.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi A3 2.0 TDI 140 KM https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=124542 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | xeep [ 15.sie.2013 18:21:06 ] |
Tytuł: | Audi A3 2.0 TDI 140 KM |
Witam, Zamierzam kupić Audi A3 2.0 TDI 140 KM z manualną skrzynią biegów, słyszałem różne opinie o tych samochodach, silnikach. Nie wiem tylko komu wierzyć, bo w sumie ludzie są zadowoleni z samochodu, negatywnie jak już oceniany jest silnik i to nie zawsze. Chciałbym wiedzieć w czym jest problem z silnikami 2.0 TDI 140 KM ? Pękające głowice, turbo z papieru itp. to rzeczy jakie wyczytałem w ciągu kilku dni w momencie zagłębiania opinii o aucie. Przewinęło mi się również, że większość problemów została poprawiona po 2005 roku. Osobiście chciałem kupić model z 2006/2007 roku. To prawda, że występowanie usterek zostało poprawione i silniki już tak się nie psują ? Na co zwrócić uwagę przy kupnie takiego Audi ? Silniki 2.0 TDI 140 KM występowały w A4 czy to jest już inna jednostka ? |
Autor: | Krysti [ 15.sie.2013 20:26:47 ] |
Tytuł: | Re: Audi A3 2.0 TDI 140 KM |
viewtopic.php?f=27&t=80094 miłego czytania |
Autor: | xeep [ 15.sie.2013 21:05:01 ] |
Tytuł: | Re: Audi A3 2.0 TDI 140 KM |
Jak można wysłać adres do takiego tematu i życzyć miłego czytania ;D Trudno, nie bardzo mnie to zniechęciło. |
Autor: | Zarathustra [ 15.sie.2013 21:48:10 ] |
Tytuł: | Re: Audi A3 2.0 TDI 140 KM |
W 2.0 w A3 nie było imbusików, z czego wiem tam znajdował się jeszcze stary mechanizm napedzający pompę. Innym problemem były pękające głowice. |
Autor: | xeep [ 15.sie.2013 22:49:59 ] |
Tytuł: | Re: Audi A3 2.0 TDI 140 KM |
No, ale chyba da się to naprawić ? Przecież to nie może być problem nie do rozwiązania ? |
Autor: | Yasiek [ 16.sie.2013 08:03:18 ] |
Tytuł: | Re: Audi A3 2.0 TDI 140 KM |
Pewnie, że się da. Kwestia chęci i pieniędzy. |
Autor: | jedrekx [ 16.sie.2013 09:42:37 ] |
Tytuł: | Re: Audi A3 2.0 TDI 140 KM |
wszystko zależy na jakie 2.0TDI trafisz czy będzie to 16V - oznaczenie BKD czy 8V - oznaczenie BMM. silniki montowane w A3 były to ZUPEŁNIE INNE SILNIKI niż te montowane w Passatach czy A4/A6.. ale wiadomo, ten kto nie wie to wrzuca je do jednego wora. w BKD występuje problem pękającej głowicy większość aut już powinna mieć je wymienione, poza tym teraz koszt już jest o niebo niższy niż kiedyś. BMM jest to tak naprawdę "rozwiercona" wersja 1.9TDI ASZ, silnik ten jest uznany za najmniej awaryjną jednostkę 2.0TDI na pompowtryskach. ja śmigałem 2.0TDI BMM przez 2 lata, nigdy w aucie się nic nie posypało. później auto odkupił ode mnie mój brat, jeździ nim też już 2 lata i jedyne co wymienił to czujnik różnicy ciśnień (250zł w ASO) i wąż od turbo (300zł w ASO). nigdy nie było problemu z DPF'em (BMM ma DPF, a BKD nie - jeśli ktoś go nie zamówił). co ciekawe A3 jest często dużo droższe w zakupie niż A4 B7. ja na A3 nie dam złego słowa powiedzieć. to bardzo dobre i bardzo fajne auto, które potrafi dawać radość z jazdy. jeśli bym po A5 chciał hatchbacka na pewno rozglądałbym się za kolejnym A3. kolego xeep - nie słuchaj ludzi, którzy nigdy nie mieli styczności z tymi silnikami i swoją "wiedzę" opierają na tym co powiedział brat szwagra cioci albo na tym, co przeczytali w internecie i nie rozróżniają silników 2.0TDI. ja mam już drugie 2.0 - tym razem na CR i jestem drugi raz zadowolony. jak masz jakieś pytania co do A3 2.0TDI to wal śmiało, na ile będę umiał na tyle pomogę. pozdrawiam! |
Autor: | Zarathustra [ 16.sie.2013 10:31:02 ] |
Tytuł: | Re: Audi A3 2.0 TDI 140 KM |
jedrekx napisał(a): wszystko zależy na jakie 2.0TDI trafisz czy będzie to 16V - oznaczenie BKD czy 8V - oznaczenie BMM. silniki montowane w A3 były to ZUPEŁNIE INNE SILNIKI niż te montowane w Passatach czy A4/A6.. ale wiadomo, ten kto nie wie to wrzuca je do jednego wora. w BKD występuje problem pękającej głowicy większość aut już powinna mieć je wymienione, poza tym teraz koszt już jest o niebo niższy niż kiedyś. BMM jest to tak naprawdę "rozwiercona" wersja 1.9TDI ASZ, silnik ten jest uznany za najmniej awaryjną jednostkę 2.0TDI na pompowtryskach. ja śmigałem 2.0TDI BMM przez 2 lata, nigdy w aucie się nic nie posypało. później auto odkupił ode mnie mój brat, jeździ nim też już 2 lata i jedyne co wymienił to czujnik różnicy ciśnień (250zł w ASO) i wąż od turbo (300zł w ASO). nigdy nie było problemu z DPF'em (BMM ma DPF, a BKD nie - jeśli ktoś go nie zamówił). co ciekawe A3 jest często dużo droższe w zakupie niż A4 B7. ja na A3 nie dam złego słowa powiedzieć. to bardzo dobre i bardzo fajne auto, które potrafi dawać radość z jazdy. jeśli bym po A5 chciał hatchbacka na pewno rozglądałbym się za kolejnym A3. kolego xeep - nie słuchaj ludzi, którzy nigdy nie mieli styczności z tymi silnikami i swoją "wiedzę" opierają na tym co powiedział brat szwagra cioci albo na tym, co przeczytali w internecie i nie rozróżniają silników 2.0TDI. ja mam już drugie 2.0 - tym razem na CR i jestem drugi raz zadowolony. jak masz jakieś pytania co do A3 2.0TDI to wal śmiało, na ile będę umiał na tyle pomogę. pozdrawiam! Przecież napisałem że tam był inny mechanizm napędu pompy, z tego co wiem taki sam jak w AFN. W A3 te silniki były udane, w przeciwieństwie do 2.0 140 koni montowanych w A4. |
Autor: | przemik [ 16.sie.2013 10:36:18 ] |
Tytuł: | Re: Audi A3 2.0 TDI 140 KM |
Ja mialem A3 8P 2.0 TDi BKD..... zajefajne auto.... smigalo jak wsciekłe... |
Autor: | xeep [ 16.sie.2013 19:31:07 ] |
Tytuł: | Re: Audi A3 2.0 TDI 140 KM |
Jestem zdecydowany W poniedziałek jadę oglądać, jeśli wszystko będzie ok to wracam z nowym nabytkiem do domu Pochwalę się na forum jak uda mi się kupić. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |