.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A8 D3 5.2 FSI na co zwrócić uwagę przy kupnie. https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=126632 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Kliku [ 02.sty.2014 19:40:30 ] |
Tytuł: | A8 D3 5.2 FSI na co zwrócić uwagę przy kupnie. |
Kolega szuka A8D3 5.2 FSI 450 KM. Czy ten silnik można zagazować tzn. żeby poruszało się to w miarę dobrze i nie przysparzało większych problemów. Czytałem że ten silnik nie trzyma mocy (czy z tym jest naprawdę tak źle). Na co zwrócić uwagę przy zakupie, aby nie wpakować się w problemy. Oczywiście przed zakupem ASO będzie odwiedzone. A może polecicie mu jakiś inny motor benzynowy do tego modelu + ewentualne rozważenie montażu LPG. |
Autor: | emge [ 02.sty.2014 19:52:02 ] |
Tytuł: | Re: A8 D3 5.2 FSI na co zwrócić uwagę przy kupnie. |
Wpisz w wyszukiwarkę u Nas FSI w dziale paliwa, a zobaczysz jak bardzo niszowy to temat (mowa o lpg z tym motorem). O sensowności tego nie wspomnę |
Autor: | metyoo [ 02.sty.2014 20:04:56 ] |
Tytuł: | Re: A8 D3 5.2 FSI na co zwrócić uwagę przy kupnie. |
FSI to przecież bezpośredni wtrysk paliwa, instalacja kosztuje krocie, a sam silnik podobno do wytrzymałych nie należy |
Autor: | Igorch [ 02.sty.2014 21:40:32 ] |
Tytuł: | Re: A8 D3 5.2 FSI na co zwrócić uwagę przy kupnie. |
heh tez szukałem sporo na ten temat i na chwile obecną FSI/TFSI zagazowanie odpada, za jakiś czas napewno to sie zmieni ale jak długo jeszcze trzeba czekać? Silniki te w audi sa od 2003r bynajmniej w A3 bo za takim sie rozglądam czyli mineło już 10lat a jak widać postepu to za dużego nie ma zeby to jezdziło dobrze i opłacało sie załozyć |
Autor: | KORU [ 02.sty.2014 21:46:54 ] |
Tytuł: | Re: A8 D3 5.2 FSI na co zwrócić uwagę przy kupnie. |
To chodzi o Audi S8. Ogólnie to trzeba obejrzeć cały silnik i zwrócić uwagę na to kiedy olej był wymieniany. Znany jest problem z plastikowymi klapkami w dolocie. Urwane kawałki plastiku potrafią poważnie uszkodzić silnik. W katalogu podają spalanie w mieście na poziomie 19,7 litra benzyny 98 oktanowej. Tego V10 nie opłaca się gazować. Moze i bedzie taniej pod dystrybutorem ale jednostka napędowa trochę się grzeje. Układ chłodzenia musi być tutaj wzorowy. (Kilka Audi R8 z tym silnikiem się spaliło.) Na pocieszenie powiem że o spalonym S8 nic nie było. Jeżeli gazować to tylko 4.2 V8. |
Autor: | Blazer [ 03.sty.2014 07:07:49 ] |
Tytuł: | Re: A8 D3 5.2 FSI na co zwrócić uwagę przy kupnie. |
Znajomego wujas ma takie cos juz pare lat chyba od nowosci,czasem jak jest u nich to chlopak to ujezdza.Potwor niesamowity i bajerow duzo,co utkwilo w pamieci to jak zglasniasz radio wysuwaja sie z deski glosniki.Przy 200tys km lub cos wiecej polecial silnik,wymiana w aso 100tys zl tak mowil kolega.cos sie urwalo lub wyszlo bokiem,nie pamietam musialbym dopytac.chamulce z tego co pamietam tarcze klocki cos kolo 20tys |
Autor: | giganteusz_997 [ 03.sty.2014 09:09:49 ] |
Tytuł: | Re: A8 D3 5.2 FSI na co zwrócić uwagę przy kupnie. |
z takimi wynalazkami jak d3 z tym silnikiem to jak z mercedesami patrze, jak jaszcze młode rocznikowo coś warte to ludzie się interesują a kto kupi takie d3 potem ponad 10 letnie za ok 30 tyś jak hamulce lub inna pierdoła będzie więcej kosztować jak samochód ? nikt ich nie będzie chciał i będą nic nie warte w porównaniu np. do 4.2TDI |
Autor: | Kliku [ 03.sty.2014 12:35:06 ] |
Tytuł: | Re: A8 D3 5.2 FSI na co zwrócić uwagę przy kupnie. |
Czyli lepiej namówię go poczciwe 4.2 lub 4.2 tdi - nie wiem jak ten tdi chodzi, jest raj dla ucha ? Nawet słynny transporter z serialu tvp 1 miał na klapie 4.2 tdi Ostatnio porównywaliśmy s6 4.2 2002 rok z panamera turbo. S6 bez katalizatorów miaźdzyło dźwiękiem panamerę z otwartymi wydechami (guzik wydech + sport plus). V8 ma swój dźwięk, boję się że diesel nie odda tego charakteru, a o to właścicielowi chodzi. |
Autor: | zioolko [ 03.sty.2014 13:09:32 ] |
Tytuł: | Re: A8 D3 5.2 FSI na co zwrócić uwagę przy kupnie. |
Kliku napisał(a): Czyli lepiej namówię go poczciwe 4.2 lub 4.2 tdi - nie wiem jak ten tdi chodzi, jest raj dla ucha ? Nawet słynny ...V8 ma swój dźwięk, boję się że diesel nie odda tego charakteru, a o to właścicielowi chodzi. 4.2 tdi ma dźwięk prawie jak FSI, tylko że ten dźwięk oddaje do 3,4 tyś obrotów. Nie ma możliwości wkręcania/uzyskania dźwięku tak jak w benzynie w okolicach 6 tyś obrotów. A kręcone wysoko V8 jest najfajniejsze dla ucha. |
Autor: | KORU [ 03.sty.2014 20:07:11 ] |
Tytuł: | Re: A8 D3 5.2 FSI na co zwrócić uwagę przy kupnie. |
4.2 V8 TDI ma wysoką kulturę pracy ale w A8 jest troche za cichy. Lepsza bedzie wersja benzynowa. Ogladać z podkreconymi głosnikami i w full HD http://www.youtube.com/watch?v=lO7DIf5jeQU 4.2 V8 TDI http://www.youtube.com/watch?v=TX6dFE4n0JM 4.2 V8 benzyna http://www.youtube.com/watch?v=UR7RnI0Gj8Q S8 5.2 V10 |
Autor: | dice111 [ 04.sty.2014 04:55:09 ] |
Tytuł: | Re: A8 D3 5.2 FSI na co zwrócić uwagę przy kupnie. |
Dac se spokoj: viewtopic.php?f=27&t=120466 |
Autor: | hubos21 [ 04.sty.2014 15:08:58 ] |
Tytuł: | Re: A8 D3 5.2 FSI na co zwrócić uwagę przy kupnie. |
Ciekawe czy ktoś próbował się bliżej przyjrzeć problemowi tego silnika w końcu RS6 C6 zmodzone jeżdżą już z 2x większymi przebiegami, blok silnika taki sam, korbowód ten sam, średnica tłoka taka sama (same tłoki inne), mamy inny wał czyli inny skok tłoka czy to same klapki robią taki bigos, ciekawi mnie ten rozpadnięty tłok w temacie powyżej, sam z siebie się nie rozsypał |
Autor: | lucas3512 [ 04.sty.2014 23:44:43 ] |
Tytuł: | Re: A8 D3 5.2 FSI na co zwrócić uwagę przy kupnie. |
hubos21 napisał(a): ciekawi mnie ten rozpadnięty tłok w temacie powyżej, sam z siebie się nie rozsypał Jak się urwał grzybek zaworu dajmy na to przy 200km/h, to reszty dokończyły obroty silnika |
Autor: | hubos21 [ 05.sty.2014 06:45:01 ] |
Tytuł: | Re: A8 D3 5.2 FSI na co zwrócić uwagę przy kupnie. |
tylko zawór mógł się urwać przez to, że coś (kawałek klapki) wpadło do cylindra |
Autor: | 2rafal7 [ 05.sty.2014 12:36:13 ] |
Tytuł: | Re: A8 D3 5.2 FSI na co zwrócić uwagę przy kupnie. |
W RS6 ponoć nie ma już klapek, a skoro tunerzy dają im czasem nawet 2x więcej mocy tzn że motor musi być mocny i solidny. Niestety w D3 ten motor nęka sporo wad, między innymi problem z przegrzewaniem sie któryś cylindrów. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |