.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=125090 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | danix [ 26.wrz.2013 15:33:40 ] |
Tytuł: | audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc |
Witam jestem nowym użytkownikiem ,chiciałbym abyscie mi koledzy do radzili czy kupic to audi a4b7 2.5tdi 2005r czy nie ,jestem w kropce wczoraj pojechałem ogladnąc ten samochód tylko ze troche przebiegu ma 250tys. drugi włascicieel .samochod znajduje sie w Niemczech samochod bardzo zadbany .Jakie problemy mnie moga spotkac powiem ze cena auta to 6.300euro i sie zastanawiam .na co mam zrworcic uwagę jakie koszty naprawy i wogóle do soboty mam czas tak wiec musze podjac decyzje a jestem pół na pół Prosze o pomoce |
Autor: | Gustav [ 26.wrz.2013 17:42:56 ] |
Tytuł: | Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc |
Odpuść 2.5 tdi. Koszt naprawy 2.5 TDi V6 może sięgnąć nawet 4000 zł. Zaczynając od od wałków itp. |
Autor: | danix [ 26.wrz.2013 18:24:40 ] |
Tytuł: | Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc |
2.5tdi to nie sa te ulepszona wesja ?? |
Autor: | Gustav [ 26.wrz.2013 18:30:20 ] |
Tytuł: | Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc |
Podaj oznaczenie literowo kodowe silnika. W tym roczniku są mniej wadliwe jednostki co nie oznacza że są bez awaryjne jak np 1.9 TDI AFN |
Autor: | metyoo [ 26.wrz.2013 19:01:17 ] |
Tytuł: | Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc |
2005rok to pewnie BAU |
Autor: | danix [ 26.wrz.2013 19:28:59 ] |
Tytuł: | Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc |
panowie niewiem jaki ma oznaczenie silnika.mam tylko nr vin WAUZZZ8EX5A482542 tylko tyle do soboty mam czas :{ |
Autor: | adamwalenda [ 27.wrz.2013 08:31:22 ] |
Tytuł: | Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc |
danix napisał(a): Witam jestem nowym użytkownikiem ,chiciałbym abyscie mi koledzy do radzili czy kupic to audi a4b7 2.5tdi 2005r czy nie ,jestem w kropce wczoraj pojechałem ogladnąc ten samochód tylko ze troche przebiegu ma 250tys. drugi włascicieel .samochod znajduje sie w Niemczech samochod bardzo zadbany .Jakie problemy mnie moga spotkac powiem ze cena auta to 6.300euro i sie zastanawiam .na co mam zrworcic uwagę jakie koszty naprawy i wogóle do soboty mam czas tak wiec musze podjac decyzje a jestem pół na pół Prosze o pomoce Oznaczenie powinno byc BDG. Ja bym to auto ominął szerokim łukiem. Awaryjny motor. Miałem auto z v6 2,5 tdi. Problemy z uszczelnieniem, wałki (temat rzeka), często pompy i turbo ale to rormalka we wszystkich TDI'kach Miałem klienta, który w C5 2,5 V6 TDI 4 silniki wymienił bo chciał zaoszczędzić przy kazdej awarii i co chwila mi kolejne silniki przywoził do wymiany, używki 100 % sprawne z allegro. Auto miesiąc temu sprzedał z uszkodzonym 4tym silnikiem, znowu wałki... |
Autor: | Averoes [ 27.wrz.2013 11:12:19 ] |
Tytuł: | Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc |
Ja też miałem A6 2.5tdi z 1999 i teraz kupiłem też 2.5tdi z 2003 roku i wcale nie narzekam jeżeli to będzie silnik BAU to sporo w nim poprawiono między innymi własnie te wycierające się wałki Oczywiscie wszystko zalezy od szczescia i egzemplarzu jaki sie kupi |
Autor: | danix [ 27.wrz.2013 12:12:20 ] |
Tytuł: | Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc |
Jak sprawdzic jakie to oznaczenie tego silnika bau to poprawiona wersja i bcz a bdg bdh problem wtryskiwacze paliwa i cos tam jeszcze ale jak auto ma przejechane 250tys km to mysle problemy zostały wyeliminowane <tak mysle> ale zastanawia mnie to ze jak gosciem rozmawiałem czy miał jakąś grubsza naprawe jesli chodzi o silnik odparł ze nie .Mam jeszcze pytanie czy idzie to wykryc jak ma jakas wade niewiem podpiecie pod kompa? |
Autor: | Averoes [ 27.wrz.2013 12:42:14 ] |
Tytuł: | Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc |
Najłatwiej dostępne oznaczenie silnika jest w bagażniku w komorze koła zapasowego na bocznej ściance po prawej |
Autor: | danix [ 27.wrz.2013 15:48:08 ] |
Tytuł: | Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc |
mam oznaczenie silnika to bdg |
Autor: | przemik [ 27.wrz.2013 22:10:18 ] |
Tytuł: | Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc |
W silnikach 2.5 V6 TDi na B...wyeliminowano problem wałków i hydrauliki. Co nie znaczy, ze te motory są bezawaryjne. Generalnie.... ani to szybkie, ani ekonomiczne. W B7 sprawdza się albo 2.0 TFSI albo 1.9 TDi... |
Autor: | majkel1615 [ 27.wrz.2013 22:16:45 ] |
Tytuł: | Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc |
Przemik, a co powiesz o 2.0tdi, ALE o wymianie napędu pompy oleju na tą bezawaryjną? Na pewno wiesz co mam na myśli Po wymianie tego chyba ten silnik zasługuje na polecenie. |
Autor: | Zarathustra [ 27.wrz.2013 22:34:55 ] |
Tytuł: | Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc |
Po wymianie napędu silnik ten jest wart zainteresowania. |
Autor: | przemik [ 27.wrz.2013 22:45:23 ] |
Tytuł: | Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc |
Nie dalej jak dwa tyg temu było u mnie BLB na diagnostyce. Zrobilismy logi i wlasciciel dostal wyklad o tym co ma pod maską. W logach nie mialem sie do czego przyczepić. Za kilka dni podjechal do mnie po kompletnej kastarcji wałków i po zmianie napedu pompy i wymianie rozrządu - motor pracował spokojniej, bardziej miekko. W logach miód z boczkiem. Własciciel zadowolony. Koszt kastracji w podwarszawskim Sulejowku razem z wymianą rozrządu ok. 2500 PLN. Generalnie teraz to fura do jazdy. Wolabym takie wykastrowane 140 KM niz 170 KM z awaryjnymi wtryskami Siemensa. |
Autor: | danix [ 28.wrz.2013 06:24:38 ] |
Tytuł: | Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc |
Witam po długi, zastanowieniu mysle ze Wezme jestem sam niemam dzieci kobiety niemam w co pieniadze inwestowac.Nawet jak sie spie.... to na prawie a co ma byc to bedzie dzzwoniłęm do goscia i mowił ze rozrząd i łoożyska wymienił najwyżej bede wkurzony ale zawsze moge sprzedac zyj na 100% koledzy zawsze mi doradza co nie??? pozdrawiam |
Autor: | 2rafal7 [ 28.wrz.2013 07:35:36 ] |
Tytuł: | Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc |
z tym, ze z 2.5tdi nie da się zyć na 100% co to za frajda jezdzic klekotem, ktory pali jak smok, a nie jedzie i pierdzi jak ursus? |
Autor: | Averoes [ 28.wrz.2013 11:35:21 ] |
Tytuł: | Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc |
swoja drogą wszystko jest kweestią względną , mój 2.5 tdi nie pierdzi i nie klekocze i osobiście wole nim jeździć niż 3litrową camry w automacie i benzynie co ciekawsze moja żona podziela moja opinie Jeżeli omawiany samochód jest z silnikiem BDG to wkleje fragment dokumentu jak znalazłem w sieci BDG i BDH (z normą spalin EURO4) Niestety – o ile eksploatacja samochodów wyposażonych w silniki BAU i BCZ przebiega bezstresowo i w głębokim poczuciu “bezpieczeństwa technicznego”, to entuzjazm opada w przypadku zakupu samochodu wyposażonego w silnik BDG lub BDH. Oczywiście pod względem mechanicznym BDG i BDH są równie dobre co BAU i BCZ, jednak układy zasilania oraz determinujący ich sprawność osprzęt elektroniczny - w wielu przypadkach okazują się "dotknięte" co jnajmniej "potrójną" wadą wrodzoną - niebywale trudną w prawidłowym diagnozowaniu i zazwyczaj dosyć kosztowną w naprawie ... . Najbardziej niebezpieczna dla układu korbowo-tłokowego jest wada (akurat prozaicznie prosta w diagnostyce) dotykająca "większą połowę" <rotfl> silników BDH/BDG już krótko po przekroczeniu 100 tyś.km. - dotycząca zacierających się wtryskiwaczy paliwa. Zacieranie się wtryskiwaczy może następować na kilka sposobów, np: - "jedynie" w obrębie końcówek wtrysku DSLA - lub całych wtrysków - włącznie z dwusprężynowymi obudowami. Ten typ usterki skutkuje coraz gorszym rozpylaniem paliwa do cylindra - zagrażając bezpośrednio np. wypalaniem komór wirowych tłoka lub sukcesywnym wypaleniem gniazd zaworowych. Wiadomo, że awaria niesie za sobą tez stopniową utratę mocy lecz dzieje się to w bardzo rozległym okresie i dlatego większość kierowców nie odrazu zauważa pogłębiająca się słabość silnika ... . Nie potrafię powiedzieć z czego wynika kiepska trwałość wtryskiwaczy stosowanych w BDH i BDG, a stosowanie wysokojakościowego paliwa wcale nie chroni przed wystąpieniem problemów ... . Obok problemów dotyczących niskiej trwałości elementów układów wtryskowych BDH i BDG - pojawia się jeszcze jedna, bardziej znacząca wada "genetyczna" - dotycząca nieprawidłowej konfiguracji (niektórych podzespołów) praktycznie całego układu paliwowego ... . Wspomniany problem objawia się nie tylko nerwowymi drgawkami biegu jałowego, lecz (w mocno zaawansowanych przypadkach) odczuwa się go również w trakcie przyśpieszania - w przedziale obrotów silnika (mniej-więcej) od 1700 do 2100 obr/min, gdzie w kulminacyjnym momencie kierowca zauważa dosyć wyraźne (krótkotrwałe) "odcięcie mocy". Bywa jednak, że to chwilowe "przytrzymanie" silnika nie jest odczuwalne - lecz problem "i tak" istnieje ... . Bardzo charakterystyczną cechą wady układu wtryskowego jest fakt, że nawet zabudowanie fabrycznie nowej pompy wtryskowej, fabrycznie nowych wtryskiwaczy oraz reMAPowanie sterownika silnikowego (do najnowszych wersji oprogramowania sterującego) - nie tylko nie likwiduje objawów lecz czasem wręcz nasila symptomy awarii !!! Absolutnie jedynym wyjściem z opresji jest w pełni indywidualne zrekonfigorowanie układu zasilania tak, aby skutecznie "porozsuwać w czasie" poszczególne etapy dwufazowego wtrysku silników z normą EURO4. Wiem jak ciężkostrawnie to brzmi ale to prawda ... . Aby skutecznie naprawić jedno narywające BDH (lub BDG) mechanik musi przeznaczyć w praktyce około dwóch tygodni niemalże całkowitego poświęcenia się sprawie - a w przypadkach trudniejszych - okres ten wydłuża się nawet do czterech tygodni. |
Autor: | danix [ 28.wrz.2013 13:12:46 ] |
Tytuł: | Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc |
2rafal7 napisał(a): z tym, ze z 2.5tdi nie da się zyć na 100% co to za frajda jezdzic klekotem, ktory pali jak smok, a nie jedzie i pierdzi jak ursus? A Benzyniak nie pali dużo? Ja juz zdecydowałem biore tdi a spalanie ma w normie da sie przeżyc napewno nie klekocze jak 1.9:D |
Autor: | Zagor [ 28.wrz.2013 13:20:31 ] |
Tytuł: | Re: audi a4 b7 2.5tdi Prosze o pomoc |
Benzyniak może i pali, ale nie ma wycierających/pekąjacych wałków, pompy VP, zazwyczaj T, i wtrysków po kilkaset zyla/szt |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |