.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.lut.2025 13:04:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty?
PostNapisane: 06.lut.2013 10:34:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2013 09:48:38
Posty: 2
Witam,

Mam dylemat tak jak w temacie, chcę kupić na zimę jakieś quattro, z racji możliwości finansowych i sentymentu do starych aut padło na 100 c3 lub 80 b2. Silniki raczej nie będę przebierać, taki jaki będzie w dobrym stanie. Najbardziej interesuje mnie kwestia jazdy po zakrętach w warunkach zarówno słabej przyczepności czyli np na mokrym, na śniegu jak i wtedy kiedy droga jest sucha. Które z dwóch wyżej wymienionych samochodów będzie lepiej spisywać się w zakrętach?
Masa własna i trójkątny wahacz przemawia za 80, ale przyznam szczerze 100 bardziej mi się podoba i nie ma jej tyle na drodze.

Pomóżcie ;)

ps. szukałem podobnych tematów ale wszyscy skupiają się raczej na komforcie, kosztach eksploatacji zamiast właśnie na wrażeniach z jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty?
PostNapisane: 06.lut.2013 10:45:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
za setką przemawiają : lepsze rozłożenie masy w poślizgu, możliwość założenia opon zimowych większych i na większym profilu - kopny śnieg Ci niegroźny. Minusem jest większa masa i przez to potrzeba więcej pary w kołach, żeby jeździć wygibasami.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty?
PostNapisane: 06.lut.2013 10:46:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
http://www.youtube.com/watch?v=0vrsDXLunxI

i wszystko jasne...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty?
PostNapisane: 06.lut.2013 11:53:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2013 09:48:38
Posty: 2
filmik widziałem, fajny. Ale bardziej interesuje mnie porównanie czy 100 też da tak radę czy nie bardzo? Wygibasów nie potrzebuje mam od tego Rwd na lato, chodzi mi po prostu o jak najszybsze pokonywanie zakrętów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty?
PostNapisane: 06.lut.2013 13:25:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2012 18:32:13
Posty: 708
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Audi 200 20V turbo quattro
ja mam 100qt c3 i fajnie tym klamotem robi się "wygibasy". Dla mnie gabaryty tego samochodu potęgują frajdę :)
Jak pisali poprzednicy, na korzyść c3 przemawia masa auta, co w połączeniu z quattro, pozwala na dosyć szybkie pokonywanie zakrętów (może moje doświadczenia z q są jeszcze małe, ale pamiętam jak pierwszy raz wsiadłem w ten samochód i zrobiłem 200 km, po mazurskich krętych drogach, to zrozumiałem o co w tym wszystkim chodzi:))

_________________

Audi 200 quattro 20V turbo '89 sedan
Audi V8 d11 4.2 '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty?
PostNapisane: 06.lut.2013 13:46:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2734
Lokalizacja: Kr
B3 mniejsze, tym samym zwinniejsze. Logicznie, czym mniejsza i lżejsza krowa, tym lepiej się prowadzi. Tak mi się wydaje :P

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty?
PostNapisane: 06.lut.2013 13:51:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
i tym bardziej ryje przodem ;) Zależy co kto lubi :)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty?
PostNapisane: 06.lut.2013 13:56:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2734
Lokalizacja: Kr
A to fakt :)

Torsen na tył w jednym i drugim przypadku zmieni obydwa samochody.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty?
PostNapisane: 06.lut.2013 14:24:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Nie wiem jak c3, bo nie mam z tym modelem doswiadczen, ale b3 ma blokadę tyłu - też się przydaje na śniegu.

ja bym stawiał na '80' ze względu na masę, silniki oraz lepszą podaż na rynku dobrych egzemplarzy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty?
PostNapisane: 06.lut.2013 23:12:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
to ja powiem krotko, mialem 90 b3q, bylo male i zwinne , mam 200tq z 2 torsenami , to w zasniezonych zakretach tez wydaje sie zwinne , ale na pewno czuc wiekszy gabaryt. B3 zawieszeniowo jest tansze . Reszta obslugi podobna :) Generalnie jak juz powiedzial Zgredek , kazdy z furakow da podwojny fun na 2 Torsenach w warunkach o ktore pytasz. :mikolaj:

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty?
PostNapisane: 07.lut.2013 15:36:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
zgredek27 napisał(a):
B3 mniejsze, tym samym zwinniejsze. Logicznie, czym mniejsza i lżejsza krowa, tym lepiej się prowadzi. Tak mi się wydaje :P


Kiedyś w zimę na parkingu spotkaliśmy się , Ja Coupe 2.3 20V quattro ,Arthurr A6 C5 2.8 quattro, Tomuś A8 4.2 quattro .... Zabawa w ganianego :peace: .
A8 odpadło przy pierwszym strzale, za cięzka krowa na takie wybryk. A6 dawało rade, ale najbardziej zwinne było Coupe..

Moim zdaniem waga tez robi duzo swojego. I jesli chcesz coś do zabawy to brałbym A90 :) .
Co do rycia przodem, to nie jest tak źle...
Nawet filmik się znalazł z tego naszego sciganka ;) http://www.youtube.com/watch?v=kU-hh3vJ ... A&index=30

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty?
PostNapisane: 07.lut.2013 19:31:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
ogólnie im lżejsze z przodu tym lepiej , brat teraz kupił b3 q za 2500 ale głowica do wymiany cena używki nie powala na kolana , minus to mechaniczny wtrysk , ogólnie b3 będzie tańsze w zakupie i utrzymaniu , jeżdzić się da , chyba ,że masz więcej ludzi do wożenia

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty?
PostNapisane: 07.lut.2013 19:35:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
W ogłoszeniach jest teraz fajne Coupe B3 q.Gdybym teraz miał trochę wolnej kasy to już by stała u mnie. Jak chłopaki pisali wyżej- Torsen w tył i nic więcej nie trzeba (no może z 200 kg mniej :) )
A jazda A/S8 w takich warunkach to średnia zabawa

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty?
PostNapisane: 07.lut.2013 19:56:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2011 09:23:09
Posty: 64
Lokalizacja: DKL
taki przykład
dlaczego VW nie zrobił WRC z Passata tylko z Polo?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty?
PostNapisane: 08.lut.2013 10:59:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
martab99 napisał(a):
W ogłoszeniach jest teraz fajne Coupe B3 q.Gdybym teraz miał trochę wolnej kasy to już by stała u mnie. Jak chłopaki pisali wyżej- Torsen w tył i nic więcej nie trzeba (no może z 200 kg mniej :) )


Coupe da się mocno odchudzić. Wyrzucic tylną kanapę, półkę, zdjąć wszystkie wygłuszenia z podłogi (będzie tego ze 30kg samych wygłuszeń). Można wymontować klimę. Przednie siedzenia zastąpic jakimiś lekkimi sportowymi.
Moja coupe z silnikiem 4.2 waży mniej niż seryjna z silnikiem 2.8 z klimą...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty?
PostNapisane: 08.lut.2013 15:25:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Frolik napisał(a):
martab99 napisał(a):
W ogłoszeniach jest teraz fajne Coupe B3 q.Gdybym teraz miał trochę wolnej kasy to już by stała u mnie. Jak chłopaki pisali wyżej- Torsen w tył i nic więcej nie trzeba (no może z 200 kg mniej :) )


Coupe da się mocno odchudzić. Wyrzucic tylną kanapę, półkę, zdjąć wszystkie wygłuszenia z podłogi (będzie tego ze 30kg samych wygłuszeń). Można wymontować klimę. Przednie siedzenia zastąpic jakimiś lekkimi sportowymi.


I dalej jest to ciężki klocek, tylko trochę mniej :)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty?
PostNapisane: 08.lut.2013 15:37:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no tysiąca z tego nie zrobisz bez wiercenia i wycinania ;) tylko potem strach jeździć :D

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty?
PostNapisane: 08.lut.2013 15:43:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Leo napisał(a):
no tysiąca z tego nie zrobisz bez wiercenia i wycinania ;) tylko potem strach jeździć :D

Dokładnie :peace:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty?
PostNapisane: 08.lut.2013 16:55:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Frolik napisał(a):
martab99 napisał(a):
W ogłoszeniach jest teraz fajne Coupe B3 q.Gdybym teraz miał trochę wolnej kasy to już by stała u mnie. Jak chłopaki pisali wyżej- Torsen w tył i nic więcej nie trzeba (no może z 200 kg mniej :) )


Coupe da się mocno odchudzić. Wyrzucic tylną kanapę, półkę, zdjąć wszystkie wygłuszenia z podłogi (będzie tego ze 30kg samych wygłuszeń). Można wymontować klimę. Przednie siedzenia zastąpic jakimiś lekkimi sportowymi.
Moja coupe z silnikiem 4.2 waży mniej niż seryjna z silnikiem 2.8 z klimą...


A tylne koła wtedy nie będą wisieć w powietrzu po takiej kuracji odchudzającej ;) ?
Coś mi się wydaje, że to 4.2 to trochę ciężkawe jest na przód w takim krótkim aucie.
Ryje w winklach nosem jak nic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty?
PostNapisane: 08.lut.2013 21:21:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
dużej różnicy nie będzie, jedna dobra kolacja ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: