.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Kupno A4 B6 3.0
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=120725
Strona 1 z 2

Autor:  yooo25 [ 14.gru.2012 22:30:03 ]
Tytuł:  Kupno A4 B6 3.0

Witam
Panie i Panowie zanoszę się z kupnem nowego toczydła :)

Budżet trochę okrojony.

Bardzo podoba mi się to konkretnie auto:
http://moto.allegro.pl/audi-a4-4x4-full ... 32908.html

Najbardziej obawiam się silnika bo kurde w sumie żadnych konkretów ale różnie o nim piszą.

Poproszę o opinie

Pozdrawiam

Autor:  majkel1615 [ 14.gru.2012 22:38:31 ]
Tytuł:  Re: Kupno A4 B6 3.0

Musisz mieć quattro? W tej cenie lepszy byłby myślę 1.8turbo... Jakoś po poczytaniu o 3.0 niechętnie bym do niego podchodził...

Autor:  Zarathustra [ 14.gru.2012 22:57:27 ]
Tytuł:  Re: Kupno A4 B6 3.0

Wydaje sie na prostego, cena chyba trochę niska (ale nic nie sugeruję), przebieg nierealny. o silniku sie nie wypowiadam bo nie znam tej konstrukcji.

Autor:  hubos21 [ 14.gru.2012 23:05:12 ]
Tytuł:  Re: Kupno A4 B6 3.0

mało tych 3.0, niby pękają głowice, niby bloki ale do końca nie wiadomo, silniki na allegro po 8k :P

Autor:  ScaniaDriver [ 15.gru.2012 08:07:59 ]
Tytuł:  Re: Kupno A4 B6 3.0

Jak silnik kosztuje 8k to coś znaczy na darmo tyle nie kosztuje

Autor:  Zagor [ 15.gru.2012 08:10:32 ]
Tytuł:  Re: Kupno A4 B6 3.0

Jeśli okolice 200KM wystarczą Ci do jazdy, to szukaj i czipuj 1.8T, te 3.0 to średnio udane są, to nie stare V6 :(
1.8T prostsze, lżejsze, mniej palące - same + :)

Autor:  2rafal7 [ 15.gru.2012 08:38:28 ]
Tytuł:  Re: Kupno A4 B6 3.0

Zagor napisał(a):
Jeśli okolice 200KM wystarczą Ci do jazdy, to szukaj i czipuj 1.8T, te 3.0 to średnio udane są, to nie stare V6 :(
1.8T prostsze, lżejsze, mniej palące - same + :)


w 1.8t ponoc też czasem lubiła korba bokiem wyjść :D. Jeśli chodzi o 3.0 to jeździłem chwilkę z takim motorem w A4 cabrio, fajnie się śmigało i ładnie mruczał z otwartym dachem :P. Opinie w internecie sa różne, ale raczej nie za specjalny ten silnik.

Autor:  metyoo [ 15.gru.2012 08:39:32 ]
Tytuł:  Re: Kupno A4 B6 3.0

Szkoda, że w B6 nie ma 2.7T, miałbyś alternatywę i wyższą moc ze spalaniem na podobnym poziomie ;)
W tym wypadku Zagór ma rację, poszukaj 1.8T...
Pamiętaj, że nie ma się co napalać na okazje, bo to później może zaboleć...

Autor:  stawsz [ 15.gru.2012 08:45:46 ]
Tytuł:  Re: Kupno A4 B6 3.0

a mnie tam sie podoba , fajna opcja , ładny kolor , czy przebieg nierealny trudno powiedzieć moze tak moze nie , brac kompa z vagiem pod pache i jak wszystko git targować jeszce i kupowac napewno bedzie fajna jazda

Autor:  gitmar [ 15.gru.2012 09:53:16 ]
Tytuł:  Re: Kupno A4 B6 3.0

O ile znam Rafała to byle gniota raczej nie kupi ;) silnik fajny, opinie ma różne, krótko montowany więc coś musiało być na rzeczy że się z niego wycofali. Takie V6 w A4 fajna sprawa, na pewno przyjemniej się jeździ niż 1.8T które sprawia wrażenie kosiarki (inną sprawą jest awaryjność i dostęp części na korzyść R4). Ja mimo wszystko bym zaryzykował (uprzednio dobrze wszystko sprawdzając). Jestem dobrej wiary, że każde (jeśli) dbane auto to będzie służyć...

Autor:  Zagor [ 15.gru.2012 10:37:59 ]
Tytuł:  Re: Kupno A4 B6 3.0

Z większością się zgodzę, ale z tym każdym to przesadziłeś, ludzie dbają o 2.0 tdi i co ich spotyka ??
Są pewne jednostki, które świadomy kupujący auta używanego powinien omijać, na mojej liście jest między innymi 3.0 i 4.2 w A4, gdyby nie to jeździłbym S4 :)

Autor:  gitmar [ 15.gru.2012 10:58:29 ]
Tytuł:  Re: Kupno A4 B6 3.0

Wyjątki potwierdzają regułę ;) z drugiej strony gdyby się wszystkiego bać to należałoby jeździć pojemnością nie większą niż 1.6 z 80 B2 rodem i dieslem wolnossącym 1.6 :D co do dbania o auto, to tylko kilka % kierowców robi to jak należy, takiego jestem zdania. Dla większości auto to taki sam przedmiot jak pralka czy telewizor przy którym nie robią nic dopóki się nie zepsuje. Koniec OT :!:
Co do auta z ogłoszenia, to ja bym zaryzykował przynajmniej oględziny. Dopóki tego nie kupisz to się nie przekonasz jak jest w rzeczywistości. BTW w niektórych 4.2 (AQD :?: AQJ :?: nie pamiętam dokładnie oznaczenia) też podobno korba lubi wyjść bokiem ;)

Autor:  hubos21 [ 15.gru.2012 13:35:57 ]
Tytuł:  Re: Kupno A4 B6 3.0

ScaniaDriver napisał(a):
Jak silnik kosztuje 8k to coś znaczy na darmo tyle nie kosztuje


równie dobrze może kosztować tyle bo jest tego bardzi mało, zazwyczaj kilka sztuk

dużo ludzi pisze o pękających głowicach ale czy one faktycznie tam są jakieś inne, skoro w 2.4, 2.8 i 2.7TT można zakładać zeminnie głowice to w 3.0 raczej też

Autor:  metyoo [ 15.gru.2012 15:54:42 ]
Tytuł:  Re: Kupno A4 B6 3.0

Do 3.0 nie założysz głowic z innych pojemności, bo to całkiem inna konstrukcja, chociażby ze względu na zmienne fazy rozrządu...

Autor:  hubos21 [ 15.gru.2012 17:01:49 ]
Tytuł:  Re: Kupno A4 B6 3.0

a 2.7 ich nie ma? sam fazator to chyba jeszcze nie problem bo w 1.8 20V też niektóre mają a niektóre nie a sama głowica jest taka sama

Autor:  metyoo [ 15.gru.2012 18:50:20 ]
Tytuł:  Re: Kupno A4 B6 3.0

2.7T i 2.8 mają takie same głowice, jednakże wymienić trzeba z magistralą olejową, natomiast głowica od 3.0 nie podejdzie do żadnego. Pomijam fakt ceny zakupu każdej z nich. Po prosu jeśli w 3.0 coś się wysra koszt naprawy/wymiany jest stosunkowo wyższy, niż w 2.7T, bo za cenę słupka 3.0, dostaniesz kompletny silnik 2.7T z osprzętem i jeszcze na kilka skrzynek wódki zostanie :D
Pomijając osprzęt 2.7T (bo jest go o wiele więcej niż w 3.0), silnik (słupek) jest pancerny i wiele znosi. Oryginalne części w tym silniku z powodzeniem znoszą moc przekraczającą 400 koni.
W 3.0 oprócz głowic, czytałem o pękających blokach w okolicy cylindrów, a to w przeciwieństwie do głowic, rzecz nie do naprawy...

Autor:  hubos21 [ 15.gru.2012 19:56:51 ]
Tytuł:  Re: Kupno A4 B6 3.0

3.0 jest ciekawa opcja z manualem, ma 6 biegów

Autor:  yooo25 [ 15.gru.2012 20:45:40 ]
Tytuł:  Re: Kupno A4 B6 3.0

Witam
byłem widziałem oglądałem.
W realu jeszcze lepiej niż na fotach.
Miernik Vag itd wszystko pracowało na wysokich obrotach.
Auto sprawdzone myślę że dobrze.

Kasa wypłacona i auto w domu.

Cylindry same z siebie nie pękną czy głowica...

Używanie auta z głową na pewno do ruiny go nie doprowadzą.

Jak się okazało dwóch moich znajomych ma te silniki w A6 C5 po dwa lata śmigania na LPG mówią że jest pięknie.

Silnik jedzie sam z siebie, super gada i jest ok.

W tych czasach wole A4 z małym przelotem świeżym środkiem itd niż z 600 000 tyś przebiegiem 1.9 tdi.

co ma się zepsuć to w każdym może paść.

Ja miałem kilka modeli audi w tym też super jednostkę 2.8 ACK w której okazja boli mnie do dziś :)

Od tego typa kiedyś kupiłem Audi B4 co pod koniec 2011 roku poszła za prawie 10 000 2,0 ABK 115km automat. z przebiegiem przy sprzedaży 130 000.

Autor:  martab99 [ 15.gru.2012 20:47:32 ]
Tytuł:  Re: Kupno A4 B6 3.0

No i niech służy- gratulacje i powodzenia ;)

Autor:  hubos21 [ 15.gru.2012 20:52:23 ]
Tytuł:  Re: Kupno A4 B6 3.0

głowica może pęknąc w każdym aucie, blok silnika jakoś nie chcę mi się wierzyć żeby pękał przy cylindrach skoro mamy taką samą średnicę tłoka co w ACK a tylko skok jest większy

P.S.

oby 3.0 mniej Cię bolało niż 2.8 :D

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/