.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

KUPUJEMY A4 B6 automat - ocena
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=121855
Strona 1 z 2

Autor:  pedr0 [ 19.lut.2013 12:18:01 ]
Tytuł:  KUPUJEMY A4 B6 automat - ocena

Witam,

Przymierzam się do zakupu Audi A4 B6 w automacie. Mam wątpliwości co do jednego samochodu z ogłoszenia.

http://otomoto.pl/audi-a4-1-9-tdi-130km ... 62105.html

Czy wychodziły wersje z fotelami i wykończeniami S-line ( skoro nie jest to wersja S ), czy może to być jakaś przekładka.

Jeśli ktoś wypatrzy jakiś "drażniący szczegół" to również proszę o podzielenie się spostrzeżeniami.

Autor:  tomeksopot [ 19.lut.2013 12:33:17 ]
Tytuł:  Re: KUPUJEMY A4 B6 automat - ocena

jak tiptronic to 5 biegów nie 6 (patrz wlepka; ja tam żadnej nie widzę) jeśli po przestawieniu w tryb manualny na wyświetlaczu pojawia się 6 biegów znaczy,że to multitronic, skrzynia najogólniej mówiąc nie polecana. Poza tym nie wygląda źle...
aha miałem okazję jechać A4 TDI 130KM w tiptronicu i w multi i ja osobiście uważam,że ten silnik do automatu trochę słabawy,ale to moje zdanie.

Autor:  Apophis [ 19.lut.2013 12:47:50 ]
Tytuł:  Re: KUPUJEMY A4 B6 automat - ocena

tomeksopot napisał(a):
aha miałem okazję jechać A4 TDI 130KM w tiptronicu i w multi i ja osobiście uważam,że ten silnik do automatu trochę słabawy,ale to moje zdanie.

Mialem okazje duzo jeździć 116konnym A4 TDI w tiptroniku i zasuwa to całkiem milutko ;)

Autor:  pedr0 [ 19.lut.2013 13:04:48 ]
Tytuł:  Re: KUPUJEMY A4 B6 automat - ocena

Tomeksopot, wcześniej jeździłem wolnossącym 2,5D w Mercedesie W124, więc pewnie ten silnik będzie dla mnie jak rakieta, nawet jeśli w automacie wypada trochę słabiej. Ogólnie zdaję sobie sprawę, że do multitronica, tiptronica czy jakiegokolwiek innego automatu trzeba będzie trochę włożyć, ale cóż, taka jest cena za luksus jaki sobie obiecałem.
A co powiecie na te wykończenia wnętrza z s-line?

Autor:  Apophis [ 19.lut.2013 13:28:06 ]
Tytuł:  Re: KUPUJEMY A4 B6 automat - ocena

Wszystkie poza A8 miały cos takiego jak Sline. Co do skrzyni multitronic to nie sa zbyt udane jednostki za to tipy juz o wiele lepiej wypadają.

Autor:  pedr0 [ 19.lut.2013 15:06:57 ]
Tytuł:  Re: KUPUJEMY A4 B6 automat - ocena

Kiedyś czytałem, że audi wychodziło z 6 biegowymi tiptonikami, ale po 2004 roku. Nie wiem czy tyczy się to A4 B6 czy innych modeli.
Od jakiegoś czasu przeglądam rynek i znacząca większość B6 z 1,9 ma 6 biegowe, więc za dużego wyboru nie ma :/

Autor:  emge [ 19.lut.2013 15:37:09 ]
Tytuł:  Re: KUPUJEMY A4 B6 automat - ocena

Wiesz może trafisz dobre multi i będziesz zadowolony, ale przeczytaj może choć jeden temat o tej skrzyni byś miał jako taką wiedzę co może w trawie piszczeć: viewtopic.php?f=27&t=75914&hilit=multitronic+problem

Autor:  Apophis [ 19.lut.2013 15:46:30 ]
Tytuł:  Re: KUPUJEMY A4 B6 automat - ocena

Multitroniki nie wytrzymuja momentu obrotowego ktory jak wiemy w dieslu jest wiekszy i je zabija.

Autor:  smola2 [ 19.lut.2013 18:34:53 ]
Tytuł:  Re: KUPUJEMY A4 B6 automat - ocena

pedr0 napisał(a):
Czy wychodziły wersje z fotelami i wykończeniami S-line ( skoro nie jest to wersja S ), czy może to być jakaś przekładka.

Ty masz na myśli ogólnie czy ten egzemplarz? Bo w tym to z s-line'a nie ma nic, no może poza przemalowanymi felgami.

Autor:  pedr0 [ 21.lut.2013 12:43:26 ]
Tytuł:  Re: KUPUJEMY A4 B6 automat - ocena

emge - dzięki za podrzucenie linka do fajnej dyskusji o multitronicu, dowiedziałem się wielu przydatnych rzeczy.


Apophis napisał(a):
Multitroniki nie wytrzymują momentu obrotowego który jak wiemy w dieslu jest większy i je zabija.


Co do momentu masz rację, ale tak jak pisali koledzy Paw1972 i netuser nie jest to skrzynia "sportowa" i jak każdą inną da się zakatować przy nieodpowiednim użytkowaniu. Wnioski po przeczytaniu tematu o multi mam takie, że przy najbliższej wymianie oleju, albo zaraz po kupnie ( jeśli nie ma książki ), trzeba jechać do dobrego serwisu, wgrać nowy soft do sterownika skrzyni i dołożyć 7 lamelkę, no i oczywiście wymienić wszystkie płyny i filtry.
Skoro Audi w nowszych modelach po 2005 roku nadal montuje te skrzynie ( ze wzmocnioną konstrukcją ), to znaczy, że nie jest to najgorszy możliwy automat.
Zresztą tak jak pisałem wcześniej szukać dobrze utrzymanej B6 z tiptronikiem można ze świecą.

smola2 napisał(a):
pedr0 napisał(a):
Czy wychodziły wersje z fotelami i wykończeniami S-line ( skoro nie jest to wersja S ), czy może to być jakaś przekładka.

Ty masz na myśli ogólnie czy ten egzemplarz? Bo w tym to z s-line'a nie ma nic, no może poza przemalowanymi felgami.


Myślałem, że fotele z wysuwaną podpórką pod lędźwie i aluminiowe wykończenie, to właśnie wewnętrzny pakiet s-line, ale dzięki za informacje, w takim razie musi być błąd w opisie ogłoszenia.

Autor:  rafala6 [ 21.lut.2013 13:10:23 ]
Tytuł:  Re: KUPUJEMY A4 B6 automat - ocena

Lamelke to sobie zakładaj na szyje.
Ta skrzynia to badziew.
Ale jak wiesz lepiej to kupuj.
Tylko póżniej dupy nie zawracaj na forum,że auto szarpie itd.

Autor:  pedr0 [ 22.lut.2013 10:30:27 ]
Tytuł:  Re: KUPUJEMY A4 B6 automat - ocena

rafala6
Zdaje sobie sprawę z tego, że kupując jakikolwiek automat trzeba liczyć się z kosztami serwisu, większymi niż przy skrzyni manualnej i robię to świadomie. Coś za coś.
Ty chyba kupując swoje BMW nie kierowałeś się niskimi kosztami serwisowania...
Widzisz, nie rozumiem trochę takich odpowiedzi jak Twoja. Po to chyba są tworzone fora internetowe, żeby sobie pomagać i wymieniać się informacjami , bo co byś pisał gdyby tacy jak ja nie zawracali dupy.

Dla innych "upartych" automatowców wrzucę kilka prostych porad, które znalazłem w sieci, jak zgrubnie ocenić czy skrzynia nie jest zakatowana:

"Większość usterek skrzyni 01J jest rozpoznawana samoistnie przez program tzw. samodiagnozę. Zależnie od ich wpływu na skrzynie biegów bądź bezpieczeństwo firma Audi przygotowała 3 tryby rozpoznawania i sygnalizacji usterki.

1. Kiedy zagrożenie jest niewielkie i powinno się udać na najbliższego warsztatu asb w celu sprawdzenia - wszystkie tryby jazdy się świecą na wyświetlaczu P-R-N-D

2. Dodatkowo do punktu 1 pod kontrolkami pojawia się czerwony prostokąt podświetlenia sygnalizujący usterkę - jeszcze nie krytyczna ale poważną - należy bezzwłocznie się udać do najbliższego warsztatu asb w celu naprawy,

3. Symbole migają na wyświetlaczu. Usterka krytyczna - jak jedziesz to jedź bo już możesz nie ruszyć jak się zatrzymasz (!!). Choć czasami jest to możliwe po wyłączeniu i włączeniu silnika. Natychmiastowa wizyta w warsztacie asb chyba jest oczywista.

Typowe usterki:

1. Szarpanie na niskich obrotach, biegach i prędkościach (często przy skręcaniu, przejazdach przez progi zwalniające).

2. Wyjące łożysko na wstecznym, bądź w momencie hamowania silnikiem na D.

3. O podświetlonych elementach skrzyni na wyświetlaczu już pisaliśmy wcześniej.

4. Niektórzy mają problem, że po wrzuceniu na pozycje N samochód jedzie do przodu

5. Oznaką niefachowej naprawy jest gaśnięcie silnika po wrzuceniu na D.

Autor:  solaris [ 22.lut.2013 10:38:43 ]
Tytuł:  Re: KUPUJEMY A4 B6 automat - ocena

aleś Ty uparty, przecież prawie każdy wątek tutaj o ASB to problem, multi to każdy
Czemu te starsze automaty 4 biegowe mają inną opinię a te nie?

sam sobie kupisz problemy

p.s a co do kosztów bmw to jest bardzo tanie w utrzymaniu

Autor:  Apophis [ 22.lut.2013 10:54:29 ]
Tytuł:  Re: KUPUJEMY A4 B6 automat - ocena

Chciałbym zaznaczyć że moja D2 ze skrzynią w stanie złom (4hp24)co ledwie jechała (tylko 3 biegi do przodu) nie miała żadnych błedów na VAGu ani też na fisie ;)

Autor:  pedr0 [ 22.lut.2013 11:22:30 ]
Tytuł:  Re: KUPUJEMY A4 B6 automat - ocena

solaris:
Takich automatów jak kiedyś już nie ma i nie będzie. Sam kiedyś jeździłem W123 w automacie 4 biegowym, zrobiłem 80 tys. km i palcem nie ruszyłem ( oprócz wymiany oleju ), ale prędzej czy później każdy kto nie lubi machać gałką zmiany biegów kupi coś nowszego i gorszego...
Co do BMW, to bym się kłócił, ojciec ma E39 i wcale mało nie płaci za części, może Ciebie nie dopadł jeszcze większy serwis i oby go nie było. Ale nie o tym tutaj, każdy pewnie na ten temat ma swoje zdanie, dla jednego 2 tys. za zawieszenie to drogo, dla innego nie...
Apophis:
To tylko przykłady... może miałeś niesprawny fis, albo uszkodzony sterownik skrzyni ( bo to chyba on wysyła info,że coś jest nie tak )

Widzę, że większość silnie odradza multitronika. Powiedzmy, że nie będę taki uparty. Jaką wobec tego mamy alternatywę dla A4 1,9 TDi z multitronikiem ( nie liczę 1,9 TDi z tiptronikiem, bo praktycznie nie da się tego kupić ). Można dostać 2,5 Tdi z tipem, ale jak nie w skrzynie, to w silnik trzeba będzie włożyć...

Autor:  solaris [ 22.lut.2013 11:30:25 ]
Tytuł:  Re: KUPUJEMY A4 B6 automat - ocena

a ile masz kasy na auto?

Autor:  pedr0 [ 22.lut.2013 11:37:18 ]
Tytuł:  Re: KUPUJEMY A4 B6 automat - ocena

Powiedzmy, że chciałbym się zamknąć między 25 tys. - 28 tys.

Autor:  Apophis [ 22.lut.2013 12:03:14 ]
Tytuł:  Re: KUPUJEMY A4 B6 automat - ocena

pedr0 napisał(a):
Apophis:
To tylko przykłady... może miałeś niesprawny fis, albo uszkodzony sterownik skrzyni ( bo to chyba on wysyła info,że coś jest nie tak )

No tu cie może zaskocze ale sterownik i elektronika skrzyni była ok a mechanicznie juz sie rozpadała i komp nie widział błedów-chodzi mi o to że nie zawsze komp je wychwyci a więc nie mozna na tym tylko polegać ;)

Autor:  tomeksopot [ 22.lut.2013 13:05:45 ]
Tytuł:  Re: KUPUJEMY A4 B6 automat - ocena

pedr0 napisał(a):
Powiedzmy, że chciałbym się zamknąć między 25 tys. - 28 tys.



ja bym szukał B6 q z tipem 2,5 TDI BAU i jeśli poprzedni właściciel dbał to będziesz śmigał,aż miło.

Autor:  solaris [ 22.lut.2013 13:18:35 ]
Tytuł:  Re: KUPUJEMY A4 B6 automat - ocena

tomeksopot napisał(a):
pedr0 napisał(a):
Powiedzmy, że chciałbym się zamknąć między 25 tys. - 28 tys.



ja bym szukał B6 q z tipem 2,5 TDI BAU i jeśli poprzedni właściciel dbał to będziesz śmigał,aż miło.


aś mu doradził :D

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/