobie szczerze ile razy to się robi podczas posiadania auta. Zagazowanie silnika kosztuje 12-15 tyś zł i nigdy nie będzie ok z powodu rozbudowanego układu chłodzącego (zapowietrzanie, przegrzewanie, etc) Tak więc nie należy nastawiać się na lpg Kolektor jest z magnezu i jest delikatny i można go uszkodzić przy wierceniu pod wtryski do gazu i przy montażu/demontażu Silnik chleje w mieście około 30 litrów. W trasie potrafi ponoć zejść grubo poniżej 20. Zakup takiego auta ma jak najbardziej sens, ale z takiego rocznika to tylko jako weekendowóz, zlotowóz, auto do ślubu. Chyba, że jest się bogatym właścicielem stacji benzynowej to można na co dzień się wozić. Ja osobiście celuje w przyszłym roku na W12 w phaetonie. Jest tam wszystkiego więcej niż w D3 (łącznie z masą ![]() ![]() Auto to ma zaspokoić moje pragnienia motoryzacyjne dużej pojemności, a wysokie spalanie na co dzień sobie odbije golfiną. W serwisie VW dowiedziałem się iż bynajmniej w Phaetonie zawiecha jest pancerna, a koszt wymiany miechów to tyle ile zrobienie kompletu zawiechy w pasku B5 żeby nie było OT To D3 z aukcji mi się podoba, jakbym miał $ i chęć to bym się wybrał i oglądał/zakupił. |
Autor: | 2rafal7 [ 13.wrz.2012 06:39:37 ] |
Tytuł: | Re: [A8 D3 W12] co myslicie? |
Ja tylko powtarzam słowa machanika, który w aso robił 20 lat. Myślę, ze w12 to w naszym kraju nadal abstrakcja i serwis tego oprócz, że drogi może przysporzyć kłopot nawet magikom z aso ![]() ![]() |
Autor: | Zagor [ 13.wrz.2012 07:57:47 ] |
Tytuł: | Re: [A8 D3 W12] co myslicie? |
zioolko napisał(a): ..... Osprzętu jest dużo, i jest zdublowany, niektóre czujniki x4 iwięcej (cztery głowice), 12 cewek, 12 świec, kilka sond lamba. Prawda jest taka, że nawet z uwaloną połową czujników W12 odpycha się zdrowo. Głowice w tym silniku są DWIE !!! To nie jest kalsyczne W, to WR12 - to dwie V6 o kącie rozwarcia chyba 72st przesunięte względem siebie o 15 st. więc mamy dwi czapki Reszta się mniej więcej zgadza ![]() ![]() Auto kosmos, może i bym takie kupił ![]() ![]() |
Autor: | zioolko [ 13.wrz.2012 09:55:14 ] |
Tytuł: | Re: [A8 D3 W12] co myslicie? |
Zagor napisał(a): zioolko napisał(a): ..... Osprzętu jest dużo, i jest zdublowany, niektóre czujniki x4 iwięcej (cztery głowice), 12 cewek, 12 świec, kilka sond lamba. Prawda jest taka, że nawet z uwaloną połową czujników W12 odpycha się zdrowo. Głowice w tym silniku są DWIE !!! To nie jest kalsyczne W, to WR12 - to dwie V6 o kącie rozwarcia chyba 72st przesunięte względem siebie o 15 st. więc mamy dwi czapki @Zagor Się człowiek uczy całe życie ![]() @2rafal7 polecam 3 i 4 zdjęcie od góry http://autokult.pl/2011/09/08/wnetrza-n ... yn-galeria Phaeton w longu 4 miejscowy to w moim odczucie taka forma maybacha dla "ubogich" (chodzi mi oczywiście o pasażerów na tylnych fotelach) A8 D3 w longu ze środkowym tunelem też ładnie wygląda, ale ja jestem konserwatystą, jak Rydzyk, tyle że mam mniej $ ![]() Jadąc A8 D3 czuje się jazdę komfortowym szybkim, dużym samochodem, ale nie ma odczucia jazdy limuzyną jaką daje np. s-klasa MB W140. Limuzyna musi być ciężka, żeby się statecznie prowadzić. Co jest oczywiście okupione zużyciem paliwa i przyspieszeniami. W12 w A8 D3 ma czasy zbliżone do S8 D3, a W12 w phaetonie od 0-200 jest wolniejszy o kilka sekund, a to już przepaść. Przepaść oczywiście jak ktoś urządzi ćwierć mili dla limuzyn, albo ucieka autostradą przed D3 W12, z którego jest ostrzeliwany z kbkakms ![]() @simpson, dzięki za schematy - dwa komputery silnika, 4 stukowce, 4 czujniki położenia wału, etc. ![]() Jak myślicie dałoby się ogarnać ten silnik w normalnych pieniądzach świnką (albo dwiema), tak aby skrzynia nie zwariowała, a nastąpił spokój z lambdami i resztą ustrojstwa i dodatkowy zastrzyk mocy? |
Autor: | Simpson [ 13.wrz.2012 10:25:50 ] |
Tytuł: | Re: [A8 D3 W12] co myslicie? |
zioolko napisał(a): @simpson, dzięki za schematy - dwa komputery silnika, 4 stukowce, 4 czujniki położenia wału, etc. ![]() Jak myślicie dałoby się ogarnać ten silnik w normalnych pieniądzach świnką (albo dwiema), tak aby skrzynia nie zwariowała, a nastąpił spokój z lambdami i resztą ustrojstwa i dodatkowy zastrzyk mocy? Trzeba by zerknąć w szczegóły konkretnych części w silniku, bo nie wykluczone że Phateon ma zdławiony softowo silnik z A8 ![]() Wtedy wystarczy tylko przerobić mapki i będzie 450km ![]() Użycie świniaków w tym przypadku trochę mija się z celem z racji konieczności użycia dwóch sztuk, oszukiwania dwóch kompów i programowania dwóch świniaków. Lepiej udać się na program choćby do r-performance ![]() |
Autor: | metyoo [ 13.wrz.2012 10:32:55 ] |
Tytuł: | Re: [A8 D3 W12] co myslicie? |
nie ma co, niemce ładnie się narzeźbiły ![]() |
Autor: | gibon_81 [ 13.wrz.2012 12:30:00 ] |
Tytuł: | Re: [A8 D3 W12] co myslicie? |
Sorry ale wydaje mi się, że nie bardzo wiecie co piszecie. Kolega z klubu a8 ma takie w12 z gazem prinsa i jakoś nie sprawia mu większych problemów a robi od cholery kilometrów. W mieście podobno pali ok 37 gazu ale na trasie starcza mu 18-20. A co do czujników to w którym a8 one się nie psują?? |
Autor: | badyl [ 13.wrz.2012 13:48:42 ] |
Tytuł: | Re: [A8 D3 W12] co myslicie? |
potwierdzam ma kolega z A8team takie coś zagazowane i nie ma problemów , podobno z początku jak założył gaz to miał jakieś tam problemy z regulacją |
Autor: | Dymian [ 13.wrz.2012 17:44:22 ] |
Tytuł: | Re: [A8 D3 W12] co myslicie? |
badyl napisał(a): potwierdzam ma kolega z A8team takie coś zagazowane i nie ma problemów , podobno z początku jak założył gaz to miał jakieś tam problemy z regulacją I co najlepsze to auto jest na sprzedaż;) A regulacje ogarnęli mu to w warszawie bez problemu:) |
Autor: | 2rafal7 [ 13.wrz.2012 19:31:06 ] |
Tytuł: | Re: [A8 D3 W12] co myslicie? |
Z tego co wiem to silnik w phaetonie pochodzi z A8 D2, a nie D3. |
Autor: | KORU [ 13.wrz.2012 20:09:04 ] |
Tytuł: | Re: [A8 D3 W12] co myslicie? |
Do VW Phaetona z pierwszych lat produkcji montowano silnik 6.0 W12 z A8L D2. Osiągał moc 420 KM. Kolejnym W12 który montowano (po liftingu) był 6.0 o mocy 450 KM a który pochodził z A8 D3. Silnik ten montowano też w Bentleyu Continental (w poprzednim modelu). Zapodali do niego dodatkowo dwie turbosprężarki. Dzięki temu osiagał moc 560 KM. |
Autor: | hubos21 [ 13.wrz.2012 20:12:46 ] |
Tytuł: | Re: [A8 D3 W12] co myslicie? |
w automacie to nie jedzie ![]() |
Autor: | KORU [ 13.wrz.2012 20:22:22 ] |
Tytuł: | Re: [A8 D3 W12] co myslicie? |
Bo mocy w tak duzej budzie nie czuje się. Manuala sobie tutaj nie wyobrażam. Zreszta w Longu nie wypada. Co innego w S8. ![]() ![]() Polecam artykuł o W12 ![]() |
Autor: | ignac112 [ 13.wrz.2012 20:49:33 ] |
Tytuł: | Re: [A8 D3 W12] co myslicie? |
W12 to raczej pokaz możliwości koncernu i nie jest to jednostka dla przeciętnego kowalskiego. Motor sam jest ciekawy i nie zbyt awaryjny, trochę gorzej z osprzętem, no ale to już nie czasy pancernych 80-tek. Jak będzie chodzić to będzie dobrze, jak coś się zdupi to możesz trochę bardzo mocno ucierpieć finansowo. Nawet przy wymianie rozrządu odczujesz co to w12 ![]() |
Autor: | 2rafal7 [ 13.wrz.2012 21:50:42 ] |
Tytuł: | Re: [A8 D3 W12] co myslicie? |
w w12 jest łancuch |
Autor: | KORU [ 13.wrz.2012 22:38:01 ] |
Tytuł: | Re: [A8 D3 W12] co myslicie? |
2rafal7 napisał(a): w w12 jest łancuch Tak a nawet trzy łańcuchy. ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |