.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[nowy] A3 vs Q3 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=126689 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | awesome [ 05.sty.2014 15:41:34 ] |
Tytuł: | [nowy] A3 vs Q3 |
Witam , zwracam się do Was z prośbą o pomoc przy wyborze nowego auta. Poszukuję czegoś odpowiedniego dla młodego człowieka, autem podróżowała będzie 1-2 osoby. Poszukując odpowiedniego modelu zainteresowało mnie nowe A3 w wersji trzydzwiowej (1.4 122km lub 1.4 140 km) oraz Q3 z silnikiem 1.4 tfsi 150 km. O silniku z Q3 w internecie praktycznie nie ma informacji - nic o nim nie wiem. Zna ktoś szczegóły dotyczące osiągów, spalania? Które z tych aut polecacie? Zdaję sobie sprawę, że to dwa kompletnie odmienne modele. Z jednej strony A3 ma bardziej dynamiczny wygląd, z drugiej Q3 jest praktyczniejsze i dobre zarówno do miasta (krawężniki pokona bez problemu, a jest na tyle nieduży, że nie będzie problemu z parkowaniem) jak i na trasy. Czekam na Wasze opinie ! p.s. chodzi o auto nowe - ma ktoś z forumowiczów doświadczenie co do poszczególnych salonów? Który z dealerów proponuje najlepsze warunki? Będę wdzięczny za porady |
Autor: | zioolko [ 05.sty.2014 17:48:51 ] |
Tytuł: | Re: [nowy] A3 vs Q3 |
awesome napisał(a): Witam , 1.4 122km lub 1.4 140 km ...1.4 tfsi 150 km. O silniku z Q3 w internecie praktycznie nie ma informacji - nic o nim nie wiem. Zna ktoś szczegóły dotyczące osiągów, spalania? Które z tych aut polecacie? p.s. chodzi o auto nowe - ma ktoś z forumowiczów doświadczenie co do poszczególnych salonów? Który z dealerów proponuje najlepsze warunki? Będę wdzięczny za porady Wszystkie podane przez Ciebie silniki to najnowsze modele na pasku (nie na łańcuchu jak poprzednie). Osiągi zadowalające (w zależności od modelu 8-9 sek 0-100, v-max 200-220 km/h), spalanie jeszcze bardziej (średnie ok 7-8 l/100 km). Q3 jest iluzorycznie większe od A3. W środku to takie same auta (nie licząc wysokości). Z napędem na przód (a tylko takie jest dostępne z 1.4) kupowanie ciasnego crossovera nie ma zupełnego sensu. Nowa A3 w środku podoba mi się bardziej niż poprzednie - naprawdę ładny kokpit, wrażenie robi wysuwane mmi. Jeżeli nie zależy ci na prestiżu, a na "dynamice bryły" (bo chyba z tego powodu szukasz 3D) to spojrzyj jeszcze na Seata Leona. Będziesz miał za dużo niższą cenę wyposażenie jak w A3 i do tego przednie lampy całkowicie w technologii led (długie, mijania na ledach). |
Autor: | awesome [ 05.sty.2014 18:02:58 ] |
Tytuł: | Re: [nowy] A3 vs Q3 |
Dzięki za odpowiedź ! Seatem już się interesowałem - oglądałem auto w salonie, rzeczywiście bryła jest atrakcyjna, jednakże jest baaardzo duża przepaść odnośnie jakości wykonania i użytych materiałów. Nie ukrywajmy, że to Audi słynie z jakości wykonania. Myślę jeszcze nad nowością Mercedesa - GLA, ale o tym modelu wiem jeszcze mniej (w salonach dopiero od marca 2014). Co do A3 - którą wersję polecasz? Z tego co zauważyłem, praktycznie jedynym sprzedawaną benzyną jest 1.4 122 km. Podobno przez niską masę b.dobrze daje sobie radę z autem. Wersja 140-konna brzmi dla mnie "lepiej", jednak zastanawia mnie jego niska sprzedaż plus dosyć spora różnica cenowa (auta odpowiednio wyposażone różnica ok. 20 tyś - 1.4 140km nie występuje w "edycji specjalnej"). |
Autor: | zioolko [ 05.sty.2014 18:26:29 ] |
Tytuł: | Re: [nowy] A3 vs Q3 |
awesome napisał(a): Dzięki za odpowiedź ! Seatem już się interesowałem - oglądałem auto w salonie, rzeczywiście bryła jest atrakcyjna, jednakże jest baaardzo duża przepaść odnośnie jakości wykonania i użytych materiałów. Nie ukrywajmy, że to Audi słynie z jakości wykonania. Myślę jeszcze nad nowością Mercedesa - GLA, ale o tym modelu wiem jeszcze mniej (w salonach dopiero od marca 2014). Przy wyborze silnika 122 sprawdź jakie masz zawieszenie tylnej osi. Auta na platformie MQB (nowy Leon, nowa Octavia, Rapid) przy silnika w najsłabszej wersji (benzyny jak też 1.6 tdi) mają belkę zamiast wielowahacza (w nowym Golfie belka jest z silnikiem 1.2 tsi w niektórych innych modelach z 1.4 tsi). Takie cięcie kosztów w VAG . Podejrzewam, że A3 na MQB może mieć podobnie. Mocniejsze silniki mają multilink. Z tą belką te auta nie nadają się do jazdy - nerwowe w ostrych łukach i tłuczą się jakby miały w bagażniku wiadra z kamieniami. Spojrzyj jeszcze na Golfa MK7 - w wersji higline materiały będziesz miał już bardzo dobre. A za ok. 110 tyś będziesz miał na pokładzie Lane Assist, Front Assist i większość najnowszych technologii z cennika. Odnośnie GLA nie pomogę. Dla mnie osobiście przednionapędowe Mercedesy to nieporozumienie (a w wersji AMG to już wogóle). W przypadku GLA jak też CLA te które będą miały na pokładzie AWD korzystają z haldexa jak plebejskie auta. Jak chce plebejskie auto to je kupuje, od mercedesa oczekiwałbym czegoś więcej . Nowa A-klasa jest ładnym autkiem, ale w środku jest ciasno tak samo jak w BMW X1, a bagażnik to tam praktycznie nie istnieje. Czy w GLA będzie więcej miejsca - nie mam pojęcia. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |