.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
2,4 PB czy 2,7TDI w A6C6 avant? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=121051 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | win75 [ 05.sty.2013 18:43:06 ] |
Tytuł: | 2,4 PB czy 2,7TDI w A6C6 avant? |
Bardzo Was proszę o podpowiedz, wynikającą z Waszych doświadczeń, przemyśleń - gdybyście postanowili, że kupujecie duże, komfortowe kombi do 60 tys. PLN i wybieracie spośród avantów A6C6 z silnikiem 2,4 benzyna albo 2,7 TDI to który silnik wybralibyście? Dodatkowym założeniem jest też to, że skrzynia ma być manualna i pożądany jest napęd quattro. Zresztą z tymi akurat motorami quattro nigdy nie idzie w parze z automatem - jest jedno albo drugie albo żadne. Może ktoś z Was szukał albo szuka samochodu w takiej właśnie konfiguracji? I czy możecie potwierdzić, że niezwykle trudno jest trafić takiego avanta nie wspominając już o wersji S-line albo w quattro??? |
Autor: | win75 [ 05.sty.2013 18:52:30 ] |
Tytuł: | Re: 2,4 PB czy 2,7TDI w A6C6 avant? |
A może lepiej przenieść ten temat do działu kupujemy audi bo tutaj raczej zadawane są konkretne pytania dotyczące bolączek danego silnika itp. |
Autor: | majkel1615 [ 05.sty.2013 18:59:04 ] |
Tytuł: | Re: 2,4 PB czy 2,7TDI w A6C6 avant? |
do 60 kołą to będzie pewnie nie za nowy egzemplarz, więc pokusiłbym się o 2.4 quattro i manual, ale tego jest tyle, co kot napłakał, chyba że w de. Można jeszcze trafić 2.4 bez fsi co idzie dobrze zagazować, a i silnik uchodzi za bezawaryjny. |
Autor: | hubos21 [ 05.sty.2013 19:08:25 ] |
Tytuł: | Re: 2,4 PB czy 2,7TDI w A6C6 avant? |
mam czasem okazję podróżować C6 2.4 ale bez quattro na miejscu pasażera i silnik jakoś sobie radzi, spalanie gazu jak w C4 2.0 gaz znosi dobrze, jest to trochę inny silnik niż w C5, ma więcej mocy, jest na cewkach i ma łańcuch rorrządu, nie wiem jak Q ale ośka ma 6 biegów krótko zestopniowanych, z bolączek to padające cewki (jest/była akcja serwisowa na cewki w tym silniku) gdzieś tam ktoś pisał o problemach z napinaczem łańcucha i dośc częśto pokazuje błąd przepustnicy, jest elektorniczna, najbardziej co mi się podoba to na postoju nie czuje się, że silnik pracuje, zero wibracji+dobre wyciszenie |
Autor: | majkel1615 [ 05.sty.2013 19:09:41 ] |
Tytuł: | Re: 2,4 PB czy 2,7TDI w A6C6 avant? |
@hubos21 ale chyba mniej uciążliwy silnik aniżeli 2.7 np z 2005 roku ? ![]() |
Autor: | hubos21 [ 05.sty.2013 19:11:22 ] |
Tytuł: | Re: 2,4 PB czy 2,7TDI w A6C6 avant? |
z 2.7 nie miałem styczności więc nic o nim nie moge napisać ![]() |
Autor: | win75 [ 05.sty.2013 20:42:59 ] |
Tytuł: | Re: 2,4 PB czy 2,7TDI w A6C6 avant? |
No właśnie - tych z silnikiem 2,4 jest tyle co kot napłakał, zresztą tych z 2,7 TDI niewiele więcej. Osobiście celuję obecnie nieco niżej, ale za to w taką małą perełkę która jest znacznie bardziej dostępna od wspomnianych wyżej A6 czyli A4B6 w S-line z bezproblemowym 1,9 TDI. Samochód na pewno bardziej zwrotny i lepszy na miasto niż A6C6. Z drugiej jednak strony w A4 brak jest tego luksusu i komfortu, wyciszenia i dużego bagażnika a często brak pełnej elektryki (np. brak elektryki tylnych szyb w A4 wydaje się być nieco żenujący w samochodzie klasy sredniej premium). Wracając do A6C6 avant to też dobrze byłoby trafić jakiegoś S-line, bo z małymi kołami welurowymi fotelami, prostymi kierownicami to wyglądają jak takie wielkie budy bez wyrazu. Miałem okazję przejechać sie kawałek A6 z jednym i drugim z silników. W 2,4 brak jest turbodziury, może nie przyspiesza ogromnie za to bez zwłoki, na wiekszych obrotach pomimo wyciszenia słychać że to V6. Z kolei 2,7 też fajnie brzmi w koncu to nie jest klekot 4 cylindrowy, jeszcze lepiej przyspiesza i troche mniej pali od 2,4. W 2,7 obawiam się głównie DPF-a, bo co z tego że ja go usunę jeżeli przez 5 lat ktoś zarzynał silnik jeżdząc nim tylko po mieście (czyli rozrzedzał olej silnikowy paliwem bo nie wypalał sadzy na DPF-ie) Od 2006r podobno poprawiono napinacze a wtryskiwacze już nie przelewały za to te nieszczęsne piezoelektryki. Bo jak już ktoś wspomniał na forum to te parę tysięcy na wymianę napinaczy i łańcucha raz na 200tys. km można odżałować. Zresztą często słyszałem też od użytkowników z silnikiem 2,4 że również i w nim często wymagana jest wymiana napinaczy po 200tys. km (chociaż poddany jest znacznie mniejszym momentom obrotowym niż 2,7 TDI) Z pewnością 2,4 w porównaniu do 2,7 wydaję się być wyborem bardziej bezpiecznym. Czy możecie potwierdzić albo zaprzeczyć przedstawionym powyżej opiniom? |
Autor: | j@cek [ 05.sty.2013 20:57:46 ] |
Tytuł: | Re: 2,4 PB czy 2,7TDI w A6C6 avant? |
Witaj, Moj znajomy ma 2.4 quattro + 6 skrzynia oczywiście z sekwencyjnym LPG . Auto jeździ bez problemu, nic się nie dzieje z cewkami oraz napinaczem łańcucha rozrządu. Spalanie 11-14 LPG. Znajomy bardzo zadowolony, ja na dupohamowni stwierdzam, że autko jeździ podobanie jak 2.8 ACK. Ps. Autem znajomy zrobił 60 tys w 2 lata bez problemów i bezobsługowo, jedyny mankament to bardzo słabe wyposażenie C6 z silnikiem 2.4 (np. ręczna klima ) Osobiście polecam 2.4 to zdecydowanie bezpieczniejsza opcja jak 2.7 manual lub 2.7 multitronic |
Autor: | hubos21 [ 05.sty.2013 21:49:32 ] |
Tytuł: | Re: 2,4 PB czy 2,7TDI w A6C6 avant? |
J@cek mój szwagier, który ma tą C6 2.4 ma też B5 ACK i mimo, że to quattro i automat to C6 jedank gorzej się zbiera, z cewkami niby nic się nie dzieje ale 3 padły, jak wspomniałem można jeszcze chyba podjechać do serwisu na wymianą w ramach akcji serwisowej bo były jakieś wadliwe BREMi a skoro można dostać coś za free to czemu nie skorzystać ![]() win75 napisał(a): Miałem okazję przejechać sie kawałek A6 z jednym i drugim z silników. W 2,4 brak jest turbodziury nic dziwnego bo to silnik wolnossący ![]() |
Autor: | win75 [ 05.sty.2013 22:55:32 ] |
Tytuł: | Re: 2,4 PB czy 2,7TDI w A6C6 avant? |
Oczywiście, że 2,4 to wolnossacy - powinienem od razu podkreślić że skoro to jest silnik wolnossacy to odpada problem turbodziury. Nie ma też problemu w postaci turbosprezarki, ale dwumasa jest i czasem obluzowane klapki kolektora. A tak apropos tych ostatnich - czy one zawsze sie luzuja co jakiś czas czy też jednorazowa naprawa rozwiązuje problem definitywnie? Z czego to wynika - z eksploatacji czy jakiejś wady konstrukcyjnej bądź materiałowej? |
Autor: | hubos21 [ 05.sty.2013 22:56:35 ] |
Tytuł: | Re: 2,4 PB czy 2,7TDI w A6C6 avant? |
nie wiem, o klapakch w 2.4 nic nie słyszałem |
Autor: | Frolik [ 13.sty.2013 22:21:47 ] |
Tytuł: | Re: 2,4 PB czy 2,7TDI w A6C6 avant? |
2.4 raczej nie ma klapek. Ma za to usterkowy i wadliwy łancuch rozrząu i słabe napinacze. Ogólnie oba silniki wymienione w tym temacie to słabe jednostki. 2.7 TDI można brac, ale w wersji poprawionej po 2009 roku. Starsza ma straszne wady. 10 tys zł na początek na poprawienie tych wad. Jesli ktos chce- to droga wolna, po poprawkach ten silnik daje rade. win75 napisał(a): Z pewnością 2,4 w porównaniu do 2,7 wydaję się być wyborem bardziej bezpiecznym. Czy możecie potwierdzić albo zaprzeczyć przedstawionym powyżej opiniom? Jest bezpieczniejszy, to na pewno, ale nie jest godny polecenia. Jesli mówilibysmy o 2.7 po 2009 roku - to 2.7 TDI bylby lepszy, bo jest juz poprawiony, bez wad. Te poprawki z 2006 roku są bardzo małe, praktycznie nic nie dają. I tak cały rozrząd do zmiany od razu po zakupie, albo jezdzimy miną. Osobiscie - to jakbym mial brac C6 to tylko po 2009 roku. Jesli na siłe ktos musi miec starsze C6 - to najlepszy tam silnik to 2.0 TFSI. Nieusterkowy, pali mało i jedzie lepiej niz 2.4 . Ma świetny momement obrotowy, dostepny juz przy niskich obrotach. Scaliłem posty, lecz tym razem musi być zapłata. Upominałem Cię już Frolik. Leci ostrzeżenie. Gitmar |
Autor: | win75 [ 14.sty.2013 15:43:05 ] |
Tytuł: | Re: 2,4 PB czy 2,7TDI w A6C6 avant? |
Dziękuję Frolik za odpowiedz - tez wiele osob twierdzi, że 2,7 TDI to znaczaco poprawili dopiero po 2008 roku. A odnośnie tego 2,0TFSI to jak wyglada sprawa odkładania się nagaru? Czy to nie dotyczy silników FSI w wersji z turbo? - bo problem jest dosc powszechnie znany w silnikach z bezposrednim wtryskiem benzyny w tych wolnossacych czyli w FSI. |
Autor: | Frolik [ 14.sty.2013 19:08:10 ] |
Tytuł: | Re: 2,4 PB czy 2,7TDI w A6C6 avant? |
W TFSI nie ma tego problemu, ponoć. |
Autor: | mek1 [ 15.sty.2013 14:48:21 ] |
Tytuł: | Re: 2,4 PB czy 2,7TDI w A6C6 avant? |
na 100%, problem nagaru w dolocie dotyczy tylko wolnossących z bezpośrednim wtryskiem czyli FSI |
Autor: | win75 [ 23.sty.2013 10:20:23 ] |
Tytuł: | Re: 2,4 PB czy 2,7TDI w A6C6 avant? |
mek1 napisał(a): na 100%, problem nagaru w dolocie dotyczy tylko wolnossących z bezpośrednim wtryskiem czyli FSI Też właśnie gdzieś o tym czytałem, że problem nie dotyczy tych TFSI (chociaż w prasie do tej pory wymienia się FSI i TFSI jako te których dotyczy ten problem z nagarem - czy to wynika z kompletnej niewiedzy pismaków i powielaniu błędnych poglądów, bo jest na pewno wiele osób dla których T przed FSI nic nie znaczy). Chciałem natomiast dopytać o często podnoszoną kwestię odnosnie tych silników - czyli nadmierne pobieranie oleju. Czy dzieje się to w tych już mocno wyeksplatowanych, czy może jest jakaś seria tych motorów których ten problem dotyczy? Ja tylko pamiętam, że 2,0 TFSI weszły w audi od 2004 a od 2008 pomimo oznaczenia TFSI sa to tak naprawdę TSI czyli oprócz doładowania turbosprężarką jest dodatkowe doładowanie na niższych obrotach mechaniczne z kompresora. I co ciekawe nie jest wymagana do nich PB 98 moze być 95. Nie wiem tylko czy rozrząd jest w nich na łańcuchu, bo w tych wcześniejszych to jest chyba na pasku co wydaje się być zaletą. I jeszcze jedno - piszesz mek 1 o problemie nagaru w dolocie (wydawać by się to mogło sensowne, że skoro mamy ciśnienie z turbosprężarki to akurat w dolocie nie powinno się nic zbierać). Ale problem dotyczy chyba głównie zbierania się tego nagaru na tłokach w komorze spalania (widziałem zdjęcia chyba nawet na tym forum). |
Autor: | Frolik [ 24.sty.2013 07:57:17 ] |
Tytuł: | Re: 2,4 PB czy 2,7TDI w A6C6 avant? |
Do 2008 roku 2.0TFSI ma rozrząd na pasku, młodsze to juz są inne silniki i maja łancuch (zresztą awaryjny). Co do brania oleju - niektóre sztuki biorą od nowosci, inne nawet przy przebiegu ponad 200 tys km nie biorą niemal wcale. To taka loteria. |
Autor: | mek1 [ 24.sty.2013 08:14:54 ] |
Tytuł: | Re: 2,4 PB czy 2,7TDI w A6C6 avant? |
pierwsze słysz o nagarze na tłokach, co najwyżej na zaworach ale w dolocie jak np tutaj http://www.audizine.com/forum/showthread.php/336352-Audi-FSI-Engine-Carbon-Build-up-Megathread, nagar w komorze spalania to raczej zepsuty motor, ale może o czymś nie wiem a tu masz chyba najbardziej znany wątek dotyczący fsi i nagaru http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=77606 |
Autor: | win75 [ 24.sty.2013 10:55:23 ] |
Tytuł: | Re: 2,4 PB czy 2,7TDI w A6C6 avant? |
mek1 napisał(a): pierwsze słysz o nagarze na tłokach, co najwyżej na zaworach ale w dolocie jak np tutaj http://www.audizine.com/forum/showthread.php/336352-Audi-FSI-Engine-Carbon-Build-up-Megathread, nagar w komorze spalania to raczej zepsuty motor, ale może o czymś nie wiem a tu masz chyba najbardziej znany wątek dotyczący fsi i nagaru http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=77606 Przepraszam, masz rację chodzi o ten nagar na zaworach. Czyli co, w silnikach FSI z turbodoładowaniem (czyli TFSI) ten syf tam się nie zbiera? Sorry, trochę mam dzisiaj urwanie glowy w pracy i nie zauważyłem jak napisałeś wczesniej że ten problem na 100% dotyczy tylko FSI. A czym się to uzasadnia? Ciśnieniem z turbo? Była też jakaś rzeczowa dyskusja na ten temat? Bo np. w prasie często się podkreśla żew problem dotyczy zarówno tych FSI jak i TFSI. |
Autor: | win75 [ 26.sty.2013 21:07:03 ] |
Tytuł: | Re: 2,4 PB czy 2,7TDI w A6C6 avant? |
Napisałeś Frolik, że w tych starszych A6C6 najlepszym wyborem byłby ten 2.0 TFSI (w końcu to on chyba zdobył wówczas nagrody) Powiem szczerze, że czas mnie trochę nagli, bo znajomy chce wiedzieć co konkretnie potrzebuję a ja nie mam za bardzo teraz czasu aby śledzić niuanse zwiazane z ewolucją silnika 2.0 TFSI. Podobno (info od pracowników ASO) ten zwiekszony pobor oleju trafiał się w tych silnikach zmodernizowanych po 2007 r. I dalej rozrząd jest na pasku (w 1,8 TFSI zmienili na łańcuch a w 1,4 dołozyli chyba jeszcze kompresor - nieważne, nie o te silniki się rozchodzi). A tak wogóle to koncern VW ma powrócić do pasków rozrządu. Skoro tak ciężko jest trafić A4 B6 w S-Line 1,9 TDI godnego uwagi, stoję przed alternatywą kupienia młodszego do 2007 roku: 1) A4B7 avant z 1,8 T 163KM (ew. 1,9 TDI 115KM) 2) A4B7 avant z 2,0 TFSI (200 lub 220 KM) 3) A6C6 avant z 2,0 TFSI (170 KM) Chciałbym w wersji quattro i w S-line. Obawiam się, że w A6C6 ten 2,0 TFSI jest bazowym i pewnie nie kupię jej ani w quattro ani w S-Line, podobnie zreszta jak A4B7 z 1,9TDI Co do dwóch pierwszych pozycji to chyba będzie trzeba brać co tylko się trafi - jak sądzicie? I przepraszam, że odbiegłem trochę od tematu który dotyczy innych motorów - ale coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że łańcuch w rozrządzie to tylko same kłopoty. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |