.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=120784 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | loku1985 [ 19.gru.2012 02:06:41 ] |
Tytuł: | S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT |
Witam, jestem teraz na etapie szukania nowego wozidełka. Auta będę potrzebował do codziennego użytkowania ale musi mieć ono zacięcie sportowe. Lubię komfortowo się przemieszczać więc bardzo twarde zawieszenie raczej będzie u mnie opadać. Obecnie jeżdżę audi a6 c4 2,8 174km automatem i tak czasem brakuje mi mocy;) Moje auto jest teraz na sprzedaż więc jak ktoś chętny to zapraszam na priv. Od razu uprzedzę złośliwe komentarze niektórych. Wiem że koszta eksploatacyjne modeli z tematu są znacznie większe niż moje obecne i się z tym liczę. To samo jeśli chodzi o spalanie choć tu muszę zaznaczyć że na pewno będę zakładał gaz albo kupię już z gazem. Do wydania mam około 20 tyś może do 25 max. Oto moje typy: 1. Audi s6 c4 4,2 tylko manual w automacie za dużo się traci. Tylko że jest strasznie trudno go wyrwać a jak już jest to za niemałą cenę około 16 tyś. Tu trochę się boję że może dla mnie będzie za twarda zawiecha bo nigdy nie jechałem i nie wiem czy duża różnica jest miedzy zwykłym a6 c4 bo taki mi nawet odpowiada. 2. Audi a6 c5 2,7BIT tylko manual z podobnych względów jak wyżej. Tylko tutaj najtrudniejszy temat do ogarnięcia to gaz. Ceny zaskakująco podobne to zadbanych s6 c4. Nie wiem czy będę modził może tak a może nie jest to dla mnie priorytet. 3. Audi a6 c5 4,2 tutaj nie ma wyboru musi być tip. W nim największy problem to asb ale podobno na Tipie nie traci się już tak bardzo jak w starszych automatach poza tym jest możliwość zmiany sekwencyjnej więc może nie jest tak tragicznie. Oczywiście cena tego modelu jest około 4-5 tyś większa niż pozostałe 2 ale to wiem. Raczej nie proponujcie mi S6 c5 bo to za wysokie dla mnie progi a poza tym chyba nie chcę tracić na komforcie. Koszty utrzymania chyba najmniejsze w c4 ale to stare auto i może być różnie. Mi najbardziej zależy na opinii który z tych samochodów daje największą frajdę z jazdy z zachowaniem jak największego komfortu jazdy i ciszy w kabinie nawet przy większej prędkości (oczywiście wiem że to nie nie a8). Spalanie LPG chyba najmniejsze przy 2,7 ale i tak wiem na ile się muszę przygotować. Zaznaczam jeszcze że mieszkam w górach i czasem zdarza się jeździć nie tylko po autostradach;) Autko chciałbym kupić tak na 3-4 lata. Oczywiście wszystkie modele interesują mnie tylko w kombi i 4x4 bo czasem coś mi zdarza przewieść większego. A jak wygląda ładowność bagażnika c5 w porównaniu do c4? |
Autor: | metyoo [ 19.gru.2012 08:43:24 ] |
Tytuł: | Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT |
Zacznę od końca. Bagażniki są porównywalnej wielkości z lekką przewagą C5. Silnik to niestety już twoja broszka, musisz wiedzieć czego chcesz. Albo wolnossące i niezawodne V8, które jaki dźwięk z tłumika wydobywa, każdy z nas wie, albo doładowany V6, który w sumie też jest udaną konstrukcją, ale z racji większej ilości osprzętu ma większą podatność na awarie, choć awarie właściwie dotyczą tylko osprzętu, bo sam słupek jest równie pancerny jak V8. 2.7T daje jednak to czego V8 nie może zaoferować, czyli manual i ogromne możliwości podkręcania osiągów... Jeśli chodzi o LPG w 2.7T to każdy rozgarnięty gazownik założy do niego instalację i dobrze ją wystroi, z resztą jak i w V8. Ogólnie dobry gazownik to podstawa niezależnie od silnika ![]() Spalanie 2.7T na pewno niższe niż w V8, ale nie jest to porażająca różnica, bo jeśli się chce to można mocno zbliżyć się ze spalaniem do V8, ale przy spokojniejszej jeździe na pewno będzie oszczędniejszy. Dostęp do części jest bardzo dobry niezależnie od wersji silnikowej, a ceny też z nóg nie zwalają. Jeszcze jedno, widzę, że ważna dla ciebie sprawa, czyli zawieszenie. 2.7T również posiada fabrycznie usztywnione zawieszenie, ale nie masz się czego obawiać, bo taczka to to nie jest i można naprawdę komfortowo podróżować i V6, i V8. PS. Żeby upolować 2.7T w manualu musisz uzbroić się w cierpliwość ![]() Powodzenia |
Autor: | Zagor [ 19.gru.2012 10:02:51 ] |
Tytuł: | Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT |
Ja dołożę tylko od siebie że w A6 C5 4.2 ze sportowym zacięciem nie ma nic wspólnego - to limuzyna z dużym silnikiem (baaardzo długie przełożenie główne dyfrów), w przypadku S6 jest inaczej, auto dużo chętniej przyspiesza, niezależnie od rpm. Fabryczny zawias S6 (1BD) jest -10 w stosunku do serii czyli 1BA, i naprawdę jeździ się na tym bardzo wygodnie, w A4 miałem 1BE i 16" i nie jest gorzej teraz na 18". Resztę wyklarował metyoo. |
Autor: | loku1985 [ 19.gru.2012 10:36:54 ] |
Tytuł: | Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT |
Może z tym sportowy zacięciem to przesadziłem. Chodziło mi o to żeby spokojnie wyprzedzić w czasie trasy i może czasem szybciej ruszyć spod świateł. Nie będę się ścigał i dużo wyżej cenię komfort. Tak jak mówiłem na s6 c5 mnie nie stać a nie chcę kupować trupa i nie mieć potem nawet na pakiet startowy. A jeśli już o tym piszę to jak wygląda porównanie pakietu startowego dla wymienionych przeze mnie modeli łącznie z założeniem lpg? Pewnie w c4 najtaniej? Apropo C4 S6 nikt o nim nie wspomniał. Czyli co auto wypada zbyt blado w porównaniu z młodszymi braćmi? A jeśli chodzi o dostępność 2,7BIT w manualu to jest dokładnie 7 na allegro oczywiście nie wiem w jakim stanie ale coś jest;) |
Autor: | Zagor [ 19.gru.2012 10:39:40 ] |
Tytuł: | Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT |
Pakiet start, dla wysztkich tych aut będzie na podobnym poziomie, jedynie te które mają tip'a dołożą ci ok 6 stówek za wymianę oleju i filtra w skrzyni. Reszta, tak podstawa - rozrząd, filtry, płyny - 2,5-3k trzeba liczyć. |
Autor: | loku1985 [ 19.gru.2012 10:51:32 ] |
Tytuł: | Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT |
Rozrząd w starej s6 to podobny koszt jak w nowych a6? myślałem że te nowe to znacznie droższe ale coś musiałem pomieszać. Dalej nie jestem zdecydowany co do wyboru bo znów słyszałem że c5 ma trochę problemy z rdzą które raczej nie dotyczą c4 (lepszy ocynk). I tak pewnie będzie wszystko zależne od danego modelu. Na początek skupię się na wybraniu jak najzdrowszego modelu silnik zostawię na drugim planie. Choć dźwięk v8 to naprawdę bajka. Muszę jeszcze poszukać gdzieś w okolicy czy jest wogóle ogarnięty mechanik od BIT bo jak nie to bedę mial z tym problem. Może ktoś zna kogoś z okolic Jeleniej? Jak nikogo nie znajdę to jeden samochód niestety sam się wykluczy. |
Autor: | smola2 [ 19.gru.2012 10:57:37 ] |
Tytuł: | Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT |
S6 C4 to megafajne wozidło ale w PL raczej nie szukaj. Chyba, że z polecenia. Spójrz na mobile.de ile stoją zadbane sztuki. Pakiet startowy, jak wspomnieli koledzy na podobnym poziomie. Z tym, że 2.7 wymaga więcej uwagi przy kupnie, bo jak się okaże, że któraś turbinka się poci to koszty mogą przerosnąć V8 ![]() Jeśli chodzi o zawieszenie to myślę, że w żadnym z wymienionych modeli nie będziesz zawiedziony, no chyba że wrzucisz jakieś 18" czy 19". To są limuzyny klasy wyższej średniej więc musi być wygodnie. W kwestii skrzyni powiem tyle, że ja swoim jeżdżę już 1,5 roku a wolałbym mieć jednak manual...Co nie zmienia faktu, że Tip bardzo ładnie pracuje i zmiany biegów są niemal niewyczuwalne. loku1985 napisał(a): Rozrząd w starej s6 to podobny koszt jak w nowych a6? Tu się rozchodzi o konstrukcję, V8 wymaga więcej roboty i części bo rozrząd jest "podwójny". Chyba, że masz na myśli 2.2T.... |
Autor: | gitmar [ 19.gru.2012 11:05:17 ] |
Tytuł: | Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT |
Jeśli chodzi o zawieszenie w S6 C4 to będzie ono odczuwalnie twardsze od zwykłej A6 (miałem kilka sztuk, teraz mam S6). eSę kupiłem na felgach Bolero z oponami 245/40/17 (czyli fabryczne ogumienie). Komfortu na tym nie ma, prowadzi się na równej drodze całkiem całkiem. Na okres jesienno-zimowo-wczesnowiosenny (chociaż zimą w okresie "solenia" auto stoi w garażu ![]() ![]() Wiadomo - auto ma już swoje lata. Jak znajdziesz zadbany egzemplarz to jeszcze dłuuugo posłuży, ale szanse na to są już niewielkie. Te które jeżdżą i mają się dobrze albo zostają w jednych rękach, albo odpowiednio kosztują. Najprędzej coś można wyrwać z CH, ale na taniość nie licz. To co przewija się przez allegro itp zwykle stoi w cenach 10-12 tys. lecz do stanu zadowalającego wiele im brakuje. Moja pewnie zostanie na długo, albo na dożywocie, chyba że trafi się jakiś szaleniec gotowy wyłożyć worek gotówki ![]() Koszta....zaraz będzie dwa lata (niewiele ponad 30kkm) jak ją mam i np.w tym roku nie wiem że mam auto. Na początku zrobiłem rozrząd - 1000zł części (dobre zamienniki - INA,Conti,HEPU), łożysko wiskozy ok.220zł, napęd paska PK INA (nie pamiętam - 200zł ![]() świece Bosch platynowe - coś ponad 200zł za komplet, szczotkotrzymacz alternatora (wymieniłem na wszelki wypadek) - ok.40-50zł, wahacz - ok.300zł Lemforder, zbieżność, wymiana oleju i......chyba nic więcej. Uwierz że auto służy bezawaryjnie, latem robi trasy po 1500km w jedną stronę.... Manual do 100 km/h będzie szybszy zdecydowanie, ale czy takiego znajdziesz w rozsądnej cenie (czyli takiej jaką by chciała większość piszących tu userów) i przede wszystkim stanie zadowalającym...wątpię ![]() |
Autor: | zioolko [ 19.gru.2012 11:18:01 ] |
Tytuł: | Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT |
loku1985 napisał(a): Może z tym sportowy zacięciem to przesadziłem. Chodziło mi o to żeby spokojnie wyprzedzić w czasie trasy i może czasem szybciej ruszyć spod świateł. Co ty chcesz w trasie wyprzedać, że V8/2.7 w automacie nie da rady? Z ruszaniem j/w Przecież to w odpowiednich rękach są pociski. Chyba, że jako target do objechania masz klasę 911, albo auta typu GTI. |
Autor: | loku1985 [ 19.gru.2012 11:26:10 ] |
Tytuł: | Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT |
Nie chodzi o to że się nie da wyprzedzać. Chodzi o trochę zabawy przy tym;) Jeśli jest możliwość mieć manuala to dlaczego nie? A poza tym 2,7 z automatem ma podobno problemu z podniesieniem mocy. nie wiem czy będę to robił ale jak już się zdecyduje na ten silnik to nie chcę sobie zamykać do tego drogi;) Dzieki Gitmar za fachowe wyłożenie o S6. Tego się trochę obawiałem że może być dla mnie lekko za sztywne ale najlepiej będzie jak sam wsiądę i spróbuję. To twoja eSka na zimę się nie nadaje czy tak ją oszczędzasz? U mnie tak lekko by nie miała bo niezbyt dobrze odśnieżona droga przy moich górskich warunkach to norma dlatego też żadne obniżanie nie bardzo wchodzi w grę nie chcę szurać bo ubitym i oblodzonym śniegu. Szkoda auta. |
Autor: | Mareek [ 19.gru.2012 11:29:06 ] |
Tytuł: | Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT |
U mnie (s6 4.2 automat, bez gazu) serwis na 2 lata i 13kkm to jakies 4,5tys: rozrząd z alternatorem, amory przód, przegub, oleje, filtry. Zgoda z wypowiedzią kolegi gitmar z wyjątkiem.. gitmar napisał(a): Na I biegu nie wkręcisz wyżej niż 4500-4700 rpm, chyba że z kick-downa przy zwalnianiu. U mnie ze startu po zdecydowanym wciśnięciu gazu dociąga do 6-6.7 na I biegu, |
Autor: | gitmar [ 19.gru.2012 11:33:47 ] |
Tytuł: | Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT |
Mareek napisał(a): U mnie (s6 4.2 automat, bez gazu) serwis na 2 lata i 13kkm to jakies 4,5tys: rozrząd z alternatorem, amory przód, przegub, oleje, filtry. Zgoda z wypowiedzią kolegi gitmar z wyjątkiem.. gitmar napisał(a): Na I biegu nie wkręcisz wyżej niż 4500-4700 rpm, chyba że z kick-downa przy zwalnianiu. U mnie ze startu po zdecydowanym wciśnięciu gazu dociąga do 6-6.7 na I biegu, Owszem, ale jeśli go zblokujesz ![]() |
Autor: | Mareek [ 19.gru.2012 11:38:36 ] |
Tytuł: | Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT |
U mnie normalnie na D, bez blokady |
Autor: | loku1985 [ 19.gru.2012 11:38:48 ] |
Tytuł: | Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT |
Gdzieś też słyszałem że Q z automatem nie lubi takiego wciskania gazu i strzału z miejsca? Ale to taka opinia niczym nie potwierdzona może ktoś mi to wyjaśni z uwzględnieniem starej ASB z c4 i TIPa z C5? |
Autor: | Mareek [ 19.gru.2012 11:43:32 ] |
Tytuł: | Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT |
Automat na pewno nie lubi "takiego" wciskania gazu gdy skrzynia jest zimna. Poza tym, czemu nie? Nie mówię tu o ciągłym ruszaniu na max bucie, tylko raz na jakiś czas. |
Autor: | gitmar [ 19.gru.2012 11:44:13 ] |
Tytuł: | Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT |
Żaden automat (a zwłaszcza starszy) nie lubi szarpania, strzałów. Na starcie konwerter skrzyni największe baty dostaje. Automat raczej dla spokojnych ludzi ![]() |
Autor: | Mareek [ 19.gru.2012 11:59:46 ] |
Tytuł: | Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT |
Na pewno trzeba szanować automatyczną skrzynię, zresztą uturbione auto też nie lubi niektórych zachowań, ale wg mnie automat nie jest dedykowany wyłącznie dla spokojnych ludzi (w rozumieniu szybkiego startu, bo do upalania to automat raczej się nie nada). Gdyby był tylko dla spokojnych ludzi to Mercedes nie wrzucałby jedynie skrzyni automatycznej do modelu E500 z tamtych lat. |
Autor: | j@cek [ 19.gru.2012 12:04:24 ] |
Tytuł: | Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT |
Czyli jeśli C4 4.2 to tylko w automacie ? ps. No ale nie ma już zadbanych ekgemplarzy, no chyba, że Moderator będzie sprzedawał ![]() Jeśli miałbym coś doradzić, to szukaj S6 C4 4.2 w sedanie, zdecydowanie lepiej wyciszony jak avant, ładnejszy i bardzo komfortowy. |
Autor: | loku1985 [ 19.gru.2012 12:15:01 ] |
Tytuł: | Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT |
Naszło mnie jeszcze pytanie apropo ASB w c4 i TIPa. Wyczytałem że asb w c4 ma 3 tryby pracy do jazdy dziadkowej szybkiej i bardzo szybkiej i dostosowuje się do kierowcy. O ile to prawda to czy coś takiego też jest w TIPie? I jeszcze jak działa to sekwencyjne zmienianie biegów w TIPie? Czy jest się czym pobawić czy to taki bajer tylko. w a6 c5 4,2 rozumiem ze są tylko TIP bo multi było montowane tylko w przednionapędówkach? i jeszcze jedno TIP jest 4 czy 5 biegowy? Jeszcze pytanie do użytkowników s6 c4 czy zmienilibyście swoje fury na a6 c5 4,2 lub s6 c5? j@cek napisał(a): Jeśli miałbym coś doradzić, to szukaj S6 C4 4.2 w sedanie, zdecydowanie lepiej wyciszony jak avant, ładnejszy i bardzo komfortowy. niestety sedan mnie nie interesuje bo tak jak pisałem czasem zdarza się coś większego przewozić. A ładnego sedana ma teraz kolega zientek na sprzedaż i to bodajże w manualu ![]() Nie pisz posta pod postem - używaj opcji EDYTUJ. Scaliłem dwa Towje posty. Gitmar |
Autor: | Mareek [ 19.gru.2012 12:23:38 ] |
Tytuł: | Re: S6 c4 czy a6 c5 4,2 a może c5 2,7BIT |
loku1985 napisał(a): Naszło mnie jeszcze pytanie apropo ASB w c4 i TIPa. Wyczytałem że asb w c4 ma 3 tryby pracy do jazdy dziadkowej szybkiej i bardzo szybkiej i dostosowuje się do kierowcy. O ile to prawda (...) Prawda. loku1985 napisał(a): Jeszcze pytanie do użytkowników s6 c4 czy zmienilibyście swoje fury na a6 c5 4,2 lub s6 c5? Nie myślę o zmianie, chociaż czasem mnie ktoś molestuje o sprzedaż. Co najwyżej mogę coś kiedyś dokupić. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |