.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=119193
Strona 1 z 3

Autor:  ruti [ 14.wrz.2012 19:30:02 ]
Tytuł:  a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania

Panowie czy ktoś może powiedzieć jakie sa przybliżone koszty utrzymania audi a8 z takim silnikiem w stosunku do bmw e39 silnik 2.8 lub 4.4. Czy różnice cenowe są na korzyść audi czy bmw.

Autor:  Druss [ 14.wrz.2012 20:11:35 ]
Tytuł:  Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania

Czemu porównujesz auta z innego segmentu ??
A6 = 5er
A8 = 7er

Autor:  BiLu [ 14.wrz.2012 20:17:19 ]
Tytuł:  Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania

Druss napisał(a):
Czemu porównujesz auta z innego segmentu ??
A6 = 5er
A8 = 7er

a dlaczego nie? koszta porównywać można niezależnie chyba od segmentu - swego rodzaju wycena awansu do wyższego segmentu ;)

Autor:  Druss [ 14.wrz.2012 20:54:53 ]
Tytuł:  Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania

Aaa nie zauwazyłem że kolega ma 5er i chce porównać do niej koszty... No to sorry, mój błąd.

Autor:  rafala6 [ 14.wrz.2012 21:02:18 ]
Tytuł:  Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania

A8 nie miałem,ale e39 tak.
Myśle,że utrzymanie będzie takie same.
Jedyny plus e39 to łańcuch rozrządu.

Autor:  2rafal7 [ 14.wrz.2012 22:04:30 ]
Tytuł:  Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania

D2 to pancerna konstrukcja, podobnie jak w e39 silnik nie do zabicia (choć w bmw jednak silniki są bardziej odporne na katowanie - w sumie do tego były stworzone :D). Jeśli natomiast porównywać e38 z D2 to ja wybieram A8.

Autor:  ruti [ 15.wrz.2012 06:39:03 ]
Tytuł:  Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania

na pewno bmw na plus jest łańcuch który i tak sie kiedyś rozciąga i nalezy go wymienić u mnie przy 250 tyś musiałem wymienić bo sie fazy rozrzadu troche porozjeżdzały. Łańcuch jest tani jak barszcz bo kpl rozrzad do R6 to koszt 300 pln ( napinacze, łańcuchy i ślizgi). Tak jak ktośzauważył mam e39 i nachodzi mnie na A8 z motorem V8 tylko chciałem porównać koszty utrzymania. Stać mnie na bardzo dobre utrzymanie bmw e39 więc chciałem uzyskać porownanie co do utrzymana A8 gdyż nie lubie druciarstwa a jak nie byłbym w stanie utrzymać tego auta to poprostu odpusczam i tyle

Autor:  2rafal7 [ 15.wrz.2012 07:48:09 ]
Tytuł:  Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania

utrzymanie na poziomie e39, wahacze ok 1500-1800zł 8l oleju więc nie wiele więcej niż w r6 bmw (6.5l). No i jeden wielki plus A8 nigdy nie zgnije bo jest całe z aluminium, a blacha w BMW każdy wie jaka jest :/.

Autor:  ruti [ 15.wrz.2012 08:29:27 ]
Tytuł:  Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania

co do ilości oleju w R6 BMw to tylko katalogi tak podają. do mojej 2.8 wchodzi równo 7.5L na cały stan wiec żadnej różnicy. NO to bardzo mnie to cieszy ze koszty są porównywalne. A jak jest z awaryjnością bo krążą rózne mity i legendy że A8 się strasznie sypie itd. jak wygląda sprawa automatu w A8

Autor:  dice111 [ 15.wrz.2012 10:16:58 ]
Tytuł:  Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania

Przejrzyj a8team

Autor:  123mielony [ 16.wrz.2012 08:13:51 ]
Tytuł:  Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania

ruti napisał(a):
co do ilości oleju w R6 BMw to tylko katalogi tak podają. do mojej 2.8 wchodzi równo 7.5L na cały stan wiec żadnej różnicy. NO to bardzo mnie to cieszy ze koszty są porównywalne. A jak jest z awaryjnością bo krążą rózne mity i legendy że A8 się strasznie sypie itd. jak wygląda sprawa automatu w A8


Wszystko zależy od sztuki która kupisz ale generalnie auto zadbane jest bez problemowe,kumpel miał bmw chyba e-38 i zamienił na audi A8 D2 przed liftem i powiedział że w końcu spokój nic się nie psuję.Kolega dice111
dobrze radzi tam jest znacznie więcej informacji prosto od użytkowników tych aut.

Autor:  SJake [ 19.wrz.2012 22:27:45 ]
Tytuł:  Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania

Jak masz 1000zł na samochód miesięcznie - nie licząc paliwa to bierz. Jak nie masz to nie bierz, bo będziesz drutował, tak jak 89% właścicieli D2

Czy coś się psuje?

A tu tarcze, a tam klocki, a tu pompa paliwa padnie, a tu czujnik ABSu, a tam silniczek od klap nawiewu, a tu wyciek, a tam xenon się spali, a tu pompa od ABSu przyświruje, a opony zmienić trzeba, nowy olej + bańka na dolewki (~0,5L na 1000km) - bach wahacze, ciach magiel do wymiany, trach sonda lambda, myk LMM - czyli standardy i pierdoły, ale wszystko kosztuje :sylwester: :sindbad: i ten 1k odkładany do skarbonki pomoże w sytuacji standardowo-pierdołowatej. Jak kupisz dziada to możesz na start wrzucić 20k.

Autor:  Rysiek88 [ 20.wrz.2012 15:03:15 ]
Tytuł:  Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania

SJake napisał(a):
Jak masz 1000zł na samochód miesięcznie - nie licząc paliwa to bierz. Jak nie masz to nie bierz, bo będziesz drutował, tak jak 89% właścicieli D2

Czy coś się psuje?

A tu tarcze, a tam klocki, a tu pompa paliwa padnie, a tu czujnik ABSu, a tam silniczek od klap nawiewu, a tu wyciek, a tam xenon się spali, a tu pompa od ABSu przyświruje, a opony zmienić trzeba, nowy olej + bańka na dolewki (~0,5L na 1000km) - bach wahacze, ciach magiel do wymiany, trach sonda lambda, myk LMM - czyli standardy i pierdoły, ale wszystko kosztuje :sylwester: :sindbad: i ten 1k odkładany do skarbonki pomoże w sytuacji standardowo-pierdołowatej. Jak kupisz dziada to możesz na start wrzucić 20k.


Potwierdzam z własnego doświadczenia, mimo, że to moje początki z A8... .
Jest w 3 dupy zamienników, ale to nie golf, tutaj wszystko się z czasem zemści.
Ale na co dzień jest klasa styl lans etc.
Chyba że piłujesz go 3 minuty pod Biedronką żeby odpalił :P

Autor:  hubos21 [ 20.wrz.2012 15:15:10 ]
Tytuł:  Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania

SJake napisał(a):
Jak masz 1000zł na samochód miesięcznie - nie licząc paliwa to bierz. Jak nie masz to nie bierz, bo będziesz drutował, tak jak 89% właścicieli D2

Czy coś się psuje?

A tu tarcze, a tam klocki, a tu pompa paliwa padnie, a tu czujnik ABSu, a tam silniczek od klap nawiewu, a tu wyciek, a tam xenon się spali, a tu pompa od ABSu przyświruje, a opony zmienić trzeba, nowy olej + bańka na dolewki (~0,5L na 1000km) - bach wahacze, ciach magiel do wymiany, trach sonda lambda, myk LMM - czyli standardy i pierdoły, ale wszystko kosztuje :sylwester: :sindbad: i ten 1k odkładany do skarbonki pomoże w sytuacji standardowo-pierdołowatej. Jak kupisz dziada to możesz na start wrzucić 20k.


jak w każdym kilkunastoletnim aucie

Autor:  ruti [ 22.wrz.2012 10:46:13 ]
Tytuł:  Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania

no to ja mogę powiedzieć że az 1000 miesiecznie nie dokładam do e39. w granicach 400-500 to jest max oczywiscie nie licząc paliwa.

Autor:  rafala6 [ 22.wrz.2012 11:47:55 ]
Tytuł:  Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania

Żeby wydawać 1tyś.zł miesięcznie to trzeba kupić niezłego szrota.
Ja jak szukam auta to przeważnie jest on po pełnym serwisie oczywiście w de.
Od ponad 15lat nigdy nie wymieniłem np.tarcz hamulcowych czy rozrządu,jedynie oleje filtry,czy klocki :D

Autor:  Morgi [ 22.wrz.2012 13:02:59 ]
Tytuł:  Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania

Hmmmm pewnie jak zwykle kontrowersyjna opinia ale co tam:
Ja rzadko muszę dokładać do D2.... a 1000 PLN/m-c - abstrakcja.
Jak coś czasami padnie to robię to tak by było OK, ale bardzo rzadko coś się dzieje.
Po powrocie z wyprawy - wymiana oleju, filtrów i ... NIC
Po co mam wydawać 1000/m-c jak nic się nie dzieje?
Zapomniałem: opona - uchodziło powietrze z jednej.
Kupiłem komplet i tyle - ale to pierwszy raz od 5 lat.

Autor:  j@cek [ 23.wrz.2012 11:58:31 ]
Tytuł:  Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania

Morgri,
W starym kiblu pt. D2 padają podzespoły wprost proporcjonalnie do przebiegu. Jeśli Ty robisz 1 000 km rocznie to masz takie koszty o których piszesz!

Autor:  123mielony [ 23.wrz.2012 12:44:18 ]
Tytuł:  Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania

j@cek napisał(a):
Morgri,
W starym kiblu pt. D2 padają podzespoły wprost proporcjonalnie do przebiegu. Jeśli Ty robisz 1 000 km rocznie to masz takie koszty o których piszesz!


j@cek pokarz mi auto w którym sie tak nie dzieje jak piszesz "padają podzespoły wprost proporcjonalnie do przebiegu"
a tak na marginesie powiedz jakie doświadczenie masz z A8?,wiadomo że jak kupisz ulepa w mocno okazyjnej cenie to później i 1 tyś.miesięcznie nie wystarczy aby auto doprowadzić do przyzwoitego stanu.

Autor:  Timo [ 23.wrz.2012 12:50:55 ]
Tytuł:  Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania

Mialem S6 C5 kupione nawet okazyjnie.
Jezdzilem 2 lata i wymienilem jedynie wisko, rozrzad, poduszki na amorach tyl.
Jak slysze o wydaniu 1 tys zl miesiecznie na naprawy to troche mnie zdziwienie bierze :galy: :galy: :galy:

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/