.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=121621 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | jari666 [ 06.lut.2013 10:34:31 ] |
Tytuł: | 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? |
Witam, Mam dylemat tak jak w temacie, chcę kupić na zimę jakieś quattro, z racji możliwości finansowych i sentymentu do starych aut padło na 100 c3 lub 80 b2. Silniki raczej nie będę przebierać, taki jaki będzie w dobrym stanie. Najbardziej interesuje mnie kwestia jazdy po zakrętach w warunkach zarówno słabej przyczepności czyli np na mokrym, na śniegu jak i wtedy kiedy droga jest sucha. Które z dwóch wyżej wymienionych samochodów będzie lepiej spisywać się w zakrętach? Masa własna i trójkątny wahacz przemawia za 80, ale przyznam szczerze 100 bardziej mi się podoba i nie ma jej tyle na drodze. Pomóżcie ![]() ps. szukałem podobnych tematów ale wszyscy skupiają się raczej na komforcie, kosztach eksploatacji zamiast właśnie na wrażeniach z jazdy. |
Autor: | Leo [ 06.lut.2013 10:45:37 ] |
Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? |
za setką przemawiają : lepsze rozłożenie masy w poślizgu, możliwość założenia opon zimowych większych i na większym profilu - kopny śnieg Ci niegroźny. Minusem jest większa masa i przez to potrzeba więcej pary w kołach, żeby jeździć wygibasami. |
Autor: | przemik [ 06.lut.2013 10:46:32 ] |
Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? |
http://www.youtube.com/watch?v=0vrsDXLunxI i wszystko jasne... |
Autor: | jari666 [ 06.lut.2013 11:53:17 ] |
Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? |
filmik widziałem, fajny. Ale bardziej interesuje mnie porównanie czy 100 też da tak radę czy nie bardzo? Wygibasów nie potrzebuje mam od tego Rwd na lato, chodzi mi po prostu o jak najszybsze pokonywanie zakrętów. |
Autor: | Kamil_gd [ 06.lut.2013 13:25:41 ] |
Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? |
ja mam 100qt c3 i fajnie tym klamotem robi się "wygibasy". Dla mnie gabaryty tego samochodu potęgują frajdę ![]() Jak pisali poprzednicy, na korzyść c3 przemawia masa auta, co w połączeniu z quattro, pozwala na dosyć szybkie pokonywanie zakrętów (może moje doświadczenia z q są jeszcze małe, ale pamiętam jak pierwszy raz wsiadłem w ten samochód i zrobiłem 200 km, po mazurskich krętych drogach, to zrozumiałem o co w tym wszystkim chodzi:)) |
Autor: | zgredek27 [ 06.lut.2013 13:46:35 ] |
Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? |
B3 mniejsze, tym samym zwinniejsze. Logicznie, czym mniejsza i lżejsza krowa, tym lepiej się prowadzi. Tak mi się wydaje ![]() |
Autor: | Leo [ 06.lut.2013 13:51:22 ] |
Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? |
i tym bardziej ryje przodem ![]() ![]() |
Autor: | zgredek27 [ 06.lut.2013 13:56:48 ] |
Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? |
A to fakt ![]() Torsen na tył w jednym i drugim przypadku zmieni obydwa samochody. |
Autor: | Frolik [ 06.lut.2013 14:24:13 ] |
Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? |
Nie wiem jak c3, bo nie mam z tym modelem doswiadczen, ale b3 ma blokadę tyłu - też się przydaje na śniegu. ja bym stawiał na '80' ze względu na masę, silniki oraz lepszą podaż na rynku dobrych egzemplarzy... |
Autor: | emcior [ 06.lut.2013 23:12:58 ] |
Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? |
to ja powiem krotko, mialem 90 b3q, bylo male i zwinne , mam 200tq z 2 torsenami , to w zasniezonych zakretach tez wydaje sie zwinne , ale na pewno czuc wiekszy gabaryt. B3 zawieszeniowo jest tansze . Reszta obslugi podobna ![]() ![]() |
Autor: | *Robi* [ 07.lut.2013 15:36:00 ] |
Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? |
zgredek27 napisał(a): B3 mniejsze, tym samym zwinniejsze. Logicznie, czym mniejsza i lżejsza krowa, tym lepiej się prowadzi. Tak mi się wydaje ![]() Kiedyś w zimę na parkingu spotkaliśmy się , Ja Coupe 2.3 20V quattro ,Arthurr A6 C5 2.8 quattro, Tomuś A8 4.2 quattro .... Zabawa w ganianego ![]() A8 odpadło przy pierwszym strzale, za cięzka krowa na takie wybryk. A6 dawało rade, ale najbardziej zwinne było Coupe.. Moim zdaniem waga tez robi duzo swojego. I jesli chcesz coś do zabawy to brałbym A90 ![]() Co do rycia przodem, to nie jest tak źle... Nawet filmik się znalazł z tego naszego sciganka ![]() |
Autor: | mariuszj0808 [ 07.lut.2013 19:31:53 ] |
Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? |
ogólnie im lżejsze z przodu tym lepiej , brat teraz kupił b3 q za 2500 ale głowica do wymiany cena używki nie powala na kolana , minus to mechaniczny wtrysk , ogólnie b3 będzie tańsze w zakupie i utrzymaniu , jeżdzić się da , chyba ,że masz więcej ludzi do wożenia |
Autor: | martab99 [ 07.lut.2013 19:35:50 ] |
Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? |
W ogłoszeniach jest teraz fajne Coupe B3 q.Gdybym teraz miał trochę wolnej kasy to już by stała u mnie. Jak chłopaki pisali wyżej- Torsen w tył i nic więcej nie trzeba (no może z 200 kg mniej ![]() A jazda A/S8 w takich warunkach to średnia zabawa |
Autor: | julekF1 [ 07.lut.2013 19:56:51 ] |
Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? |
taki przykład dlaczego VW nie zrobił WRC z Passata tylko z Polo? |
Autor: | Frolik [ 08.lut.2013 10:59:29 ] |
Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? |
martab99 napisał(a): W ogłoszeniach jest teraz fajne Coupe B3 q.Gdybym teraz miał trochę wolnej kasy to już by stała u mnie. Jak chłopaki pisali wyżej- Torsen w tył i nic więcej nie trzeba (no może z 200 kg mniej ![]() Coupe da się mocno odchudzić. Wyrzucic tylną kanapę, półkę, zdjąć wszystkie wygłuszenia z podłogi (będzie tego ze 30kg samych wygłuszeń). Można wymontować klimę. Przednie siedzenia zastąpic jakimiś lekkimi sportowymi. Moja coupe z silnikiem 4.2 waży mniej niż seryjna z silnikiem 2.8 z klimą... |
Autor: | martab99 [ 08.lut.2013 15:25:08 ] |
Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? |
Frolik napisał(a): martab99 napisał(a): W ogłoszeniach jest teraz fajne Coupe B3 q.Gdybym teraz miał trochę wolnej kasy to już by stała u mnie. Jak chłopaki pisali wyżej- Torsen w tył i nic więcej nie trzeba (no może z 200 kg mniej ![]() Coupe da się mocno odchudzić. Wyrzucic tylną kanapę, półkę, zdjąć wszystkie wygłuszenia z podłogi (będzie tego ze 30kg samych wygłuszeń). Można wymontować klimę. Przednie siedzenia zastąpic jakimiś lekkimi sportowymi. I dalej jest to ciężki klocek, tylko trochę mniej ![]() |
Autor: | Leo [ 08.lut.2013 15:37:15 ] |
Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? |
no tysiąca z tego nie zrobisz bez wiercenia i wycinania ![]() ![]() |
Autor: | martab99 [ 08.lut.2013 15:43:51 ] |
Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? |
Leo napisał(a): no tysiąca z tego nie zrobisz bez wiercenia i wycinania ![]() ![]() Dokładnie ![]() |
Autor: | zioolko [ 08.lut.2013 16:55:40 ] |
Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? |
Frolik napisał(a): martab99 napisał(a): W ogłoszeniach jest teraz fajne Coupe B3 q.Gdybym teraz miał trochę wolnej kasy to już by stała u mnie. Jak chłopaki pisali wyżej- Torsen w tył i nic więcej nie trzeba (no może z 200 kg mniej ![]() Coupe da się mocno odchudzić. Wyrzucic tylną kanapę, półkę, zdjąć wszystkie wygłuszenia z podłogi (będzie tego ze 30kg samych wygłuszeń). Można wymontować klimę. Przednie siedzenia zastąpic jakimiś lekkimi sportowymi. Moja coupe z silnikiem 4.2 waży mniej niż seryjna z silnikiem 2.8 z klimą... A tylne koła wtedy nie będą wisieć w powietrzu po takiej kuracji odchudzającej ![]() Coś mi się wydaje, że to 4.2 to trochę ciężkawe jest na przód w takim krótkim aucie. Ryje w winklach nosem jak nic. |
Autor: | Leo [ 08.lut.2013 21:21:53 ] |
Tytuł: | Re: 100 C3 quattro czy 80 B3 quattro- co na zimowe zakręty? |
dużej różnicy nie będzie, jedna dobra kolacja ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |