Posiadam u siebie taki silnik. Auto ma przebieg 150kkm z rocznika 2004 . Zrobiłem nim 25kkm i żadnych kłopotów. Jak na pewno czytałeś silniki FSI mają problem z nagarem . Wszystko zależy jak auto było użytkowane . Czy awaryjny ... hmmm , chyba jak każdy inny . Ale kupując FSI licz się z laniem 98 . Instalacji LPG nie założysz bo się nie opłaca - auto i tak będzie palić 30% paliwa ze względu na chłodzenie wtryskiwaczy a sama instalacja jest droga . Kultura pracy tego silnika jest ok .... jak się zagrzeje , wtedy jest cichutko ... jak zimny klekocik lekki .. taki jego urok. Mocy styka do przemieszczania A3. Mój oleju praktycznie nie pije a zalewam Mobilem 0w40 . W moim przypadku to silnik AXW połączony z automatem (tiptronikiem GJZ ). Apetyt na paliwo .... to miał być oszczędny silnik.... a jak jest w realu.....mi w automacie wychodzi 10/100 . W trasie zadowoli się 7-7,5/100 w mieście potrafi nawet 12/100 średnio wyjść. Silnik o tyle specyficzny że przy lekkim traktowaniu gazu potrafi być oszczędny a jak mamy ochotę jechać a nie się toczyć to swoje zassa. Auto mam rok i żadnych problemów z silnikiem ...ogólnie jestem zadowolony z eksploatacji .... i po raz kolejny też bym w tym roczniku btał 2.0FSI. Wszystko zależy na jakie auto trafisz .. więcej zależy od konkretnej sztuki a nie od rodzaju silnika. Jak auto nie jest zlepem , ma przebieg mniej niż 200kkm i było prawidłowo eksploatowane do będzie ok. Jak trafisz na padlinę będziesz przeklinał ... no ale to nie ma znaczenia z jakim silnikiem padło kupisz ... chociaż doprowadzenie do porządku 2.0FSI będzie dużo tańsze niż 2.0TDI.Podsumuwując : silnik daje radę , pali jak każde 2.0 ... średnio 10/100 ...przy masie 1,3 t. Nic tylko lać 98 i śmigać ....a opinii w necie jest mało bo w PL mało jest aut z tym silnikiem i można trafić tylko jak ktoś swoje żale wylewa. Ja mam ten motor i uważam że jest OK.
|