.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.lut.2025 13:02:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 B8 vs A6 C7; TDI vs TFSI
PostNapisane: 14.paź.2012 16:50:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2008 16:44:01
Posty: 2
Witam serdecznie,

Razem z narzeczoną próbujemy kupić autko do jazdy:
- miasto Łódź - w korkach raczej nie stoimy za dużo
- trasa -kilka razy w roku na mazury do rodziców, w góry i do ukochanej Chorwacji na kemping pod namiot :)

Obecnie jeździmy 12 letnim golfem IV kombi delikatnie zawirusowanym. Poszukujemy auta dość dużego, wygodnego, komfortowego, ale jednocześnie z mocą, która pozwoli swobodnie wyprzedzac na austriackich autostradach, czy na mazurskich zawijasach - nie może pływać.
Mamy do wydania około 135k pln max 150k pln. Zaczynamy się rozglądać za A4 B8 i A6 C7 w kombi i najlepiej Quattro. Max 2 lata i poniżej 100k km przebiegu. Ze względu na ograniczenia finansowe pewnie zbliżymy się do B8.
1.Podpowiedzcie mi proszę, które autko lepiej sprawdzi się w/w warunkach. Czy A6 jest tylko większym bratem A4, czy to zupełnie inna konstrukcja, zupełnie inaczej zachowująca się na zawijasach?
2.Jaki silnik wybrać? Zawsze jeżdziłem dieslem i bardzo mi to odpowiada, ale ciekawy jestem silnika TFSI. 350Nm przy 1500obr/min, to wynik godny diesla. W golfie MK IV było wiadomo, że silnik ASV, czy ARL warto wziąć, a inne już trochę mniej. Czy w Audi jest podobnie? Możecie polecić jakieś konkretne oznaczenia?
3. Jaka skrzynia powinna siedzieć w aucie? Lubię prostego manuala, ale automat tez wchodzi w gre, ale nie wiem, czy mam się go bać, czy już jest w miarę dopracowany (w ogłoszeniach głównie A/T)
4. Jaka jest mniej więcej różnica w spalaniu pomiędzy 2.0TDI, 2,7TDI, 3.0TDI, a 2.0 TFSI?
5. Jeśli silnik diesla to który najmniej awaryjny i dający frajdę z jazdy.
6. Jak wygląda awaryjność/eksploatacja DPF'a?

Z góry dziękuję za odpowiedzi, wskazówki, linki, cokolwiek co rozjaśni mi trochę temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B8 vs A6 C7; TDI vs TFSI
PostNapisane: 14.paź.2012 17:49:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Pawko_1111 napisał(a):
z mocą, która pozwoli swobodnie wyprzedzac na austriackich autostradach, czy na mazurskich zawijasach - nie może pływać.

Na Austriackie autostrady wystarczają 122 konie - i do wyprzedzania i do fotosesji z bramownicy :).
130 km/h max - mało kto jedzie szybciej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B8 vs A6 C7; TDI vs TFSI
PostNapisane: 14.paź.2012 18:01:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2008 16:44:01
Posty: 2
zioolko napisał(a):
Pawko_1111 napisał(a):
z mocą, która pozwoli swobodnie wyprzedzac na austriackich autostradach, czy na mazurskich zawijasach - nie może pływać.

Na Austriackie autostrady wystarczają 122 konie - i do wyprzedzania i do fotosesji z bramownicy :).
130 km/h max - mało kto jedzie szybciej.


Bramownica jest tylko w jednym miejscu na dosc krotkim odcinku. Na pozostałej części trasy sporo ludzi przekracza 130km/h, łącznie ze mną już któryś rok i jak na razie żadne fotki do mnie nie dotarły:) Ale wrócmy do tematu;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B8 vs A6 C7; TDI vs TFSI
PostNapisane: 14.paź.2012 20:23:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
A4 B8 Avant z quattro i manualną skrzynią.... z silnikiem 170 KM 2.0 TDi.... mysle, ze ten samochod powinien spelnic Twoje oczekiwania.
Kompromis jesli chodzi o spalanie w stosunku do dynamicznego przemieszczania się.
Własciwosci jezdne - genialne.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B8 vs A6 C7; TDI vs TFSI
PostNapisane: 14.paź.2012 20:29:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
B8 3.0tdi i myślę, że bedziesz zachwycony

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B8 vs A6 C7; TDI vs TFSI
PostNapisane: 14.paź.2012 20:32:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
2.7 tdi w FWD i manualu B8 też dużo nie pali - w jeździe autostradowej przy prędkościach zbliżonych do 200 oscyluje w granicach poniżej 7. A do tego w takim zestawieniu to taka mini rakieta.

Osobiście jednak jakbym miał kupować B8 to jednak patrzyłbym jednak w stronę quattro - bez względu na silnik na pokładzie.
Komfort i ilość miejsca w B8 jest prawidłowy. C7 nie jechałem więc się nie mogę ustosunkować.
Odnośnie jechania szybciej (dużo szybciej) niż 130 km/h po Austriackich autostradach to rzeczywiście zdarzają się takie auta - w większości rejestracje z PL.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B8 vs A6 C7; TDI vs TFSI
PostNapisane: 14.paź.2012 20:54:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2010 11:49:04
Posty: 533
Lokalizacja: kuj-pom
na C7 to będzie trochę mało pieniędzy.. niestety. B8 2.0 TDI 170PS powinno Cię zadowolić, jeśli chcesz 2.0TFSI to szukaj rok modelowy 2011+ bo wcześniej pożerały gigantyczne ilości oleju. ja mam A5 2.0TDI 170 PS FWD i przebieg 123 tys. jestem bardzo zadowolony z tego auta. moje przy 90% miasto paliło 7,5 litra. teraz zacząłem robić codziennie trasy ok 70km i spalanie mi spada.. 3.0TDI będzie paliło więcej, ale.. to już inna kultura pracy, właściwości jezdne no i rzecz jasna osiągi. gdyby nie ta chora akcyza (ja auto ściągałem z DE) to też bym brał 3.0TDI..

_________________
Audi: Przewaga dzięki technice :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B8 vs A6 C7; TDI vs TFSI
PostNapisane: 08.sty.2013 09:42:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.mar.2008 13:22:43
Posty: 31
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mazda6 GG CiTD
Podłączę się pod temat... Głównie w odniesieniu do A6 C7 2.0 TFSI. O tym, że pożera(ł) gigantyczne ilości oleju słyszałem. Czy modele 2011+ przy normalnej jeździe (powiedzmy kręcenie do 3,5k obr.) rzeczywiście jedzą oleju zauważalnie mniej czy raczej już w ogóle będzie totalny spokój? Pytam, bo nie lubię zbyt często zaglądać pod maskę. ;)

W grudniu jechałem w alpy austriackie Octavią kumpla, właśnie z silnikiem 2.0 TFSI (~160KM) i bardzo mi się ten silnik spodobał (przy porównaniu do mojego obecnego klekota 2.0 CiTD). Kumpel jakoś nie lubił zmieniać biegów (sic!), dusił nisko motor -- mimo tego silnik robił swoje i jechał względnie żwawo nawet od 1000 obr. (u mnie można sobie tylko pomarzyć), a w środku było cicho jak makiem zasiał. Jednym słowem klekot się chowa. Jako że nie jeżdżę ogólnie dużo, uwielbiam ciszę, zachorowałem na ten motor (koniecznie z automatem). Można się jeszcze czegoś obawiać ze strony tego silnika przy zakupie z drugiej ręki? Martwi mnie mała ilość takich aut w PL (TFSI+AT) -- większość to jednak Diesle na naszym rynku i do tego jeszcze MT. Trzeba będzie się pofatygować do Niemca... :(

_________________
Pozdor Myjk


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: