.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=119193 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | ruti [ 14.wrz.2012 19:30:02 ] |
Tytuł: | a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania |
Panowie czy ktoś może powiedzieć jakie sa przybliżone koszty utrzymania audi a8 z takim silnikiem w stosunku do bmw e39 silnik 2.8 lub 4.4. Czy różnice cenowe są na korzyść audi czy bmw. |
Autor: | Druss [ 14.wrz.2012 20:11:35 ] |
Tytuł: | Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania |
Czemu porównujesz auta z innego segmentu ?? A6 = 5er A8 = 7er |
Autor: | BiLu [ 14.wrz.2012 20:17:19 ] |
Tytuł: | Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania |
Druss napisał(a): Czemu porównujesz auta z innego segmentu ?? A6 = 5er A8 = 7er a dlaczego nie? koszta porównywać można niezależnie chyba od segmentu - swego rodzaju wycena awansu do wyższego segmentu ![]() |
Autor: | Druss [ 14.wrz.2012 20:54:53 ] |
Tytuł: | Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania |
Aaa nie zauwazyłem że kolega ma 5er i chce porównać do niej koszty... No to sorry, mój błąd. |
Autor: | rafala6 [ 14.wrz.2012 21:02:18 ] |
Tytuł: | Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania |
A8 nie miałem,ale e39 tak. Myśle,że utrzymanie będzie takie same. Jedyny plus e39 to łańcuch rozrządu. |
Autor: | 2rafal7 [ 14.wrz.2012 22:04:30 ] |
Tytuł: | Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania |
D2 to pancerna konstrukcja, podobnie jak w e39 silnik nie do zabicia (choć w bmw jednak silniki są bardziej odporne na katowanie - w sumie do tego były stworzone ![]() |
Autor: | ruti [ 15.wrz.2012 06:39:03 ] |
Tytuł: | Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania |
na pewno bmw na plus jest łańcuch który i tak sie kiedyś rozciąga i nalezy go wymienić u mnie przy 250 tyś musiałem wymienić bo sie fazy rozrzadu troche porozjeżdzały. Łańcuch jest tani jak barszcz bo kpl rozrzad do R6 to koszt 300 pln ( napinacze, łańcuchy i ślizgi). Tak jak ktośzauważył mam e39 i nachodzi mnie na A8 z motorem V8 tylko chciałem porównać koszty utrzymania. Stać mnie na bardzo dobre utrzymanie bmw e39 więc chciałem uzyskać porownanie co do utrzymana A8 gdyż nie lubie druciarstwa a jak nie byłbym w stanie utrzymać tego auta to poprostu odpusczam i tyle |
Autor: | 2rafal7 [ 15.wrz.2012 07:48:09 ] |
Tytuł: | Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania |
utrzymanie na poziomie e39, wahacze ok 1500-1800zł 8l oleju więc nie wiele więcej niż w r6 bmw (6.5l). No i jeden wielki plus A8 nigdy nie zgnije bo jest całe z aluminium, a blacha w BMW każdy wie jaka jest ![]() |
Autor: | ruti [ 15.wrz.2012 08:29:27 ] |
Tytuł: | Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania |
co do ilości oleju w R6 BMw to tylko katalogi tak podają. do mojej 2.8 wchodzi równo 7.5L na cały stan wiec żadnej różnicy. NO to bardzo mnie to cieszy ze koszty są porównywalne. A jak jest z awaryjnością bo krążą rózne mity i legendy że A8 się strasznie sypie itd. jak wygląda sprawa automatu w A8 |
Autor: | dice111 [ 15.wrz.2012 10:16:58 ] |
Tytuł: | Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania |
Przejrzyj a8team |
Autor: | 123mielony [ 16.wrz.2012 08:13:51 ] |
Tytuł: | Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania |
ruti napisał(a): co do ilości oleju w R6 BMw to tylko katalogi tak podają. do mojej 2.8 wchodzi równo 7.5L na cały stan wiec żadnej różnicy. NO to bardzo mnie to cieszy ze koszty są porównywalne. A jak jest z awaryjnością bo krążą rózne mity i legendy że A8 się strasznie sypie itd. jak wygląda sprawa automatu w A8 Wszystko zależy od sztuki która kupisz ale generalnie auto zadbane jest bez problemowe,kumpel miał bmw chyba e-38 i zamienił na audi A8 D2 przed liftem i powiedział że w końcu spokój nic się nie psuję.Kolega dice111 dobrze radzi tam jest znacznie więcej informacji prosto od użytkowników tych aut. |
Autor: | SJake [ 19.wrz.2012 22:27:45 ] |
Tytuł: | Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania |
Jak masz 1000zł na samochód miesięcznie - nie licząc paliwa to bierz. Jak nie masz to nie bierz, bo będziesz drutował, tak jak 89% właścicieli D2 Czy coś się psuje? A tu tarcze, a tam klocki, a tu pompa paliwa padnie, a tu czujnik ABSu, a tam silniczek od klap nawiewu, a tu wyciek, a tam xenon się spali, a tu pompa od ABSu przyświruje, a opony zmienić trzeba, nowy olej + bańka na dolewki (~0,5L na 1000km) - bach wahacze, ciach magiel do wymiany, trach sonda lambda, myk LMM - czyli standardy i pierdoły, ale wszystko kosztuje ![]() ![]() |
Autor: | Rysiek88 [ 20.wrz.2012 15:03:15 ] |
Tytuł: | Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania |
SJake napisał(a): Jak masz 1000zł na samochód miesięcznie - nie licząc paliwa to bierz. Jak nie masz to nie bierz, bo będziesz drutował, tak jak 89% właścicieli D2 Czy coś się psuje? A tu tarcze, a tam klocki, a tu pompa paliwa padnie, a tu czujnik ABSu, a tam silniczek od klap nawiewu, a tu wyciek, a tam xenon się spali, a tu pompa od ABSu przyświruje, a opony zmienić trzeba, nowy olej + bańka na dolewki (~0,5L na 1000km) - bach wahacze, ciach magiel do wymiany, trach sonda lambda, myk LMM - czyli standardy i pierdoły, ale wszystko kosztuje ![]() ![]() Potwierdzam z własnego doświadczenia, mimo, że to moje początki z A8... . Jest w 3 dupy zamienników, ale to nie golf, tutaj wszystko się z czasem zemści. Ale na co dzień jest klasa styl lans etc. Chyba że piłujesz go 3 minuty pod Biedronką żeby odpalił ![]() |
Autor: | hubos21 [ 20.wrz.2012 15:15:10 ] |
Tytuł: | Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania |
SJake napisał(a): Jak masz 1000zł na samochód miesięcznie - nie licząc paliwa to bierz. Jak nie masz to nie bierz, bo będziesz drutował, tak jak 89% właścicieli D2 Czy coś się psuje? A tu tarcze, a tam klocki, a tu pompa paliwa padnie, a tu czujnik ABSu, a tam silniczek od klap nawiewu, a tu wyciek, a tam xenon się spali, a tu pompa od ABSu przyświruje, a opony zmienić trzeba, nowy olej + bańka na dolewki (~0,5L na 1000km) - bach wahacze, ciach magiel do wymiany, trach sonda lambda, myk LMM - czyli standardy i pierdoły, ale wszystko kosztuje ![]() ![]() jak w każdym kilkunastoletnim aucie |
Autor: | ruti [ 22.wrz.2012 10:46:13 ] |
Tytuł: | Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania |
no to ja mogę powiedzieć że az 1000 miesiecznie nie dokładam do e39. w granicach 400-500 to jest max oczywiscie nie licząc paliwa. |
Autor: | rafala6 [ 22.wrz.2012 11:47:55 ] |
Tytuł: | Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania |
Żeby wydawać 1tyś.zł miesięcznie to trzeba kupić niezłego szrota. Ja jak szukam auta to przeważnie jest on po pełnym serwisie oczywiście w de. Od ponad 15lat nigdy nie wymieniłem np.tarcz hamulcowych czy rozrządu,jedynie oleje filtry,czy klocki ![]() |
Autor: | Morgi [ 22.wrz.2012 13:02:59 ] |
Tytuł: | Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania |
Hmmmm pewnie jak zwykle kontrowersyjna opinia ale co tam: Ja rzadko muszę dokładać do D2.... a 1000 PLN/m-c - abstrakcja. Jak coś czasami padnie to robię to tak by było OK, ale bardzo rzadko coś się dzieje. Po powrocie z wyprawy - wymiana oleju, filtrów i ... NIC Po co mam wydawać 1000/m-c jak nic się nie dzieje? Zapomniałem: opona - uchodziło powietrze z jednej. Kupiłem komplet i tyle - ale to pierwszy raz od 5 lat. |
Autor: | j@cek [ 23.wrz.2012 11:58:31 ] |
Tytuł: | Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania |
Morgri, W starym kiblu pt. D2 padają podzespoły wprost proporcjonalnie do przebiegu. Jeśli Ty robisz 1 000 km rocznie to masz takie koszty o których piszesz! |
Autor: | 123mielony [ 23.wrz.2012 12:44:18 ] |
Tytuł: | Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania |
j@cek napisał(a): Morgri, W starym kiblu pt. D2 padają podzespoły wprost proporcjonalnie do przebiegu. Jeśli Ty robisz 1 000 km rocznie to masz takie koszty o których piszesz! j@cek pokarz mi auto w którym sie tak nie dzieje jak piszesz "padają podzespoły wprost proporcjonalnie do przebiegu" a tak na marginesie powiedz jakie doświadczenie masz z A8?,wiadomo że jak kupisz ulepa w mocno okazyjnej cenie to później i 1 tyś.miesięcznie nie wystarczy aby auto doprowadzić do przyzwoitego stanu. |
Autor: | Timo [ 23.wrz.2012 12:50:55 ] |
Tytuł: | Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania |
Mialem S6 C5 kupione nawet okazyjnie. Jezdzilem 2 lata i wymienilem jedynie wisko, rozrzad, poduszki na amorach tyl. Jak slysze o wydaniu 1 tys zl miesiecznie na naprawy to troche mnie zdziwienie bierze ![]() ![]() ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |